~[ Hulp Gezocht ]~ Slaapkamer Home Theatre

Started by JoeriB, December 8, 2009, 18:54:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JoeriB

Hallo,

Ik ben Joeri en ik woon in de buurt van Eindhoven, ik ben gewoon een student dus een extreem groot
budget heb ik zeker niet. Ik heb jaren een Goedkoop Sinterklaas Vision setje gebruikt maar vind het toch
wel eens tijd voor iets nieuws. Ik zou ook graag het verschil tussen de surround sound op mijn eigen kamer
en de surround sound in de woonkamer wat verkleinen. Ik weet dat dit onmogelijk is met mijn budget maar
toch, Home Cinema Woonkamer + Keuken + Buiten (Ouders):

BOSE LIFESTYLE® 48 DVD home entertainment-systeem
BOSE ACOUSTIMASS® 15 home cinema-luidsprekersysteem
BOSE 151 weerbestendige luidsprekers
BOSE LIFESTYLE® RoomMate® actief luidsprekersysteem
5x BOSE PERSONAL® music center

Terug naar mijzelf want deze set kost me teveel geld :)

Wat ik op het moment heb:


LG 32 Inch Full HD 100HZ (Wordt tevens gebruikt als Pc Monitor)
XBOX 360 Elite 250gb (HDMI)
HUMAX 160gb Receiver
Triple LNB Schotel op het dak
PC: Niets Speciaals
Vision Receiver (vervangen)
5.1 Vision Speaker Set (vervangen)
Speakers: Geen gegevens Bekend
Subwoofer: 50-150 HZ / 4-8 Ohm

Wat ik graag zou willen:

- TV / DVD's kijken met mooi geluid
- Gamen met mooi geluid
- Films van PC kijken op LG TV met mooi geluid
- Muziek luisteren (Hardcore dus goede bass ^^)

Ik heb zelf al een kastje in elkaar geknutseld en dit kastje wil ik dus zowiezo gebruiken
als tv meubel. (Foto's met Telefoon gemaakt wegens kapotte Camera)

Foto's van het zelf gemaakte meubel:

http://i129.photobucket.com/albums/p218/NL-JOERI/08122009131.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p218/NL-JOERI/08122009134.jpg

En wat foto's van mijn slaapkamer:

http://i129.photobucket.com/albums/p218/NL-JOERI/08122009136.jpg
http://i129.photobucket.com/albums/p218/NL-JOERI/08122009137.jpg

Oppervlakte Home Cinema gedeelte: 475x400 ~19m2
Oppervlakte totale kamer: 475x1150 ~ 55m2

(Tv gedeelte is beneden en halve meter omhoog is de rest van de kamer,
er komen nog nieuwe banken / tafeltjes / kleed maar dit komt pas nadat
de Homecinema op zijn plek staat + opruimen ^^)

Mijn budget zal totaal zo'n € 1000,- euro zijn maar als ik een mooie aanbieding kan
vinden zou het budget eventueel wat verhoogd kunnen worden. Omdat mijn budget niet
heel erg hoog is is tweedehands natuurlijk een optie voor mij. Ik heb al wel wat gezocht
op internet maar vind het toch moeilijk om iets passends te vinden.

Een Receiver waar ik al naar heb gekeken is de Onkyo TX-SR607, de reviews van deze
receiver zien er goed uit, het nadeel is dat ik dan nog maar zo'n € 600,- over heb voor de
speakers (indien ik voor een splinternieuwe receiver ga).

Ik zou het heel erg waarderen als iemand me kan helpen want ik ben zelf het spoor bijster.

04-01-2010:
Wel heb ik een ontwerp gemaakt:

De vraag is, waar moeten mijn speakers komen en zijn zowel zuilen als boekenplank speakers mogelijk? :)

Eventueel wordt de hoekbank vervangen door 2x 2 persoonsbanken waardoor er een ruimte in de hoek overblijft
voor eventueel sub?

Ook kan het budget verhoogd worden naar eventueel 900-1000 :)

Met vriendelijk groet,
Joeri



Heel erg bedankt allemaal maar de plannen zijn veranderd, na veel rondgekeken te hebben op het forum toch maar
besloten om in plaats van een stom setje in een heel erg slechte ruimte na te gaan denken over een serieuze ht room.



Quote from: JoeriB on February 12, 2010, 03:44:29

Ik zal even een uitleg geven:

De kamer is door middel van balken verdeeld in 3 stukken, in het laatste stuk heb ik nu een tv staan en 2 banken
maar wil ik het projectiescherm en een 2 persoons bank zetten (met voetsteun). Het laatste deel van de kamer is
50 cm lager dan de rest van de kamer, er kunnen dus 2 banken achter elkaar staan met goede zitplaatsen.

Het middelste deel van de kamer (dus 50cm hoger) wil ik gaan gebruiken om een 2e bank neer te zetten, dit is de
zelfde bank maar dan 3persoons. Deze bank komt op speciale wieltjes te staan zodat ik hem weg kan rollen wanneer
ik in bed in een film wil kijken.

Het eerste gedeelt zal gebruikt worden voor wasbak en bureautje met computer.

De stippellijnen geven aan waar ik gordijnen wil hangen, in het onderste gedeelte dus voor de kastenwand en aan de
linkerkant op de zelfde hoogte (symetrisch). In het middelste gedeelte wil ik de gordijnen net voor het raam hangen
zodat ik geen last heb van eventuele lichtinval van het raam en zodat ook de witte wanden bedekt zijn. Alleen het
witte schuine plafond zal zichtbaar blijven.

Er komen dus verduisterende gordijnen voor de muren te hangen en achter het bed (afscheiding tussen HT en rest).
De kleuren van de vloer is overigens omdat nu overal laminaat ligt maar onder wil ik graag vloerbedekking neerleggen.

De beamer komt boven de 2persoons bank te hangen (zo'n 4 meter).

Ik zal morgen wat foto's toevoegen (als het licht is) om een goed beeld te kunnen geven :)

Vragen en Opmerkingen zijn meer dan welkom :)



koosnaampje-audiofiel

Quote from: JoeriB on December 10, 2009, 14:17:20
:angel:

Tja hardcore luisteren denk ik dat je met een mission 5.1 of 5.0 set wel komt.

Kun je samen stellen via marktplaats ik denk dat als je 225 tot 250 je leuke set kunt krijgen....koop daar een mooie pioneer vsx serie versterker bij van rond de 150 heb je naar mijn zeggen toch een leuke set.

Dan praat ik wel over 2de hands......

Zelf heb ik op dit forum mission frontluidsprekers tekoop staan, en kan je garanderen hier heb je geen sub bij nodig....http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95107.msg1583832#msg1583832

Voor de rest zouden hier forumgebruikers genoeg moeten zijn die je een stapje opweg willen helpen.

Zelf maak ik momenteel ook nog deels gebruik van mission alleen front weggehaald(nu usher als front), en center en achterluidsprekers staan ernog.
Klipsch, Denon.

JoeriB

Quote from: koosnaampje-audiofiel on December 10, 2009, 14:51:45
Tja hardcore luisteren denk ik dat je met een mission 5.1 of 5.0 set wel komt.

Kun je samen stellen via marktplaats ik denk dat als je 225 tot 250 je leuke set kunt krijgen....koop daar een mooie pioneer vsx serie versterker bij van rond de 150 heb je naar mijn zeggen toch een leuke set.

Dan praat ik wel over 2de hands......

Zelf heb ik op dit forum mission frontluidsprekers tekoop staan, en kan je garanderen hier heb je geen sub bij nodig....http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95107.msg1583832#msg1583832

Voor de rest zouden hier forumgebruikers genoeg moeten zijn die je een stapje opweg willen helpen.

Zelf maak ik momenteel ook nog deels gebruik van mission alleen front weggehaald(nu usher als front), en center en achterluidsprekers staan ernog.

Maar klint deze set ook goed als je gewoon tv / films aan het kijken en met name als je aan het gamen bent? :)

Ik ben misschien wel geinteresseerd in je speakers, heb ook al gekeken voor Jamo of Heco maar ik vind
het erg moeilijk om te besluiten wat nu het beste bij zo'n laag budget past :/


en voor

koosnaampje-audiofiel

Quote from: JoeriB on December 10, 2009, 21:06:56
Maar klint deze set ook goed als je gewoon tv / films aan het kijken en met name als je aan het gamen bent? :)

Ik ben misschien wel geinteresseerd in je speakers, heb ook al gekeken voor Jamo of Heco maar ik vind
het erg moeilijk om te besluiten wat nu het beste bij zo'n laag budget past :/


en voor

Kijk maar naar me onderschrift.....ik speel er al een poosje mee en als je beperkt budget hebt dan is het goed te doen.

Voordeel vanmij is dat ik 2 systemen heb, stereo marantz en pioneer 5.1
Klipsch, Denon.

Ghosty J

Als je wil dat het beter gaat klinken als in de woonkamer met dit budget of iets meer (€1000.-) is dit zeker haalbaar, zoals je zelf al aan gaf 2de hands is een mooie manier om speakers te kunnen kopen die eigenlijk buiten je budget liggen.

Bose is hier op het HTforum niet echt top of the bill, daarom lees je hier weinig over Bose.

Misschien kan onderstaand topic je wel een beetje op weg helpen daar is een budget van € 1000.-
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94735.0

Succes!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

bose zou ik absoluut links laten liggen. je zou kunnen kiezen voor een mooie alles in 1 set van bijvoorbeeld KEF of JBL en dan een goede receiver erbij. maar je kunt ook  doen wat ik doe. gewoon langzaam opbouwen. ik ben begonnen met een standaard philips 5.1 set. op een gegeven moment een mooie aanbieding gekregen voor een goede center. dus gedaan, daarna de fronts vervangen. en nu zijn de receiver en de sub aan de beurt. het duurt dan misschien allemaal wat langer, maar je kunt wel voor veel meer kwaliteit gaan. zit je echt aan 700euro gebonden en wil je/kun je echt niet meer uitgeven, dan zou je ook nog een Harman/kardon set kunnen overwegen. heb je iets meer ruimte zoiets als dit:



met deze:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91135.0

of deze:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95145.0

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Iets subtieler mag ook wel bloeddrinker, zie de sets van zijn ouders!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Haha! Oké je hebt gelijk! Excus! zal het even toelichten: ik zeg dat, omdat bose gewoon erg duur is voor wat je er voor krijgt. Je kunt voor dat geld een gigantische goede set neerzetten die elke bose set absoluut weg zou blazen. :angel: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

JoeriB

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn vader lichtelijk opgelicht is,

Ze hebben totaal 12-13k uitgegeven aan Bose systeem dat als ik het goed begrijp
helemaal niet goed is (wordt zowiezo weinig gebruikt).

Zonde van het geld ondanks dat ik er waarschijnlijk meer wakker van lig dan hij.

Maar terug naar mij :) Ik vind het moeilijk een goede receiver te vinden want er
zijn er zóó veel, en daar dan nog eens de speakers bij te kiezen :/

koosnaampje-audiofiel

Quote from: JoeriB on December 11, 2009, 09:06:30
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn vader lichtelijk opgelicht is,

Ze hebben totaal 12-13k uitgegeven aan Bose systeem dat als ik het goed begrijp
helemaal niet goed is (wordt zowiezo weinig gebruikt).

Zonde van het geld ondanks dat ik er waarschijnlijk meer wakker van lig dan hij.

Maar terug naar mij :) Ik vind het moeilijk een goede receiver te vinden want er
zijn er zóó veel, en daar dan nog eens de speakers bij te kiezen :/

Ach voor de ouderen onder ons is zo'n over priced "design" setje van bose toch prima.
Gtst en skyradio die erop gedraaid worden prima toch.

Je zult vast wel een leuke pioneer of marantz receiver kunnen vinden voor dat geld wat je te besteden hebt.


Ik zou alleen niet zoals Vampire omschreef zo'n compact boxensetje halen.....jij als hardcore liefhebber match dat niet helemaal met je muziek.

Gewoon stevige fronts halen.....

Zelf jaren lang gedraaid dus daar zou zeker mijn voorkeur naaruit gaan....
Klipsch, Denon.

Steven Coymans

Ik denk ook niet dat de sub van de Kef 2005.2 set de bas zal kunnen volgen. Ik heb het gevoel dat die niet van de snelste is.
Best kan je voor de muziek idd 2 goede fronts kopen.
Woonkamer
Samsung: UE75RU7170 0 ] Denon x2600h | DaliALTECO C-1/Dali Zensor VOKAL| Himedia q10 pro | Logitech Harmony 885
HT
Epson: EH TW-9400W | Marantz: SR7007 / UD5007 | Focal : 726V / CC700v | SVS PB12-NSD DSP | Zidoo X20

Robbert54

Quote from: JoeriB on December 11, 2009, 09:06:30
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn vader lichtelijk opgelicht is,

Ze hebben totaal 12-13k uitgegeven aan Bose systeem dat als ik het goed begrijp
helemaal niet goed is (wordt zowiezo weinig gebruikt).

Zonde van het geld ondanks dat ik er waarschijnlijk meer wakker van lig dan hij.

Maar terug naar mij :) Ik vind het moeilijk een goede receiver te vinden want er
zijn er zóó veel, en daar dan nog eens de speakers bij te kiezen :/
probleem is dat mensen in het begin meestal niet op hun eigen gehoor afgaan. de verkoper zegt dat het goed is dus dat neem je maar aan. en bose heeft natuurlijk een sterke naam opgebouwd. en natuurlijk zal bose ook wel goed klinken. (dus ik zeg niet dat de verkoper je voor de gek houd, die weet zelf waarschijnlijk ook niet beter) maar voor het geld wat je er voor neertelt zou je gewoon een veel betere set kunnen halen, maar ja dan moet je ook weer op zoek en veel luisteren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JoeriB

Er zijn weer enkele dingen gebeurd die toch wel van toepassing zijn op de set die ik ga kopen,

Ik heb de mogelijk om mijn nieuwe apparatuur met een kleine korting te kopen (onder Internet prijs incl. garantie).
(tweedehands valt dus eigenlijk af)

Ik neig nu heel erg naar een Onkyo TX-SR607 in combinatie met een Jamo S606 HCS 6 set.
Hier koop ik dan een goedkoop Blu'ray Spelertje bij om toch alles te hebben.

Morgen zal ik even een plategrondje schetsen van mijn kamer omdat ik misschien een 7.1 set nodig heb
op mijn kamer vanwege de indeling maar dit zal ik morgen laten zien.

Tot dus ver, zou deze combinatie passend voor mij zijn? :)

Edit: Budget is overigens verhoogd naar € 800 - € 1000 (Daar gaan we al ^^)

Gr, Joeri

sj0er-D

Quote from: JoeriB on December 11, 2009, 09:06:30
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn vader lichtelijk opgelicht is,

Ze hebben totaal 12-13k uitgegeven aan Bose systeem dat als ik het goed begrijp
helemaal niet goed is (wordt zowiezo weinig gebruikt).

Zonde van het geld ondanks dat ik er waarschijnlijk meer wakker van lig dan hij.

Maar terug naar mij :) Ik vind het moeilijk een goede receiver te vinden want er
zijn er zóó veel, en daar dan nog eens de speakers bij te kiezen :/
bose is in mijn optiek meer status dan kwaliteit :) voor de prijs van een paar losse 'melkpakjes' heb je ook mooie vloerstaanders met een voller geluid.

Thesqualer

mijn ouders hebben ook een bose 3.2.1 GS systeem 1ste generatie en voor de 2k die je neer moet leggen voor het systeem is het niet echt geweldig te noemen.
Ik zelf speel met een Sony str da1200es en Eltax Concept 400.
Deze speakers zijn wat goedkoop maar hebben al meer dynamiek en betere plaatsing als de bose. En ik speel zonder subwoofer.

Wellicht is een sony str da1200es een optie voor je erg goed in stereo en surround.
Veel aansluit mogelijkheden. Alleen geen DTS HD.
McIntosh MA5200 Quadral Platinum M5 Harman kardon DVD49 Akai AP-001C Goldring G820 Bluesound Node 2i LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

JoeriB

Quote from: Thesqualer link=topic=95150.msg1590471
Wellicht is een sony str da1200es een optie voor je erg goed in stereo en surround.
Veel aansluit mogelijkheden. Alleen geen DTS HD.

Deze is weer een heel stuk duurder dan de Onkyo TX-SR607 waardoor ik nog minder geld over houdt voor de speakers? :)

JoeriB

Het is ondertussen al enige tijd geleden maar ik ben er nog steeds niet uit :(

Wel heb ik een ontwerp gemaakt:



De vraag is, waar moeten mijn speakers komen en zijn zowel zuilen als boekenplank speakers mogelijk? :)

Eventueel wordt de hoekbank vervangen door 2x 2 persoonsbanken waardoor er een ruimte in de hoek overblijft
voor eventueel sub?

Gr, Joeri :)

LOTS

LOTS: Lord Of The Strings

Ghosty J

Ik zou een gedeelte van de hoekbank verkopen, ander tv meubel iets modificeren zodat deze een rechthoek word.
tv naar het middel schuiven, links en recht van de bank & tvmeubel je speakers plaatsen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JoeriB

Quote from: Ghosty J on January  5, 2010, 16:27:02
Ik zou een gedeelte van de hoekbank verkopen, ander tv meubel iets modificeren zodat deze een rechthoek word.
tv naar het middel schuiven, links en recht van de bank & tvmeubel je speakers plaatsen.

In dat geval zou ik maar 1 bank hebben wat echt te weinig is, ik heb zowiezo hoekbank / 2 banken nodig :/

JoeriB

Quote from: LOTS on January  5, 2010, 16:22:28
Hoi,

heb je even een pm gestuurd  :)

Ik zit nog te twijfelen, zowiezo of dat deze speakers mijn "herrie" :P aan kunnen en waar
ik deze zou moeten plaatsen :S

Edit:

Ik heb een opstelling van de boxen gemaakt voor een 7.1 set met kleine speakertjes, ik zelf
twijfel er aan of dat zulke kleine speakers goed bij mij passen (Films / Games / Bass Muziek).



Wit = Speakertjes / Grijs = Subwoofer,

Ik als leek zou zeggen dat dit wel zal werken maar ik verwacht dat een van de vele mensen met
veel meer verstand van HT hier mij zal vertellen dat dit zeker niet werkt? :)

En misschien beter voor 2.1 kan gaan?

JoeriB

Kef Eitjes misschien? Ik vraag me eigen alleen af hoe deze het zullen doen met veel bass  :dontgetit:

Vin_cent

Je indeling is niet echt praktisch. Waarom zet je de tv niet parallel aan de trap, dan kan je de speakers veel beter plaatsen.

Vincent
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250