Rippen DVD / Blu-ray zonder enig kwaliteitsverlies

Started by TSAR, December 8, 2009, 21:39:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TSAR

Ik ben nieuw in deze fantastische wereld, maar ben van plan er serieus tegenaan te gaan  :headbanging:

Volgende week wens ik mijn DVD's (+ enkele Bluray's) op mijn NAS (komt volgende week binnen) te plaatsen.  Welk programma gebruik ik hiervoor het best ?  Ik heb plaats zat (momenteel dan toch  ;) ) en wens dus geen qualiteitsverlies...

De bedoeling is natuurlijk het afspelen via een mediaplayer, die ik trouwens nog moet kopen (eerst nog wat studeren wat de beste koop is...  ;D)

Alvast bedankt voor de hulp !

Nosferatu

Zoek eens naar DVDShrink, een gratis programma waarmee je DVD's in z'n geheel kunt backuppen of juist de film eruit kunt 'rippen' (weg met de menu's, extras e.d.). Voor Blu-Rays moet je even verder zoeken. Check videohelp.com en doom9.org voor uitleg, tips en trucs, andere software etc. etc. als je er dan niet meer uitkomt, dan weet ik het niet meer.  :bigsmile:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

GH


addy

Quote from: TSAR on December  8, 2009, 21:39:25
Ik ben nieuw in deze fantastische wereld, maar ben van plan er serieus tegenaan te gaan  :headbanging:

Volgende week wens ik mijn DVD's (+ enkele Bluray's) op mijn NAS (komt volgende week binnen) te plaatsen.  Welk programma gebruik ik hiervoor het best ?  Ik heb plaats zat (momenteel dan toch  ;) ) en wens dus geen qualiteitsverlies...