2e Hands apparatuur kopen in het buitenland

Started by Robbo, August 19, 2003, 13:53:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Wie-o-wie heeft er ervaring met het kopen van 2e hands (hifi) apparatuur in het buitenland.

Via het Meridian forum weet ik een 504 tuner te koop.  Echter dit apparaat staat in Spanje.   Het ziet er allemaal redelijk betrouwbaar uit: ik heb het serienummer gevraagd en gekregen (inmiddels gechecked bij Meridian UK) .  Toen ik vroeg of afhalen door een vriend mogelijk was kreeg ik de plaatsnaam retour.

Maar het feit blijft dat het toch op goed vertrouwen gebeurt.  Ik moet eerst geld overmaken en dan moet ik maar afwachten wat ik binnenkrijg.

Graag jullie advies en ervaringen omtrent betalen, verzending & gangbare afspraken etc.


Rob

Grindtegel

Geld overmaken naar iemand die je totaal niet kent, ik vind het wel een beetje link. Zeker als het om een behoorlijke zak met geld gaat.

Kun je er niet een weekendje Spanje aan vast plakken, dan kun je hem zelf ophalen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Ik heb zeer regelmatig dingen gekocht van eBay (zeker meer dan 10x ofzo), ook van Audiogon (zeker ook bijna 10x) en van Usedcable (zo'n 4x). Nooit problemen gehad, vanwege de reputatie van deze sites. Mensen krijgen negatieve en positieve feedback en als zo iemand veel positieve feedback heeft gekregen, dan vertrouw ik dat gewoon.

Yanmik

QuoteEchter dit apparaat staat in Spanje
Wil het wel voor je gaan ophalen in Spanje.
1 van mijn beroepsactiviteiten is namelijk koerierdienst  ;)
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

HJ

ik durf zoiets alleen te gokken als het bedrag niet te hoog is.
als het echt om een hoog bedrag gaat zou ik het gaan/laten halen of van de deal afzien.

Bart_M

Ik zou het niet meer aandurven om bij een particulier iets te kopen. Stel dat er toch iets kapot is, of er gaat iets verkeerd tijdens transport...
Ik heb het nu al met een subwoofer unit wat al veel te lang duurt, en dit is dan een echte winkel/dealer.

Tenzij je van Willem zijn aanbod gebruik zou kunnen maken, dat is wel interessant.

Grtn,
Bart

jaco

Het gaat om een meridian apparaat, dat gaat niet zo maar kapot !

Volgens mij is het een vage brit die verkast is naar Spanje en nu liever op het strand zit dan muziek luisterd.. Nog een vrouw ook.

Of het is een sluwe oplichter die zich voordoet als vrouw en zo je nog meer zand in de ogen wil strooien.
Het is in ieder geval niet een bekende poster op het Meridian forum. (wat overigens bijzonder moeilijk te vinden is via een zoek machine als google)

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Quote from: jaco on August 20, 2003, 11:00:12
Volgens mij is het een vage brit die verkast is naar Spanje en nu liever op het strand zit dan muziek luisterd.. Nog een vrouw ook.

Ze woont zo'n 100km ten noordoosten van Madrid. Dus weinig strand te bekennen daar ;)

Rob

jaco

Quote from: Robbo on August 20, 2003, 12:03:41
Quote from: jaco on August 20, 2003, 11:00:12
Volgens mij is het een vage brit die verkast is naar Spanje en nu liever op het strand zit dan muziek luisterd.. Nog een vrouw ook.

Ze woont zo'n 100km ten noordoosten van Madrid. Dus weinig strand te bekennen daar ;)

Rob

Ok, misschien zit ze liever op een berghelling dan naar muziek te luisteren.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

raginus

ik koop en verkoop zelf vrij veel via o.a. ebay naar en van Duitsland en Amerika. nooit problemen mee gehad. uit de email berichten kun je meestal wel opmaken of het allemaal een beetje klopt.

is het niet zo dat je binnen een maand het overgemaakte geld kunt terug boeken. in nederland onderling kan dat in ieder geval wel. vraag je bank
op verlanglijst staat: Panasonic s35 of Sony ns330 dvd speler, Marantz SR4300 en bij BNSe14 passende speakers

Jimi Hendrix

Quote
is het niet zo dat je binnen een maand het overgemaakte geld kunt terug boeken. in nederland onderling kan dat in ieder geval wel. vraag je bank

Nope, althans bij de Postbank in ieder geval niet. Terugboeken is alleen van toepassing op incasso's. Ik heb toevallig gisteren nog even contact gehad met de bank hierover omdat ik zelf ook een aanbetaling voor een eindversterker moest overboeken naar het verre buitenland.

Groeten Johan
What we do now echoes in eternity

suyver

Quote from: raginus on August 21, 2003, 08:55:29is het niet zo dat je binnen een maand het overgemaakte geld kunt terug boeken. in nederland onderling kan dat in ieder geval wel.

Dit kan echt bij geen enkele bank in Nederland hoor! Zoals de vorige poster al aangaf, kan dit alleen bij automatische incasso's (als je zo'n groen briefje getekend hebt).

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

raginus

dat wist ik dus niet. maak er dan een automatische incasso van ;)
op verlanglijst staat: Panasonic s35 of Sony ns330 dvd speler, Marantz SR4300 en bij BNSe14 passende speakers

Robbo

Dat kan alleen als je een incasso gemachtigde bent. Iets wat voor organisaties en bedrijven geregeld is maar niet voor particuliere zaken. Evenals andere betalingsmethodes die meer zekerheid bieden: Letter of Credit etc., maar dat allemaal een stuk verder/duurder en dus niet interessant voor deze relatief kleine bedragen.

Maar de Meridian is al verkocht. Er was blijkbaar iemand die wat minder voorzichtig was dan ik. Jammer dan, komt vast nog een keer voorbij. Hopelijk van iemand die wel een bekende is op het forum of dichterbij woont.


Rob



suyver

Wat je vaak wel kan doen is een credit card betaling (die zijn aan jouw kant verzekerd) of een escrow-betaling. Dat is redelijk veilig. Het is toch altijd een persoonlijke keuze. Als het verhaal goed klinkt en/of je vertrouwd de verkoper, dan kan je ook altijd een overboeking riskeren. Dat is zeker het snelste en het makkelijkste....

Nou ja, jammer dat de verkoop niet door ging. Misschien is de volgende wel vlak bij je en heb je zo een geluk bij een ongeluk.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

searcher

Quote from: jaco on August 20, 2003, 12:16:30
Quote from: Robbo on August 20, 2003, 12:03:41
Quote from: jaco on August 20, 2003, 11:00:12


Ok, misschien zit ze liever op een berghelling dan naar muziek te luisteren.

Jaco

Ik denk dat de omgevings akoestiek haar ontevreden maakt. ;D

Je kunt gewoon weg geen advies geven ook ik heb diversen spullen besteld in het buitenland en elke keer weer ben ik blij als alles correct aankomt.

Elke site is een afspiegeling van de maatschappij en oplichters vind je overal.

Ik ben wel trouw aan mijn verkopers hier in Nederland en oversea ook al is het iets duurder.
Frank heeft het al vaak aangehaald SERVICE dat is onbetaalbaar.

Succes,Searcher



Johan Van Gompel

Quote from: Robbo on August 19, 2003, 13:53:30
Wie-o-wie heeft er ervaring met het kopen van 2e hands (hifi) apparatuur in het buitenland.

Via het Meridian forum weet ik een 504 tuner te koop.  Echter dit apparaat staat in Spanje.   Het ziet er allemaal redelijk betrouwbaar uit: ik heb het serienummer gevraagd en gekregen (inmiddels gechecked bij Meridian UK) .  Toen ik vroeg of afhalen door een vriend mogelijk was kreeg ik de plaatsnaam retour.

Maar het feit blijft dat het toch op goed vertrouwen gebeurt.  Ik moet eerst geld overmaken en dan moet ik maar afwachten wat ik binnenkrijg.

Graag jullie advies en ervaringen omtrent betalen, verzending & gangbare afspraken etc.

Hi,

Hou http://www.audio-markt2.de en www.ebay.de in de gaten voor deze tuner; hij komt vast wel een keer voorbij. Ik heb recent overigens een analoge Sansui TU-317 tuner gekocht en die klinkt erg goed. Ik blijf echter op zoek naar een Sansui TU-X1. <kwijl>
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer