Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

Spacebass

#75
Annemarie van Gaal

Lone Ranger

Quote from: Attie on August 26, 2003, 19:39:48
En hoe heet die vrouwelijke (ex?) compagnon van hem ook weer?


Nina Brink?? ;D ;D

Lone Ranger

Quote from: christiaan sauer on August 26, 2003, 14:44:14
(geeft oa de moscow times uit ;D).

Dat klinkt dan wel weer serieus.

Spacebass

en niet te vergeten de russische PLAYBOY en de Russische Cosmopolitan , is volgens mij momenteel de grootste uitgever in Rusland (lang leve internet  ;) )

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#80
Quote from: Spacebass on August 29, 2003, 19:36:16
en niet te vergeten de russische PLAYBOY en de Russische Cosmopolitan , is volgens mij momenteel de grootste uitgever in Rusland (lang leve internet  ;) )

Kleine correctie: de playboy hebben ze opgegeven: er waren teveel restricties mbt naakt in het blad geloof ik, dus die hebben ze afgestoten (het was zo preuts dat het niet genoeg verkocht blijkbaar).
De Cosmo klopt weer wel idd. Maar daar is mijn oom de uitgever van, en mijn tante de hoofdredactrice geloof ik ;D. En zijn idd ongeveer de grootste in Rusland. Maar goed, we gaan te off-topic hier. We zijn hier niet om mijn oom te bespreken (ik weet het: ik bracht het tersprake, maar dat had een andere reden ;D).
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Attie

Quote from: Spacebass on August 29, 2003, 19:36:16
de russische PLAYBOY (lang leve internet  ;) )

Je moet nodig de badkamer doen ;D

(we gaan hier gewoon verder ;D)

Spacebass

 ;D LOL!!!  maar heb nu toch een jaarabonnement van jouw gekregen...dacht dat dat voor jouw schoonmaakservice was  ;D

Lars1980

hallo,

huppel hier al een tijdje rond als gast, heb me maar ff aangemeld.

Erg leuk hoor z'n blad zal best wat worden als ik zo de plannen lees. Vergeet echter niet wat voor een werk het is om z'n blad vorm te geven, mijn vriendin doet dit iedere dag voor der werk en das best een heel karwei.

hoi he

lars

GreenGras

Ik vind het super om dit voorstel te lezen, helemaal omdat ik me al 2 jaar lang groen en geel erger aan de huidige Nederlandse (audio) bladen, wat een absolute pulp!

Zelfs voor een totaal onwetende consument kan ik me niet voorstellen dat er bijvoorbeeld in de Homestudio nog iets zinnigs te lezen valt, het hele blad is reclame. NEE, niet de advertenties, die bedoel ik niet! De recenties is waar ik een slappe *** van krijg. Ik heb er zelf een keer in gestaan en de persoon die bij me langs kwam heeft me toen heel eerlijk verteld dat slechte recenties, in overleg met de importeur van het produkt, niet geplaatst werden... Dat vind ik echt heel laag.

Zeker de laatste jaren is het blad te schijterig geweest om een gereviewd produkt af te wegen tegen andere produkten in dezelfde prijsklasse terwijl dat nou juist is waar ik als consument op zit te wachten: Welke is het meeste waar voor mijn geld en waarom dan?

Het lijkt me, gezien de huidige bladen op de nederlandse markt, juist een heel goed en relatief gemakkelijk moment om met iets BETERS op de proppen te komen en dat is toch de manier van verkopen die het best werkt? Het gewoon BETER doen dan je concurrenten?

Een paar gedachte spinsels:

Volgens mij zijn er heel veel mensen die het internet niet gebruiken maar toch best graag eens simpel uitgelegd willen hebben wat nou het verschil is tussen DPL, DD en DTS bijvoorbeeld. Of al iets simpels als het verschil tussen LCD, CRT en DLP.

Uitleg over het ontstaan van het hele surround sound en de ontwikkeling ervan zou ook een mooi topic zijn.

Zet die PLV-Z2, TW20, PT-AE500 en z90 bijvoorbeeld maar eens naast elkaar met alle pro's en cons, inclusief screenshots(!) out-of-the-box zodat de lezer met eigen ogen kan zien wat de verschillen zijn in calibratie onderling bijvoorbeeld. Ik was in ieder geval behoorlijk impressed door Riwi zijn pics van voor en na calibratie op dit forum, ik weet zeker dat "de gewone consument" dit ook vindt.

Zelfbouw is misschien ook geen gek onderwqerp voor zo'n blad. Inclusief foto's en verhaal zoals sullivan dat op dit forum heeft gedaan lijkt het me rete-interessant om als consument te lezen. Wedden dat speakers&co of speakerland best een advertentie wil zetten in zo'n geval?  ;)

Dit lijkt me juist HET moment om een HT blad op te zetten, juist nu de consument begint te kijken naar plasma schermen en projectoren. Vergeet niet dat een beetje goede Televisie net zoveel kost als de projectoren van nu... en die zakken nog elke maand in prijs!

Ikzelf zit te springen om een eerlijk, kritisch, informatief en verduidelijkend blad over audio/video en ben uit pure wanhoop over gegaan op de duitse en engelse bladen. Als die zoiets kunnen maken, dan kunnen wij nederlanders dat toch ook?

Mijn stem heeft het in ieder geval, mocht ik daarbij iets kunnen betekenen: ik doe GRAAG mee!


B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

GreenGras

Oh ja en nog een: Wat dacht je van een tweedehands sectie? Vraag en aanbod dus? misschien geen gek idee?
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

roland p

#86
QuoteIk vind het super om dit voorstel te lezen, helemaal omdat ik me al 2 jaar lang groen en geel erger aan de huidige Nederlandse (audio) bladen, wat een absolute pulp!

yep! zie je een blad in de winkel, staat er iets op over pixel plus. je denkt:"He, da's interessant" Dan ga je het lezen. Vervolgens héb je het gelezen. Dan kom je dus tot de conclusie dat je werkelijk NIETS wijzer bent geworden.

Ik vind het werkelijk kunstig hoe sommige mensen zo GOED over NIKS kunnen schrijven! (die moeten in de politiek gaan! :D)

Door dit soort bladen weet ik nu dat dolby digital verliesvrij is en dat de marantz projector een unieke geluidskwaliteit heeft. ::)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Hertog_Martin

Wat belangrijk is, is een brug tussen non-tech en tech talk.

Alle artikelen en reviews zouden voor iedereen begrijpbaar moeten zijn. Niet alleen voor de freaks die al in het wereldje van audio en video bekend zijn.

Wat je dus het beste kan doen is om in duidelijke en makkelijke taal alles te schrijven ONDERSTEUND door technische talk.

Je kan dus wel veel technische info gebruiken en moeilijke termen maar maak die info en termen dan ook duidelijk voor de lezer zonder kennis.

Op die manier LEER je de lezers ook wat en maak je je lezers steeds wijzer.

Anders kijken mensen in je blad en hebben ze iets van 'ja ja.. en nu?'

my 2 cents..
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Wat in het begin het meest belangrijk is, is om de aandacht van de consument te krijgen.

Een goede cover en een titel die de gemiddelde consument aanspreekt is bijvoorbeeld al heel belangrijk.

Ook wanneer iemand in de winkel het blad even openslaat moeten verschillende dingen de aandacht trekken van de betreffende lezer.

Het gaat er in de artikelen ook niet om wat de schrijvers zelf interessant vinden of wat zij kwijt willen maar in begin moet er vooral gericht worden op wat de gemiddelde consument wil weten.

Thuisbioscoop is momenteel wel heel populair. Steeds meer huishoudens hebben tegenwoordig wel een setje.

Maar de meesten daarvan kopen gewoon een 5.1 setje van JVS ofzo en willen er verder niet meer naar omkijken en aan die setjes valt ook weinig nuttig te tweaken.

Je moet dus ook niet denken dat omdat DVD en Thuisbioscopen populaire produkten zijn het ook meteen een onderwerp is waarin iedereen geinteresseert is.

Maar in begin dus een blad die begint bij de basis en mensen van alles bijleert. Dingen als hoe mensen de kwaliteit van tweekanaals audio ook in surround opzet kunnen krijgen (veel mensen hebben namelijk wel dure stereo sets met goed geluid maar als ze dan voor 5.1 gaan kopen ze een alles in 1 set omdat ze niet weten dat je met een meerkanaals receiver en hoge kwaliteit speakers een hoge kwaliteits surround setup kan bouwen)

Dan wel laten doorschemeren dat het geen simpel blad is zodat de freaks je blad ook interessant vinden.

Als je dan een boel lezers hebt en je hebt een par edities uitgebracht waarin je de mensen veel leert dan kan je in latere edities wat dieper op de stof ingaan en dan kan je bij moeilijke technische onderwerpen verwijzen naar vorige nummers waarin dat uitgelegd wordt.

Basisregel is dus dat je de interesse van de gemiddelde consument moet wekken.

Het is onmogelijk om de investering terug te krijgen als je blad alleen gelezen word door een klein groepje audio en videofreaks.

Het is een goed idee. Maar het moet wel zorgvuldig aangepakt worden. En alles moet uit de oogpunt van de gemiddelde consument bekeken worden.

Aanpak, Inzet, Geld, Geluk, Tijd

Dat zijn de keywords voor dit project.

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Jiri

Goh...ik lees dit nu pas :-[
Maar natuurlijk zou ik heel graag de fotografie voor het blad willen gaan doen.
Daar wil ik best wel in investeren.
Af en toe een stukje schrijven, dat wil ik ook wel eens proberen ;)
Ik zou zelfs wel eens een paginaatje of wat kunnen vormgeven. Heb ik het verleden tijdens mijn stage wel eens eerder gedaan.
Dit gaat echter alleen erg veel tijd kosten......en dat is nou juist een beetje mijn probleem. DAT HEB IK NIET!! >:( ;D

Nou...ben benieuwd of het er ooit van zal komen.
Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Freddy

Kan ik al lid worden en wanneer verschijnd het eerste nummer

Mvrgr Fred
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

J.A.F._Doorhof

Voorlopig staat het in de ijskast ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

webster

wat er nu aan audio bladen in de winkel ligt is of veel te plat/simpel (mediatotaal etc.) of veel te exclusief.

Wat je nodig hebt om bij een grote groep door te breken is een blad dat een goede mix biedt van praktische artikelen, waar je direct iets mee kunt (bijv. bij aanschaf, dus recensies van actuele low/mid/hi-fi, gangbare techniek etc) en artikelen die een stap verder gaan en over meer exclusieve en gecompliceerde items gaan, met mooie fotografie.
De artikelen over gecompliceerde zaken kan je voorzien van kaders met uitleg over diverse technieken.

Dit zie je ook in autobladen. In de gewone bladen zoals autovisie en autoweek wordt ook een topmodel bmw besproken, terwijl dat toch niet de kopers doelgroep is. Maar het is wel een doelgroep die het interessant vind om te lezen. Het blad wordt zo leuk om te lezen en nog praktisch ook.

Op die manier kan je het interessant houden voor verschillende niveau's/doelgroepen en dus ook adverteerders.

Wanneer mensen iets nieuws gaan kopen dat duur is (computer, auto, boot, inrichting, etc), wordt vaak eerst een tijdschrift gekocht.
Bij audio is dat denk ik vrijwel niet het geval omdat de huidige tijdschriften niets vertellen van wat jij op dat moment wil weten.

Om te kijken of je de continuiteit voor elkaar krijgt is het wel handig om met een internet site te beginnen. Ik heb in het verleden ook even in de tijdschriften business gezeten als redacteur en continuiteit is meestal het grootste probleem (wat ik meegemaakt heb).


garmtz

Ik weet niet eens op ik al eens had gereageerd in deze thread, maargoed, hier mijn mening. Als die afwijkt van wat ik eerder schreef, dit is mijn meest recente mening... ;D

Misschien moet je helemaal niet meer willen proberen een papieren magazine te maken. Ik ben ook niet voor niets gestopt met alle bladen om exclusief voor hifi.nl te gaan schrijven...  Ik wil niet precies uit de doeken doen waarom, maar het is niet omdat ik me niet thuis voelde of naar mijn zin had bij die bladen.

Een on-line blad is denk ik de oplossing, want de kosten zijn laag, de content heel up-to-date, de interactie groot en on-line is gewoon de toekomst! Ik denk dat ik persoonlijk niet zou willen beginnen aan een nieuwe site, maar ik zie dat wel meer zitten dan een nieuw blad.

jeroen_B



online is inderdaad de toekomst denk ik. Een papieren blad brengt veel risico,s met zich mee financieel gezien.
Een electronisch audio/video blad waarin ongezouten reviews en besprekingen staan klinkt mij goed in de oren. Geen produkt bashing of ophemeling maar gewoon zeggen zoals het is.

In zo een blad is er ook de mogelijkheid voor het laten zien van je eigen thuistheater wat ik ook altijd heel leuk vind om te zien.

jaco

Er zitten commercieeel echter weinig mogelijkheden met een on-line iets, tenzij je een enorm aantal lezers krijgt.  Als het net zoiets als the digital bits wordt zullen bedrijven wel voor reclame willen betalen.
Datzelfde streeft hifi.nl toch ook na ?

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Jiri

#96
Online?

Ook goed...in ieder geval ik doe mee ;D
zeker voor de fotografie :-)

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

garmtz

Quote from: jaco on March 26, 2004, 08:00:58
Er zitten commercieeel echter weinig mogelijkheden met een on-line iets, tenzij je een enorm aantal lezers krijgt.  Als het net zoiets als the digital bits wordt zullen bedrijven wel voor reclame willen betalen.
Datzelfde streeft hifi.nl toch ook na ?

Ja, zo doen ze het ongeveer ja. Maargoed, hifi.nl heeft maar minimale investeringen, dat is gewoon het voordeel. Bij een blad moet je betalen voor druk, distributie, rechten etc. etc. Die overhead heb je gewoon veel minder bij een online blad. Hifi.nl heeft net genoeg commercie om te blijven bestaan, er wordt amper winst gemaakt (wel te merken, aangezien niemand betaald krijgt voor hun bijdragen).

suyver

Waarom zou online geen realistische mogelijkheid zijn?  Voor mijn gevoel heb je twee opties voor een online blad:

1) "gratis": dan moet je het dus volledig van de sponsoren hebben. Dat is inderdaad onhaalbaar.

2) "betaald": iedereen die artikelen lezen wil moet een login & password hebben. Deze worden verstrekt voor X euro per jaar. Een abonnement dus.

Waarom zou optie 2 niet kunnen in dit geval? ???

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

bmateijsen

#99
De 2de optie werkt moeilijk aangezien veel Nederlanders de hand op de portemonee houden en liever gratis browsen... En dat is heel jammer, want ze betalen wel veel geld voor een blad..., terwijl die in zijn hoeveelheid minder info biedt.

Groet Bjorn