Snelle Oppo BDP-83 toch niet zo snel...?!

Started by Jon, December 18, 2009, 16:16:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon

Hallo Oppo-fans!

Heb de speler inmiddels ook bijna een week in huis

Prachtig apparaat, mooi gebouwd en ik sluit me graag aan bij alle lyrische commentaren en reviews over de beeld kwaliteit.
Muzikaal heb ik nog niet echt de tijd gehad om hem aan de tand te voelen, maar er is wel een puntje wat me in negatieve zin op valt...
Hij herkend en start alle media welliswaar zeer snel op (zeker voor wat Blu Ray betreft), maar ik heb nu inmiddels een paar cd's en 1 dvd-audio gedraaid en dan mist hij net de eerste halve seconde van de eerste track die ik start...
Skip ik vervolgens verder, dan pakt hij netjes op vanaf het begin, maar ik vind dit toch wel een irritant bugje.
Mijn Marantz DV 7001 heeft daar soms ook last vn, maar dat had ik van deze supersnelle Oppo niet verwacht...

Herkenbaar euvel hier?

Ik speel audio uit via de digitale coax uitgang naar een Cambridge audio DAC, en die gaat weer naar een Rotel RSP 1068.

Vervolg opmerking: er zit 1 HDMI AV-out aansluiting op de Oppo.
Die gaat echter rechtstreeks naar mijn plasma.
Betekend dat, dat als ik straks HD-audio wil weergeven ik zowel audio als video signaal via mijn pre-pro moet sturen?
Ervan uitgaande dat het HD-audio signaal via de HDMI uitgang loopt?

Dat lijkt me wel vreemd, aangezien ik dan afhankelijk ben van de kwaliteit van de video conversie van de pre-pro en niet van de Oppo!?

Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

GH

Quote from: Jon on December 18, 2009, 16:16:56
Dat lijkt me wel vreemd, aangezien ik dan afhankelijk ben van de kwaliteit van de video conversie van de pre-pro en niet van de Oppo!?

Toch is dat de bedoeling.... net zoals het de bedoeling is dat je pre-pro ook de mogelijkheid heeft om helemaal geen conversie te doen.

jasjenl

Ik heb dit ook en ik denk eigenlijk dat het probleem is dat de Oppo juist te snel is: hij start zo snel met het afspelen van een cd, dat de decoder in je receiver niet op tijd gesynct is met het aangeboden signaal (dat duurt altijd even). Ik heb het 'opgelost' door uit te zetten dat de Oppo cd's automatisch begint af te spelen na het plaatsen. Als je namelijk handmatig op play drukt, is vooraf de digitale handshake al afgerond en hoor je wel de eerste seconde(n) van je audio track.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Jon

Quote from: jasjenl on December 19, 2009, 17:47:42
Ik heb dit ook en ik denk eigenlijk dat het probleem is dat de Oppo juist te snel is: hij start zo snel met het afspelen van een cd, dat de decoder in je receiver niet op tijd gesynct is met het aangeboden signaal (dat duurt altijd even). Ik heb het 'opgelost' door uit te zetten dat de Oppo cd's automatisch begint af te spelen na het plaatsen. Als je namelijk handmatig op play drukt, is vooraf de digitale handshake al afgerond en hoor je wel de eerste seconde(n) van je audio track.

Dank voor de tip! Ga ik uitproberen.
Rotel RMB 1095 - Marantz AV 8003 - Rotel RQ-970BX - Oppo BDP-83 - Thorens TD 147 Jubilee - Samsung PS50B550 Plasma - 4 x Focal Dome - KEF Model 100c - REL Q100 sub - Interlinks: MIT Avt3/ MIT EXP1 - Video: Inakustik Matrix S-1 HDMI - Speakerkabel: Inter Technik 4,0mm

fugazi_2009

Quote from: jasjenl on December 19, 2009, 17:47:42
Ik heb dit ook en ik denk eigenlijk dat het probleem is dat de Oppo juist te snel is: hij start zo snel met het afspelen van een cd, dat de decoder in je receiver niet op tijd gesynct is met het aangeboden signaal (dat duurt altijd even). Ik heb het 'opgelost' door uit te zetten dat de Oppo cd's automatisch begint af te spelen na het plaatsen. Als je namelijk handmatig op play drukt, is vooraf de digitale handshake al afgerond en hoor je wel de eerste seconde(n) van je audio track.

Dit lijkt niet helemaal het probleem te zijn. Ik heb het ook en ik heb hem analoog aangesloten. Dus het lijkt meer dat de Oppo er zelf nog niet helemaal klaar voor is bij automatisch afspelen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Rednaxela

Wie A zegt moet ook BX zeggen.