Popcornhour a400

Started by alpha1, November 22, 2012, 09:45:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi

Ik heb de 400 net besteld dus moet nog even geduld hebben.
Op de C200 kon je al 3D afspelen maar alleen SBS en je moest dan de naam van de file her noemen naar titelfilmSBS.MKV bijv.
Heb nagenoeg alle streamers gehad en ben altijd weer terug gekomen op PCH dus heb het vertrouwen dat dit ook goed komt.

Rob

eMVe

QuoteHeb nagenoeg alle streamers gehad en ben altijd weer terug gekomen op PCH
Kijk, dat is interessant. . . na alle negatieve posts in dit topic een ander geluid. Hier staat een A200 (gekregen van m'n zoon) en ik heb geen enkele andere streamer gekeken/beoordeelt, dus zou ik het wel heel interessant vinden als je wat uitgebreider in zou willen gaan op wat je eerder gehad hebt en waarom er nu dan toch weer een A400 komt.

Rob_Dingen

Hoi

Voor mijn gebruik (streamen van Blu-Rays van een NAS) heeft de PCH altijd gedaan wat ze beloofd hadden.
Verder heb ik Dune gehad weet alleen niet meer welk type (blu-ray speler die kon streamen) de nieuwste Iconbit ACRyan WD en eigenlijk werkte er maar een het beste met streamen en dat was telkens weer de PCH.
Dus voor de duidelijkheid het interreseert mij niet wat ze allemaal af kunnen spelen qua formaten maar gaat het alleen om Blu-Ray Blu-Ray ISO en Blu-Ray 3D ISO en dan streamen van een server of NAS.

Rob

quattronl

Quote from: Rob_Dingen on December 23, 2012, 16:26:38
Hoi

Voor mijn gebruik (streamen van Blu-Rays van een NAS) heeft de PCH altijd gedaan wat ze beloofd hadden.
Verder heb ik Dune gehad weet alleen niet meer welk type (blu-ray speler die kon streamen) de nieuwste Iconbit ACRyan WD en eigenlijk werkte er maar een het beste met streamen en dat was telkens weer de PCH.
Dus voor de duidelijkheid het interreseert mij niet wat ze allemaal af kunnen spelen qua formaten maar gaat het alleen om Blu-Ray Blu-Ray ISO en Blu-Ray 3D ISO en dan streamen van een server of NAS.

Rob
En de Dune deed dat niet goed?  :omg:   Vaag hoor.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Rob_Dingen

Quote from: quattronl on December 23, 2012, 17:38:30
En de Dune deed dat niet goed?  :omg:   Vaag hoor.
Ook dat zal wel weer verbeterd zijn bij de Dune maar toen ze net uit waren was het ook allemaal niet zo geweldig.
Bij PCH is een zeer grote community wat een groot voordeel is het komt namelijk altijd goed.

Rob

Martinus

............

eelco74

Ik heb inmiddels 2 popcorns gehad, de A-100 en nu de A-200. De firmware van de 200 is al een aantal releases stuk, dat wil zeggen dat ISO's blijven hangen, niet afspelen of geen beeld geven. De meeste mensen draaien op de firmware van Mei 2012, die qua afspelen in ieder geval alles goed doet. Ik ben dus niet onder de indruk van de ontwikkelingen van ze.

Ik ben zelf ook nu op zoek naar een speler die 3D doet. Mijn collega heeft de A400 een paar weken in huis gehad. En alleen maar poblemen. Zelfs het simpele afspelen van een DVD ISO deed hij niet goed. Leg dat je kinderen maar eens uit dat ze geen Cars kunnen kijken omdat de firmware stuk is.  Gelukkig kon hij 'm nog omruilen, hij heeft inmiddels een Dune staan.

Ondanks dat de 400 een mooi apparaat is, ben ik toch maar naar de Dune Base 3D aan het kijken. Mindere chipset, maar Dune lijkt de software beter voor elkaar het hebben.
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

jeepee

Hoe zit het met de app bediening van de A 400? Kun je door mappen bladeren zoals je die op je hardeschijf hebt gezet. Bv map klassieke muziek en dan bv alfabetisch componisten af, zoals je dat op de map hebt gezet? Of gaat het via hun mediabibliotheek en zoals deze de muziek indeelt?

Chester

@jeepee Kan allebei.

Ik heb de A-400 nu alweer lange tijd in huis en ondanks dat het in begin wat bijgeschaafd moest worden krijg je regelmatig gratis software updates. Inmiddels is het een probleemloos apparaat, ik speel met groot genot 192Khz 24-bit demo's af...en een flinke grijns op het gezicht. Nu nog een 3D projector, hij ondersteund ook alweer enige tijd mkv 3d bestanden. Ik ben nog niet beter tegengekomen....en heb niet 'meer' nodig  ::)
Denon AVC-X4700H 4k/8k receiver, Pioneer BDP-LX54 Blu Ray,Tannoy Profiles 638, Tannoy Revolution RC1, Tannoy Mercury M1, SVS SB12-PLUS/2.
Zappiti One SE 4K, Epson TW9400 4K projector, Beamax 244 x 138.
Samsung UE40C7700 LED 3D TV, Samsung Blu Ray

mimic

Ik heb inmiddels ook een a400, werkt perfect!

Ik zit altijd een beetje te klooien met de beeldinstellingen, framerate sync/ output/ colorspace. Zou iemand mij eens kunnen uitleggen welke instellingen optimaal zijn ( met een hypermoderne LCDtv ) ?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Daddy

Ik heb al jaren een Popcornhour C-200.
Prima apparaat maar geen BluRay 3D onderstreuning (wel SBS 3D).

Wat ik plezierig vind aa de C-200 is de HDD lade die aan de voorkant zit.
Heeft een a400 ook een lade?
En is die net zo makkelijk te bedienen als bij een C-200?
Ik heb namelijk al mijn films op HDD's staan...

Alvast grote dank voor reacties.
Epson TW9000, Popcorn C-200
Marantz DV8400, Rotel 1066 / 1075
B&W CDM1NT / CDM7NT / CDM-CNT / CDM ASW

mimic

Er is vast wel iemand die dit weet :)

Quote from: mimic on January 28, 2015, 12:39:24
Ik heb inmiddels ook een a400, werkt perfect!

Ik zit altijd een beetje te klooien met de beeldinstellingen, framerate sync/ output/ colorspace. Zou iemand mij eens kunnen uitleggen welke instellingen optimaal zijn ( met een hypermoderne LCDtv ) ?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Marco66

Ik heb de volgende instellingen staan:

Video uitgang - 1080P 24hz ( anders blijft hij continu switschen )

Framerate Sync - NTSC/PAL/24p

Video Zoom - Aan scherm aanpassen

Kleurruimte - YCbCr (Auto)

VXP features heb ik uit gezet, heeft alleen zin bij niet hd materiaal en geeft geen enkele verbetering bij full hd.

Enige waar ik zelf mee zit is dat de A-410 die ik heb geen Dolby Truehd en Dolby Lossless afspeelt op mijn processor, geen enkel geluid.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Ik heb de volgende instellingen staan:

Video uitgang - 1080P 24hz

Framerate Sync - NTSC/PAL/24p

Video Zoom - Aan scherm aanpassen

Kleurruimte - YCbCr (Auto)

VXP features heb ik uit gezet, heeft alleen zin bij niet hd materiaal en geeft geen enkele verbetering bij full hd.

Enige waar ik zelf mee zit is dat de A-410 die ik heb geen Dolby Truehd en Dolby Lossless afspeelt op mijn processor, geen enkel geluid.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mimic

Quote from: Marco66 on February  3, 2015, 15:45:29
Ik heb de volgende instellingen staan:



Kleurruimte - YCbCr (Auto)



Kijk die gebruik ik niet. Zit ik dan niet meer met de colorspace instellingen?
KEF LS50W - Velodyne DD12

Marco66

Quote from: mimic on February  3, 2015, 21:21:13
Kijk die gebruik ik niet. Zit ik dan niet meer met de colorspace instellingen?

Dat is de colorspace instelling.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch