Samsung ps58B850 BUZZER

Started by borkaenjo@work, December 17, 2009, 13:00:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

borkaenjo@work

Een tijdje geleden (precieze datum moet ik opzoeken) heb ik een Samsung plasma ps58B850 gekocht.
De dag van levering heb ik bij de dealer een melding gemaakt van het buzzprobleem.
De dealer neemt het op en regelt een servicebezoek.
Na het eerste bezoek blijkt er een oplossing te zijn in de vorm van rubber blokjes.
Ik wist al dat dat niet zou werken omdat niet het achterpaneel vibreert maar de buzz vanuit het toestel
naar voren wordt geprojecteerd.
Bij het tweede bezoek je blokjes en nieuwe firmware geinstalleert. Volgens de techneut is het probleem
verholpen. Mijn moeder had hem opgevangen omdat ik moest werken.
Toen ik thuis kwam bleek het buzzprobleem nog steeds te bestaan.
Weer de dealer gebeld en weer een afspraak voor de reparatie gemaakt.
Deze keer was ik zelf thuis en de techneut deed het probleem af als niet storend en marginaal.
Toen ik aandrong dat het niet normaal was moest hij hem meenemen naar de zaak.
Na drie weken en herhaaldelijk bellen het bericht dat de tv klaar was en teruggebracht zou worden.
Toen ik weer van mijn werk kwam, de tv aanzette meteen weer dezelfde buzz.
Weer bellen met de dealer.
De berichte mij terug dat de servicedienst niets had kunnen vinden en het toestel binnen de marge valt.
Binnen 5 dagen moet die servicedienst echter contact opnemen met de klant om door te geven
wat er eventueel aan de hand is. Ik snap dus niet dat het drie weken moest duren om erachter
te komen dat er "geen" probleem is.
Weer de dealer bellen met de mededeling dat ik het niet eens ben met de bevindingen van de servicedienst.
Ik wil een oplossing.
Na 1 week geen reactie van Samsung.
Na 2 weken een zogenaamd testrapport met de bevindingen.
Dit was echter een testprotocol hoe de testen uitgevoerd dienen te worden.
Niet de uitslag van de testen op zich.
Na 3 weken de dealer gemeld dat ik het zat was met Samsung en de tv wilde retourneren
zonder bijkomende kosten voor mij.
Na 4 weken wijst Samsung alles van de hand en dealer staat machteloos omdat die de tv niet
kan retourneren bij Samsung.

En daar zit ik dan met een tv van € 2500,- die alleen vanuit bepaalde hoeken bekeken kan worden
omdat anders de buzz onuitstaanbaar is.

Ik moet hier toch verder mee kunnen.
Ik moet toch rechten hebben als consument als een product niet deugdelijk is.
Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?

borkaenjo@work

Niemand enig idee wat ik nog kan doen om de tv te retourneren?

Tinus_

Quote from: borkaenjo@work on December 17, 2009, 13:00:53
En daar zit ik dan met een tv van € 2500,- die alleen vanuit bepaalde hoeken bekeken kan worden
omdat anders de buzz onuitstaanbaar is.

Dit stukje snap ik even niet helemaal. Je hebt last van een bij-geluid maar die hoor je enkel in vanuit bepaalde hoeken?
Rebuilding my HT

marz01

ik denk dat je met meer mensen wat sterker gaat staan om dan gezamelijk met bv 'kassa' hier aandacht aan te geven

op meerdere sites zijn de problemen en oplossingen terug te vinden;
http://www.avforums.com/forums/plasma-televisions/990633-samsung-ps50b850-ps58b850-owners-thread-31.html
http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/samsung/ps58b850/reviews/328057/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1311012/38//ps58B850
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

JeKa

Vergeet niet dat je dealer verantwoordelijk is je probleem op te lossen en niet Samsung. Wanneer je dealer zich hierachter verschuilt, ga dan bij hem verhaal halen.

Ik heb een vergelijkend probleem gehad (Samsung, Selectro, buzz, hulp aanhuis, afgewezen, binnen de marge etc.). Bij mij heeft de Mediamarkt het prima opgelost. Hoe zij het vervolgens met Samsung regelen is niet mijn probleem.

borkaenjo@work

Quote from: Tinus_ on December 20, 2009, 10:33:02
Dit stukje snap ik even niet helemaal. Je hebt last van een bij-geluid maar die hoor je enkel in vanuit bepaalde hoeken?

Jep, de buzz wordt precies vanuit het midden van het scherm geprojecteerd.
In een hoek van zo'n 40 graden.
Zit je daarbuiten, is de buzz en stuk minder.
De tv "bepaald" dan in feite dat je het beste buiten die 40 graden gaat zitten.

ksi

enig idee hoeveel db(a) hij buzzed?

borkaenjo@work

Geen idee, ik heb geen db meter.
Mijn pc staat rechts van me ongeveer op 5 m1.
De tv staat voor me ongeveer op 4,5 m1.
Dan hoor ik de tv boven de pc uit.
Iemand in de buurt van Den Bosch met een db meter?

B.

Je kijkt toch met geluid aan als je TV kijkt? Hoor je de buzz dan nog steeds?
Bij mij in de winkel buzzen alle plasma's van Samsung en LG harder dan die van Panasonic. Maar het is wel te doen wanneer je niet overgevoelig bent voor die frequentie, of op spraakvolume geluid inschakeld van de TV of audioset.

Alex Cremers

Mijn Samsung plasma zoemt ook (het wordt sterker naargelang de hoeveelheid van wit in het beeld). In begin dacht ik dat ik er veel last van zou hebben maar eigenlijk valt het me niet eens meer op.

borkaenjo@work

Als ik op "mijn" plek zit heb ik er weinig last van.
Dan zit ik net buiten die 40 graden dat de tv de buzz projecteerd.
Dan denk ik wel eens, ach het valt wel mee.
Sta ik dan op om drinken te halen of zo, en loop ik door die range,
dan baal ik weer als een stekker.
Ik wed dat de buzz over een afstand van 13 m1 nog te horen is.
Dat ga ik nog eens uitproberen thuis.
Bij aktie scenes is het geen probleem, maar bv bij spannende films
of comedies waar meer dialoogscenes en stille scenes zijn,
is het echt storend. Dan moet ik mijn surroundset echt heel hard
zetten om de buzz niet te horen. Dat is niet fijn als er dan opeens
een knal of zo komt.

Alex Cremers

#11
Hangt het scherm tegen de (gyproc) muur? Misschien dat het gezoem (wat toch een trilling is) zo wordt versterkt? Bij mij staat ie 40 cm van de muur.

B.

Ga eens langs de winkel en eis een vervangend scherm, of je geld terug.
Je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met Samsung. Samsung komt overeen met de firma en de firma komt overeen met de klant. Wanneer de firma zich verschuilt achter de mogelijkheden die zij wel/niet krijgen van Samsung, probeert de firma van haar probleem het jouwne te maken.

E-Care is al helemaal een drama.. Als iets wordt meegenomen krijg je het terug vol met krassen..  De afhandeling met Samsung surround doosjes van 189,- euro is helaas exact gelijk als met een TV van 2,5k.

Tinus_

Quote from: B. on January  2, 2010, 18:24:45
Ga eens langs de winkel en eis een vervangend scherm, of je geld terug.
Je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met Samsung. Samsung komt overeen met de firma en de firma komt overeen met de klant. Wanneer de firma zich verschuilt achter de mogelijkheden die zij wel/niet krijgen van Samsung, probeert de firma van haar probleem het jouwne te maken.

E-Care is al helemaal een drama.. Als iets wordt meegenomen krijg je het terug vol met krassen..  De afhandeling met Samsung surround doosjes van 189,- euro is helaas exact gelijk als met een TV van 2,5k.

E-Care doet geen Samsung garantiewerk, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn.
Rebuilding my HT

borkaenjo@work

Quote from: Alex Cremers on January  2, 2010, 10:50:04
Hangt het scherm tegen de (gyproc) muur? Misschien dat het gezoem (wat toch een trilling is) zo wordt versterkt? Bij mij staat ie 40 cm van de muur.

Mijn tv staat op zijn voet, zo;n 35 cm van de muur.
Het is geen buzz wat van een vibratie komt.
Bij mij zijn al een keer de rubber blokjes gezet.
Het is een electrische buzz / zoem die door het scherm versterkt wordt,
als een electrostaat luidspreker, zeg maar.

borkaenjo@work

Quote from: B. on January  2, 2010, 18:24:45
Ga eens langs de winkel en eis een vervangend scherm, of je geld terug.
Je hebt een overeenkomst met de winkel, niet met Samsung. Samsung komt overeen met de firma en de firma komt overeen met de klant. Wanneer de firma zich verschuilt achter de mogelijkheden die zij wel/niet krijgen van Samsung, probeert de firma van haar probleem het jouwne te maken.


Dat dacht ik dus ook.
Ik ben een overeenkomst aangegaan met de winkel,
niet met Samsung.
De dealer zit er echter tussenin.
Ik vind het een ondeugdelijk scherm, en Samsung zegt
dat er niks mee aan de hand is.

JeKa

Quote from: Tinus_ on January  2, 2010, 19:05:24
E-Care doet geen Samsung garantiewerk, dus daar hoeft hij niet bang voor te zijn.

Nee, Selectro is lekker behulpzaam......

JeKa

Quote from: borkaenjo@work on January  2, 2010, 20:24:05
Mijn tv staat op zijn voet, zo;n 35 cm van de muur.
Het is geen buzz wat van een vibratie komt.
Bij mij zijn al een keer de rubber blokjes gezet.
Het is een electrische buzz / zoem die door het scherm versterkt wordt,
als een electrostaat luidspreker, zeg maar.

Het is waarschijnlijk de voeding die je hoort (was 't bij tenminste wel).

hulskof

Het is een bekend probleem dat Samsung weigert aan te pakken. Ik heb de mijne meteen geretourneerd toen bleek dat een monteur er niets aan kon doen. Even had ik nog hoop dat Samsung met een oplossing zou komen, maar die hoop bleek ijdel. Da's allemaal alweer zo'n drie maanden geleden. Over drie maanden komen de nieuwe modellen uit en hopelijk heeft Samsung daarmee geen problemen, want eerlijk gezegd verbaast het me dat ze hier zo lang mee wegkomen.
Ik herken verder het verhaal. Mijn dealer verschool zich ook achter Samsung, maar gelukkig deed Samsung niet moeilijk en nam het toestel al vrij snel terug. Ik moet wel zeggen dat ik bij de aankoop de dealer er al op gewezen had dat dit mogelijk stond te gebeuren; ik was immers volledig op de hoogte van het zoemprobleem.
Het blijft allemaal goed klote, maar als ik de TS was, zou ik blijven zeiken bij de dealer totdat hij m'n scherm terugnam. Laat Samsung een fatsoenlijk testrapport overleggen, of nog beter: laat dat opstellen waar je zelf bij bent. Ik weet nog dat de monteur bij mij stelde dat je de zoem op 4 meter niet mocht horen bij volume op 20. Dat zou de richtlijn van Samsung zijn. De mijne viel daar ruimschoots binnen, volgens hem. Maar ik hoorde de zoem nog makkelijk bij volume op 60. Laat je dus niets wijsmaken en blijf proberen. Dit is een geweldig scherm, maar ik begrijp hoe irritant die zoem is, ik kon er ook niet mee leven. Sterkte in elk geval.

B.

Waar heb je de plasma eigenlijk gekocht?
Misschien dat ik wat voor je kan betekenen.

borkaenjo@work


borkaenjo@work

Ik heb er nog eens een mailtje aan gewaagd:

Hallo "dealer",

nog steeds geen reactie ontvangen.
Ik heb natuurlijk wat rondgeinformeerd en reacties
op de diverse fora gehad.
Ik ben gewezen op deze site:

http://www.juridisch.com/cgi-juridisch/links/naar.cgi?ID=149&doorlink=Wetwegwijzer

Waar vooral de volgende quote voor mij van toepassing is:

Als hoofdregel bij consumentenkoop geldt dat de geleverde zaak moet beantwoorden aan de overeenkomst. Een zaak beantwoordt hieraan als het die eigenschappen bezit die de koper op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. Hoewel deze regel erg vaag is, dient toch aan de hand hiervan bepaald te worden wat de rechtspositie van beide partijen is. Kortom, wie er gelijk heeft.

De koper kan, indien het geleverde niet aan de overeenkomst beantwoordt, eisen dat de overeenkomst wordt nagekomen. U kunt daarbij denken aan herstel van het niet deugdelijke artikel, levering van het ontbrekende of vervanging. Indien de verkoper de klachten niet binnen een redelijke termijn verhelpt, kan de koper een beroep doen op ontbinding van de overeenkomst. Dit heeft tot gevolg dat de verkoper het gekochte terug dient te nemen en aan de koper de koopsom dient te retourneren.

Klachten worden soms verholpen, soms niet. In het laatste geval kan de reactie van de verkoper zijn, dat
- de garantietermijn verstreken is;
- de koper de spullen niet op de juiste manier heeft behandeld of gebruikt;
- niet de verkoper verantwoordelijk is, maar de leverancier of de fabriek.

Op de eerste twee argumenten wordt hierna ingegaan. Wat de derde betreft, geldt dat de verkoper contractspartij is en niet de fabriek. Juridisch is dit derhalve geen argument. Ondanks al deze argumenten geldt nog steeds de hiervoor genoemde hoofdregel.
De omstandigheden van het geval spelen steeds een belangrijke rol. U kunt daarbij denken aan:
- de prijs die betaald is;
- nieuw of tweedehands;
- het inwinnen van informatie voorafgaand aan de koop;
- onderzoek voorafgaand aan de koop.

Ik wil dat het probleem binnen 2 weken opgelost is, anders schakel ik rechtsbijstand in,
en neem desnoods een advocaat in de arm.

Met vriendelijke groet,

Borkaenjo

Namen heb ik natuurlijk de echte namen gebruikt.

JeKa


B.

Ik hoop dat deze mail de dealer aanzet om actie te ondernemen. Het zou toch werkelijk triest zijn als deze dealer geen poot uit steekt. Dan had je de TV net zo goed via internet kunnen bestellen..

Succes! :)

esre

het is al zo vaak genoemd maar elke plasma zoemt dat is inherent aan de techniek.
Al heb je een pioneer van €276.000,00 euro of een Pana van €800 ze zoemen allemaal de een wat harder dan de ander.
Er zijn mensen die beweren dat ze met het oor op de plasma niets horen dan hebben ze het geluk dat ze die frequentie niet oppakken maar de meeste horen een buzz zelfs al zitten ze 3 - 4 meter van de plasma.





Plasma TV Buzzing
Plasma panel buzz is a normal phenomenon. Plasmas work on a totally different principle to colour televisions and have different operating characteristics. The level at which the operating buzz becomes noticeable is always subjective; one person may hear it whilst another does not. The following points help to understand the factors surrounding the buzzing:

The picture scanning drive circuits operate at high frequencies and powers. It is these circuits that cause the buzzing sound. The circuits are used to create both the picture and reuse energy to keep the unit efficiency high and panel heat emission low. This over-heating control is very important on the panels that do not use fans i.e. 37" and 42". The resulting loss of fans makes for a quieter panel operation.

Due to the very high amount of power processing required, the 50" panels have cooling fans (up to 4), which will also contribute to the overall noise these plasma panels will produce. The buzz will appear more concentrated at the sides of the unit where the power circuit boards are situated.

Where cooling fans are not employed, the buzz may be heard in very quiet surroundings. Plasma buzzing is normal and will always occur, but the level of buzz is what matters.

Generally speaking the buzz will only be heard in quiet surroundings (with low levels of audio from whatever sound system used) and with the userseated too close to the panel - less than 12' for 42" and 10' for 37" panels.

A typical scenario is using the panel in the middle of the night when listening to news broadcasts at low volume. In this situation buzz might be heard during the silent breaks in the audio, but not so much during speech. This is not abnormal nor does it indicate a faulty panel.

If the buzz is heard above normal ambient daytime noise and audio levels at more that 12' a problem might be present.

The method of panel installation will also affect the amount of noise heard. Wall mounting the panel will cause buzz emitted from the back of the panel to be reflected off the wall and into the room more than if the unit is located on the pedestal which is seated 2 to 4 feet away.

Plasma panels do not run in total silence. They do buzz as a normal part of their operation, but this level of buzz is quite low and may beintermittently noticed in quiet surroundings, many factors can influence this.

Changing the picture mode in the picture settings menu between dynamic/normal/cinema will also reduce the level of perceived noise since this affects how much power the panel is processing and this the level of power produced.

Having too much brightness and contrast with the dynamic mode setting on,can overdrive the panel and cause louder buzz levels with strong picture signals i.e. DVD or Sky digital signals. Changing these settings can lower the level of buzz produced. Use 'normal' picture mode and lower brightness/contrast settings to reduce this effect.

It is normal for the buzz tone and level to change the picture content because the panel drive circuits are processing different amounts of power and adapting their drive cycles.

Hard wall surface i.e. painted/wooden panels will be more effective reflectors than say walls that are covered in softer finishes, wall papered or curtained.

Please ensure these facts are understood and check your panel against a dealers display unit before requesting service, since abnormal levels of buzz are not always 'abnormal' but just the normal operating buzz of plasma technology.


bron:

http://www.av-sales.co.uk/q_plasma.php


Als laatste wat ook niet echt helpt dat is de menselijke geest, je fixeert je enkel nog op de buzz.