Samsung ps58B850 BUZZER

Started by borkaenjo@work, December 17, 2009, 13:00:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ksi

ik hoop dat dit topic nog eens wordt voorzien met db(a) uitslagen van de zoem. Dichtbij en van de zitplek. Dan wordt de discussie al iets meer inhoudelijk ipv te roepen dat iets te hard klinkt. En dan kan ik misschien ook wel meer begrip tonen van het probleem. Want als het echt zo zoemt en irritant is als door sommige in dit topic genoemt is het echt shitty.

JeKa

Quote from: esre on January 15, 2010, 11:52:19
het is al zo vaak genoemd maar elke plasma zoemt dat is inherent aan de techniek.
Al heb je een pioneer van €276.000,00 euro of een Pana van €800 ze zoemen allemaal de een wat harder dan de ander.
Er zijn mensen die beweren dat ze met het oor op de plasma niets horen dan hebben ze het geluk dat ze die frequentie niet oppakken maar de meeste horen een buzz zelfs al zitten ze 3 - 4 meter van de plasma.
Klopt, maar Samsungs buzzen wel extreem....

esre

Quote from: JeKa on January 15, 2010, 14:10:03
Klopt, maar Samsungs buzzen wel extreem....

Kan ik niet over oordelen wel over pioneer en panasonic deze zoemen er vrolijk op los en daarover weinig klachten.

borkaenjo@work

Ik nodig een ieder die het buzz verhaal in twijfel neemt uit
om eens langs te komen. Omg. Den Bosch, de koffie staat klaar.
Als je dan nog een Db meter mee kunt nemen graag.
Ik weet dat elke plasma zoemt.
Er is volgens mij echter geen enkele plasma die zijn zoem vanuit
het scherm naar voren projecteert.
Ik ben zeker dat de zoem op 12 m1 nog hoorbaar is.
Dat ga ik nog testen.

Vandaag het antwoord van de dealer:


Hallo borkaenjo,



Heel spijtig om te horen, ik begrijp het wel.

Zoals ik vorige keer vermeld heb ben ik met handen gebonden, Samsung is er van overtuigd dat de klacht van het apparaat binnen de norm blijft. Zoals in jouw mail vermeld beantwoord de geleverde zaak aan de overeenkomst.

Als het apparaat wat je hebt aangeschaft niet zo apart zou zijn geweest dan had ik vanuit ons wel wat willen/kunnen regelen , helaas is dat nu niet mogelijk.

Het apparaat retour nemen zonder ondersteuning van Samsung is niet mogelijk.



Vr. gr. "dealer"


Wat moet ik hier nu weer mee.
Hij verschuild zich weer achter Samsung.

JeKa

Heengaan werkt meestal beter.

borkaenjo@work

Zal ik dat nog eens doen.

Hier een beeld / geluidsfragment van het gezoem.
Vanaf luisterpositie kreeg ik het geluid er niet goed op,
maar op eind hou ik de cam aan de achterkant en hoor je
duidelijk het geluid wat naar voren geprojecteerd wordt.

http://members.home.nl/mh120974/00124.MTS

Dit hoor je dus alleen als je recht voor het scherm zit (sweetspot).
Een halve meter naar links of rechts halveert het geluid ongeveer.

B.

Ik ben vandaag eens door mijn winkel langs alle plasma's gelopen. Totaal hebben wij 6 plasma TV's staan, helaas niet in jouw schermgrootte.

Panasonic 42S10
Panasonic 42X10
LG 42PQ3000
LG 42PQ2000
Samsung 42B450
Samsung 50B550

Met mijn oor op een afstand van 30cm van de bovenkant van de toestellen is op alle plasma's nog een zoem hoorbaar. De Samsung's en Panasonic's zoemen het hardste, de LG's het minste.
Al met al zou ik de zoem niet willen omschrijven als zeer storend. Zelfs zonder bijgeluiden van de film zou je op 1 meter afstand niks meer horen.

Het zou kunnen zijn dat je overgevoelig bent voor de frequentie van de zoem. In dat geval kun je beter een LCD nemen, aangezien ALLE plasma's zoemen. Als Samsung zegt dat de zoem binnen de norm valt, dan kan ik mij voorstellen dat de winkelier geen verdere actie wilt ondernemen indien ALLE schermen van dit type een dergelijke zoem produceert. Een Samsung is natuurlijk niet te vergelijken met een Pioneer. Samsung heeft nou eemaal meer uitval en daarom zijn er toleranties in het leven geroepen, om goed te kunnen beoordelen of een product defect is of niet. Een zoemende transformator wijst trouwens absoluut niet op een defect. De trafo is waarschijnlijk dermate op de print gemonteerd dat deze de print en de behuizing (dus ook het scherm) laat resoneren. Het scherm (glasplaat) is het grootste oppervlak van de TV en is slechts aan de zijkanten bevestigd aan de behuizing. Een resonantie die vanuit de zijkanten wordt doorgegeven kan dus een hogere amplitude bereiken in het midden van het scherm.

Ik denk dat je eens wat gelijkwaardige type TV's moet beluisteren.

borkaenjo@work

#32
Stel dat gevoelig ben voor de frequentie van de zoem,
mag ik daar dan nog op 4,5 - 5 m1 last van hebben?

QuoteIk denk dat je eens wat gelijkwaardige type TV's moet beluisteren.

Bedoel je dan hetzelfde merk en type om te kijken of ik zoem ergens anders ook hoor?
Of tv's van gelijke grote?


Dit is trouwens het "testrapport" dat ik heb ontvangen.

http://members.home.nl/mh120974/PDP%20noise%20check%20procedure_en.pdf

borkaenjo@work

QuoteDe trafo is waarschijnlijk dermate op de print gemonteerd dat deze de print en de behuizing (dus ook het scherm) laat resoneren. Het scherm (glasplaat) is het grootste oppervlak van de TV en is slechts aan de zijkanten bevestigd aan de behuizing. Een resonantie die vanuit de zijkanten wordt doorgegeven kan dus een hogere amplitude bereiken in het midden van het scherm.

Dit zou de oplossing eenvoudig maken door het scherm te ontkoppelen
bv mbv rubbers. Of zie ik dat verkeerd?

esre

De plasmazoen die wordt veroorzaakt heeft te maken dat er op het moederbord enkele spoelen zitten en de resonanties geven veelal die irritante zoem die ook nog wordt versterkt door hoog contrast.
Ik heb het al vaker geschreven maar neem RTLz maar als vb. met die bekende ticker eronder dan wordt het pas echt gezellig.
Of als je Ziggo hebt met een digitale tuner zet de EPG maar is aan dan wordt het ook erger,bij  beeld in beeld moet een plasma flink aan de slag vandaar de hardere zoemtoon.
ook ik hoor elke zoem van een plasma zelfs van vele meters afstand, neem van mij aan als het binnen de norm valt dan houdt het verhaal op hoe lullig dit ook mag overkomen.
Ik zou ook als advies meegeven ga op zoek naar een LCD, de zoem die enkelen horen wordt veroorzaakt door de voeding maar die hoor je van een meter afstand echt niet meer.
Plasma buzz komt overal vandaan,voorkant,zijkant etc. kan ook worden versterkt door de harde achterwand (reflectie).

bafke

Hey,

Ik herken je probleem wel.
Ik heb een ps50a550 denk ik en het samsung OOK laten komen om dit te verhelpen.
Ze hebben op mijn vraag de hele power supply vervangen omdat dit echt zoemde (tv opengevezen en goed geluisterd naar de herkomst van de zoek)
De nieuwe powersupply zoemde even hard (zelfs wat harder).

Heb em er toch in laten steken omdat ik verwachtte dat dit wel zou 'inspelen' en verdwijnen.
En ja de zoem is toch wel serieus minder geworden voer tijd.

Ook ik zit 4 m van de tv en hoorde de zoem duidelijk.

Ondertussen stoor ik me er al niet meer aan(of de hersenen wissen het signaal uit of de zoem is minder).

Avg
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

borkaenjo@work

Morgen om 13.00 uur een afspraak met een juridisch adviseur mbt de kwestie.

borkaenjo@work

Na een aangetekende brief van de juridisch adviseur,
vandaag het antwoord gekregen.
Ze komen de tv ophalen en ik krijg het volledige bedrag terug.  :pompom: :pompom: :pompom:

JeKa

Quote from: borkaenjo@work on February  9, 2010, 12:00:29
Na een aangetekende brief van de juridisch adviseur,
vandaag het antwoord gekregen.
Ze komen de tv ophalen en ik krijg het volledige bedrag terug.  :pompom: :pompom: :pompom:
:thumbs-up: Gefeliciteerd! Nu een Panasonic dan maar? Die overstap is mij in ieder geval zeer goed bevallen!

borkaenjo@work

Welk type heb jij?

Ik zit te denken om te wachten op de nieuwe types.

B.

In de formaten 55-58 inch is Samsung wel HEEL veel goedkoper dan Panasonic.


Als je verstandig bent koop je je volgende TV bij BB&G, of een andere aktieve sponsor. Zij verlaten jouw huis pas als alles naar wens is ingesteld en als er geen gebreken worden geconstateerd.

Gefeliciteerd trouwens met de overwing! :)  Zo zie je maar weer; blijven ''vechten'' voor je recht heeft zin. De meeste geven het op na 1 a 2 brieven en zullen nooit wat gedaan krijgen. Daar profiteren de firma's van.

En nu NOOIT meer wat kopen bij die zogenaamde service buinhaas..


JeKa

Quote from: B. on February  9, 2010, 13:05:55
In de formaten 55-58 inch is Samsung wel HEEL veel goedkoper dan Panasonic.


Als je verstandig bent koop je je volgende TV bij BB&G, of een andere aktieve sponsor. Zij verlaten jouw huis pas als alles naar wens is ingesteld en als er geen gebreken worden geconstateerd.

Gefeliciteerd trouwens met de overwing! :)  Zo zie je maar weer; blijven ''vechten'' voor je recht heeft zin. De meeste geven het op na 1 a 2 brieven en zullen nooit wat gedaan krijgen. Daar profiteren de firma's van.

En nu NOOIT meer wat kopen bij die zogenaamde service buinhaas..



Volgens mij verkoopt BB&G geen tv's.

Mark_a

Quote from: borkaenjo@work on February  9, 2010, 12:00:29
Na een aangetekende brief van de juridisch adviseur,
vandaag het antwoord gekregen.
Ze komen de tv ophalen en ik krijg het volledige bedrag terug.  :pompom: :pompom: :pompom:

Inclusief gemaakte juridische kosten?

borkaenjo@work

Echte kosten heb ik nog niet gemaakt.
Ik heb met de adviseur afgesproken dat ik een 3 jarig abbonement neem.
De kosten zijn € 125,- / jaar.
Hiervoor kun je met alles naar hem.
Declaraties mbt verzekeringen, verzekeringen uberhaubt, belasting gedoe,
evt. scheiding en juridische problemen enz. enz.
Hij komt dus ook al je papperassen doorlichten of je oververzekerd cq
onderverzekerd bent, misschien beter je verzekering ergens anders
onder kunt brengen. Maar ook je hypotheek kan hij voor je doorlichten.
Eigenlijk met alles waar je zelf niet uit komt kun je naar hem toe,
en hij lost het op.

Ralph71

Quote from: borkaenjo@work on February  9, 2010, 12:00:29
Na een aangetekende brief van de juridisch adviseur,
vandaag het antwoord gekregen.
Ze komen de tv ophalen en ik krijg het volledige bedrag terug.  :pompom: :pompom: :pompom:

Goed geregeld, consumenten laten zich in het algemeen veel te makkelijk afschepen door winkels. Dit zouden meer mensen moeten doen, opkomen voor hun rechten i.p.v. blij zijn met elke regeling die een winkel aanbiedt!  :clapping:
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

hulskof

Mooi dat het zo is opgelost, maar wel jammer dat daar weer een juridisch adviseur voor nodig was.  :mad: In een andere link las ik over een winkel die deze Samsung weigerde terug te nemen omdat hij boven aan de achterkant beschadigd was. Deze beschadiging was wel ontstaan als gevolg van het op juiste wijze gebruiken van Samsungs eigen wall mount systeem. Ik kan beamen dat dat systeem gewoon niet deugt als je regelmatig kabels aan je tv wilt wisselen. De mijne was op dezelfde manier beschadigd, maar ik heb er gelukkig niets meer van gehoord. Jammer dat zoveel lieden wel moeten strijden om hun centen terug te kunnen krijgen. Dat zou niet nodig moeten zijn.

borkaenjo@work

Gisteren is het gehele bedrag overgemaakt op mijn rekening.
Tijd tussen het eerste telefoontje met de klacht en het geld terug:
ongeveer 9 maanden.

hulskof

Net op tijd voor de nieuwe modellen van Samsung.  ;D

SpeedyAndré

Alsof iemand na zo'n ervaring nog eens naar een Samsung zal kijken  :nowink:
Wel mooi dat het (na enige pressie) opgelost is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

marz01

Krijg je nu het geld van de importeur of de leverancier terug?

Hopelijk kunnen meer mensen jouw voorbeeldbrief gebruiken om zo samsung alsnog dwingen om tot een oplossing te komen.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude