Ruis bij dts

Started by martijnspr, August 19, 2003, 23:18:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

martijnspr

Ik heb een irritant probleem. Ik heb namelijk ruis bij de digitale bronnen zoals dvd bij dts en dolby digital.

Ik heb een Marantz SR-7200 receiver met 2 IQ L60 speakers en 2 jvc midi set speakers als rear. Als dvd speler heb ik een Pioneer DV-535 (redelijk oud modelletje). Ik heb de dvd aangesloten op de receiver met een Oehlbach digitale coax kabel.

Ik heb dus bij dts ruis. Als ik bijvoorbeeld de film The pianist kijk op dts dan heb ik al bij de dts intro ruis. Als de dvd uit staat en ik zet me receiver op dvd dan heb ik geen ruis, dus het ligt niet aan het gedeelte tussen de receiver en de boxen. Ik weet ook niet of het aan me receiver ligt, maar ik heb hem vandaag geruild vanwege een ander defect en ik krijg precies dezelfde ruis. Het kan aan de serie van de receiver liggen, want ik weet dat de SR-7200 nogal wat betrouwbaarheids problemen heeft. Het kan ook aan de dvd liggen, maar dat denk ik eigenlijk niet, want deze kan toch eigenlijk niet echt ruis veroorzaken als het digitaal wordt aangesloten

Jinsu

Sluit de dvd-speler eens analoog aan en speel een cd af. En als je de mogelijkheid hebt verwissel de dvd-speler mits je de mogelijkheid hebt.

Whistler
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

martijnspr

Vroeger stond die altijd analoog ingesteld, maar toen had ik de ruis ook al. Ik dacht dat het aan de analoge kabel lag (zo´n hele goedkope van vivanco), maar nu ik een goede digitale coax kabel heb is de ruis er nog steeds.

Het is dus niet alleen bij dts, maar ook gewoon bij cd´s en als ik de receiver op stereo zet bij films.

Jinsu

Lijkt erop dat de dvd-speler de oorzaak is ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Goverias

Kan ook zijn dat je versterker gewoon een hoge noisefloor heeft.

Jinsu

Quote from: Goverias on September  5, 2003, 17:22:43
Kan ook zijn dat je versterker gewoon een hoge noisefloor heeft.

Dan ging die meteen terug de winkel in aangezien dit niet zou mogen ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

martijnspr

De marantz SR-7200 staat toch niet bekend om de hoge noisefloor (zowiezo nog nooit van gehoord) en het is eigenlijk alleen in me achterspeakers en niet in me voorspeakers, dus ik denk niet dat dit het probleem is.

Het is trouwens alleen bij dts en dolby digital dat me rearspeakers zo erg ruisen, want als ik me receiver bij een stereo bron, met een cd uit de dvd speler, op circle surround zet heb ik geen last van ruis uit me rearspeakers.


Kingpin

Lijkt me meer een probleem van je ingebouwde decoders ...
Heb dit ook al eens eerder gezien bij een Harman-Kardon versterker bij een vriend.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Erik

Yep komt wel vaker voor (helaas) je leest er nooit wat over in de reviews  ;)
Mijn yamaha rx 520 (prijsklasse fl 1400) had precies hetzelfde probleem (hoort zo volgens fabrikant), later hoorde ik van meer typen yamaha die dat probleem hadden en later ook  van ruis bij enkele andere merken altijd op de achterkanalen.
Dus als je hem nog kunt ruilen zou ik meteen doen.
Zie ook de oudere topcis die hierover gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

martijnspr

hmmmmm

Ze willen hem alleen repareren en niet omruilen bij Correct. Als ik hem dan laat repareren moet ik zowiezo 10 werkdagen wachten totdat die in behandeling wordt genomen en dan meot die nog onderzocht worden  >:(.

Is dit de normale gang van zaken of moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Deze ruis was al sind het begin. Het is niet later erin gekomen.

Goverias

Ik denk dat dat van de dealer afhangt. Het is echter wel gebruikelijk dat je de dealer in eerste instantie de kans moet geven om het probleem dmv een reparatie op te laten lossen. Als dit niet naar behoren gebeurt kun je altijd nog eisen dat er een vervangend apparaat wordt geleverd.

Erik

Quote from: martijnspr on September  8, 2003, 16:15:24
hmmmmm

Ze willen hem alleen repareren en niet omruilen bij Correct. Als ik hem dan laat repareren moet ik zowiezo 10 werkdagen wachten totdat die in behandeling wordt genomen en dan meot die nog onderzocht worden >:(.

Is dit de normale gang van zaken of moet ik gewoon een nieuwe krijgen. Deze ruis was al sind het begin. Het is niet later erin gekomen.
yep normale gang, maar ze repareren hem niet zelf hoor ze sturen hem door naar Marantz.
Die kan
a. Hem maken, jij blij.
b. Terugsturen en vertellen dat het normaal is en onder de fabrieksspecs valt. Dan wens ik je veel succes.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Goverias

Dan heb je inderdaad een probleem. :'(

Lynxxx

Quote from: martijnspr on September  8, 2003, 16:15:24
hmmmmm

Ze willen hem alleen repareren en niet omruilen bij Correct. Als ik hem dan laat repareren moet ik zowiezo 10 werkdagen wachten totdat die in behandeling wordt genomen en dan meot die nog onderzocht worden >:(.


Nou reken dan maar eerder op een maand of twee, want die jongens bij Correct zijn nie zo snel. Eerst doen ze er twee weken over om te contstateren dat ie "het gewoon doet" en als je het ze dan nogmaals gedetailleerd (en met voorbeelden) demonstreerd, dan is ie weer een maand ofzo... dan weten ze het niet en gaat ie naar de importeur.. en ga zo maar door...






Over die noisefloor...
Ik meen me te herinneren dat die Marantz 7200 series zelfs voor een aantal high-end cd producties is gebruikt.. en die worden over het algemeen gemaakt door mensen die toch ECHT geen ruis tolereren.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

BOUBOU

Heb je al eens geprobeerd je speakers te wisselen.

Ik had toen ik net mijn marantz sr-7300 had gekocht, er nog een goedkope set Jamo zuiltjes op aangesloten, die gaven ook de nodige partij ruis.

Daar ben ik nu gelukkig vanaf met de 604 s3

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub