Aldi (v.a. 22/12): Moviecube media player met 1TB harde schijf

Started by Marcel_T., December 15, 2009, 13:17:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.



• 1000 GB harde schijf
• speelt digitale bestanden direct af op uw tv zonder tussenkomst van uw PC
• te gebruiken als HDD recorder, internetradio, netwerkopslag en fotoalbum
• sla alles op wat u afspeelt: TV, DVD, VHS, en nog veel meer
• DVB-T ontvangst TV tuner (digitaal en analoog)
• LAN aansluiting
• optische uitgang voor 5.1 geluid
• component, RGB en HDMI uitgang
• coax en SCART
• 2 x USB + host
• roterend display
• inclusief afstandsbediening, HDMI kabel en WIFI b/g stick voor draadloze netwerktoegang

Prijs 229 euro.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

clockwork

Ziet er wel leuk uit. Kan helaas nog niet zoveel reviews vinden. Heb alleen zojuist een goedkope player via iBood besteld.  Overweeg ernstig om die bestelling te annuleren ten gunste van deze. (mits ik komende dinsdag er op tijd bij ben, wat altijd de vraag is bij Aldi). Wat een dillema. :unsure:

Heeft iemand overigens al ervaringen met dit merk?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

clockwork

Quote from: Marcel_T. on December 16, 2009, 14:31:35
Hmm, de AB is wel anders...

Dat is inderdaad zo. Maar ik zie ook verschillende versies van de achterkant. (verschillende video in/uit aansluitingen).

 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Crissis

De afstandsbediening is van de Movie Cube Q800.

@Clockwork, welke media player heb je via Ibood gekocht dan?
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

clockwork

maar die Q800 wordt duidelijk niet bedoeld.

Hoe meer ik over dat apparaat lees, des te leuk ik hem vind. Denk dat ik dinsdag ochtend toch even bij onze lokale Aldi langs ga. Ik woon in een klein dorp, dus ik denk niet dat ik op de stoep hoef te liggen. Een paar van de Blu ray's van een paar weken geleden waren daar afgelopen weekend ook nog op voorraad. 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Crissis

Nee maar de afstandsbediening wel, blijkbaar brengt Emtec ook een aantal OEM producten op de markt. Als dit type echt gebasseerd is op het type S800H dan heb ik wel zo mijn twijfels, want de S800 (zonder H) is al ruim een jaar op de markt. Daarnaast is er is volgens mij niet heel veel ondersteuning vanuit Emtec, dat vind ik wel heel belangrijk..

Edit:

Dit kan ook weleens gewoon de S800 zijn, en die is dus al een jaar oud... Dan zou ik 'm absoluut links laten liggen...
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

clockwork

Quote from: Crissis on December 16, 2009, 15:34:47
Edit:

Dit kan ook weleens gewoon de S800 zijn, en die is dus al een jaar oud... Dan zou ik 'm absoluut links laten liggen...

Ik zal er goed op letten. Dank je voor de tip!  :worship:

@ Crissis: die Zyxel DMA2500 voor E75 van een paar weken terug. Ik wilde eerst kijken of ik zo'n speler wel ga gebruiken. Ik zie op marktplaats genoeg mensen die de speler weer aanbieden omdat ze hem toch niet gebruiken (of niet snappen).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marcel_T.

Quote from: Crissis on December 16, 2009, 15:34:47
Nee maar de afstandsbediening wel, blijkbaar brengt Emtec ook een aantal OEM producten op de markt. Als dit type echt gebasseerd is op het type S800H dan heb ik wel zo mijn twijfels, want de S800 (zonder H) is al ruim een jaar op de markt. Daarnaast is er is volgens mij niet heel veel ondersteuning vanuit Emtec, dat vind ik wel heel belangrijk..

Edit:

Dit kan ook weleens gewoon de S800 zijn, en die is dus al een jaar oud... Dan zou ik 'm absoluut links laten liggen...

Weet je het zeker? Want hier wordt gesproken over augustus 2009...
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGlka5iYmJPKZcg/viewproduct/Emtec_Movie_Cube_S800_1TB_EKHDD1000S800/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

clockwork

Die S800 lijkt me inderdaad wat minder (dus niet) interessant. Geen FLAC/ WAV ondersteuning en ook geen HD formaten.
De plaatjes van de afstandbediening wijzen op de S800. De summiere specificaties van de Aldi kunnen wijzen op de S800H (ze noemen niet de SPDIF Coaxiaal die de 800 wel heeft, maar de 800H niet). Geen woord over de HD ondersteuning.

Ik denk dat we gewoon tot dinsdag zullen moeten wachten....
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marcel_T.

Quote from: clockwork on December 16, 2009, 16:37:36
Die S800 lijkt me inderdaad wat minder (dus niet) interessant. Geen FLAC/ WAV ondersteuning en ook geen HD formaten.
De plaatjes van de afstandbediening wijzen op de S800. De summiere specificaties van de Aldi kunnen wijzen op de S800H (ze noemen niet de SPDIF Coaxiaal die de 800 wel heeft, maar de 800H niet). Geen woord over de HD ondersteuning.

Ik denk dat we gewoon tot dinsdag zullen moeten wachten....

Oké. Maar dan is het dinsdag en sta je in de Aldi.
Hoe weet je nou of je de S800 of de S800H voor je neus hebt. Ja ik weet dat je bij de Aldi kunt retourneren, maar daar begin ik liever niet aan.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

clockwork

Dat zal toch wel op de doos staan, mag ik hopen? :eh:

Maar vooralsnog ga ik uit van de foto's en die wijzen op de 800.
Nu dus dubben of ik niet alsnog de 800H ergens anders ga bestellen voor E 279.   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Crissis

Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

clockwork

Hmmm. Daar word je ook niet vrolijk van.
De 800 is ook maximaal 54 Mbps. :yawnee:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Marcel_T.

Weet iemand of het display compleet functioneel is? M.a.w. worden films ook weergegeven, foto's, info van mp3's? Zodat het apparaat ook zonder tv te gebruiken is?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

clockwork

Quote from: Marcel_T. on December 17, 2009, 13:03:48
Weet iemand of het display compleet functioneel is? M.a.w. worden films ook weergegeven, foto's, info van mp3's? Zodat het apparaat ook zonder tv te gebruiken is?

Volgens de gebruiksaanwijzing geeft het display 'menu- en pictograminformatie'. Ik neem aan dat je de titels etc wel kunt zien, maar de daadwerkelijke informatie niet.
Helaas.... 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

thatshit

Quote from: clockwork on December 17, 2009, 14:18:17
Volgens de gebruiksaanwijzing geeft het display 'menu- en pictograminformatie'. Ik neem aan dat je de titels etc wel kunt zien, maar de daadwerkelijke informatie niet.
Helaas.... 

Heb hier diverse opmerkingen betreffende deze 'moviebox' zien staan, echter, wat ik heel erg mis, is de mogelijkheid ook daadwerkelijk de full hd optie, daar wordt met geen letter om gerept!  Namelijk de 1920x1080 mogelijkheid, wat is de upscalingsmogelijkheid? ik heb het vemoeden, dat dit keihard ontbreekt. Zelf zou ik zo'n 'moviebox' niet aan m'n maten willen aanraden. Ook een coaxiale digitale uitgang ontbreekt aan het dingetje. Als je écht het beste wilt, begin dfan niet aan deze..Let wel, we zijn bezig met full hd gebeuren nu...

Henri

clockwork

Ben het met je eens.

Heb ook besloten om het voorlopig te doen met mijn op Ibood aangeschafte Zyxel totdat ik zeker weet dat ik overstap op streamen. Dan ga ik wel op zoek naar een speler met betere kwaliteiten.  Deze laat ik voorlopig even lopen.





Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

marcel123

hallo
bij de specs van dit aparaat praten ze over tv analoog en dvb-t digitaal.

mijn vraag is of dit aparaat beschikt over een ci slot voor de digitene smartcard.

of ontvang je alleen de free to air zenders zoals ned 123 en de lokaale tv zender.

als er alleen free to air zenders ontvangen kunnen worden heb je er niet veel aan.

ik zou m dan niet kopen

sjamon

Volgens mij is dit de S800 omdat er niet over HD gesprokn wordt in de advertentie. De S800H is de Full HD versie en kost ook iets meer. De S800H HD versie is pas sind deze maand op de markt, daarom zijn er ook nog geen reviews te vinden. De S800H is gebaseerd op de S800 maar dan onder alle kinder ziektes. De gene bij de Aldi is dus de S800 en ik denk omdat de S800H er nu is de magazijnen leeg moeten en plaats moeten maken voor de nieuwe HD versie.

gr
Sjamon  ;)

sjamon

Wat betreft DVB-T. dit is de free to air versie bij digitale tv ontvangst. De Kabel bedrijven leveren DVB-C (Cabel). Er zijn Kabel bedrijven (om geen markt aandeel te verliezen) die ook inmiddels DVB-T (Terrestrial) uitzenden via de kabel, vaak wel iets minder zenders dan op DVB-C. Vaak hebben de nieuwe TV's een DVB-T tuner (zijn overegens ook los te koop) in zich hierdoor zouden mensen dus voor een bijv. digitenne kunnen kiezen. Daarom leveren ook de kabel maatschappijen nu gelijktijdig DVB-C en DVB-T ontvangst. De digitale kastjes die je vaakbij een kabel abonnement krijgt ontvangen alleen DVB-C. Het beste is dus om eerst bij je kabel maatschappij na vraag te doen of ze beide C + T uitzenden.

Het apparaat heeft geen ci slot. Wel zend de S800H bij HD ontvangst ook HD uit op je TV, wel zo handig.

gr
Sjamon ;)

tHURTle

Is er nog iemand naar deze gaan kijken en weet welke het is geweest ?
Denon AVR 1910 | Philips 47PFL8404/H12 | in order of buy Rest still to come :)

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling