Voor hen die de middelen hebben om de 3e dimensie toe te voegen...

Started by LittleNinja, December 12, 2009, 19:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: bmateijsen on December 17, 2009, 22:49:25
De filmstill is van Avatar overigens.... Is de eigenaar bekend?

Overigens zou ik de barco niet achter mij willen hebben staan, ding maakt toch echt flink wat lawaai.

Helaas hebben we zelf niet de mogelijkheid een 'booth' toe te voegen, maar voor dit soort projectoren duidelijk een must.

Overigens ivm de breedte van onze ruimte is 3m breed het breedst wat wij kunnen halen. ;)

Ja is Peter's Skylab. Zoals gezegd volgens hem wordt er gewerkt aan een hushbox met warmteafvoer voor de kleinere Barcos, zoals deze 1200. Er staan op AVS ook plaatjes van projectie op dit formaat terwijl het kleinere high(er) contrast DNP scherm er nog hing. Peter schat het op een 65dB, dus das aardig wat.

Misschien een klein koelcelletje erom heen. Hier bij ons op de hoek van de straat ligt flink wat van die isolatiewanden op stapels, moet lukken in jullie demo ruimte, in een huiskamer zou ik dat ook niet doen, maar in wat uiteindelijk toch een verkoopruimte is moet een klein hokje aan de achterkant wel lukken.

Moet je natuurlijk wel genoeg markt zien om een demomachine in te kopen, of Barco moet er genoeg markt in zien om er eentje op consignatie te leveren;-).

DPI heeft een afgesloten machine met ingebouwde warmtewisselaar, dus die moet wel vrij stil zijn.

Kjelt

ff offtopic maar wat kost zo'n Barco nou? Kan op het internet geen enkele prijs vinden  ???

celerontje

Ca. 50.000 euro, hoorde ik laatst van een bioscoopmanager.
Dat zijn de kosten om een normale bioscoopzaal te ''digitaliseren''
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

donaldk

Ik heb wel eens prijs targets voor de kleinste genoemd online, o.a. openbare guidance van Peter wat uitgevleesd. Ik weet van een iemand hier in Europa die er nu eentje heeft, zover ik weet inclusief de contrastverhogende modificaties, maar geen concrete info over wat ie uitendelijk kwijt is. En als ik het wist dan zou het via PM gaan, als zo iemand daar geen bezwaar tegen heeft, ten minste.

Maar kan wel proberen tot een schatting te komen. Het is ook afhankelijk hoe je hem koopt, want je moet kortingspositie hebben, want dat kan 20-30% schelen op de startprijs waarmee Barco begint, maar Barco is niet zo gul met listprijzen, inderdaad. Dan komt de distributeur/verkoper die begint al een beetje lager, enz. Veel van de kopers kunnen ook wat met de BTW doen dus dat scheelt;-). Maar zo'n kleiner model met de 0,98" DCi DLP chips moet op kunnen concurreren met het hoogste segment van de HT projectoren. Dat zijn immers ook 3 Chip DLP en soms ook 2K chips alleen dan net iets minder hoog percentile van de productie (TI schijnt heel veel van de 2K chips niet te gebruiken).

donaldk

Quote from: celerontje on December 18, 2009, 00:23:05
Ca. 50.000 euro, hoorde ik laatst van een bioscoopmanager.
Dat zijn de kosten om een normale bioscoopzaal te ''digitaliseren''

Dat bedrag daalt ieder jaar flink. Enkele jaren terug was dat nog 120K. Het hangt er van af hoe zwaar (er zit een verschil tussen een beamer van 30K en van 12K lumens) en welk merk, Barco is over het algemeen iets hoger geprijst dan Christie. Verder zit er in digitalisatiekosten nog installatiekosten, eventuele stroomvoorziening upgrade, be-netwerking (projectoren zijn centraal te bedienen). Beveiligde playout servers, enz.

Die mods van de lightengine kosten daarentegen ook een bepaald aantal duizend dollar/euro.

En de BTW;-).

celerontje

Die 50.000 euro spreekt men over op Cineserver.nl

Christie's hebben als groot voordeel dat de lens rechts zit (vanuit de cabine bekeken), en daardoor meteen naast de 35mm projector kunnen staan, dus die worden meestal gebruikt als het cabinevenster smal is. (in Hoogeveen hebben ze daarom 2 Barco's en 1 Christie)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Marvin....

leuk zo'n bank, maar ik denk dat mijn onderbuurman dat niet leuk gaat vinden.....  :D

donaldk

In die plaatjes hierboven staan die stoelen ook in een apartement. Dus ik verwacht dat ze daar wel enigzins rekening mee hebben gehouden bij het ontwerp.

donaldk

Velen zullen echter niet dezelfde prijs weten te bedingen als de ketens.

denoontje

Ik heb het afgelopen zaterdag ook bij bb&g ervaren..

Erg gaaf, met name de beweging van de stoel (we hadden een demo van topgun).
Alleen de trillingen waren af en toe te heftig

bb&g bedankt!

donaldk


LittleNinja

Mocht het tot de mogelijkheden behoren zou ik het eens in Hilversum gaan proberen... 8)

Quote from: donaldk on February 23, 2010, 21:35:35
De korte demo op ISE was voor mij niet overtuigend.

De heftigheid van de bewegingen is in te stellen. Je kan meerdere standen kiezen tussen subtiel en "dik aangezet", als ik me niet vergis.

Quote from: denoontje on February 23, 2010, 20:27:07
Ik heb het afgelopen zaterdag ook bij bb&g ervaren..

Erg gaaf, met name de beweging van de stoel (we hadden een demo van topgun).
Alleen de trillingen waren af en toe te heftig

bb&g bedankt!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

garmt had de intensie al teruggeschroefd vs wat D-box zelf doet.

Maar gezien de prijs toch andere prioriteiten ;-)

donaldk

Was toch een demo door een man van D-BOX zelf, dus blijkbaar niet bepaald subtiel. Nou neigen deed het eigenlijk niet. kloppen/trillen wel, maar het was niet bepaald een goeie shiatsustoel;-). Dus best subtiel lijkt mij.

tiptop

Leuk verhaal LN!

Weer wat te dromen 8)

Maarre...wat vond je vader er eigenlijk van? :)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Hi tt!

Mijn vader vindt het sowieso een hobby van extremen, maar kan het wel waarderen. Deze stoelen waren dan ook ruim voldoende om een grote grijns op zijn gezicht te krijgen. De acurate effecten en de technologie er achter vindt hij geweldig.

8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: donaldk on February 23, 2010, 21:35:35
De korte demo op ISE was voor mij niet overtuigend.

Op de ISE maakt het heel erg uit waar je hebt gezeten. Als je in een love-seat hebt gezeten, dan heb je bijna geen zijwaartse beweging gehad en dat is compleet anders. Verder vind ik Bolt verre van een leuke disc voor D-Box ;).

Groet,

Bjorn

LittleNinja

Ik heb eindelijk het logo van BB&G op mijn lichaam tatoeëren...

Björn, Garmt, jullie voeren toch ook dit concept: CONCEPT?? :-p
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

bmateijsen

Quote from: LittleNinja on April  9, 2010, 19:06:27
Ik heb eindelijk het logo van BB&G op mijn lichaam tatoeëren...

Björn, Garmt, jullie voeren toch ook dit concept: CONCEPT?? :-p

Bewijs het eerst maar ;D.

Groet,

Bjorn

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

dchris

Hallo Forummers,

Mijn naam is Dennis Koppen, ik volg dit forum al een geruime tijd, maar heb nooit echt veel te vertellen gehad.

Hier gaat in de komende tijd hopenlijk wel wat aan veranderen als ik begin aan mijn HT op zolder.
Ik spit het forum elke dag wel een tig keer door op zoek naar leuke verhalen, nieuwtjes, HT's etc.

Ik wilde toch ook even mijn ervaring delen over het D-box systeem,
ik kende het systeem al geruime tijd, toen het nog onder de naam D-Box Odyssey werd verkocht.
Toen vorig jaar via BB&G bekend werd dat D-box hier zou komen moest ik dat natuurlijk meteen beleven!
Zo gezegd zo gedaan, en dus ben ik een vriend van mij afgereisd naar Hilversum om te mogen voelen hoe dat nou is.
Allereerst natuurlijk de hartelijke ontvangst van Bjorn en Garmt,dank hiervoor, en het geijkte "hehe,eindelijk het gezicht bij de naam" werd dan ook al snel
gecommuniceerd. Ik ben sinds jaar en dag al lid van dvd.nl en dvdforum.nl waar garmt ook zeer actief is geweest.

De demo was alles wat ik ervan verwachte, en meer! Met name de subtiele en vloeinde bewegingen die het systeem weet te bewerkstelligen zijn
enorm geraffineerd en spot on met de actie op het scherm. Heel erg knap.
En dan de overgang naar heftige scenes kan dan ook weer heel groot zijn, de intensiteit van de stoelen is te verglijken met de dynamiek in de soundtrack of het beeld.
Ik gebruik zelf al jaren bass shakers, maar dat is gewoon 1.000.000 km verwijderd van wat dit systeem kan.
Je ziet de film niet meer, je beleeft hem.En toen het voorbij was ging ik gedesillusioneerd naar huis wetende dat ik dit voorlopig nooit zou kunnen bekostigen.
En misschien tegen de tijd dat ik het kan betalen bestaat het niet meer, of is er geen markt meer voor, wat eeuwig zonde zou zijn. Ik ben van mening dat het hele 3D gebeuren op de schop kan en dat overal D-box de norm moet worden. In Amerika zijn ze al flink aan de weg aan het timmeren om het in diverse bioscopen aan te bieden.
Al met al my two cents.en Garmt en Bjorn nogmaals bedankt voor de fantastische demo!

Mvg,

Dennis
Mvg,

Dchris

garmtz

Bedankt voor het mooie verslag en het genoegen was geheel aan onze kant! Ik denk trouwens dat het systeem nog wel even op de markt zal zijn hoor, dat is het immers al bijna 10 jaar...

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Grindtegel

Zijn er eigenlijk wel mensen hierzo die zo'n d-box ook daadwerkelijk hebben? Ik lees alleen maar enthousiaste verhalen van mensen die een demo hebben gehad, maar niemand die het ook echt heeft. Frustrerend voor de verkoper lijkt me  :)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbert54

Quote from: Grindtegel on April 27, 2010, 19:08:26
Zijn er eigenlijk wel mensen hierzo die zo'n d-box ook daadwerkelijk hebben? Ik lees alleen maar enthousiaste verhalen van mensen die een demo hebben gehad, maar niemand die het ook echt heeft. Frustrerend voor de verkoper lijkt me  :)
je bent me net voor.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo