Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

patrick_vdb

Hi,

Quote from: reMC on April  4, 2005, 22:36:14
Dus; welke NL-stereo-tijdschriften kunnen jullie waarderen?

Geen...en niet alleen omdat het geen HT betreft maar vooral vanwege de eerder genoemde opmerkingen ;D

mvrg

Patrick

ps. ga gewoon op de voorstellen van Erik af en lees de TAS en Stereophile ;)

bmateijsen

Even onderbreken.... het gaat er ook wel om hoe ver je zelf bent met je luistertechnieken, of het benoemen van specifieke technische achtergrond van componenten of methodieken. Als beginnende hifi-er heb je weinig aan Hifi+ of Stereophile.. die gaan veel te diep en zijn denk ik juist bladen als HVT, VI-FI, etc. heel interessant.... Op een latere fase kan je dan naar een blad wat vele malen dieper gaat... Prettig lezen vind ik overigens ook hifi-news...  ;)

patrick_vdb

Hi Bjorn,

Daar heb je absoluut gelijk in....soms bemerk je gewoon dat een bepaald blad je niets nieuws meer heeft te vertellen/leren en dat is veelal niet omdat de kwaliteit van het blad achteruit is gegaan maar omdat je als lezer/geintresseerde verder hebt ontwikkelt.

Goed punt..

mvrg

Patrick

jaco

Ik ben het er mee eens dat veel mensen hier waarschijnlijk veel tijdschriften niet meer interessant vinden omdat hun kennis nivo inmiddels vrij hoog is.
Een tijdschrift kan moeilijk deze groep als doel nemen, dan is hun afzet markt wel erg klein.

Ik vindt ook maar zeer weinig dingen interessant wat ik kan lezen in de meeste tijdschriften. Het is niet anders.

Jaco

reMC

Quote from: jaco on April  5, 2005, 07:45:26
Topic luid wel: "Nieuw HT blad ????"

HT is in mijn belevings wereld meer dan 2 kanalen.

Weet ik, maar ik wil juist even dieper ingaan op stereo, vandaar dat ik ook dit schreef: "Als jullie deze discussie meer gepast vinden in een ander (nieuw) topic dan hoor ik het graag."

Quote from: patrick_vdb on April  5, 2005, 07:52:17
ps. ga gewoon op de voorstellen van Erik af en lees de TAS en Stereophile ;)

Yep :D

Quote from: bmateijsen on April  5, 2005, 07:58:10
Even onderbreken.... het gaat er ook wel om hoe ver je zelf bent met je luistertechnieken, of het benoemen van specifieke technische achtergrond van componenten of methodieken. Als beginnende hifi-er heb je weinig aan Hifi+ of Stereophile.. die gaan veel te diep en zijn denk ik juist bladen als HVT, VI-FI, etc. heel interessant.... Op een latere fase kan je dan naar een blad wat vele malen dieper gaat... Prettig lezen vind ik overigens ook hifi-news... ;)

Ja, heb je gelijk in. Zijn er bladen die het beste van beide combineren? Hifi+ is toch wel te begrijpen voor de beginnende luisteraar? Het zijn voornamelijk reviews als ik het goed heb en verder heel aardig en begrijpelijk geschreven toch?
ZIJN er bladen die een combinatie van instap- en gevorderde luisteraars als doelgroep hebben? Lijkt me vrij lastig inderdaad..

patrick_vdb

Hi Remko,

Quote from: reMC on April  5, 2005, 09:45:53
Weet ik, maar ik wil juist even dieper ingaan op stereo, vandaar dat ik ook dit schreef: "Als jullie deze discussie meer gepast vinden in een ander (nieuw) topic dan hoor ik het graag."

Misschien de vraag eens stellen op het hififorum.nl aangezien het daar meer over stereo gaat ;D

mvrg

Patrick

ps. flauwe opmerking, ik weet het ;)

reMC

Quote from: patrick_vdb on April  5, 2005, 09:50:01
Hi Remko,

Misschien de vraag eens stellen op het hififorum.nl aangezien het daar meer over stereo gaat ;D

mvrg

Patrick

ps. flauwe opmerking, ik weet het ;)

Als jij jouw post verwijdert ben ik bereid om die van mij ook weg te halen.. ::)

And the world will never know.. ;D

Pjotr27

Ik las net dat de uitgever van VIFI ConTekst Publishers failliet is verklaard op 14 april 2011...
www.faillissementsdossier.nl/faillissement/126867/contekst-publishers-b-v.aspx
Jammer weer een ( leuk ) blad minder in Nederland....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ThomasBelgium


Richi

Da's pech, geld weg...  :crazy:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

aklasse

Mooi idee ook bij mensen thuis gaan kijken wat ze hebben ook vintage zou mooi zijn en vinyl besprekingen.

Joris1971

#236
Edit

bmateijsen

Wow... bijna een record... dit is een post van 8 jaar geleden ;D

Quote from: Joris1971 on June 12, 2011, 20:43:22
Als vormgever kan ik uit ervaring zeggen dat 100 pagina's een hoop tijd kost qua lay-out, opmaak, vormgeving etc.

Beter is, wat Garmt ook aangaf, met een dunner magazine te beginnen.

Ik wil me wel aanmelden voor de opmaak.

Joris1971

Quote from: bmateijsen on June 12, 2011, 20:53:11
Wow... bijna een record... dit is een post van 8 jaar geleden ;D


Ik zag het pas na het posten, vandaar dat ik hem ook weg heb gehaald... ;D

squeek

Quote from: bmateijsen on June 12, 2011, 20:53:11
Wow... bijna een record... dit is een post van 8 jaar geleden ;D


Je vraagt je soms af hoe ze het voor mekaar krijgen om nog een reply te geven op zo'n oud topic.  :huh2:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Tube-freak

Ik zou zeggen kan jij meer bieden dan wat er al op internet te vinden is?  Waarschijnlijk niet.  Simpelweg omdat je op internet je verschillende reviews van een product kan vinden die het wellicht van een andere kant bekijken en tevens vind je er discussies en commentaren,  en veel reviews in bladen eindigen toch wel weer een keer op internet als een pdf (bijvoorbeeld bij de website van importeurs).

Volgens mij een hoop moeite waar je weinig terug van krijgt.  Misschien als je een 10 paginas vullende review maakt over 1 product dan voegt het misschien wat toe want over het algemeen hebben de reviews  in audiobladen de diepgang van houtvlot, het liefst in 3 paginas afgeraffeld met niet kloppende grafieken erbij.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Tegenwoordig is een blad Denk ik total niet Meer rendabel inderdaad.
Tenzij je het op BV de iPad maakt, of wel verder geen kosten dan het magazine zelf.
Maar goed, dit idee is al lang van de baan voor mij persoonlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Joris1971

Waarom staat dit topic nog steeds open?

mijavere

altijd interessant natuurlijk. ben nu lid van HET magazine. Is een erg mooi blad wat elke 2 maanden uitkomt. Misschien een idee om als onderwerp bv elke maand een ht forum lid zijn bioscoop te laten zien.