Epson TW2900 vs TW3500

Started by J.A.F._Doorhof, December 10, 2009, 18:25:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De 2900 is als het goed is na de kerst goed leverbaar.
De 3500 hebben we altijd binnen 2-3 dagen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Annewiek

De TW2900 heeft ook de ELPLP49 als lamp. Dezelfde dus als de TW3500/TW5000
Annewiek Doorhof
www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

FivePack

Jammer dat de 2900 net zo goed is, maar toch. Dit had ik eerder moeten doen!! :D Ik ben tevreden met mn 3500  O0
Rotel RSP-1068 | Rotel RMB-1075 | Rotel RT-1080 | Rotel RCD-1072 | Panasonic DVD-S97| Vifa Premium 33 , 22 centre , Monitor 30 | 2 * UCD400AD monoblock | Kabelzooi...  | Panasonic 42PE55 | Cayin A-88 EH-KT88 buizen | Epson TW-3500

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erwin25

#29
Frank,

Ik zat te denken. Heeft het nut om zelf Epson aan te schrijven?
Heb jij dan nog nuttige info die ik in een mailtje kan zetten?

Wellicht dat er nog wat uit te halen valt..you never know..

:)

Mvg,

Erwin
Sound: Onkyo TX-NR3009 - Emotiva XPA-5 - MiniDSP 2x4
Vision: Panasonic TX-P65st50 - Oppo BDP-93 (region free) - HTPC (Core i5) - PS3/XBox 360 - Humax irhd-5050C
Thunder: B&W HTM1 - B&W 703 (x2) - B&W 602 S2(x2) - B&W 602 S3 (X2) - SVS PC12 Plus - SVS PB12 NSD
Storage: Synology DiskStation DS213@4TB

J.A.F._Doorhof

Heeft denk ik totaal geen nut.
Heb er al met ze over gesproken en ik krijg niets gedaan.
Denk dat het niet bij Epson NL zit.
Maar proberen kan altijd natuurlijk.
Epson NL ken ik als zeer positief. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paultje66

Hmm de tw-2900 + dune 3.0 word denk ik mijn volgende aankoop. Weet iemand de US naam voor de tw2900?

luckske

De TW2900 is nog steeds verdwenen van de Epson websites.
Is Epson van plan deze een stille dood te laten sterven?

hamond

Het is een "leuke" manier van handelen van epson.... dit was dus gelijk de eerste een laaste keer. :-)
Het product zal ongetwijfeld prima zijn... echter als ik in de maling genomen wil worden ga ik wel naar de kerk (mijn excuses voor de gelovigen onder ons).

Wat nog veel vervelender is voor ITC dat dit ondanks alle openheid dit toch klanten kan kosten.
Ik heb nu 2 HT aankopen gedaan bij ITC die achteraf beiden probleemmatisch zijn in de levering en nu in kosten....
Uiteraard hebben jullie hier geen schuld in.... maar "de klant" heeft  niets aan dergelijke uitspraken.
Ik snap niet dat Epson hun dealers opzadeld met dergelijke problemen en de mogelijke gevolgen.

Wat betrefd de ervaringen die ik heb op fotografisch gebied met ITC/Doorhof die staan haaks op de ervaringen met de HT spullejes.
Kennelijk is dit een minder lastige markt om in te werken want heb hier zelden problemen gehad.

cappie

Quote from: luckske on December 27, 2009, 12:24:30
De TW2900 is nog steeds verdwenen van de Epson websites.
Is Epson van plan deze een stille dood te laten sterven?

ik hoop het niet, heb hem namelijk al besteld.

@Frank, kun je al iets meer vertellen over de levertijd ?
Marantz SR7005/UD5005 - Dune Prime 3.0 - Thorens TD 145
Humax 5200C - LG Oled 55C7V - Epson EH TW2900
Jamo Concert 11 (front) - Jamo Concert Center - Jamo D 8Sur (surr.) -

J.A.F._Doorhof

@Hamond,
Sorry als ik misschien wat hard reageer maar dat is absolute BS.

1.
Als ITC dit niet naar buiten had gebracht had het NOOIT uitgekomen, of over een zeer lange tijd.
Je kan dit ons onmogelijk aanrekenen, sterker wees blij met ons als dealer want wie weet krijgt dit nog een staartje en dan ben je weer blij dat wij de dealer zijn.

2.
Je verwijst naar de Dune 3.0, ook dat is absolute onzin, we hadden binnen 2 uur na het bekend worden dat wij niet konden leveren een PERFECT alternatief waardoor IEDEREEN de speler op exact dezelfde leverdatum had die wij beloofd hadden.

Punt 2 is iets dat ons nog nooit is overkomen en dat kun je ons ook niet aanrekenen, wel als we onze klanten hadden laten zitten zonder alternatief, maar in dit geval was er een alternatief met dezelfde condities en dezelfde levertijd.

Punt 1 is ook iets dat je ons niet kan aanrekenen, sterker dit moet je sterken in je vertrouwen in ITC.
Nogmaals als we dit niet naar buiten hadden gebracht dan had nooit iemand het geweten, dit bewijst alleen maar hoe ITC in deze markt zit, of wel je koopt bij een dealer die letterlijk van de hoed en de rand weet en dus zijn klanten perfect kan adviseren.
Dit klinkt misschien vreemd in dit geval, maar realiseer je wel dat de 2900 pas later op de markt kwam dan de 3500 en daar kunnen wij niets aan doen.

Epson komt nog met een verklaring als het goed is, dus voordat je ons de zwarte piet toeschuift zou ik daar nog even op wachten.

En nogmaals sorry als het wat hard overkomt maar ITC is een bedrijf dat zich voor 100% inzet voor nieuwe producten, eerlijk en vooral OPEN is naar de klant en altijd maar dan ook altijd eerst aan de klant denkt en dan pas aan de leveranciers of de marge.
Dat zijn toch dingen die je eerder moeten sterken in je overtuiging dan in een "afgunst" (want zo komt het bij mij over).

Als je ons als HT/IT bedrijf iets langer kent weet je dat we een zeer goede trackrecord hebben en zelfs dingen voor elkaar krijgen die andere bedrijven niet voor elkaar krijgen, we hebben al meerdere keren garantie geclaimed voor klanten die niet bij hun eigen dealer terecht konden en waar wij wel een oplossing konden bieden, alleen maar als tussen persoon.

Dat zegt toch genoeg hoop ik ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maxtrash

heb je het bericht van hamond wel goed gelezen? Hij geeft Epson (in mijn ogen terecht) de schuld.
Kern van het probleem is dat Epson de producten verkoopt via een gespecialiseerd dealernetwerk maar vervolgens niet snapt dat die dealers (jij in ieder geval) het gewoon doorhebben als producten eigenlijk hetzelfde zijn. Overigens zijn er in mijn ogen sowieso geen excuses, zoiets komt altijd uit. Zit zelf in de financiƫle industrie en bepaalde producten hadden we ook nooit mogen verkopen...

J.A.F._Doorhof

#37
Ik haal er in combinatie met opmerkingen in de Dune3.0 thread toch echt uit wat ik hier post.
Als dat niet zo is dan kan Hamond daar zelf op reageren, maar ik verdedig hier toch wel ITC :D

ITC is een bedrijf dat enorm op service inzet en het is dan jammer als je een optelsom maakt uit verschillende threads en tot de conclusie komt dat iemand in principe teleurgesteld is in het bedrijf terwijl een ander bedrijf in deze situatie waarschijnlijk OF had gelogen OF gewoon gezegd had dat ze niet konden leveren en het daarbij lieten.


QuoteWat nog veel vervelender is voor ITC dat dit ondanks alle openheid dit toch klanten kan kosten.
Ik heb nu 2 HT aankopen gedaan bij ITC die achteraf beiden probleemmatisch zijn in de levering en nu in kosten....
Uiteraard hebben jullie hier geen schuld in.... maar "de klant" heeft  niets aan dergelijke uitspraken.

Ik snap niet dat Epson hun dealers opzadeld met dergelijke problemen en de mogelijke gevolgen.

Wat betrefd de ervaringen die ik heb op fotografisch gebied met ITC/Doorhof die staan haaks op de ervaringen met de HT spullejes.
Kennelijk is dit een minder lastige markt om in te werken want heb hier zelden problemen gehad.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hamond

#38
Quote from: maxtrash on December 28, 2009, 09:38:47
heb je het bericht van hamond wel goed gelezen? Hij geeft Epson (in mijn ogen terecht) de schuld.
Kern van het probleem is dat Epson de producten verkoopt via een gespecialiseerd dealernetwerk maar vervolgens niet snapt dat die dealers (jij in ieder geval) het gewoon doorhebben als producten eigenlijk hetzelfde zijn. Overigens zijn er in mijn ogen sowieso geen excuses, zoiets komt altijd uit. Zit zelf in de financiƫle industrie en bepaalde producten hadden we ook nooit mogen verkopen...

Ik ben blij dat het bij sommige mensen wel duidelijker overkomt.
Ik schets alleen een aantal probleemgevallet"jes" met een mogelijk gevolg wat in mijn ogen niet geheel vreemd zou kunnen zijn.
Ik schuif dus niemand de zwarte piet toe.... (iets wat ik wel gedaan heb in het Dune topic, dat zal ik ook niet ontkennen).
Sterker nog... ik complimenteer je met je andere activiteiten...

De reactie zoals frank hem nu neerplant had ik eingenlijk ook wel kunnen verwachten aangezien hij gepassioneerd ondernemer is en dan soms te heftig reageerd (of wellicht verkeerd tussen de regels door leest).

Frank...  sorry maar ik ga er verder ook geen woord meer vuil aan maken via dit medium...
Ik snap persoonlijk de opmerking over AFGUNST totaal niet, maar goed dit zal dan ook wel aan het geschreven medium liggen.

J.A.F._Doorhof

Hamond begrijp me goed.
Ik tel alleen maar de opmerkingen in het dune topic etc bij deze op en kom dan tot die conclusie.
Ik ben inderdaad gepasioneerd en kan het slecht hebben als ITC onterecht slecht genoemd word. Heb dat ook in het dune topic al aangegeven.

Ben in ieder geval blij dat het niet zo bedoeld was. Laten we het zo zeggen voordat iemand anders het hetzelfde leest als ik.

En nogmaals we doen onze stinkende best voor onze klanten en dan ben je misschien extra gevoelig en lees je tussen de regels door.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduardpostma

Opschrijven wat je denkt en voelt is en blijft een godspe!
Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat niemand iets "kwaad bedoelt", en inderdaad ik geloof zeker dat ITC stinkend zijn best doet!

Voor iedereen wens ik een goed 2010 toe met veel audio/visueel genot!!!!

Gr.Eduard.

mrc18

Ik ben sinds kort in het bezit van een EH-TW2900. Leuk beamertje voor ze prijsklasse :D. Alleen sinds vorige week een klein probleempje. Bij donkere beelden dan heb ik rechtsonderin een soort van blauwe vlek/waas. De vlek is niet groot, maar zo kritisch als ik ben let ik er wel op bij het kijken van een film. Is dit probleem eenvoudig op te lossen? of zit ik met een defect?

J.A.F._Doorhof

Op wat voor stand speel je ?
Het kan stof zijn of het feit dat je niet in de cinema modes speelt (maar dan moet je in alle hoeken zien).
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mrc18

De projector draait in een aangepaste: Theater Zwart 1 stand. Ik heb de stand al een keer gereset omdat ik dacht dat het lag aan een kleurinstelling. Maar ook bij de andere standen zie ik een lichte vlek rechtsonder. Voor de rest is het beeld prima.

J.A.F._Doorhof

Dan is het stof en moet je terug naar je dealer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mrc18

Ik heb net contact gehad met de dealer. Die zeiden dat t een Dust Blob is. Stof. Epson heb ik nu aan de lijn, die zijn het verder aan het uitzoeken.

J.A.F._Doorhof

Hoeven ze niet uit te zoeken, hij zal terug moeten voor RMA.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mrc18

#47
Ik heb de lamp er net even uit gehad, en even 2 keer in de behuizing geblazen. De vlek is weg, raar maar waar. Wel apart, beamer heeft nog geen 48 uur erop zitten.

J.A.F._Doorhof

Dat kan.
Echter dat werkt niet altijd.

Vaak zit stof echt op het paneel en krijg je het er niet direct vanaf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mrc18

Ik hou het nog even in de gaten, mocht het terugkomen dan maak ik direct een RMA aan bij Epson.