Info. fase zelfbouw SUB

Started by mimic, March 9, 2010, 18:03:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.

Quote from: mimic on April 13, 2010, 08:07:11
Maar is dat dan ook nog muzikaal? ( wellicht afhankelijk van de gebruikte amp? ).



Die TA amp van hier op het forum zal de sub mooi kunnen handelen. Staat te koop voor 165,00 euro.
Die Dayton unit wordt door vele omschreven als de meest cleane laag weergever.

vince

Uit ervaring weet ik dat die Dayton 15 inch subdriver idd een zeer cleane laagweergave produceert. Hij staat hier namelijk op zolder in mijn HT.

mimic

Intressant :)

Bij een kant en klare sub kun je fase en dergelijke afstellen.

Als ik een losse eindtrap pak zoals B aangaf, hoe zit dat dan?
KEF LS50W - Velodyne DD12

vince

Bij een losse eindversterker is fase instelling niet mogelijk. Na het goed plaatsen van een sub heb ik echter een fase instelling nog nooit gemist.

mimic

Het kriebelt toch een beetje om dan weer iets zelf te gaan bouwen met;

Dayton RSS390HF-4

of

CCS SDX15

Als ik nou goedkoop tegen 1 aan zou lopen....
KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

Toen ik nog van plan was zelf een sub te bouwen (en dat ga ik nog eens doen) stond ik voor dezelfde keuze als jij; een SDX15 of RS390.
De SDX15 zal meer output hebben in het sub-laag, gezien de verschrikkelijk hoge xmax van de driver. De RS390 is overall cleaner en zal dus meer geschikt zijn voor muziek. Ervan uitgaande dat een 15 inch vrijwel altijd ruim voldoende druk op kan bouwen, heb ik uiteindelijk voor de RS390 gekozen. Nooit gebouwd echter, omdat de XXLS400 op mijn pad kwam. Geen vergelijk natuurlijk en ooit zal ik de RS390 nog toepassen in een zelfbouw sub.

Mocht je de fase-instelling ooit missen (vermoedelijk niet), dan kun je deze altijd nog zelf maken. 


mimic

#56
Duidelijk,

een Rs390 dus! Daarnaast komt, ik heb een klein kamertje, en draai nooit echt hard ( arcam op 80-85dB, dan vind ik het goed ).

Wellicht gewoon die RS390 gaan bouwen, met een flinke gesloten behuizing. ( dan heb ik toch nog niet eens een hele dikke amp nodig? ) De sub staat wel een eindje van de Arcam vandaan, word dat problematisch als ik een PA amp gebruik met aansluiten o.i.d?

KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

Quote from: mimic on April 14, 2010, 09:02:57
Duidelijk,

een Rs390 dus! Daarnaast komt, ik heb een klein kamertje, en draai nooit echt hard ( arcam op 80-85dB, dan vind ik het goed ).

Wellicht gewoon die RS390 gaan bouwen, met een flinke gesloten behuizing. ( dan heb ik toch nog niet eens een hele dikke amp nodig? ) De sub staat wel een eindje van de Arcam vandaan, word dat problematisch als ik een PA amp gebruik met aansluiten o.i.d?



Geen probleem. Ik zou de amp zover mogelijk bij de luisterplek vandaan zetten i.v.m. fans. Lange kabels maakt niet uit.

mimic

Ik denk dat ik even afhaak op de PA amps.. fan geluid zou me wellicht toch gaan storen, en ik heb toch niet zon dikke amp nodig voor een Dayton?

EN het hoeft echt niet superhard bij mij hoor :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

mr TC

Er staat op martplaats een Crown K2 te koop.

http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/336416497/2

Deze heeft geen fans!
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

mimic

KEF LS50W - Velodyne DD12

vince

Mimic,

Ik heb op korte termijn een kast over waar een Dayton 15 inch zich prima in thuis voelt. Bij interesse PM.

B.

Quote from: vince on April 15, 2010, 15:50:40
Mimic,

Ik heb op korte termijn een kast over waar een Dayton 15 inch zich prima in thuis voelt. Bij interesse PM.

Mocht dat niet doorgaan dan wil ik deze hebben!!  8)

mimic

Quote from: vince on April 15, 2010, 15:50:40
Mimic,

Ik heb op korte termijn een kast over waar een Dayton 15 inch zich prima in thuis voelt. Bij interesse PM.

Niet toevallig ook nog een driver, en ach wellicht een amp? :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

B.

mimic, ga jij gebruik maken van die aanbieding (behuizing)?

vince

Mimic, ampje heb ik ook nog wel :pompom:

mimic

Quote from: B. on April 15, 2010, 19:31:53
mimic, ga jij gebruik maken van die aanbieding (behuizing)?

Ben aan het PMmen :)
KEF LS50W - Velodyne DD12

tbusquet

Geloof me, je wilt een SDX15, is een onverslaanbare driver voor het geld. Ik heb er 2 in gesloten behuizing van 90 liter elk. Gevoed door een Crown XLS602 PA amp. (hier heb ik hele stille fans in gezet met een weerstand ertussen. )


vinnie411

Zit inmiddels in de eindfase van mijn zelfbouwsub, sonotube met css sdx15 en een hypex ds4.0 en moet zeggen dat deze erg luid, hard, snel, super speelt.
Het is een df opstelling maar momenteel ligt hij (voetjes komen morgen pas en dan is hij af) maar zelfs met de amp op nog niet de helft open geeft het al een geweldige aanvulling op mijn film belevenis. Muziek luister ik niet in die ruimte dus daar doe ik geen uitspraak over maar het staat vrij om eens te luisteren als je wilt. (alphen aan den rijn)
Oh ja linkje http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=11275
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.