~[ Hulp Gezocht ]~ Slaapkamer Home Theatre

Started by JoeriB, December 8, 2009, 18:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

James T. Kirk©

Ik zal maar niet zeggen wat ik al allemaal gehad heb  ;D Ach weet je, lees het zelf op deze site: http://www.audiofreaks.nl/index.php?page=personalhomepage&id=230 Ik praat over een audio-ervaring van zo'n 40 jaar... Maar goed, je kunt vast wel gelijk hebben en helemaal weg zijn van jouw speakers en weet je, het zou bèst wel eens de speaker kunnen zijn die perfect past in jouw set. We kunnen het niet vergelijken, want dat is per plek en installatie verschillend. Ik rijd er niet helemaal voor naar Zaandam want er zijn nog zo veel verschillende shoot-outs te doen  ::)
Desalniettemin  ;) Ik denk dat je met een set 301's maar zelfs ook met een set 101's helemaal niet bekocht bent, die lui maken domweg geen slechte producten, ik volg hun reviews al een lange tijd en ze winnen of zitten dicht bij de top in hun prijsklasse. Bij mij klinkt het spul zo duidelijk, dat ik minieme (en grotere) verschillen in diverse apparaten er behoorlijk kan uithalen en dat kan (als je naar de prijsstelling kijkt) eigenlijk nauwelijks. Maar wel staat er een receiver achter die jaren geleden € 4.500,00 heeft gekost en dat scheelt uiteraard ook...  8)
take care,
____________________________Jim©

JoeriB

Quote from: James T. Kirk© on January 27, 2010, 18:03:52
Ik zie dat jullie praten over Teufel speakers. In Duitsland zijn ze het echter over eens, dat de muzikalere speakers in het goedkopere segment  bij Nubert vandaan komen. Enige nadeel: je moet Duits kunnen lezen!
http://www.nubert.de/ Vaak kun je bij de Schnäppchen goedkopere aanbiedingen vinden, hoewel je daar over moet bellen. Zo heb ik wel een mooie korting op een sub gekregen overigens en mogelijk spreken ze eventueel Engels aan de telefoon, dat heb ik nooit geprobeerd. Wel is een feit, dat mensen, die bij mij thuis komen, altijd ZWAAR onder de indruk zijn van de luidprekers, terwijl het maar 'gewone' Nubox types zijn. Goede drivers, uitgekiende wisselfilters en degelijk kast hebben namelijk niets te maken met eenvoudige afwerking, waarvoor je moet betalen.  ;)

Die speakers zien er inderdaad goed uit die ze daar aan bieden, het probleem is alleen dat ze niet te beluisteren zijn neem ik aan?

Quote from: SillentWolf on January 27, 2010, 15:04:01
Heel veel succes en plezier bij BR Electronics  :thumbs-up:

Dank je :) Ik zal mijn bevindingen laten weten :)

James T. Kirk©

Quote from: JoeriB on January 28, 2010, 09:13:42
Die speakers zien er inderdaad goed uit die ze daar aan bieden, het probleem is alleen dat ze niet te beluisteren zijn neem ik aan?

Dank je :) Ik zal mijn bevindingen laten weten :)

Je kunt ze 4 weken op proef krijgen op je eigen installatie en geloof me, er worden er maar weinig teruggestuurd (terugzendkosten worden ook vergoed)
take care,
____________________________Jim©

JoeriB

Quote from: James T. Kirk© on January 28, 2010, 10:27:02
Je kunt ze 4 weken op proef krijgen op je eigen installatie en geloof me, er worden er maar weinig teruggestuurd (terugzendkosten worden ook vergoed)

Dat is netjes :)

Welke speakers zouden denk je geschikt zijn voor mij? Ik zag overigens ook dat je daar Receivers kunt kopen, misschien krijg ik nog wel korting als ik een Receiver en Speakers tegelijk koop :)

James T. Kirk©

Quote from: JoeriB on January 28, 2010, 12:04:23
Dat is netjes :)

Welke speakers zouden denk je geschikt zijn voor mij? Ik zag overigens ook dat je daar Receivers kunt kopen, misschien krijg ik nog wel korting als ik een Receiver en Speakers tegelijk koop :)

Alleen demos hè? Und, du kannst nur Schnäppchen kaufen, wenn du anrufst!  :P
take care,
____________________________Jim©

JoeriB

Zaterdag heb ik een bezoek gebracht aan BR Electronics. Dit bezoek vond ik erg tevenvallen
want ik had er toch wel wat meer van verwacht. Er was weinig apparatuur aangesloten vanweg
een "foutje" van de eigenaar? Wel heb ik even een bezoekje gebracht aan de luistterruimte maar
waar ik spontaan verliefd werd op de beamer / scherm.

Dit heeft me toch wel aan het denken gezet, waarom een home cinema setje gaan kopen in een
hoek waar het geluid gewoon niet optimaal kan worden. Ik zat zowiezo al te denken aan een groter
scherm :)

Wat nog een voordeel is is dat mijn kamer totaal uit 3 stukken bestaat, totaal 46m2 waarvan het
laatste stuk 50cm lager ligt, perfect voor 2 banken achter elkaar voor een mooi bioscoop gevoel.

Een heel erg aangename verrassing was het feit dat mijn vader kan regelen dat ik een heel erg nette
korting kan krijgen op JVC. (Ik praat niet over 10%-30% maar een stuk meer). Binnenkort ben ik dus
van plan om te gaan kijken naar een leuke Beamer / 5.1 of 7.1 Set / Blu Ray Speler van JVC.

Het gaat om een totaal HT oppervlak van zo'n 36m2, natuurlijk zegt een foto meer dan 1000 woorden
dus dit zal ik 1 deze dagen posten.

Damn, ik heb nog niets gekocht en ik wil ik wil al meer en meer  :bored: Maar bij zo'n korting wordt het
budget natuurlijk omhoog gegooid  :pompom:




James T. Kirk©

JVC, een vriend vind dat de afkorting van "Jammer Van de Centen", just kidding. Goede AV apparatuur, maar ga NIET voor hun luidsprekers... :P
take care,
____________________________Jim©

Robbert54

Quote from: James T. Kirk© on January 31, 2010, 17:18:23
JVC, een vriend vind dat de afkorting van "Jammer Van de Centen", just kidding. Goede AV apparatuur, maar ga NIET voor hun luidsprekers... :P
hun beamers zijn wel O0
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Quote from: James T. Kirk© on January 31, 2010, 17:18:23
JVC, een vriend vind dat de afkorting van "Jammer Van de Centen", just kidding. Goede AV apparatuur, maar ga NIET voor hun luidsprekers... :P

Quote from: The Vampire on January 31, 2010, 17:19:19
hun beamers zijn wel O0

Over de Beamers lees ik inderdaad erg goede recensies en de blu ray spelers zullen ongetwijfeld goed zijn.
De reden voor de eventuele 5.1 / 7.1 set is de prijs :)

Ik weet niet of iemand ervaring heeft met de JVC SX-WD5E / JVC SX-WD8E / JVC SX-WD10 ? :)

James T. Kirk©

Echt slechte bluray spelers zijn er eigenlijk niet, wel heel erg goeie  ;)
take care,
____________________________Jim©

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

James T. Kirk©

take care,
____________________________Jim©

JoeriB

Quote from: The Vampire on January 31, 2010, 19:46:19
maar die zijn weer niet van jvc ;D

Maar als je de korting eraf haalt zijn ze weer een heel stuk duurder ;)

James T. Kirk©

Quote from: JoeriB on January 31, 2010, 21:14:00
Maar als je de korting eraf haalt zijn ze weer een heel stuk duurder ;)

Sowieso, zijn ze al een stuk duurder  :P Maar kwaliteit moet betaald worden! Verschil tussen een Kia en een Honda, zeg maar  8)
take care,
____________________________Jim©

JoeriB

Quote from: James T. Kirk© on January 31, 2010, 21:51:47
Sowieso, zijn ze al een stuk duurder  :P Maar kwaliteit moet betaald worden! Verschil tussen een Kia en een Honda, zeg maar  8)

Ach ja, ik ben pas 19 dus laat ik eens met een Honda beginnen  :clapping:

De Speakers zullen misschien ook het Honda niveau hebben maar de JVC DLA-HD zal toch
wel iets meer in de buurt van de Kia komen?  :pompom:

James T. Kirk©

Ik moet eerlijk bekennen geen verstand van beamers te hebben.  :)
take care,
____________________________Jim©

TealCrowd

hoi,

ben je nog opzoek naar luidsprekers??

ik heb mischien nog wel mooie luidsprekers staan.

2x klipsch rf52
1x klipsch rc10
1x 300watt energy subwoofer
2x jbl ec25 center/achterspeakers


greetz tealcrowd

JoeriB

Quote from: TealCrowd on February  6, 2010, 12:42:42
hoi,

ben je nog opzoek naar luidsprekers??

ik heb mischien nog wel mooie luidsprekers staan.

2x klipsch rf52
1x klipsch rc10
1x 300watt energy subwoofer
2x jbl ec25 center/achterspeakers


greetz tealcrowd

Alles staat op het moment een beetje op een laag pitje, ben er over na aan het denken
om echt serieus voor een dikke beamer etc. te gaan :)

Het grootste struikelpunt op het moment is dat op mijn kamer een punt dak is, het dak en
de wanden zijn wit waardoor ik erg zit te twijfelen over het beeld. Verven is helaas geen optie.



B.

Quote from: JoeriB on February 11, 2010, 22:09:23
Alles staat op het moment een beetje op een laag pitje, ben er over na aan het denken
om echt serieus voor een dikke beamer etc. te gaan :)

Het grootste struikelpunt op het moment is dat op mijn kamer een punt dak is, het dak en
de wanden zijn wit waardoor ik erg zit te twijfelen over het beeld. Verven is helaas geen optie.




Ook met witte muren kun je projecteren. Ik zou mij meer zorgen maken wanneer je in het topsegment een beamer zou aanschaffen en dan geen deticated ruimte tot je beschikking zou hebben.
Desnoods beplak je de direct reflecterende punten met pritex, dat komt het geluid ook nog eens ten goede.

Een puntdak is trouwens een voordeel m.b.t. geluid. Dit dempt staande golven.

Ik zou een leuke 2e-hands 720p beamer aanschaffen en over een paar jaar eens verder kijken als je wat meer ervaring hebt met projectie. Ik zou mezelf zeker NIET vastbijten aan JVC puur vanwege de hoge kortingen. Zeker niet als het om geluid gaat, want daar is JVC niet sterk in. Projectie uiteraard wel, maar ook alleen in het hoge segment.

Stel voor jezelf een lijstje op met wat je wel en niet wilt. Geen 7.1, want dat is in jouw ruimte niet goed haalbaar. Geen 1080p beamer nieuw, want daarvoor is het totale budget te laag. Wel 5.1, 720p, vloerstaande speakers, etc.. Dat is allemaal wel te realiseren met jouw opgegeven budget.

JoeriB

Quote from: B. on February 11, 2010, 22:31:45
Ook met witte muren kun je projecteren. Ik zou mij meer zorgen maken wanneer je in het topsegment een beamer zou aanschaffen en dan geen deticated ruimte tot je beschikking zou hebben.
Desnoods beplak je de direct reflecterende punten met pritex, dat komt het geluid ook nog eens ten goede.

Een puntdak is trouwens een voordeel m.b.t. geluid. Dit dempt staande golven.

Ik zou een leuke 2e-hands 720p beamer aanschaffen en over een paar jaar eens verder kijken als je wat meer ervaring hebt met projectie. Ik zou mezelf zeker NIET vastbijten aan JVC puur vanwege de hoge kortingen. Zeker niet als het om geluid gaat, want daar is JVC niet sterk in. Projectie uiteraard wel, maar ook alleen in het hoge segment.

Stel voor jezelf een lijstje op met wat je wel en niet wilt. Geen 7.1, want dat is in jouw ruimte niet goed haalbaar. Geen 1080p beamer nieuw, want daarvoor is het totale budget te laag. Wel 5.1, 720p, vloerstaande speakers, etc.. Dat is allemaal wel te realiseren met jouw opgegeven budget.

Daar zit inderdaad wel wat in, het budget gaat overigens wel een heel stuk omhoog.
Ik zal morgen even een plattegrond en wat foto's maken, ik denk dat het een erg mooie
kamer is voor een HT ondanks het witte plafond (voor de muren wil ik iets van gordijnen
gebruiken.

De DLA-HD350B blijft wel een goede optie voor mij, ik krijg als het goed is een deze dagen
bericht over de prijs.

JoeriB



Ik zal even een uitleg geven:

De kamer is door middel van balken verdeeld in 3 stukken, in het laatste stuk heb ik nu een tv staan en 2 banken
maar wil ik het projectiescherm en een 2 persoons bank zetten (met voetsteun). Het laatste deel van de kamer is
50 cm lager dan de rest van de kamer, er kunnen dus 2 banken achter elkaar staan met goede zitplaatsen.

Het middelste deel van de kamer (dus 50cm hoger) wil ik gaan gebruiken om een 2e bank neer te zetten, dit is de
zelfde bank maar dan 3persoons. Deze bank komt op speciale wieltjes te staan zodat ik hem weg kan rollen wanneer
ik in bed in een film wil kijken.

Het eerste gedeelt zal gebruikt worden voor wasbak en bureautje met computer.

De stippellijnen geven aan waar ik gordijnen wil hangen, in het onderste gedeelte dus voor de kastenwand en aan de
linkerkant op de zelfde hoogte (symetrisch). In het middelste gedeelte wil ik de gordijnen net voor het raam hangen
zodat ik geen last heb van eventuele lichtinval van het raam en zodat ook de witte wanden bedekt zijn. Alleen het
witte schuine plafond zal zichtbaar blijven.

Er komen dus verduisterende gordijnen voor de muren te hangen en achter het bed (afscheiding tussen HT en rest).
De kleuren van de vloer is overigens omdat nu overal laminaat ligt maar onder wil ik graag vloerbedekking neerleggen.

De beamer komt boven de 2persoons bank te hangen (zo'n 4 meter).

Ik zal morgen wat foto's toevoegen (als het licht is) om een goed beeld te kunnen geven :)

Vragen en Opmerkingen zijn meer dan welkom :)


Edit: Ik luister natuurlijk naar het advies dat hier gegeven wordt dus toch maar eens rond aan het kijken
naar speakers: Wharfedale Diamond 10 en JBL Northridge :)

mscofield

En gaat het nog wat worden of blijft dit zo'n "eeuwige-plannen-niks-kopen" project?
B. heeft gelijk, je moet even duidelijk opschrijven wat je wilt, duidelijk budget (in cijfers, niet in woorden) en wanneer je er wat wilt hebben staan.
Steeds maar blijven rondkijken en zoeken en vergelijken, daar word je niet blij van.

Ik weet nog niet wat je budget is, maar je hebt dus eigenlijk nog niks toch?
Kijk op de markt hier op het forum en zie bijvoorbeeld de Epson tw700 projector en het XTZ 5.0 setjeeen leuk surround setje dat binnen je budget valt (ik zie KEFs).
Dan zoek je nog een leuke receiver, schermpje en subwoofer erbij en je hebt een basis.

Kan je later altijd nog uitbreiden!
Heb je misschien foto's van je kamer?

Imperial Guard

Heb je momenteel al een fatsoenlijke TV?

Kijk eerst voor je audio set. Je wilt van alles en nog wat maar je kan het gewoon rustig uitbreiden met steeds wat meer.

Ik heb sinds kort een nieuwe reciever aangeschaft met twee zuiltjes en ik gebruik mijn bestaande sub, center en rear. En dit ga ik tzt ook vervangen.
Je kan beter goed investeren anders krijg je echt spijt. Ik weet niet als je muziek liefhebber bent. Naja hardcore is geen echte muziek ;)

Maar bouw het rustig op en kijk naar een speaker serie waar bijvoorbeeld ook een center van te krijgen is. Zodat je alles op elkaar kan afstemmen zowel als uiterlijk en geluid

Offtopic:
Mag er trouwens wel graag naar hardstyle/hardcore luisteren in de auto en zo af en toe in huis, en ik ga zo af en toe naar hardstyle feestjes.