Hulp gevraagd bij aankoop Home cinema

Started by Napoleon, August 19, 2003, 16:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Napoleon

Ik ben dus vanplan van een Home cinema systeem aan te schaffen
Dus DVD + Surround systeme

Ik heb al gehoord dat het beter is van apparte stukken te kopen in plaats van een in elkaar geflanste set

Eerst was ik vanplan om een projector en scherm aan te schaffen, maar de prijs was me toch iets te veel.

Voor het systeem wil zo rond de 1000 euro uitgeven
Wat raden jullie mij aan om aan te kopen?

---------------------------------------------------------------------

Nog even enkele bijvragen ( ben namelijk volledig nieuw in dit :) )

Maakt de vorm van de kamer veel verschil? ... deruimte waar het in komt is nameijk niet al te groot
Kwa kabels enzo moet je daar ook op speciale dingen letten?
dat is het momenteel zowat

Er zullen mij wel nog andere dingen te binnen schieten

http://users.pandora.be/kuo-lung/Nikon/plattegrond.JPG
http://users.pandora.be/kuo-lung/Nikon/zetel.jpg <-- links hangt een gordijn ... zal dat geen problemen geven voor het geluid?
http://users.pandora.be/kuo-lung/Nikon/TV.jpg <-- rechts is een open ruimte waar mijn pc staat en bureau, zal dat ook niet slechts zijn voor het geluid?



suyver

Hoi, welkom op het forum.

Voor die 1000 euro, wil je dan alles hebben? TV, DVD speler, versterker, luidspeakers? Of heb je al bepaalde dingen die je wil houden?

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Napoleon

Het enige wat ik al heb is een tv (simpele niks speciaal, staat op foto's in de 1ste post)
als er echt niks deftig te vinden is voor 1000 euro wil ik gerust wat meer betalen als het kwaliteit is, maar overdreven veel geld wil ik er niet aan besteden

Scarp

#3
Napoleon,

Over het algemeen zijn een losse receiver en een losse dvd speler iets beter van kwaliteit dan zo'n alles-in-een home cinema set (uitzonderingen daargelaten).

Qua apparatuur kan je kijken naar de goedkopere receivers van merken als Onkyo, Marantz, Yamaha, etc. Voor zo'n 300 euro kan je daar mooie apparaten van kopen. Dan komt er nog een dvd speler bij. Qua uiterlijk is het mooist om van hetzelfde merk er een dvd speler bij te kopen van maximaal 200 euro.
Dan kan je het overige bedrag aan speakers besteden. Nu word het wat krap, maar er zijn wel leuke speakers te koop voor weinig geld. Eventueel bv aanbiedingen of uitlopende modellen. Probeer zoveel mogelijk te matchen met de speakers, oftewel het liefst alle speakers van hetzelfde merk en van dezelfde serie. Met name je front speakers en center zijn belangrijk.
Als je er ook nog veel muziek op wilt luisteren dan kan je kiezen voor wat grotere front speakers dan je rears. Dan nog een subwoofer uiteraard, daar zijn ook leuke modellen van.

Beste advies is om eens een goede audio zaak binnen te lopen en met je budget kijken wat er te koop is.

Anders kan je altijd nog kijken voor een alles-in-een setje rondkijken. Voor onder de 1000 euro zijn daar toch ook best leuke sets te koop.

Qua kabels moet je het normaal laten trouwens, ga geen kapitalen uitgeven op een set van 1000 euro.