HD vs Cinema

Started by :-X, August 19, 2003, 23:45:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

:-X

Zonet T3 gezien. Een van de voorfilmpjes was confidence, toevallig een trailer die ook in WM9 bestaat op 720p.

Om eerlijk te zijn : in de cinema kwam het veel minder scherp over dan hoe ik het thuis heb mogen zien op een CRT. Duidelijk verlies in detail in de gezichten.

Film kan tot 200 lijnen per mm resolven bij hoog contrast, 80 lijnen bij normaal contrast. Zelf onder de minst ideale omstandigheden geeft 35mm toch nog 2800. Film wordt typisch geprocessed op 2K of 4K.

Als HD een beetje gaat lopen dan hoeven we binnenkort helemaal niet meer naar de cinema. Conclusie : ik ga enkel nog naar de cinema als ik geen zin heb om te wachten op de DVD. Als de lokale multiplex niet eens 720 lijnen resolved (slechte afstelling, slechte print, ???) en je 7 EUR kwijt bent voor een film als T3 met geluid om te huilen (bleeding van S klanken uit de center naar achter, lijkt wel op pro-logic), dan hoeft het voor mij echt niet meer.

Vorige domper was The Matrix 2, daar was de center uitgang van de processor gewoon per abuis aangesloten op een van de linker achter surrounds.

Ergerlijk.

:-X

Melvin


J.A.F._Doorhof

Het verschil tussen Cinema en mijn HT komt op hetzelfde neer, de cinema is softer en heeft minder diepte, en ik erger me continue aan het geluid en het blacklevel.

Daarnaast blijft het heel leuk om af en toe even een biosje te pakken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo


:-X

Robbo,

Jouw signature is erg van toepassing op het hele ub4b verhaal

Quote
You have the right to remain silent. Everything you say will be misquoted and used against you

Groetjes :-X

J.A.F._Doorhof

Niet TE negatief aub.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

 ;D

Die quote was grappig bedoeld, niet serieus.    

Je manier van schrijven en de dingen die je schrijft deden me gewoon denken aan UB4B.  Beetje vreemd dat ie dan toch weer terug komt op een forum waar ie zich niet happy voelt.  Da's alles.


Rob

J.A.F._Doorhof

Iedereen is vrij om hier te posten, en wees eerlijk wie kan nu zonder dit forum  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gepebril

Even weer bij de les.....

Alsof het mail woorden waren. Gisteren ook naar T3 op Pathe-munt geweest. Al met tegenzin, want duurder dan arena (is nog te pruimen)en veel mindere beeld kwaliteit. Ik dacht waar zit ik naar te kijken (behalve dan het super on-overtuigende acteerwerk) dit lijkt wel VHS met een linetripler... En waarom zitten we in een stroboscoop te kijken.... Hee gooi omhoog die refreshrate!!! Waar zijn die scherpe lijnen. Kleur is goed, dat blacklevel, ahhhh een slechte LCD projector.

Ja, ja ik ben verpest door DVI, HDTV en Epson TW100. Blacklevel voor tig duizend lumen zal wel een probleem zijn, maar dit gaat geen 2 jaar meer duren en dan blaast een LCD/DLP projector uit de consumentenmarkt een NL-bioscoop eruit.
TV: LG OLED65C16LA
Reciever: Marantz SR5015
Speakers: 4x B&W603S3, 1x B&W CC6
Player: Oppo Clone M9201

Robbo

Quote from: gepebril on August 21, 2003, 21:10:59
En waarom zitten we in een stroboscoop te kijken.... Hee gooi omhoog die refreshrate!!!

Tja, 25 beeldjes per seconde he ;)

Quote
Waar zijn die scherpe lijnen. Kleur is goed, dat blacklevel, ahhhh een slechte LCD projector. Ja, ja ik ben verpest door DVI, HDTV en Epson TW100. Blacklevel voor tig duizend lumen zal wel een probleem zijn, maar dit gaat geen 2 jaar meer duren en dan blaast een LCD/DLP projector uit de consumentenmarkt een NL-bioscoop eruit.

Het beeld kan me in de meeste bioscopen nog wel accepteren, maar het gebrekkige geluid dat is een veel grotere storende factor. Evenals jankende kinderen, kletsende mensen, continue in en uitlopende mensen en de nummer 1 in het irritatie toptien: de verlichting van de nooduitgangen (die in de meeste gevallen ook nog op het doek schijnen)


Rob

Grindtegel

Quotede verlichting van de nooduitgangen (die in de meeste gevallen ook nog op het doek schijnen)

CinemaRoyal in Oss dus!

Heel fijn inderdaad die nooduitgangverlichting, en dan te bedenken dat er in het begin van de nieuwe regels (die door de brandweer in Oss zijn opgelegd) er een nog sterkere lamp inzat!!!!!

Stelletje idioten zijn het  >:(


Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

:-X

http://www.wikipedia.org/wiki/Persistence_of_vision

Een film mag dan op 24fps lopen, de shutter doet meestal 48 Hz.

J.A.F._Doorhof

Op DVD kijk je ook naar 24 fps alleen wordt het daar door een digitale shutter naar 59,94 x gebracht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

idd, het is zo dat bij filmprojectie elk beeldje 2x getoond wordt. Desalniettemin blijf je
bij heldere beelden geflikker zien. En ook het zwart is idd niet zwart als het zou moeten zijn, nooduitgangen zijn verlicht, kinderen en andere mensen maken lawaai, zoveel zelfs dat je je kan ergeren aan hun domheid (van de film niet te snappen) (soms zo erg dat je ze moet VRAGEN om te zwijgen) , geluid durft ook regelmatig tegen te vallen, prijzen swingen de pan uit...
maar toch ga ik nog steeds graag naar de film  ;D

het blijft de oorsprong van het medium hé, de cinema

J.A.F._Doorhof

Hi,

Natuurlijk blijft het flikkeren, je zit namelijk naar 48hz te kijken, sommige bioscopen schijnen trouwens op 72hz te draaien.

Blacklevel is redelijk normaal op celluid immers je gebruikt BIJNA dezelfde techniek als een LCD paneel, je straalt met een enorm krachtige lamp door het celluid, en aangezien je een lamp niet uit kunt zetten op bepaalde stukken binnen hetzelfde beeld zul je altijd wat doorlating hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

toch ironisch hé... films worden gemaakt voor cinema, maar
beginnen er beter uit te zien thuis... wat is er aan de hand
met deze wereld... :-\

Erik

Bioscopen worden in de toekomst zoiets als wat vroeger badhuizen voor de armen waren ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill