Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

jaco

#50
Wat is een popie jopie blad ?

Ik vindt voor mezelf amper meer bladen die interessant zijn. Te veel dingen die me niet (meer) interesseren. Maar mensen op dit  forum zijn gedeeltelijk ook niet meer te beschouwen als normale consumenten die voorgelicht willen worden.

Wat ik een erg goed tijdschrift vindt op HT gebied is het duitse Audio Vision. Verder de Widescreen review (USA)
Maar de laatste is zeker een blad welke de gemiddelde consument al niet interessant vindt: te moeilijke materie.

Ik zou het zeker toejuichen als er een kwalitatief goed blad komt. Met zowel duidelijk uitleg voor mensen die er niets van weten, en dieper gaande artikelen over specifieke onderwerpen.

Jaco

J.A.F._Doorhof

Als er al plannen zijn voor een dedicated HT blad dan wil ik daar zeker aan mee werken.
;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raf1

Nogmaals,

Een hardcopy blad, heeft niet de mogelijkheden, nog functies die internet en specifiek forum's bieden.
Er is alleen maar sprake van 1 richtingsverkeer, en ze zijn gebaseerd op het principe dat je betaald voor informatie.
Doordat "zij" het vertelllen, suggerend dat "zij" het weten, en koop je ook een soort vertrouwen.
Als je op zoek bent naar aparatuur, zal een blad dmv een voorselectie je zoektocht vergemakelijken.

Natuurlijk is er een markt.
Maar of een hardcopy blad een langleven heeft?
Langer dan 3 jaar ::)
Een ieder hier(of op andere forums) weet intussen dat de learningcurve zeer steil kan zijn.
In extreem korte tijd kan zoveel informatie verkregen worden, die niet met de smaak van de dag, of mening van de week getint is.
En tegen een kostprijs die vele malen lager is dan welk blad dan ook.
Deze zelfde informatie is nog steeds niet in geen enkel nederlands blad te vinden, ookal bezit je meerdere jaargangen, en brengt de informatie die relevant is, als een extreem/speciaal/freak gedrag/wens.
Als niet relevant voor de gehele boel.
Beloftes dat dit aan het veranderen is, zijn mooi, maar moeten eerst nog eens uitgevoerd worden, en om dit te kunnen vast stellen moeten er eerst weer nummer's verkocht worden.
Wat er in feite hier voorgesteld wordt is dat we voor de meest simpele en essentieele informatie moeten gaan betalen :o
Ondanks het feit dat alle onkosten (inclusief personeelskosten) dmv advertentie verkoop binnen te halen zijn.
Ik ben van mening dat wanneer iemand of iets informatie geeft tegen betaling, de informatie zijn kostprijs waard moet zijn.
Nu ben ik mierenneuker 798, en kan en ga behoorlijk ver in het zelf kunnen bevatten en uitzoeken van vele zaken, waardoor ik dus niet vaak tevreden ben met de kwaliteit of doel van betaalde informatie.
Maar ik ben ook niet zo ver weg dat ik niet zie dat 4 jaar nederlandse HT gerichte forums zo veel meer informatie geven en krijgen(2 richtingsverkeer) en van een veel hogere kwaliteit, met een kwantiteit, die alle hardcopy bladen in dezelfde periode velen malen overschreid ;D ;D ;D ;D
En vrijwel voor niks.
Hoe verkoop je dat ::)

Met een blad dien je in eerste instantie alleen de makers van het blad zelf, en degenen die het blad voor hun verkoop activiteiten inzetten.
Het is bussines.
Zodra er informatie gegeven wordt, is die onderhevig aan waarde bepaling, dus geld.
Wil je je TV goed laten weergeven, kost je dat de prijs van een testdvd, of een bezoek van Frank.
75 euro.
Dat het netto resultaat hier van veel meer waarde heeft, waardoor de betaler van het geldbedrag van winst kan spreken, is wat uiteindelijk de kwaliteit bepaalt van de informatie(het laten afstellen dus)
Wat staat(stond) er in welk nederlandstalig blad, wat de kostprijs van het blad volledig rechtvaardigt?

Binnen de burelen van mijn werkgever, is dit een zeer belangrijke zaak.
En niemand, niemand binnen de uitgeverij sector, ziet enig heil in het geven van informatie tegen de huidige prijzen, waarvan wij hier weten dat die noodzakelijk is.
Doelgroepen onderzoeken, en scan's, geven aan dat het kosten effectiever is om juist dit soort informatie te vermijden.
Een blad als Homestudio, of nog sterker gesponserde bladen zijn meer gewenst.
Pulp wil de consument, pulp zal er gegeven worden.
Het opgeilen met een "kwaliteit'sblad", door wie dan ook, maakt mij niet hitsig.
Ik doe het met mieren ;D
Dus dat er een olifant aankomt, zal het voor mij indieder geval makkelijker mikken worden.

Doe het op forum's als deze.
Maak gebruik van 2 richtings verkeer.
En vermijd de postie van venster/doorgeefluik voor nieuwe produkten.

Groetjes,

Raf.







Lone Ranger

Quote from: jaco on August 20, 2003, 15:48:05

. Maar mensen op dit  forum zijn gedeeltelijk ook niet meer te beschouwen als normale consumenten

Dat zijn jullie zeker niet  ;D

VlisChris

Als jullie nou eens aangeven om welke eventuele oplage het zou moeten gaan, hoe dik het blad, hoe het er een beetje uit komt te zien, etc dan kan ik navraag doen voor een hele ruwe prijsindicatie (grote uitgever in de familie ;D).
Mvg,

Christiaan

ps: ik ga niet vragen of hij wil uitgeven. Dat mogen jullie lekker zelf ;D)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Als IK en ik denk dat ik ook namens Garmt spreek aan zoiets mee doe.

Dan zal het een minimaal kwartaalblad moeten zijn dat ZEER diepgaande testen zal bevatten, minimaal 2 HT's van lezers, minimaal 4 technische documenten.
Minimaal 1-2 interviews met grootheden uit de wereld.

Per blad 1 hoofdonderwerp dat uitgebreidt aan bod komt, dus bv Ontwerp, acoustiek verbeteren, beeld optimaliseren etc. etc. met een paar docs die daar bij horen.

En dan de gebruikelijke DVD reviews met als hoofdpunt beeld en geluid.

Ik schat op een pagina op 100 met advertenties.
We zullen alleen wel een geldschieter moeten hebben, of beter een uitgeverij die van plan is zo een blad te gaan uitgeven en het uit handen wil geven aan ons.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 25, 2003, 16:41:04
Als IK en ik denk dat ik ook namens Garmt spreek aan zoiets mee doe.

Dan zal het een minimaal kwartaalblad moeten zijn dat ZEER diepgaande testen zal bevatten, minimaal 2 HT's van lezers, minimaal 4 technische documenten.
Minimaal 1-2 interviews met grootheden uit de wereld.

Per blad 1 hoofdonderwerp dat uitgebreidt aan bod komt, dus bv Ontwerp, acoustiek verbeteren, beeld optimaliseren etc. etc. met een paar docs die daar bij horen.

En dan de gebruikelijke DVD reviews met als hoofdpunt beeld en geluid.

Ik schat op een pagina op 100 met advertenties.
We zullen alleen wel een geldschieter moeten hebben, of beter een uitgeverij die van plan is zo een blad te gaan uitgeven en het uit handen wil geven aan ons.

MvrGr.
Frank

Nou, dat vind ik wel ERG ambitieus... Ikzelf denk meer aan 1 HT van lezer, 1 of 2 technische documenten, 1 interview in de 2 maanden, +/- 3 reviews van apparatuur, één hoofddocument. Ongeveer dikte van HVT of iets dunner.

Vergeet niet dat teveel hooi op je vork kan betekenen er heeeel veel werk in te stoppen dat je er nooit meer uithaalt. Ik begin liever met heel veel kwaliteit in een niet al te dik blad, dan het verschieten van teveel kruid in enkele oplages, waarna het is doodgebloed.

J.A.F._Doorhof

Mee eens, maar 100 pagina's is zo gevuld hoor.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Quotekruid
Doet je spellingchecker het niet ;)

Tja het blijft zonde als de kennis van jullie alleen op het forum blijft hangen.....

Ik zou mij overigens niet te veel aan de bestaande bladen spiegelen...die hebben nou juist een probleem....maar de methodiek (oplage en artikelen constructie) zou je natuurlijk wel kunnen gebruiken

garmtz

Quote from: Spacebass on August 25, 2003, 16:53:21
Quotekruid
Doet je spellingchecker het niet ;)

Nee, eerlijk gezegd gewoon bewust fout geschreven. Moet natuurlijk kruit zijn inderdaad... ;D

Lone Ranger


garmtz

Quote from: Lone Ranger on August 25, 2003, 17:00:00
Zijn jullie het eens?? ;D ;D

Frank en ik? Zeker... In essentie wel, de details, daar valt over te praten... ;)

VlisChris

Als jullie ver gevorderde plannen hebben en vooral cocrete plannen hebben kan ik misschien wel op de 1 of andere manier helpen. Ik ga geen namen noemen momenteel, ik ga ook bepaald geen toezeggingen doen, maar ik kan wel vertellen dat ik een goede gerenomeerde uitgever weet. Het enige probleem is dat deze zich in Moskou bevindt, maar dat moet te doen zijn. Dat zal geen enorme extra kosten meebrengen.
Maar het is de vraag of ze daar nog een blad willen (hebben daar namelijk al zo'n 15 bladen/dagbladen te gaan).
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

brimbrammer

Dan krijg je er geen gratis dvd bij bij het blad maar een flesje wodka danwel vodka ;D
Moeten toch ook goede uitgevers in NL te vinden zijn die hier wel trek ik hebben.

Spacebass

prijs speelt ook mee in moskou ... Nederland is gewoon heel duur...waarom denk je dat ze die kalveren half europa doorzeulen  ;)

Lone Ranger

Quote from: Spacebass on August 25, 2003, 23:08:16
prijs speelt ook mee in moskou ...

Betrouwbaarheid ook.
Rusland staat nou niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid.

brimbrammer

Je heb helemaal gelijk maar ik denk dat er opzich best te praten valt over de kosten met een uitgever
Ook met hun gaat het niet zo heel goed in deze economie en dus zullen ze vast wel wat willen schikken
Denk dus dat er best over te praten valt

Lone Ranger

Dat is het probleem ook niet.
In dit soort landen weten ze,dat er over de grens wordt gezocht om een goedkopere deal te krijgen.
Overal op de diverse E-bays zie je Bulgaren,Russen,Roemenen enz de boel oplichten.
Het is een enorm risico,wat je neemt.
Het maakt mij verder niet uit,maar ik zou ontzettend oppassen,want je wordt gepaaid en genaaid waar je bij staat.
Het zijn namelijk meesters in oplichting.
Ik zou daar niet twee keer over nadenken,maar wel 10 keer.

En als het fout gaat,wie gaat er dan naartoe.
Je zult ongetwijfeld een warm onthaal krijgen.
Politie in Moskou????Weet je wat die doen voor 1000 dollar.
Niet jouw blaadjes opsturen in ieder geval. ::)

Spacebass

Ja lang leven de democratie in Moskou!!!!  ;D

Maar ja aan de andere kant, als ze al 15 bladen uitgeven... ik denk niet dat je metteen alle russische bedrijven moet criminaliseren...maar een waarschuwing is idd op zijn plek


(ik bedoel net of die Nederlandse bedrijven allemaal te vertrouwen zijn  ;) )

Lone Ranger

Quote from: Spacebass on August 25, 2003, 23:31:56
Ja lang leven de democratie in Moskou!!!!  ;D

Maar ja aan de andere kant, als ze al 15 bladen uitgeven... ik denk niet dat je metteen alle russische bedrijven moet criminaliseren...maar een waarschuwing is idd op zijn plek


(ik bedoel net of die Nederlandse bedrijven allemaal te vertrouwen zijn  ;) )

Nee,maar als het fout gaat is Utrecht net iets handiger dan Moskou. ;D

En de politie is wat betrouwbaarder.Niet te verwarren met slagvaardig. ;D

Criminelen heb je overal,dat is duidelijk,maar er lopen er in sommige delen van de wereld net iets meer dan hier.

Spacebass

LOL  ;D  daar moet ik je helaas helemaal gelijk in geven  ;D

Tja ik ben echt geschrokken de laatste tijd...nemen maar orders aan en aanbetalingen en gaan dan doodleuk falliet...daar doet niemand wat aan, ook de politie niet of spelen samen onder een hoedje met alle prijsafspraken vandien...

Nou ja laten wij het erop houden dat het hier ook gebeurd maar dan op een "boekhoudkundige manier" en niet met mafia achtige toestanden ;D

VlisChris

Quote from: Spacebass on August 25, 2003, 23:31:56
Ja lang leven de democratie in Moskou!!!!  ;D

Maar ja aan de andere kant, als ze al 15 bladen uitgeven... ik denk niet dat je metteen alle russische bedrijven moet criminaliseren...maar een waarschuwing is idd op zijn plek


Ik geloof niet dat mijn oom crimineel bezig is ;D. (geeft oa de moscow times uit ;D).
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Spacebass

Ahh is die Derk jouw oom  8)

Attie

En hoe heet die vrouwelijke (ex?) compagnon van hem ook weer?

Onder de goede inzenders verloten we 10 jaarabonnementen   ;D

VlisChris

Nu moet ik ff gaan denken mensen. Wat was haar naam ook al weer? Pfff, weet ik echt niet meer.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.