Nieuw HT blad ????

Started by J.A.F._Doorhof, August 19, 2003, 15:17:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ja/nee

Ja
102 (81.6%)
Nee
20 (16%)
Geen mening
3 (2.4%)

Total Members Voted: 120

patrick_vdb

Hi,

QuoteOnderwerp is alles wat met kwaliteitsweergave van audio en home cinema te maken heeft. Die is volgens Vi-fi overigens niet alleen aan de huiskamer gebonden. Ook voor op de fiets, in de auto, in de trein en eigenlijk overal wil Vi-fi die apparaten selecteren die in iedere prijsklasse het mooiste beeld en het beste geluid geven.

En dit soort zaken baart mij weer 'zorgen' :( Maar het was volgens mij ook niet specifiek als HT blad bedoelt..toch?

Maar goed dat ik had gehoord van iemand die iemand had horen zeggen dat hij had gehoord van iemand die van mij had gehoord dat ik wel zou wachten totdat ik het blad eens in m'n handen had alvorens ....  ;)

mvrg

Patrick

Danakin

Hij kwam, ik las en hij overwon. Lekker blad joh. Goede reviews. Beetje veel jargon, maar dat is iets voor mij om me in te verdiepen. Ben benieuwd naar de meningen van anderen.
Heb hem echt bijna uit. Lijkt wel een boek.

Jongens, gefeliciteerd met dit fantastische blad en bedankt.

Danakin ;D
Versterking: denon avr-x3600h, emotiva xpa gen3, Blu-ray: Panasonic BD85, Mediaspeler: Nvidia Shield, TV: lg oled, Decoder: Arcadyan van Telfor,
Luidsprekers voor (incl. center): HT7 Bazuinen Luidsprekers achter: HT7 Oktaven, Subwoofer: Klipsch r-112sw (2x), bekabeling: Van den Hul en Monster

ThomasBelgium

Ik zal die goede commentaren zeker doorgeven aan iemand die ik ken. Die kent namelijk iemand die iemand kent die bij dat blad werkt, of er toch heel goed in slaagt te doen alsof;-)  O0

jaco

Heel veel mensen zouden het 1e nummer moeten krijgen, want ik lees op de website:
QuoteWanneer u vorig jaar de VAD Show in Veldhoven bezocht heeft, of Checkpoint Audio gekocht heeft dan heeft u het eerste nummer van Vi-fi gratis thuis ontvangen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Nollie

Er is net een nieuw blad uit: Vi-fi (www.vi-fi.nl). Gaat niet alleen over HT, ook over stereo

FrankB

Quote from: Nollie on October 17, 2004, 09:55:44
Er is net een nieuw blad uit: Vi-fi (www.vi-fi.nl). Gaat niet alleen over HT, ook over stereo

::)

Waar gaat dit hele topic over denk je?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Nollie

Oeps, ik ontdek nu dat er na pagina 1 nog 12 kwamen. sorry

RubenP

Helaas heb ik geen exemplaar gekregen, heb dus maar een abonnement genomen  ;)

Ben benieuwd.....
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Richi

Dat heb ik ook gedaan vorige week. Kreeg gisteren het eerste exemplaar binnen en ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt. Integendeel! Goede apparatuur besprekingen, heel leuke muziek en dvd recensies en dat alles in een mooi vormgegeven en compact blad. Een mooie toevoeging aan de bestaande bladen!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Ik heb ook maar blind een abo genomen. Mede op de reacties hier. Ik hoop voor jullie dat het blad goed is  >:D ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

searcher

Quote from: BOUBOU on October 12, 2004, 15:03:01


Ik heb geprobeerd me te abonneren, maar krijg helaas de melding dat de bewerking is afgebroken  :(

MvGr. BOUBOU

Ik lees nergens wat een abonnement kost. ???
Misschien dat ik erover heen lees.

                                                                       MvrGr Searcher



Richi

Een abonnement kost 36,70 per jaar (6 exemplaren) en ik meen ergens gelezen te hebben dat als je je voor de VAD abonneert, je nog 10 euro korting krijgt. (Maar weet even niet meer waar dat was...  :-\ )

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bmateijsen

QuoteWanneer u Vi-fi niet heeft ontvangen en wel geïnteresseerd bent dan kunt u het eerste nummer volgende week op de VAD in Veldhoven (23 en 24 oktober) voor de eenmalige introductieprijs van € 2 kopen. Meer informatie over de VAD Show vindt u op: www.vad-show.nl
www.vi-fi.nl

Wel kan je dus a.s. weekend in Veldhoven het blad tegen 2 euro kopen...

Groet Bjorn

garmtz

Ik heb hem ook binnen! Top-blad!  8) 

jaco

Quote from: garmtz on October 18, 2004, 08:39:11
Ik heb hem ook binnen! Top-blad!  8) 
Omdat je er zelf voor schrijft, of is het ook echt zo ?
Ik zal wel 2 Euro op de VAD investeren en kijken of het echt wat is..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Quote from: jaco on October 18, 2004, 09:25:37
Omdat je er zelf voor schrijft, of is het ook echt zo ?
Ik zal wel 2 Euro op de VAD investeren en kijken of het echt wat is..

Ik schrijf er (nog) niet voor. Ik schreef ook voor HVT en was daar ook niet altijd even enthousiast over...

Het is gewoon het beste Nederlandse blad op dit moment. Maargoed, met welke concurrentie...?

BOUBOU

Quote from: BOUBOU on October 12, 2004, 15:03:01


Ik heb geprobeerd me te abonneren, maar krijg helaas de melding dat de bewerking is afgebroken  :(

MvGr. BOUBOU

Ik heb het vanmorgen nog eens geprobeerd.
Nu werkt het opeens weer!  :o
Maar nu is wel net de kortings periode voorbij  >:(

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

RubenP

De ledenadministratie en bezorging is in elk geval prima.
Zondag aangemeld en vandaag in huis  ;)

Nu even lekker lezen ;D

Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

blue-eyes

Quote from: RubenP on October 19, 2004, 18:15:33
De ledenadministratie en bezorging is in elk geval prima.
Zondag aangemeld en vandaag in huis  ;)

Nu even lekker lezen ;D

Ruben

Ditto
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

'k zal op het VAD eens een exemplaar meenemen/kopen. Zo te horen aan de reacties een leuk blad. Nu maar hopen dat dit ook zo blijft en het niet gaat afzakken naar een lager niveau.

bmateijsen

Ik heb het gisteren even snel doorgebladerd, aangezien het in mijn handen werd geduwd. Een mooi blad om te zien, en wat ik zo snel kon zien zeer degelijke recensies zeker aan de technische statistiek kant..

Groet Bjorn

VlisChris

Is het blad ook gewoon in de normale winkel te verkrijgen eigenlijk?
Geen zin om meteen een abbo te nemen ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

patrick_vdb

Hi,

Nieuwsgierig als ik ben het blad maar meegenomen vandaag bij de VAD show, was toch gratis ;D

Ik heb echter nog niet de kans gekregen om het door te bladeren want sjezus wat stinkt het zeg...of beter gezegt ruikt het naar nieuw...Ik laat 'm vanavond eerst maar even buiten luchten ;D

mvrg

Patrick

patrick_vdb

#198
Hi,

Ok, het blad heeft zijn geur kunnen afwerpen en ik kon eens lekker wat lezen. Maar wat vinden sommigen nu eigenlijk zo goed aan dit blad waardoor het een top-blad wordt?

Ik vind het jammer dat niet bij elke recensie staat door wie deze geschreven is. Door een blad te volgen kun je de recensisten leren kennen, hun smaken en voorkeuren leren ontdekken. Hierdoor is het als lezer mogelijk om bepaalde recensies in een bepaald daglicht te stellen, en deze kans wordt nu een beetje ontnomen.

Het staat misschien leuk voor beginnende lezers dat er allerlei technische reportjes worden geplaatst. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat beginnende lezers dan ook graag een uitleg bij de meetwaardes had gezien. Je geeft ze dan iig nog het gevoel dat ze iets leren als ze het blad blijven lezen. Overigens staat bij de primare DV30 vs Linn Unidisk het intermodulatiereport van de Marantz DV6400.

Waarom zijn bepaalde alinea's in een andere kleur? Het doet mij denken aan de tijd dat studenten in de schoolbanken bepaalde belangrijke zaken uit een tekst markeerde....ik deed het vroeger ook al nooit ;D En tjsa, met karakterastieke omschrijvingen als "hij maakt muziek alsof je in Zuid-Frankrijk 's nachts bij een heldere nacht naar de sterrenhemel kijkt" kan ik niet veel. Veel audiotermen kunnen dan wel behoorlijk subjectief zijn, er is tenminste nog eenduidigheid (dat ze niet eenduidig worden toegepast is een andere discussie). Als ik bij een heldere nacht in Zuid-Frankrijk naar de sterrenhemel kijk zal ik al snel denken "waarom ben ik hier mijn tijd aan het verdoen?", dit is niet de impressie van het apparaat die de recensist wil meegeven, lijkt mij?

Wat ik ook blijf missen in de nederlandstalige bladen is een waarde-oordeel mbt beeld- en geluidskwaliteit wanneer een DVD gereviewed wordt. Of tenminste dan de bespreking daarvan.

Er zijn nog wel een aantal punten waardoor ik niet direct overtuigd ben. Maar omdat een aantal het schijnbaar wel een goed blad vinden, ben ik nieuwschierig naar het waarom.

Mvrg

Patrick


Richi

De reden dat ik enthousiast ben over ViFi is omdat het gemakkelijk leest, er gelikt uitziet en er fraaie apparatuur in wordt gereviewd die voor mij herkenbaar is. Niet alleen maar merken waar ik nog nooit van heb gehoord en waarvan er maar één dealer in Nederland zit. Jouw opmerkingen t.a.v. de recensies deel ik inderdaad wel. Het is prettig om te weten wie de recensie heeft geschreven en het kan niet moeilijk zijn om een aantal sterren voor beeld/geluidskwaliteit toe te kennen.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a