Calibratie Philipse LED Pro (9704)

Started by ErikF, December 7, 2009, 19:35:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ErikF

Heeft er al iemand ervaring met de calibratie van de Full Pro LED van Philips, de 9704-serie?
Ik heb diverse exemplaren in de winkels gezien maar allen hebben tot nu toe een roze gloed als er wit getoond wordt (goed te zien in demo film van Philips waar het Philips logo op witte achtergrond te zien is).
De vraag is of deze roze gloed na callibratie verdwijnt?
Ik twijfel namelijk nog tussen de 9704 en de 9664 en deze roze kleur is wel een echte afknapper voor de 9704.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je mag ervan uit gaan dat na een calibratie de toestellen geen zweem meer hebben in de meeste gevallen.
Ik ben heel slecht in type nummers (zie er veel te veel) maar ik heb tot nu toe nog geen klachten over Philips gehad na de calibratie, daarvoor zien ze er vaak verschrikkelijk uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ErikF

Hi,

Dit type is het nieuwe type van Philips met: "LED Pro: Het achtergrondlicht voor het scherm bestaat uit meer dan 1000 LED's, die selectief in een raster worden gebruikt."
Ik heb deze roze gloed echter bij diverse verschillende Philips LED-TV's gezien, ik heb in de winkels eigenlijk nog geen Philips LED-TV gezien zonder deze kleurafwijking.
Heb je deze roze kleur ook gezien voor calibratie van een dergelijke TV?

J.A.F._Doorhof

Bij Philips is het voor de calibratie in nagenoeg alle gevallen niet echt top (understatement).
Ik kan alleen niets garanderen zoals je snapt, wel kan ik je met nagenoeg 99% zekerheid zeggen dat het bij de calibratie weggaat.

Wil je geen risico nemen laat dan de calibratie in Emmeloord doen, als het een defect in het toestel is of een reflectie van de coating dan hoef je niet te betalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kenman

Ik zit met hetzelfde. Ook ik twijfel tussen de led en de lcd van philips. Het feit dat er een prijsverschil van zeker 600 euro inzit en de Led mijnsinziens inderdaad een roze gloed heeft zorgt ervoor dat ik voor de lcd ga. Jammer dat die niet ambilight aan de bovenkant heeft. In mijn tvzaak was na callibratie nog steeds een roze gloed te zien, maar dat was omdat de twee toestellen naast elkaar hingen. Wanneer je de LED alleen zou zien, dan valt het misschien niet eens meer op.

J.A.F._Doorhof

Een led calibreren met een standaard analyzer kan problemen geven, dat is nu net de reden dat wij zijn overgestapt naar de Microspec analyzer.
Vooral de nieuwe led displays kunnen afwijken, dus tenzij ik hem zelf gecalibreerd heb kan ik er geen uitspraak over doen.

Beide zijn trouwens LCD's, alleen de een gebruikt een traditionele backlight en de andere leds.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview