Zware Metalen in de Metaldome

Started by RalphH, December 13, 2009, 01:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Vandaag op uitnodiging van M&M (aka Martin en Miranda) naar het noorden gereden voor een bezoek aan de Metaldome om na er veel over gelezen te hebben eens zelf te horen hoe de indrukwekkende set klinkt.
Na enthousiast begroet te zijn door Martin, Miranda en niet te vergeten Aragon (60? kilo dolenthousiaste bloedhond) hebben we onder het genot van een lekker bakje koffie hebben plaatsgenomen voor de set en lekker geluisterd naar vanalles wat het metal genre te bieden heeft. Dit alles afgewisseld met Yello, Seal, Sinead 'o Connor (wat een stem), Stomp (dit ging niet over de Wilsons, maar ze stonden in de kamer...toch???) en een heftige overture (kippevel).

De metal werd erg strak weergegeven al was er voor M&M toch één en ander niet pluis vanwege de stroomvoorziening. De gezelligheid voor kerst gooit roet in het eten en dat brengt nogal wat ongewenste kleuring in de set waar vooral het hoog last van heeft. Omdat ik de set niet ken en mijn gehoor wellicht niet zo absoluut is, heb ik dit niet echt ervaren en vond ik het geheel erg lekker klinken. Vooral het vreselijk strakke laag wat de set er uitwerkt, laat metal erg goed tot zijn recht komen, de snelle double bass komt er zonder problemen (xcuse my language...) rete-strak uit.

Tussendoor is er ook nog een lekker hapje Indiaas naar binnen gewerkt, hierna werd de kamer verduisterd voor wat beeldmateriaal op de onlangs aangeschafte projector. Dit is ook waar Stomp, Sinead en de overture naar voren kwamen. Ook dit was net als de rest van de set, strak. Doet me weer terug verlangen aan de Barco boven de bank (sorry Karla :D)

Mooie bijkomstigheid van luisteren bij een ander, is natuurlijk ook dat je ook weer wat ideeen op doet voor de eigen collectie. Zo zal ik eens op zoek gaan naar Sadist en Nevermore (brute stem heeft die gast).
Zelf had ik ook nog wat cd's meegenomen maar deze zaten natuurlijk al grotendeels in de uitgebreide collectie van Huize Metaldome, hier kom je niet heel vlug met iets nieuws aan :).
Overigens, de cd's die ik niet bij me had maar naar mijn idee een aanrader zijn, waren Profugis Mortis en Deadlock Wolves, waar vooral de eerste weer een aparte is.

Mensen, hartelijk dank voor de gezellige middag en avond, de tijd is gevlogen, het was zo 22:30 en wel weer tijd om Den Bosch op te gaan zoeken...ahum...dat werd al vlug 20 minuten later..aaaaah, nog 1tje dan....vooruit dan maar, nog 1tje.
Hopelijk hebben jullie je net zo vermaakt met iemand die nog een hoop te leren heeft op het gebied van hi-fi en alles wat daar omheen hangt  :).

Ik en Karla hopen jullie ook nog eens in Den Bosch te mogen ontvangen, graag tot dan.

Groetjes,
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

GPO

Ja, die set van M&M klinkt idd erg strak. Ik moet zeggen dat het voor mij alweer een paar jaar geleden is, maar ik kan me dat nog wel goed herinneren.

Quote from: RalphH on December 13, 2009, 01:31:24
...
Zo zal ik eens op zoek gaan naar Sadist en Nevermore (brute stem heeft die gast).
...

Nevermore is een heerlijke metal-band om naar te luisteren. De meeste CD's van hun zijn goed opgenomen en muzikaal is het erg hoogstaand.  O0

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Martin_M

#2
Heeej Ralph,

Hartstikke leuke review/uiteenzetting.

Wij vonden het keigezellig. We kenden jou en je vriendin natuurlijk ook niet van te voren maar met wat overeenkomstige passies (muziek plús het weergeven daarvan) klikt het vaak wel snel  ;)

Haha, vanavond hebben we nog gemikkeld van de leftovers van gisteren. Helemaal goed!!

Quote from: RalphH on December 13, 2009, 01:31:24
...Stomp (dit ging niet over de Wilsons, maar ze stonden in de kamer...toch???)....
Wellicht niet eens bewust de bedoeling maar hier geef je de set (en onszelf natuurlijk) een geweldig groot compliment. Want wat is er mooier dan van de artiest(en) te kunnen genieten zonder afgeleid te worden door de techniek? Bij Stomp kom je idd heel dichtbij het onderschrift van m'n avatar: " Is it live or is it Wilson? " Haha, en dat in een relatief best kleine kamer :sigh:

Doe de groeten aan Karla en we komen zeker jullie kant eens op.

Martin & Miranda (die Misplaced Childhood van Marillion maar eens gaan bestellen :smile:)
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

RalphH

'k Had misschien beter kunnen zeggen: "dit ging niet via de Wilsons", want ik bedoelde daar zeker wel een compliment neer te zetten  :smile:.
Stomp heb ik gisteren zelf hier eens opgezet, toch weer heel anders, veel minder balans tussen alles en de surrounds irritant duidelijk aanwezig. Stof tot nadenken :)

Leuk dat er in mijn bescheiden collectie ook nog wat zat wat voor jullie het aanschaffen waard is. Wel niet heavy, maar toch.
Verder wacht ik overigens nog lekker op Amon  :unhappy:, heb m nu maar bij Play besteld, kijken of die wel kunnen leveren en anders zie ik de schijfjes in het nieuwe jaar wel verschijnen, de ""haast"" is eraf.

Hoe heette het stuk klassiek wat jullie ons lieten horen trouwens en welke DVD was dit? We zaten redelijk met kippevel en wil deze toch eens op gaan snorren.

Ik wordt ontboden te komen eten, dat laat ik me maar niet te vaak zeggen...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martin_M

#4
Haha. Nee, ik snapte wel dat het als compliment bedoeld was maar ik bedoelde dat je eigenlijk geen groter compliment kan geven voor een audio/video-set.

Stomp doet het hier idd wel goed/realistisch. We hebben diezelfde show in Apeldoorn meegemaakt dus ik kan wel een aardig vergelijk maken.

Het stuk klassiek was van de dvd: Messa da Requiem (Verdi).
Daar zijn wel verschillende versies van. Deze moet je hebben: linkje naar dvd

Intussen klinkt de set hier weer iets beter. Het viel ons op dat de TViX (mediaplayer) minder last van het hoog had dan de TEAC (cd-speler). Ik heb de contacten van de digitale connectie voor de zekerheid even schoongemaakt en voila, meer rust  :happy: (hoewel jullie niets misten daarin....). Nog steeds wel last van alle brakke adapters van de kerstverlichting maar beter luisterbaar. Dit zitten we deze maand nog wel even uit   ;)

Hopelijk komt je dvd snel. Ik heb de in bestelling staande cd's van Hollenthon en Riverside ook gecanceld en nu ergens anders in bestelling. Zolang doen we het nog even met de mp3'tjes  ;)

Groetjes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

RalphH

Grrrr, hij kwam net de 17e binnen, ondanks canceling. Ik maak me er maar niet druk om en ga m ook niet terugsturen.
Maar het was wel de laatste keer bij Bol!
Nou nog een avondje gaan zitten om 'm op te zetten, maar het komt er ff niet van, moeten nog de laaste dingetjes voor de vakantie doen en dan is het al weer kerst.

Jullie alvast hele fijne dagen, dat ze maar snel voorbij mogen zijn zodat al die lichtjes uitkunnen  >:D en wellicht tot volgend jaar.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martin_M

Heerlijk. Na de 'vervuilende' decembermaand komt eindelijk de rust weer in de set.

We hebben inmiddels besloten om te kijken of de PSAudio Powerplant Premier iets voor ons is.
Als het goed is wordt het dan een stuk minder kritisch wat we voor de rest aan het net hangen....
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Nahpets

Mocht het niet zo makkelijk zijn om een demo-apparaat te lenen, ik kan het ws wel een keer regelen om een zondagmiddagje de polder in te rijden met mijn PSA PPP.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Martin_M

Gaaf!!! Ik denk dat ik hier wel gebruik van ga maken.
Even afwachten nog want ik heb een vraag bij een dealer uitstaan.

Als ik intreresse heb PM ik je wel even.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

RalphH

Quote from: Martin_M on January  9, 2010, 19:25:34
Heerlijk. Na de 'vervuilende' decembermaand komt eindelijk de rust weer in de set.

We hebben inmiddels besloten om te kijken of de PSAudio Powerplant Premier iets voor ons is.
Als het goed is wordt het dan een stuk minder kritisch wat we voor de rest aan het net hangen....

Goed om te horen.
Wij zijn net weer terug uit Brasiiiiil en na alle 40 cm CRT-tv'jes en crappy stereosetjes is het hier ook lekker om weer groter beeld en geluid tot onze beschikking te hebben  :headbanging:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer