Rippen DVD / Blu-ray zonder enig kwaliteitsverlies

Started by TSAR, December 8, 2009, 21:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TSAR

Ik ben nieuw in deze fantastische wereld, maar ben van plan er serieus tegenaan te gaan  :headbanging:

Volgende week wens ik mijn DVD's (+ enkele Bluray's) op mijn NAS (komt volgende week binnen) te plaatsen.  Welk programma gebruik ik hiervoor het best ?  Ik heb plaats zat (momenteel dan toch  ;) ) en wens dus geen qualiteitsverlies...

De bedoeling is natuurlijk het afspelen via een mediaplayer, die ik trouwens nog moet kopen (eerst nog wat studeren wat de beste koop is...  ;D)

Alvast bedankt voor de hulp !

Nosferatu

Zoek eens naar DVDShrink, een gratis programma waarmee je DVD's in z'n geheel kunt backuppen of juist de film eruit kunt 'rippen' (weg met de menu's, extras e.d.). Voor Blu-Rays moet je even verder zoeken. Check videohelp.com en doom9.org voor uitleg, tips en trucs, andere software etc. etc. als je er dan niet meer uitkomt, dan weet ik het niet meer.  :bigsmile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

GH


addy

Quote from: TSAR on December  8, 2009, 21:39:25
Ik ben nieuw in deze fantastische wereld, maar ben van plan er serieus tegenaan te gaan  :headbanging:

Volgende week wens ik mijn DVD's (+ enkele Bluray's) op mijn NAS (komt volgende week binnen) te plaatsen.  Welk programma gebruik ik hiervoor het best ?  Ik heb plaats zat (momenteel dan toch  ;) ) en wens dus geen qualiteitsverlies...

De bedoeling is natuurlijk het afspelen via een mediaplayer, die ik trouwens nog moet kopen (eerst nog wat studeren wat de beste koop is...  ;D)

Alvast bedankt voor de hulp !

Is het echt zo dat je een copy van een Blu ray niet kunt onderscheiden van het origineel ??
Een vriend van me beweerd dat ook, alles zijn dezelfde nulletjes volgens hem.


Vin_cent

Quote from: addy on March 30, 2010, 10:19:43
Is het echt zo dat je een copy van een Blu ray niet kunt onderscheiden van het origineel ??
Een vriend van me beweerd dat ook, alles zijn dezelfde nulletjes volgens hem.

Als er geen compressie plaats vind zie je geen verschil.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Shadowfox

Ben nu bezig met lotr te rebuilden met bd-rebuilder.
Dus zonder menu,reclame of wat dan ook en alleen hd-dts
Schijf is 38gb groot met  28580 bitrate
En als je een beetje pc hebt duurt het ong 15min.

ben benieuwd

Shadowfox

Hmm dat encoden duurt echt lang. Is er ook een programma dat laat zien hoeveel verlies er optreed als je iets laat encoden? Bij bd-rebuilder in ieder geval niet.
Zodat je niet na 5uur ziet dat je nog zn 10000 bitrate overhoud van de 25

James T. Kirk©

Voor DVD gebruik ik graag DVD2One, die is erg snel, je kunt de film eruit halen met gewenste geluid en ondertiteling. Is erg vlot en geeft altijd een heel goed resultaat. Ik gebruik de Mac versie (DVD2OneX) en ik heb me laten vertellen dat het met de Windows versie al niet anders is.
take care,
____________________________Jim©

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Shadowfox

Na zn 30 blurays met bd-rebuilder behandeld te hebben kan ik het programma alleen maar toejuichen.
Het rebuilden duurt zn 2uurtjes en dan 40min branden. Dus ong 5uurtjes per bluray incl downloaden.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

James T. Kirk©

Quote from: Shadowfox on July 30, 2010, 11:56:02
Na zn 30 blurays met bd-rebuilder behandeld te hebben kan ik het programma alleen maar toejuichen.
Het rebuilden duurt zn 2uurtjes en dan 40min branden. Dus ong 5uurtjes per bluray incl downloaden.


Dus je ript de BD's zelf niet? Zijn er al "bag-of-hurt-vrije" BD branders? Of firmware eigenlijk (sorry, van BD rippen weet ik niks)  :P
take care,
____________________________Jim©

Ronin79

Als je dvd's en BR's gaat rippen, dan zul je meestal op een beeld kwaliteis verlies aanlopen.
Zeker als je bijvoorbeeld een 50 gig br, op een 25 gb disk wilt proppen.

Wat je zou kunnen doen (zoals in een programma als Clone DVD); Alle menu's eruit halen, verschillende talen verwijderen en
wellicht ook bepaalde geluidsformaten er af gooien. Nu zul je zien dat de DVD of BR in de meeste gevallen wel tussen de
90 en 100 % beeld kwaliteit geven.

muzikant

DVDFAB gebruik ik al lange tijd,men kan ook lifetime aankopen dan krijgt men elke nieuwe versie,'k gebruik de lg external blu-ray writer

Ronin79

Dat kan ... maar je kunt ze ook van Usenet afhalen  :P

evilniek

Quote from: SillentWolf on August 22, 2010, 15:38:22
Als je dvd's en BR's gaat rippen, dan zul je meestal op een beeld kwaliteis verlies aanlopen.
Zeker als je bijvoorbeeld een 50 gig br, op een 25 gb disk wilt proppen.

Wat je zou kunnen doen (zoals in een programma als Clone DVD); Alle menu's eruit halen, verschillende talen verwijderen en
wellicht ook bepaalde geluidsformaten er af gooien. Nu zul je zien dat de DVD of BR in de meeste gevallen wel tussen de
90 en 100 % beeld kwaliteit geven.

Het verwijderen van subs en geluidstracks heeft totaal niks te maken met beeldkwaliteit.
beeldkwaliteit is gewoon 100% en echt niet tussen 90 of 100% ofzo.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

blue-eyes

Quote from: evilniek on August 23, 2010, 14:16:22
Het verwijderen van subs en geluidstracks heeft totaal niks te maken met beeldkwaliteit.
beeldkwaliteit is gewoon 100% en echt niet tussen 90 of 100% ofzo.

Wat hij bedoeld: dat als je alle niet gebruikte zaken verwijderd een disk van 25Gb wellicht voldoende is om te kopieren, zonder compressie. Om met iets compressie, bijv. 90% kwaliteit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Ronin79

@ evilniek

Jawel, dat heeft zeker te maken met de kwaliteit van de disk.

Stel;

Je hebt een 6 gig film (totale grote), en die moet op een schijfje van 4.x gig.
Dan zal dat niet gaan, zonder verlies in kwaliteit.

Kijk maar eens bij geluidssporen, en vink maar eens een DTS of Digital track uit ...
dan zie je de kwaliteit toenemen, omdat de totale film op een 4,x schijfje moet.
Hoe je het ook wend of keert; als je menu's en audio tracks uitvinkt, zal de kwaliteit van de film groter worden,
omdat hij dit dan niet hoeft te comprimeren. Zorg er dus voor dat je zo dicht mogelijk .. zo niet
op de 100 % uitkomt.

Ik heb al meer dan 10 jaar ervaring met zulke files, films en programma's
Geloof me ... zo werkt het.  ;)

evilniek

De TS was volgens mij van plan om DVD\BR rips op de NAS te zetten. Niet om op BR te branden.
Ik neem aan dat het rippen zelf geen kwaliteits verlies tot gevolg heeft. Als je gewoon van de film zelf afblijft krijg je geen verlies wat het beeld betreft.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Ronin79

Klopt ...

Als je er een ISO van maakt, of VIDEO_TS files  ... dan zal er geen verlies optreden.
Mits zoals jij al aangaf, de files op een server, hardeschijf, mediaspeler of NAS worden gezet.
Zodra je DVD's of BR's gaat branden, dan word het een andere zaak.

vik

Beste manier(mijn ervaring) om Blu ray films te rippen en op je pc te zetten.. te kijken..of te branden.


1) Rippen (je hebt wel uiteraard een blu ray rom/brander nodig) met HD decrypter naar een map op je pc. (Alle meuk eraf halen die niet gebruikt, pak alleen hoofdfilm met DTS Master audio)

2) Image bestand maken met IMG Burn (1 van de beste programma´s die er is) en in een geselecteerde map zetten.

3) Deamon tools downloaden, en dan mount je het image bestand (blu ray of dvd film image)

4) Ik gebruik Powerd DVD 10 mark II voor het kijken van blu ray films op pc of laptop, Power dvd leest dit image bestand als film.  :clapping:

5) Wil je de  blu ray /dvd film branden, dan brandt je de image file (blu ray of dvd film) met IMG burn... en die doet zelfs double layer branden voor zowel blu ray of dvd film.

6) Klaar is Clara  :)

Als je dus niet wil branden, en alleen op je pc wil kijken, dan heb je dus FAB HD decrypter nodig, Deamon tools (lite) en Power dvd 10.

De voordelen:

1:1 kwaliteit.

Je hoeft niet te renderen en te puzzelen etc.

Blu ray bestanden downloaden zou ik persoonlijk nooit doen.  De kwaliteit is bijna nooit 100 procent goed zoals als een orginele film, er wordt te veel gecomprimeerd.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ronin79

Dan zou je de complete BR's moeten downloaden, en bijvoorbeeld de .M2ts file, met de .srt in dezelfde map moeten zetten.
De rest kun je weggooien. Althans als je over een popcorn, HDX of een gelijkwaardige mediaspeler beschikt.

Sommige spelers kunnen de gehele map inhoud of BR iso lezen.


Andere HD files zijn ook goed te noemen.

Hier moet je denken aan; MKV, AVCHD en oa. WMV-HD images of files.
Deze zijn vaak wat gecomprimeerd, of bestaan alleen uit de film met de audio sporen .. en
zijn tussen de 7 en de 15 gig, wat aanzienlijk kleiner is als een Retail BR disk / ISO.

Persoonlijk heerlijke files om op een HDX te zetten (waar k nu ook mee bezig ben  :P  )