~[ Hulp Gezocht ]~ Slaapkamer Home Theatre

Started by JoeriB, December 8, 2009, 18:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoeriB

Quote from: Vin_cent on January  8, 2010, 21:00:31
Je indeling is niet echt praktisch. Waarom zet je de tv niet parallel aan de trap, dan kan je de speakers veel beter plaatsen.

Vincent

Heb ik ook over na zitten denken maar dat is weer niet praktisch betreft de zitplaatsen,

Ik denk erover na om een 2.1 set te halen, daar is de ruimte perfect voor toch? :)

Vin_cent

Quote from: JoeriB on January  9, 2010, 00:48:45
Heb ik ook over na zitten denken maar dat is weer niet praktisch betreft de zitplaatsen,

In de huidige opstelling heb je geen ideale luister-/kijkplek. Als je de tv parallel aan de trap zet heb je 2 plekker met een ideale luister-/kijk plek.

Quote from: JoeriB on January  9, 2010, 00:48:45
Ik denk erover na om een 2.1 set te halen, daar is de ruimte perfect voor toch? :)

Als je echt een goede suround wil zul je minimaal 4.0, 5.0, 4.1 of 5.1 moeten draaien. Persoonlijk zou ik met 4.0 (4 gelijke speakers) beginnen en deze uitbreiden naar 4.1 (sub erbij) en daarna 5.1 (center er bij).
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

JoeriB

Quote from: Vin_cent on January  9, 2010, 09:02:14
In de huidige opstelling heb je geen ideale luister-/kijkplek. Als je de tv parallel aan de trap zet heb je 2 plekker met een ideale luister-/kijk plek.

Tv parallel aan de trap is eigenlijk geen optie, Mijn vader heeft deze kast zo gemaakt voor mij en hij
gaat het zeker niet relaxed vinden als ik besluit hem niet te gaan gebruiken  :bored:

Volgende poging, misschien zoiets: :)



Dit is natuurlijk met kleine speakertjes (7.1 misschien KEF Eitjes)

Op deze manier staan de banken 20cm van de muur af, Achter de banken maak ik
een Plateau van zo'n 60cm Hoog en dat loop door tot de de hoek in een tafeltje.
Onder dit tafeltje komt een Sub te staan.

Alle speakers worden op kleine plateautjes gezet van zo'n 105 cm hoog.

Ik weet niet of het op deze manier ook werkt met een 5.1 setje?

En natuurlijk is mijn vraag: Werkt het zo? :D

Met deze setup zou ik uitgaan van:

2 Kef 2005 satellietspeakers
4 Kef 2001 satellietspeakers
1 Kef 1001 satellietspeaker
(2e Hands)

100 watt Mosfet
(2e Hands)

I.c.m. een Onkyo TXSR607
(Nieuw)

En zou ik uitkomen op een prijs van zo'n 800,-. Hierbij komt dan een Blu-Ray Spelertje,
en tot slot natuurlijk de bekabeling en kom ik uit op zo'n 1000,-.

LOTS

Hey Joeri,

Ik lees dat je ook interesse hebt in Onkyo!

Die eitjes waar jij interesse in hebt staan bij een collega van mij en laat hij nou ook z'n Onkyo 806 in de verkoop hebben!  :D

zie marktsektie.

Eitjes kun je ook aan de muur bevestigen hoor of aan plafond. Voetjes waarmee ze komen hebben een scharnier, waardoor ze te kantelen zijn.

Ik zou de sub niet in een hok plaatsen. Beter naast je bank zetten en experimenteren met de phase regelaar.
De back surrounds meer naar de bank toe en de rears verder uit elkaar, eventueel aan de muur (die 2 op het plateaux).

De stands zijn 120cm hoog en steken boven de bank uit (daarom zijn ze zo hoog  ;) Voor hogetonen verlies hoe je niet bang te zijn. De UniQ techniek maakt dat ook al ga je liggen op de bank je toch het hele frequentiebereik te horen krijgt. Dus liever hoger geplaatst dan lager.
Met de stands kun je makkelijk experimenteren. Je pakt ze op en verplaats ze. Eerst de 5.1 goed krijgen met de sub op de goede plek en daarna de 7.1.

Als je voor Onkyo gaat, Audessey z'n werk laten doen, moet je een heel eind komen.  :)
LOTS: Lord Of The Strings

JoeriB

Quote from: LOTS on January 11, 2010, 08:53:05
Hey Joeri,

Ik lees dat je ook interesse hebt in Onkyo!

Die eitjes waar jij interesse in hebt staan bij een collega van mij en laat hij nou ook z'n Onkyo 806 in de verkoop hebben!  :D

zie marktsektie.

Eitjes kun je ook aan de muur bevestigen hoor of aan plafond. Voetjes waarmee ze komen hebben een scharnier, waardoor ze te kantelen zijn.

Ik zou de sub niet in een hok plaatsen. Beter naast je bank zetten en experimenteren met de phase regelaar.
De back surrounds meer naar de bank toe en de rears verder uit elkaar, eventueel aan de muur (die 2 op het plateaux).

De stands zijn 120cm hoog en steken boven de bank uit (daarom zijn ze zo hoog  ;) Voor hogetonen verlies hoe je niet bang te zijn. De UniQ techniek maakt dat ook al ga je liggen op de bank je toch het hele frequentiebereik te horen krijgt. Dus liever hoger geplaatst dan lager.
Met de stands kun je makkelijk experimenteren. Je pakt ze op en verplaats ze. Eerst de 5.1 goed krijgen met de sub op de goede plek en daarna de 7.1.

Als je voor Onkyo gaat, Audessey z'n werk laten doen, moet je een heel eind komen.  :)

Bedankt voor de goede uitleg :)

Wat is precies het verschil van de 806 en 607? Ik zie iets van een PC aansluiting maar dit kan met een 607 toch ook?

Ik vind het erg moeilijk om een keuze te maken, vooral omdat ik er echt 0,0 verstand van heb :/

JoeriB

Iemand enig idee wat een leuk setje zal zijn (waarschijnlijk kleine speakers vanwege ruimtegebrek)? :)

Robbert54

Quote from: JoeriB on January 17, 2010, 12:11:44
Iemand enig idee wat een leuk setje zal zijn (waarschijnlijk kleine speakers vanwege ruimtegebrek)? :)
wat wil je dan precies? in de vorm van eitjes of gewoon monitoren of vloerstaanders?

ik zou gewoon 5.1 doen door de kleine ruimte die je hebt. denk dat je daar meer uit kunt halen dan 7.1
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Quote from: The Vampire on January 17, 2010, 17:26:16
wat wil je dan precies? in de vorm van eitjes of gewoon monitoren of vloerstaanders?

ik zou gewoon 5.1 doen door de kleine ruimte die je hebt. denk dat je daar meer uit kunt halen dan 7.1

In eerste instantie wilde ik gaan voor vloerstaanders, het probleem is dat ik hier geen ruimte voor heb
en ik simpelweg gewoon die hoek moet gebruiken (voor zou eventueel kunnen maar achter is dat zowiezo
een probleem). Op zich lijken mij de Kef Eitjes misschien wel iets maar ik moet wel zeker weten dat deze
eitjes de bass goed aan kunnen, heb namelijk weinig zin om mijn speakers op te blazen :) Monitoren zou
is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Robbert54

Quote from: JoeriB on January 17, 2010, 18:07:51
In eerste instantie wilde ik gaan voor vloerstaanders, het probleem is dat ik hier geen ruimte voor heb
en ik simpelweg gewoon die hoek moet gebruiken (voor zou eventueel kunnen maar achter is dat zowiezo
een probleem). Op zich lijken mij de Kef Eitjes misschien wel iets maar ik moet wel zeker weten dat deze
eitjes de bass goed aan kunnen, heb namelijk weinig zin om mijn speakers op te blazen :) Monitoren zou
is natuurlijk ook een mogelijkheid.
wil je bass met eitjes dan moet je echt een sub aanschaffen. ik heb zelfs de CM1's van B&W die geven voor kleine monitoren wel aardig wat bass. alleen zijn die ook moeilijk te plaatsen.. misschien dat de 685's iets voor je zijn. zijn ook monitoren, maar wel met de basspoort aan de voorkant.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Quote from: The Vampire on January 17, 2010, 23:08:13
wil je bass met eitjes dan moet je echt een sub aanschaffen. ik heb zelfs de CM1's van B&W die geven voor kleine monitoren wel aardig wat bass. alleen zijn die ook moeilijk te plaatsen.. misschien dat de 685's iets voor je zijn. zijn ook monitoren, maar wel met de basspoort aan de voorkant.

Ik heb de afmetingen van de 685 gecheckt:(H x B x D)     34 x 19,8 x 33,1 cm

Op zich zou ik ze voor best kunnen plaatsen maar heb ik achter een probleem :/

Ik zou eventueel iets achter de banken kunnen maken zoals dit:



Zo heb ik een tafeltje in de hoek waaronder de sub komt te staan, (wel genoeg ruimte open natuurlijk).
Het probleem is alleen dat de banken eigenlijk maximaal 20cm van de muur af kunnen staan. De 685s
zouden eventueel voor kunnen staan maar wat moet ik doen met achter? :(

Zou het duur / moeilijk worden als ik mijn muziek afspeel op 2 grotere front speakers + sub en wanneer
ik ga gamen / tv kijken / film kijken dit doe op de 2 Front + Sub + Center + 2 Rears? Op die manier kan ik
achter kleinere speakers doen? :)

Robbert54

zou wel een optie zijn zo. voordeel van de 685's is dat je tegen de muur aan kunt zetten omdat de basspoort aan de voorkant zit. dus denk dat het niet meer ruimte kost dan dat er eitjes neer zou zetten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Quote from: The Vampire on January 17, 2010, 23:49:57
zou wel een optie zijn zo. voordeel van de 685's is dat je tegen de muur aan kunt zetten omdat de basspoort aan de voorkant zit. dus denk dat het niet meer ruimte kost dan dat er eitjes neer zou zetten

Hmm, dank je voor de suggestie, ik zal ze binnenkort eens gaan beluisteren :)

Enig idee trouwens waar ik ze neer zou moeten zetten? :P

TealCrowd

hoi,

ik ben net nieuw hier mijn broer heef me deze site laten zien maar goed even over jou probleem.


ik zou alles nieuw kopen gezien de prijs gaat het goed lukken om voor jou een mooie match te vinden
wat ik dus niet zou doen is een onkyo 607 kopen mocht je een onkyo willen hebben zou ik een stapje
hoger gaan en iets meer geld uitgeven maar ik zou gaan voor een marantz reciever de sr5003 die kost
op dit moment bij stassen hifi 480 euro deze reciever heb ik zelf ook staan en ik heb er 644 euro voor
betaald in maart :wacko: maar het mooie is als je een reciever wil met mooi en warm geluid met de nieuwste hd formaten
dan ben je hier op het juiste adres en nu de speakers je kunt voor stands gaan maar gezien de ruimte komt dit
helaas niet helemaal tot zijn recht wat je beter kan doen is een complete 5.1 surround set kopen dit
komt veel mooier over in een wat kleinere ruimte je kunt gaan denken aan bijvoorbeeld kef, monitor audio,
klipsch hd 500,b&w,mirage, dit zijn enkele merken wat mooi past bij een marantz reciever


voorbeelden voor home cinema sets:
----------------------------------
marantz sr 5003
klipsch hd 500

1080 euro
----------------------------------
marantz sr 5003
monitor audio vector

1180 euro
----------------------------------
marantz sr5003
monitor audio raduis serie
deze serie hebben verschilende type
speakers van wat goedkoper tot duur
alles is te combineren in de radius serie
-----------------------------------
je kunt ook op marktplaats kijken voor speakers
kijk eens naar de kef 2000.5 deze 5.1 set is rond de 350 euro
en samen met marantz een mooie combi maar ook zeker met de
onkyo 707 klinkt hij top als je hem met de onkyo combineerd ben je
ongeveer 800 euro kwijt.


mocht er nog vragen zijn kunt je die gewoon stellen ik hoop dat je mischien hier wat mee kan doen :headbanging:


groeten roel

Robbert54

ligt er wel aan wat je precies wilt. ik zit ook nog op een slaapkamer van 3x3.5meter waar een 2persoonsbed in staat. een vitrinekast, 2 kledingkasten, audiomeubel, audiorack schoenenkast enz  enz.. dus hou bijna niks over, maar koop eigenlijk alles met oog op de toekomst. mag nu allemaal heel krap zijn en qua geluid absoluut niet optimaal, maar wanneer ik een eigen huisje heb gevonden zal het heel mooi staan, plus dat je dan je geld meestal wel aan andere dingen kwijt bent.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Bij mij in de slaapkamer staat het nu redelijk optimaal als 5.1 opgesteld. Voor 7.1 is de ruimte te klein.

Bij jou gaat 7.1 ook niet echt werken. Je moet al heel veel instellingen toepassen wil je de speakers allemaal als even luid ervaren. Ik zou het lekker bij 5.1 houden en de rears op de plek zetten/hangen waar je oorspronkelijk je side-rears wilde hebben.

Ik heb hier nog een leuke 5.0 Teufel sat zet, die je voor een prikkie mag overnemen. Deze sat's klinken verrassend goed voor het formaat, zelfs nog met muziek. Je zou hier uiteraard altijd nog 2 goede fronts bij kunnen kopen, dan heb je in ieder geval het juiste aantal sat's voor 7.1 (zie hiervoor ook het topic in de te ruil sectie, of stuur mij een PM).

Als fronts raad ik je aan om een volwassen luidspreker neer te zetten, het liefst met een gesloten behuizing omdat hardcore muziek toch 9 van de 10 keer boven de tuning-frequentie van de poort speelt. Neem een speaker met een redelijk conusoppervlak om de kickbass van hardcore goed te ervaren. Een subwoofer toevoegen kan altijd nog en zorgt ten aller tijden nog voor een extra beleving.

Mijn advies:
Marantz SR6001 €400,-
Teufel 5.0 €50,-
XTZ 99 W10.16 €330,-

Je houdt nog geld over voor fronts, maar daar zou ik minimaal op bezuinigen. Ik zou wel eerst even met deze set draaien en daarna de front sat's pas vervangen door iets anders. Zeg dat je nog even door blijft sparen tot je weer 500,- te besteden hebt en dan koop je echt een mooie 2e hands frontspeaker.

Geloof me, deze set laat dat van Bose ver en verrrr achter zich..........

Ronin79

@ TealCrowd

Roel ....

Waar blijven de comma's en de punten  :P

Afgezien dat ik je oa. zie op Xbox Live .... Welkom op deze forum  :thumbs-up:



@ JoeriB


Ik ben het wel gedeeltelijk met TealCrowd eens. Qua reciever, zou ik wellicht voor een Marantz gaan. De 5xxx en 6xxx zou je eventueel
met korting kunnen krijgen bij forum sponsor smits. Verder zijn die Kef eitjes zoals Vampire noemde ... hun geld waard.

Pas wel op; dat jouw eigen config. op zo'n € 800 terecht komt. Aangezien dat jouw Budget € 1000 is, ga je het niet redden, om
daar nog kabels en een BR speler bij te kopen.

BTW. Smits Arnhem heeft de; Sony BDPS360 Bluray speler in de aanbieding voor € 149


JoeriB

TealCrowd: Ik sta open voor alles, de onkyo leek me alleen een goede receiver voor niet al te veel geld :) Ik ben best wel benieuwd naar de klipsch hd 500 set. Hopelijk is hij ergens in de buurt te beluisteren.

The Vampire: Ik verwacht nog wel zo'n 5 jaar hier te wonen, in september begint mijn nieuwe HBO studie en die is
hier vlakbij dus zie NU geen reden om iets anders te zoeken. Over 5 jaar zal ik ongetwijfeld iets nieuws voor wat meer geld willen maar dat zie ik dan wel weer :)

B.: Ik kan me niet echt iets voorstellen bij die Teufel set voor dat geld en ik vraag me af of dat ik niet beter een 5.1 setje kan kopen van de voorbeelden die TealCrowd genoemd heeft.

SillentWolf: Ik zal kijken of ik binnenkort de Marantz kan beluisteren in combinatie met de Kef Eitjes :)


De Marantz heeft in ieder geval mijn interesse gewekt en wil zeker horen hoe deze klinkt :)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79


B.

Quote from: JoeriB on January 19, 2010, 00:09:23


B.: Ik kan me niet echt iets voorstellen bij die Teufel set voor dat geld en ik vraag me af of dat ik niet beter een 5.1 setje kan kopen van de voorbeelden die TealCrowd genoemd heeft.

De Teufel set wordt alleen verkocht via Teufel en daarmee komt een schakel te vervallen die winst wilt maken: de leverancier die producten afneemt van de fabrikant.

Ik heb de Teufel uitvoerig kunnen vergelijken met de KEF eitjes, omdat ik deze zelf in bezit heb. De Teufel's doen het net wat slechter dan de KEF's, als het om 'body' en laagweergave betreft. In het hoog vind ik de Teufel's wat impulsiever, wat best mag in een surround opstelling. Vergeet natuurlijk niet de schappelijke prijs van de set!

Ik stel je in de gelehenheid om voor een schijntje surround in huis te halen, wat al zeker beter klinkt dan Bose. De eventuele stap naar uitbreiding en/of vervanging van de speakers wordt ook makkelijker gemaakt, gezien de prijs. Als je nu al honderden euro's gaat uitgeven aan een complete 5.0 set, dan kun je later nog wel eens ''met pijn in het hart'' afstand doen omdat het al zoveel gekost heeft en omdat de afschrijving zo hoog is.




Robbert54

vraag celerontje anders ook maar eens. die heeft ook Teufel. en is nog steeds erg tevreden
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Maar wat ik me af vraag is waarom ik zo weinig van deze set kan vinden terwijl hij zo goedkoop is, ook op het forum hier is er zeer weinig van te vinden  :whatsthat:

Binnenkort maar eens B&W en Focals beluisteren i.c.m. Marantz,

Alleen 1 vraagje, dit zijn grotere speakers toch? Wordt denk ik moeilijk aan de achterkant van mijn banken :/

Ronin79

Dat zijn hele mooie combi's

Van de week was ik nog even bij Hobo Hifi (kabel ophalen) en toen heb ik even bij de speakers staan kijken.
De groote valt zeker mee. Alleen zijn de Focals iets hoger als die van de B&W.

De Focal 30th Aniversary en de CM9, zagen er werkelijk schitterend uit.
Het is dat ik er geen geld voor heb, maar mooi zijn ze wel.

Wat je ook zou kunnen doen, is even naar de Monitor Audio RX 8 luisteren.

Moraal; De speakers lijken best groot als je op het internet kijkt ... maar vallen erg mee, als je ze voor je ziet.  ;)

TealCrowd

b&w en focal heb je ook in 5.1 setjes,maar die kosten wel wat

even op  :google: kijken.


greetz tealcrowd

Ronin79

Ik zal je de setjes wel even opnoemen,

Mocht je geintereseert zijn in een 5.1 opstelling.

B&W MT serie (20,25,30)
Focal Dome 5.1

Ten slotte nog een goede:

Monitor Audio Radius 5.1 (dacht 275HD)  ;)