~[ Hulp Gezocht ]~ Slaapkamer Home Theatre

Started by JoeriB, December 8, 2009, 18:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TealCrowd

klopt zeker wat ron aangeeft,de genoemde setjes zullen zeker in de smaak vallen.

dus ron je was al wakker wanneer zullen we modern warfare spelen


greetz TealCrowd

Ronin79

Ik zal nog even wat afmaken.

Als ik klaar ben bel ik wel even, dan gaan we zo knallen  ;)


B.

Punt alleen van de complete 5.1 setjes van zowel Focal, Monitor Audio, KEF als B&W is dat alle componenten op elkaar zijn afgestemd en samen in dezelfde klasse presteren. Wanneer je (misschien al snel) van plan bent het e.e.a. te upgraden, zul je al snel neigen naar compleet nieuwe speakers, zowel de fronts, center, surround en subwoofer.

Voor hardcore muziek is jou nu een set aangeraden met een sub-driver van 8''.
De subwoofer die ik jou aanraadde heeft een sub-driver van 10'', of wellicht ook binnen het budget; 12''.

Ik raad je echt sterk af om een subwoofer te kopen met een 8'' driver. Uit eigen ervaring is gebleken dat dit veel te klein is, ongeacht de 'technieken' die vele fabrikanten op zo'n sub loslaten.

Ronin79

Wat jij zegt klopt wel.

Als je een keer een upgrade wilt doen, dan zul je toch al je speakers moeten vervangen.
Zelf bezit ik de B&W MT 20 set. Wil ik een upgrade gaan doen, dan kan dat wel ... bijvoorbeeld door 1 a 2 PV1 subs te kopen,
en van 5.1 - 7.1 te maken. Maar .. wil ik toch iets groffers. zoals de CM serie van B&W of de RX van Monitor Audio,
dan zal ik toch mijn set moeten verkopen.

Je kunt dan beginnen door eerst de fronts te kopen. Later de sub en center, en als je weer wat geld hebt kunnen sparen, dan
zouden 2 monitor speakers + stands, erbij gekocht kunnen worden.

De keus is natuurlijk aan jou, wat je wilt gaan doen.
Of je nu een 5.1 set koopt zoals de Dome en de MT, of 2 losse fronts (staanders) zoals de Focal Anniversary of de RX8 van MO -
er is eingelijk geen foute keuze.  ;)

JoeriB

Ik hoop vanavond even tijd te kunnen maken voor een bezoekje aan de Audio winkel hier, hopelijk is hij tegen de tijd dat ik thuis ben nog open :/

Ik wil gaan informeren naar een Marantz sr5003 (5xxx / 6xxx)

Welke speakers ik graag wil horen:

B&W 685 (Ondanks dat ze waarschijnlijk buiten het budget vallen).
KEF KHT 2005.3
Monitor Audio Vector
Jamo S 606
Mirage
Radius
Focal

Ik zal eens kijken wat hij hiervan heeft staan :) ben erg benieuwd.

Ook sluit ik het Teufel setje nog niet uit, ben ook erg benieuwd naar deze i.c.m. de XTZ 99 W10.16 sub.

B.

Ik wil je wel 2 sat's opsturen (uitlenen) zodat je kunt testen.

JoeriB

Quote from: B. on January 22, 2010, 11:32:32
Ik wil je wel 2 sat's opsturen (uitlenen) zodat je kunt testen.

Dat zou misschien inderdaad wel makkelijk zijn, op die manier kan ik ze mooi beluisteren
bij de Audio winkel hier in de buurt.

Helaas nog steeds niet de mogelijkheid gehad om iets te beluisteren, ook is die winkel
vandaag helaas gesloten :(

TealCrowd

hoi,

ik heb anders nog wel wat voor je staan het gaat om het volgende:

2x klipsch rf-52 uit de reference serie (kleur kersen)
1x klipsch centerspeaker rc10 uit de reference serie (kleur zwart)
1x energy 300watt subwoofer

eventueel voor achter speakers de jbl ec25 in de kleur kersen

2x 5m van den hul The Skytrack luidspreker kabel biwired t.w.v 110 euro

alles ziet er als nieuw uit, geen krassen of andere beschadigingen te bekennen.

bij mij thuis in zevenaar (gld) te beluisteren

prijs alles compleet 1100 euro


greetz tealcrowd


JoeriB

Quote from: TealCrowd on January 24, 2010, 18:16:11
hoi,

ik heb anders nog wel wat voor je staan het gaat om het volgende:

2x klipsch rf-52 uit de reference serie (kleur kersen)
1x klipsch centerspeaker rc10 uit de reference serie (kleur zwart)
1x energy 300watt subwoofer

eventueel voor achter speakers de jbl ec25 in de kleur kersen

2x 5m van den hul The Skytrack luidspreker kabel biwired t.w.v 110 euro

alles ziet er als nieuw uit, geen krassen of andere beschadigingen te bekennen.

bij mij thuis in zevenaar (gld) te beluisteren

prijs alles compleet 1100 euro


greetz tealcrowd



Dat gaat helaas iets te duur worden, ik zal er nog een Versterker bij moeten kopen dus ... :)

TealCrowd

hoi,

ik weet niet helemaal wat je budget is , ik heb namelijk ook nog een reciever staan
die ik denk ik mee wil verkopen icm de genoemde set, het is een marantz sr5003 ik heb er 644 euro voor betaald
ik heb de bon er nog van mocht je interesse hebben.


greetz tealcrowd

Ronin79

Budget was volgends mij rond de € 1000 ... toch ?


JoeriB

Quote from: SillentWolf on January 25, 2010, 12:49:02
Budget was volgends mij rond de € 1000 ... toch ?

Klopt :)

Ook nog een Infinity Beta HCS setje gevonden, misschien zou dit iets zijn? :)

Deze 2 zijn de 2 die ik ook zeker wil beluisteren:

-Jamo S 606 HCS 6 [http://www.beslist.nl/elektronica/d0000220312/Jamo_S_606_HCS_6.html]


-JBL CS1500 [http://www.hermeselectronics.nl/product-41957/jbl-cs1500/]


Alleen zit ik dan weer met de ruimte :/ Damn :S

Op zich moet het mogelijk zijn de Jamo's te plaatsen denk ik he?

Ronin79

Je zou de specs van de speakers op kunnen zoeken (site fabrikant). Meestal staan daar ook de maten bij.

Mooie luidsprekers  ;)

JoeriB

Quote from: SillentWolf on January 27, 2010, 12:28:44
Je zou de specs van de speakers op kunnen zoeken (site fabrikant). Meestal staan daar ook de maten bij.

Mooie luidsprekers  ;)

JBL:

- Voorluidsprekers HxBxD (in cm): 92.7 x 21.3 x 34.3
- Middenluidspreker HxBxD (in cm): 15.9 x 66.7 x 10.8
- Achterluidsprekers HxBxD (in cm): 92.7 x 21.3 x 34.3
- Subwoofer HxBxD (in cm): 46.4 x 33.7 x 40.6 

Ik ben van plan vrijdag even naar BR Electronics in Best te rijden,
als ik de internet site bekijk dan hebben ze daar wel wat leuks staan :)


Ronin79


James T. Kirk©

Ik zie dat jullie praten over Teufel speakers. In Duitsland zijn ze het echter over eens, dat de muzikalere speakers in het goedkopere segment  bij Nubert vandaan komen. Enige nadeel: je moet Duits kunnen lezen!
http://www.nubert.de/ Vaak kun je bij de Schnäppchen goedkopere aanbiedingen vinden, hoewel je daar over moet bellen. Zo heb ik wel een mooie korting op een sub gekregen overigens en mogelijk spreken ze eventueel Engels aan de telefoon, dat heb ik nooit geprobeerd. Wel is een feit, dat mensen, die bij mij thuis komen, altijd ZWAAR onder de indruk zijn van de luidprekers, terwijl het maar 'gewone' Nubox types zijn. Goede drivers, uitgekiende wisselfilters en degelijk kast hebben namelijk niets te maken met eenvoudige afwerking, waarvoor je moet betalen.  ;)
take care,
____________________________Jim©

B.

Quote from: James T. Kirk© on January 27, 2010, 18:03:52
Ik zie dat jullie praten over Teufel speakers. In Duitsland zijn ze het echter over eens, dat de muzikalere speakers in het goedkopere segment  bij Nubert vandaan komen. Enige nadeel: je moet Duits kunnen lezen!
http://www.nubert.de/ Vaak kun je bij de Schnäppchen goedkopere aanbiedingen vinden, hoewel je daar over moet bellen. Zo heb ik wel een mooie korting op een sub gekregen overigens en mogelijk spreken ze eventueel Engels aan de telefoon, dat heb ik nooit geprobeerd. Wel is een feit, dat mensen, die bij mij thuis komen, altijd ZWAAR onder de indruk zijn van de luidprekers, terwijl het maar 'gewone' Nubox types zijn. Goede drivers, uitgekiende wisselfilters en degelijk kast hebben namelijk niets te maken met eenvoudige afwerking, waarvoor je moet betalen.  ;)

Wow! Waanzinnig mooie speakers voor nog waanzinnigere prijzen! :o
Hier kan ik leuke rears scoren :)

James T. Kirk©

Quote from: B. on January 27, 2010, 19:18:13
Wow! Waanzinnig mooie speakers voor nog waanzinnigere prijzen! :o
Hier kan ik leuke rears scoren :)

Kijk voor de grap eens op Google op reviews van deze LS's, ze maken werkelijk èrg goed spul en zeker niet allleen voor rears, ik ben al wat jaren fan en ik ken veel mensen die na ze een tijdje thuis te hebben gehad, helemaal òm zijn...  8)
take care,
____________________________Jim©

B.

Quote from: James T. Kirk© on January 27, 2010, 20:13:54
Kijk voor de grap eens op Google op reviews van deze LS's, ze maken werkelijk èrg goed spul en zeker niet allleen voor rears, ik ben al wat jaren fan en ik ken veel mensen die na ze een tijdje thuis te hebben gehad, helemaal òm zijn...  8)

Alleen moet ik dé speaker op díe website nog tegenkomen die MISSCHIEN mijn fronts mogen vervangen ^-^
(het moeten monitors blijven i.v.m. DIY subs)

James T. Kirk©

Quote from: B. on January 27, 2010, 21:04:43
Alleen moet ik dé speaker op díe website nog tegenkomen die MISSCHIEN mijn fronts mogen vervangen ^-^
(het moeten monitors blijven i.v.m. DIY subs)

Hihi, ik durf zo mijn OUDE achterspeakers naast jouw Teufeltjes te zetten en dan sta je nog raar te kijken (Nubox 310) en dat zijn maar kleine kastjes hoor (echt monitoren)! Ik heb mensen horen zeggen, dat als ze hun ogen dichtdoen, menen  naar behoorlijke zuilluidsprekers te luisteren. Die opvolgers schijnen nóg beter te klinken! Google maar eens op Nubox 310 test/review.
take care,
____________________________Jim©

B.

Quote from: James T. Kirk© on January 27, 2010, 21:20:49
Hihi, ik durf zo mijn OUDE achterspeakers naast jouw Teufeltjes te zetten en dan sta je nog raar te kijken (Nubox 310) en dat zijn maar kleine kastjes hoor (echt monitoren)! Ik heb mensen horen zeggen, dat als ze hun ogen dichtdoen, menen  naar behoorlijke zuilluidsprekers te luisteren. Die opvolgers schijnen nóg beter te klinken! Google maar eens op Nubox 310 test/review.

Ik heb het over mijn Epos. Van de Teufel set heb ik alleen de rears en center nog.

James T. Kirk©

Quote from: B. on January 27, 2010, 21:30:26
Ik heb het over mijn Epos. Van de Teufel set heb ik alleen de rears en center nog.

Ik ken ze niet persoonlijk, maar als ik het volgende testje lees: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/epos-m5i-407620/review zou je voor hetzelfde geld (rond 300 stuk?) mogelijk een Nubert kunnen kopen die misschien minder mooi is afgewerkt maar beter klinkt. Ik wil echt niet lullig doen hoor! Eerlijk gezegd, durf ik mijn goedkopere, kleinere 310's er nog wel naast te zetten en je mag rustig eens naar mijn 400's komen luisteren in Apeldoorn... Ik heb al heel wat LS-ers gehoord namelijk.
take care,
____________________________Jim©

B.

Quote from: James T. Kirk© on January 27, 2010, 21:57:22
Ik ken ze niet persoonlijk, maar als ik het volgende testje lees: http://www.techradar.com/reviews/audio-visual/hi-fi-and-audio/hi-fi-and-av-speakers/epos-m5i-407620/review zou je voor hetzelfde geld (rond 300 stuk?) mogelijk een Nubert kunnen kopen die misschien minder mooi is afgewerkt maar beter klinkt. Ik wil echt niet lullig doen hoor! Eerlijk gezegd, durf ik mijn goedkopere, kleinere 310's er nog wel naast te zetten en je mag rustig eens naar mijn 400's komen luisteren in Apeldoorn... Ik heb al heel wat LS-ers gehoord namelijk.

Ik refereer niet aan recencies van derden, maar aan die van mijzelf ;) Hiervoor heb ik een deticated stereo set gehad van een factor 5 duurder dan wat ik nu aan surround heb staan. Veelal was destijds zelfbouw en dan praat ik over 2 jaar terug. Ik heb heel wat verschillende speakers gehoord. Van de B&G Neo3 met een Dayton REF mid, tot een set Focal's van een bedrag dat ik niet eens kan opschrijven..... En veel daartussen uiteraard!

Die Duitse speakers zijn echt heel interessant, maar het zou een wonder zijn als ik de 301 boekenplank zou prefereren boven mijn M5. De 301 zou een leuke speaker zijn voor het geld, maar vergeet niet dat de M5 dat ook is hé :inlove:

Ik sta wel open voor een vergelijk! Ik woon zelf in Zaandam.