Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

garmtz

Patrick, ik vind het blad ook niet perfect, maar het is beter dan de anderen...  ::)  Ik zal Henk Peters op de hoogte stellen van deze thread, dan kunnen we allemaal helpen het blad nog beter te maken!

blue-eyes

Quote from: patrick_vdb on October 29, 2004, 06:48:08
Als ik bij een heldere nacht in Zuid-Frankrijk naar de sterrenhemel kijk zal ik al snel denken "waarom ben ik hier mijn tijd aan het verdoen?"
Mvrg

Patrick



Ik kijk eerst wie er naast me ligt ;D ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Quote from: Blue-Eyes on October 29, 2004, 19:01:37
Ik kijk eerst wie er naast me ligt ;D ;D

Veel bijzonders kan het dan niet zijn want anders was je niet naar de sterrenhemel aan het kijken ;D

@Garmt,

Ik volg de andere nederlandstalige bladen al een tijdje niet meer dus kan ook moeilijk beoordelen waar het niveau ligt. Mijn opmerkingen/kritiek zijn dan ook absoluut niet negatief bedoelt, maar juist opbouwend en wellicht met 'verbetering' tot gevolg? Richi is in ieder geval tevreden dus er zijn nog meer meningen naast de mijne.

Mvrg

Patrick

VlisChris

QuoteVeel bijzonders kan het dan niet zijn want anders was je niet naar de sterrenhemel aan het kijken
Daar kun je kort of lang over discussieren ;D

Maar ondertussen ben ik hem nog niet in de winkel tegengekomen? Ligt dat aan mij? Of is die nog niet in de losse verkoop? Of heb ik gewoon verkeerd gekeken?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Harry HT

Hallo,

In het 1e exemplaar had ik het blad gelezen dat in volgende exemplaar een vergelijk zou staan tussen verschillende monitor speakers. Hiernaar ben ik benieuwd.

Is het 2e exemplaar al verschenen?

Gegroet,

Harald
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

bmateijsen

Quote from: Harry HT on November 18, 2004, 14:46:29


Is het 2e exemplaar al verschenen?

Gegroet,

Harald

Nee, maar zo in de komende weken op de mat moeten vallen...

Robbo

Is dit blad bij de betere tijdschriftenwinkel (Bruna ? ) te krijgen of alleen via abo ?


bmateijsen

Ik geloof ook straks bij de Ako.... Maar pin me er niet op vast..

Groet bjorn

BOUBOU

Quote from: Robbo on November 18, 2004, 14:53:54
Is dit blad bij de betere tijdschriftenwinkel (Bruna ? ) te krijgen of alleen via abo ?



Ik heb al zitten kijken bij de Bruna hier op het Centraal station in  Arnhem, maar kon hem daar niet ontdekken.
Ik heb helaas ook het eerste nummer moeten missen ivm. een probleem op de website met het abonneren  :-\

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Harry HT

Hoi,
Quote from: BOUBOU on November 18, 2004, 15:08:16


Ik heb al zitten kijken bij de Bruna hier op het Centraal station in  Arnhem, maar kon hem daar niet ontdekken.
Ik heb helaas ook het eerste nummer moeten missen ivm. een probleem op de website met het abonneren  :-\

MvGr. BOUBOU
Kijk hier eens, een link met verkoopadressen, een verwijzing hoe je het 1e nummer nog kunt bemachtigen en een verwijzing naar te downloaden artikelen uit het 1e nummer.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Jean Pierre

#210
Lol ik lees pagina in lees pagina 2 kijk pagina 15 zie wat staan lol tis er al :D gelijk nummer 1 en 2 besteld via de site ben echt benieuwd!!!

Edit:

Jammer dat ik dit blad nog niet in omgeving lemmer / sneek kan krijgen :(

mvg

edit 2:

Lol ik lees pagina 1 ik lees pagina 2, kijk pagina 15 zie wat staan lol tis(het boekje) er al :D gelijk nummer 1 en 2 besteld via de site ben echt benieuwd!!!

Het zinnetje moest dus zo zijn ;)

patrick_vdb

Quote from: Jean Pierre on February  1, 2005, 16:46:52
Lol ik lees pagina in lees pagina 2 kijk pagina 15 zie wat staan lol tis er al :D

Hoe vaker ik het zinnetje lees, des te minder ik ervan begrijp ;D Maar gelukkig heeft Jean Pierre er wel lol in :D

mvrg

Patrick

BOUBOU

Quote from: patrick_vdb on February  1, 2005, 18:07:31
Hoe vaker ik het zinnetje lees, des te minder ik ervan begrijp ;D Maar gelukkig heeft Jean Pierre er wel lol in :D

mvrg

Patrick

Ik moest het zinnetje ook 3 maal lezen voordat ik door had dat Jean Pierre  iets gelezen had  ;D
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Jean Pierre

Hehehe in al mijn enthousiasme was het nogal bryk(voor de friezen)/scheef getypt enzo. Maar het was dus zo: Nadat ik pagina 1 had gelezen kwam pagina 2 toen gelijk naar 15, toen naar de site en vervolgens gelijk deeltje 1 en 2 besteld heb :D(je moet zulke dingen toch supporten he ;)).

Maarjah ik zou mail ofzo ontvangen  ??? deze heb ik echter nog niet gehad :( , ook zou ik een brank rekening vinden op de hoofdpagina welk ik niet heb gevonden :( Maargoed komt vast wel in orde tenminste daar ga ik van uit :D (Positive waves man..! kellys heroes ;) )

Mvg,

Reinout

BOUBOU

Quote from: Jean Pierre on February  1, 2005, 19:34:45
Hehehe in al mijn enthousiasme was het nogal bryk(voor de friezen)/scheef getypt enzo. Maar het was dus zo: Nadat ik pagina 1 had gelezen kwam pagina 2 toen gelijk naar 15, toen naar de site en vervolgens gelijk deeltje 1 en 2 besteld heb :D(je moet zulke dingen toch supporten he ;)).

Maarjah ik zou mail ofzo ontvangen  ??? deze heb ik echter nog niet gehad :( , ook zou ik een brank rekening vinden op de hoofdpagina welk ik niet heb gevonden :( Maargoed komt vast wel in orde tenminste daar ga ik van uit :D (Positive waves man..! kellys heroes ;) )

Mvg,

Reinout

De mail beantwoording laat nog wat te wensen over daar bij VI-FI.
Ik heb er een aantal weken geleden een adres wijziging door gegeven, maar nooit reactie terug ontvangen  :-\
Ik bel er binnenkort maar eens achter aan (berijkbaar van 8 tot 12 geloof ik  :)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

patrick_vdb

Hoi Reinout,

Quote from: Jean Pierre on February  1, 2005, 19:34:45
Hehehe in al mijn enthousiasme was het nogal bryk(voor de friezen)/scheef getypt enzo. Maar het was dus zo: Nadat ik pagina 1 had gelezen kwam pagina 2 toen gelijk naar 15, toen naar de site en vervolgens gelijk deeltje 1 en 2 besteld heb :D

Dus mijn vermoeden wat er zou moeten staan was in ieder geval correct....als je vrijwel dagelijks vage probleemomschrijvingen van slecht engels sprekende en schrijvende chinezen onder je neus krijgt, wordt je vanzelf goed in kryptische omschrijvingen ;D ;)

mvrg

Patrick

Jean Pierre

Heheh en zo is dat ! ;) :D  en Soms ga je er in al je enthousiamse zelf nog in over..   O0

Jean Pierre

Hmmz vandaag nog niks ervan gehoord volgens mij moet ik ze opnieuw bestellen ofzo ??? ?? :-[ :-X

Nollie

Ik weet niet wat jouw probleem is. Tussen 9 en 1 uur bellen en je krijgt een vriendelijke dame aan de lijn die je meteen helpt en ook doet wat ze belooft. Ik had nummer 3 de dag erop al binnen!

reMC

Een leuke thread van 'voor mijn tijd' dit!

Ik heb een vraag waarvan ik vindt dat die wel in deze thread thuis hoort. Hoeveel bladen mbt stereo-weergave hebben we momenteel in Nederland? En HT? Volgens mij is het bijna niets...

Het 'waarom' achter deze vraag houd ik nog even achterwege maar dat komt..vanzelf ;D

Morgen zal ik eens diverse boekhandelaren in duiken en sites zoeken, maar jullie inbreng kan wat mij betreft geen kwaad :D

Erik van Voorst (in memoriam)

#220
Mijn persoonlijke mening is dat het handje vol nederlandse tijdschriften werkelijk niets voorstelt.......... :'(

Zeer beknopte reviews ....de nederlandse reviewers testen zelden op verschillende combinaties en langdurig (paar maanden)......nooit foto's van  bv. eens "open gemaakte apparaten"...heel vaak slecht taalgebruik...
enfin geen goed woord voor over...

Een bekend nederlands blad teste afgelopen januari de Ungaku...tenminste dat dacht ik....GROOT OP DE VOORPAGINA......eenmaal het blad aangeschaft kwam ik thuis.....sla het hoofdstuk open....bleek het een deal te zijn met de eigenaar om diverse netsnoeren te testen.....waaronder een netsnoer dat hijzelf voor een Megaprijs op de markt wil zetten..........(bijna) niets over de Ungaku...of de rest van zijn systeem (van 500.000 Euro).....BAH  :(


Een van de problemen zal ongetwijfeld schuilen in de oplage.....buiten het feit dat de nederlander weinig tijdschriften koopt en dat de prijs (door de oplage) steeds maar duurder wordt ...3 tijdschriftjes per maand is al snel 30 Euro......ontmoedigt dat waarschijnlijk de rest....

De duitse tijdschriften zijn al wat beter, maar deze hebben erg veel reclame en elke editie dezelfde hoeveelheid bladvulling met de overall-tests....

Als je de serieuzere wilt hebben kom je terecht bij ....HIFI ++....Stereophile (de Amerikaanse !!!)....en The Absolute Sound... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jurjen

Quote from: Erik van Voorst on April  4, 2005, 20:52:36
Als je de serieuzere wilt hebben kom je terecht bij ....HIFI ++....Stereophile (de Amerikaanse !!!)....en The Absolute Sound... ;)

Die titels suggereren dat het over geluid gaat. Zal best leuk zijn, maar is er ook wel eens leesvoer waarin beeld aan de orde komt?


Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

jaco

Quote from: Erik van Voorst on April  4, 2005, 20:52:36
Als je de serieuzere wilt hebben kom je terecht bij ....HIFI ++....Stereophile (de Amerikaanse !!!)....en The Absolute Sound... ;)
Allemaal 2 kanaals geneuzel....
Voor home cinema kun je dichter bij huis wel terecht: AudioVision uit Duitsland.

Hmm misschien komen er nog wel artikelen in de Vi-Fi die je aanstaan  ;)

Jaco

reMC

Quote from: Erik van Voorst on April  4, 2005, 20:52:36
Mijn persoonlijke mening is dat het handje vol nederlandse tijdschriften werkelijk niets voorstelt.......... :'(

Zeer beknopte reviews ....de nederlandse reviewers testen zelden op verschillende combinaties en langdurig (paar maanden)......nooit foto's van  bv. eens "open gemaakte apparaten"...heel vaak slecht taalgebruik...
enfin geen goed woord voor over...

Een bekend nederlands blad teste afgelopen januari de Ungaku...tenminste dat dacht ik....GROOT OP DE VOORPAGINA......eenmaal het blad aangeschaft kwam ik thuis.....sla het hoofdstuk open....bleek het een deal te zijn met de eigenaar om diverse netsnoeren te testen.....waaronder een netsnoer dat hijzelf voor een Megaprijs op de markt wil zetten..........(bijna) niets over de Ungaku...of de rest van zijn systeem (van 500.000 Euro).....BAH  :(


Een van de problemen zal ongetwijfeld schuilen in de oplage.....buiten het feit dat de nederlander weinig tijdschriften koopt en dat de prijs (door de oplage) steeds maar duurder wordt ...3 tijdschriftjes per maand is al snel 30 Euro......ontmoedigt dat waarschijnlijk de rest....

Bedankt voor je reactie en mening. Ik ben het eigenlijk wel met je eens. WAT ik aan NL-tijdschriften heb gelezen maakt me niet echt blij. Inderdaad slecht taalgebruik, weinig creatieve teksten en tsja..alles is al snel goed volgens hun.

Mag ik je vragen op welke tijdschriften je jouw mening baseerd? Natuurlijk zonder daar direct een van jouw bovenstaande uitspraken aan te koppelen. ;)

En wat mis je? Wat mij betreft is het vooral een verfrissende kijk op apparaten. Lees maar eens tien reviews in een dergelijk NL blad door..eigenlijk staat overal hetzelfde, vind ik: "voor zijn geld doet ie het (best) goed". Nooit eens: "dit apparaat had de helft goedkoper mogen zijn", of iets dergelijks. En metingen, tsja, ik ben er zelf niet zo weg van (van mij HOEFT het niet) maar ik kan begrijpen dat de gemiddelde lezer van die bladen toch graag wat gemeten cijfers ziet. Zie jij dat in de door jouw 'gelezen' bladen terug of juist niet?

QuoteDe duitse tijdschriften zijn al wat beter, maar deze hebben erg veel reclame en elke editie dezelfde hoeveelheid bladvulling met de overall-tests....

Yep, staan bekend als de bladen die cijfers geven voor de apparaten, wat naar mijn idee niet een al te beste benadering is..

Quote
Als je de serieuzere wilt hebben kom je terecht bij ....HIFI ++....Stereophile (de Amerikaanse !!!)....en The Absolute Sound... ;)

JUIST! Hifi+ is het enige blad wat ik met plezier lees! Ook in een leuk formaat etc., gewoon prettig om in te kijken of grondig door te lezen; interessante manier van schrijven en meningen die ik kan begrijpen ;D

En ja, allemaal '2-kanaals geneuzel', maar daar is het mij wel om te doen :D

Dus; welke NL-stereo-tijdschriften kunnen jullie waarderen?
Als jullie deze discussie meer gepast vinden in een ander (nieuw) topic dan hoor ik het graag.

jaco

Quote from: reMC on April  4, 2005, 22:36:14
En ja, allemaal '2-kanaals geneuzel', maar daar is het mij wel om te doen :D
Topic luid wel: "Nieuw HT blad ????"

HT is in mijn belevings wereld meer dan 2 kanalen.

Jaco