Rippen DVD / Blu-ray zonder enig kwaliteitsverlies

Started by TSAR, December 8, 2009, 21:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: celerontje on August 23, 2010, 23:16:33
Makkelijk te vinden op de duistere kanalen! :devil:

Ik heb zelf niet veel ervaring met fims downloaden. Een vriend van mij doet het wel  veel, en heb bij hem al vaak meegemaakt dat de bestanden die net zo groot als een orginele film, toch slechter zijn als een orginele schijf.  

In wat voor bestands formaat worden die binnen gehaald dan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Quote from: SillentWolf on August 23, 2010, 23:20:11

Hier moet je denken aan; MKV, AVCHD en oa. WMV-HD images of files.
Deze zijn vaak wat gecomprimeerd, of bestaan alleen uit de film met de audio sporen .. en
zijn tussen de 7 en de 15 gig, wat aanzienlijk kleiner is als een Retail BR disk / ISO.



Als je dit dan weer op een blu ray schijf moet branden wordt het al weer een ritueel, en is er al weer te veel geklooid met de film zelf.

Ik vind het persoonlijk op mijn manier het beste.  Met media players shizzle heb ik geen ervaring.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

celerontje

Quote from: vik on August 23, 2010, 23:21:11
Ik heb zelf niet veel ervaring met fims downloaden. Een vriend van mij doet het wel  veel, en heb bij hem al vaak meegemaakt dat de bestanden die net zo groot als een orginele film, toch slechter zijn als een orginele schijf.  

In wat voor bestands formaat worden die binnen gehaald dan?
BDMV map of ISO.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

vik

Quote from: celerontje on August 23, 2010, 23:28:00
BDMV map of ISO.

Ok, dan heb je idd de goede. Zijn deze ook direct te mounten met bv. deamon tools?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

celerontje

Ik heb een keer een eigen BD geript en gemount met Virtual CloneDrive, werkt prima in PowerDVD 10!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

haythijs

Quote from: vik on August 23, 2010, 23:30:06
Ok, dan heb je idd de goede. Zijn deze ook direct te mounten met bv. deamon tools?

Jep, een iso heb ik via deamon tools kunnen mouten. Dit betrof een BD25 versie.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Ronin79

@ Viktor

Je moet natuurlijk geen MKV of een WMV-HD op een BR gaan zetten ... dan is het einde zoek.
Dan moet je gewoon een complete BR branden, zonder dat er gerommeld is met de files.

De bestands formaten die ik noemde, zijn eingelijk alleen bedoelt voor een PC, PS3, Xbox 360 of een mediaspeler.

Behalve bij een AVCHD ... die zou je kunnen branden op een Dual Layer DVD .. en zo kun je toch genieten van een HD film.
Het is in ieder geval een optie voor mensen die geen BR brander hebben, en de HD films toch op hun BR speler / PS3 willen kijken.
Er zijn natuurlijk meer wegen die naar Rome leiden  ;D

James T. Kirk©

Quote from: vik on August 23, 2010, 23:03:32
Beste manier(mijn ervaring) om Blu ray films te rippen en op je pc te zetten.. te kijken..of te branden.


1) Rippen (je hebt wel uiteraard een blu ray rom/brander nodig) met HD decrypter naar een map op je pc. (Alle meuk eraf halen die niet gebruikt, pak alleen hoofdfilm met DTS Master audio)

2) Image bestand maken met IMG Burn (1 van de beste programma´s die er is) en in een geselecteerde map zetten.

3) Deamon tools downloaden, en dan mount je het image bestand (blu ray of dvd film image)

4) Ik gebruik Powerd DVD 10 mark II voor het kijken van blu ray films op pc of laptop, Power dvd leest dit image bestand als film.  :clapping:

5) Wil je de  blu ray /dvd film branden, dan brandt je de image file (blu ray of dvd film) met IMG burn... en die doet zelfs double layer branden voor zowel blu ray of dvd film.

6) Klaar is Clara  :)

Als je dus niet wil branden, en alleen op je pc wil kijken, dan heb je dus FAB HD decrypter nodig, Deamon tools (lite) en Power dvd 10.

De voordelen:

1:1 kwaliteit.

Je hoeft niet te renderen en te puzzelen etc.

Blu ray bestanden downloaden zou ik persoonlijk nooit doen.  De kwaliteit is bijna nooit 100 procent goed zoals als een orginele film, er wordt te veel gecomprimeerd.


Behalve dan Toast Titanium die BD kan branden onder Apple Mac OS X, is er eigenlijk al rip software onder OS X, want ondanks Steve Jobs, willen we wel eens wat, niet waar?
take care,
____________________________Jim©

jaco

Quote from: vik on August 23, 2010, 23:03:32
Blu ray bestanden downloaden zou ik persoonlijk nooit doen.  De kwaliteit is bijna nooit 100 procent goed zoals als een orginele film, er wordt te veel gecomprimeerd.
complete onzin. Haast alle films zijn 1:1 rips en net zo goed als een origineel.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Ronin79

Dat is waar, mits je ze op een BR of DVD brand (wat groot genoeg is)
Media spelers, hebben een iets mindere beeld kwaliteit als een highend BR speler.

Al moet ik er wel bijzeggen ... Dexter zag er gisteren in HD (op de HDX1000), er erg strak uit.
De bestanden bestaan uit WMV-HD images. Hoewel dit gecomrimeerd is ... was het in 1080p .. retescherp  ;)

borkaenjo@work

Quote from: SillentWolf on August 25, 2010, 14:21:25
Dat is waar, mits je ze op een BR of DVD brand (wat groot genoeg is)
Media spelers, hebben een iets mindere beeld kwaliteit als een highend BR speler.

Al moet ik er wel bijzeggen ... Dexter zag er gisteren in HD (op de HDX1000), er erg strak uit.
De bestanden bestaan uit WMV-HD images. Hoewel dit gecomrimeerd is ... was het in 1080p .. retescherp  ;)

Hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb tov mijn Dune, denk ik dat het Hi End gedeelte
van Hi End Blu Ray spelers zich vooral richt op audiogebied, en dan nog met name analoog.
Ik vraag me dan ook af of in "blind" testen de Hi-Ends altijd als beste uit de bus komen.
Dat betwijfel ik dus.

Ronin79

Ik heb meerdere spelers in huis die Bluray Disks of HD files aankunnen.

Mijn Oppo 83 SE NuForce, heeft toch een wat scherper plaatje als mijn HDX1000.
Ik heb het verschil met de Pioneer LX08 en de PS3 nog niet getest.
Wel moet ik erbij zeggen, dat desondanks de Oppo een beter beeld geeft ...
de films op de HDX1000 er erg goed uitzien.  ;)

borkaenjo@work

Ik vind de Oppo nu niet echt een Hi-End speler al is ie erg goed.
En ik hoop dat je hem qua audio analoog hebt aangesloten,
anders heb je een heleboel geld uitgegeven alleen voor het
logo van Nuforce.
Dit aan de hand van de website van Nuforce:

I am running HDMI from my Oppo BDP-83 to my AVR/AVP. Does this give me better performance?
Unfortunately, no. The Oppo SE and Nuforce Edition's superior performance centers on the analog audio board. This has no impact on HDMI's digital performance.

Ik weet niet of de Oppo al vergeleken is met de nieuwe Dune 3.0 of de nieuwe Popcorn.

James T. Kirk©

Ik meende dat ik in dit draadje al vergelijkingen had gelezen, de Oppo springt daar wel met kop en schouders boven uit.
take care,
____________________________Jim©

Ronin79

Ik heb de Oppo zowel analoog als met HDMI aangesloten.

Oppo niet Highend ?

Ik weet niet wat jij daar onder verstaat.
Maar de Oppo NuForce speelt spelers naar huis (niet alleen qua beeld, ook geluid), die ver boven de prijsklasse van mijn speler liggen.
Verder heb je nog de Oppo Signature en Nuforce Signature.

Vertel mij eens, wat er niet highend is aan bijvoorbeeld deze 3 spelers ?

Misschien hebben wij wel .... een andere definitie van highend  :P

jaco

Zijn er High end Blu Ray spelers ?

Volgens mij alleen High end buitenkanten. Er zijn niet zo veel chipsets voor Blu Ray, en iedereen moet toch een basis platform kopen om zelf uit te bouwen.
Die Chipset heeft dan al een digitale bus, of zelfs een HDMI uitgang.

Je kunt vast wel iets doen aan Jitter op HDMI nivo, en aan de analoge outputkant is ook van alles te verbeteren.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

celerontje

High-end is een soort hypothetisch klassesysteem wat uiteraard met geld en veel bling bling te maken heeft.
't Gaat erom hoe 't klinkt!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Dan ben je onder andere bij de gemoderniseerde Oppo's aan het goede adres  ;D

Maar ieder zal zijn eigen definitie van dat woord hebben  :-X

borkaenjo@work

Quote from: James T. Kirk© on August 26, 2010, 08:39:29
Ik meende dat ik in dit draadje al vergelijkingen had gelezen, de Oppo springt daar wel met kop en schouders boven uit.

Welk draadje bedoel je???
Link???

James T. Kirk©

Sorry, je hebt gelijk, ik bedoel de Oppo BDP 83 onderwerpen!  :blush:
take care,
____________________________Jim©