Vraagje home cinema set

Started by mrmilksop, August 18, 2003, 19:14:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mrmilksop

Ik had een vraagje! wat ik nog niet helemaal snap (newbie heh :P)
Ik heb mijn oog laten vallen op een home cinema setje met een actieve subwoofer en alles met ingebouwde versterker enz enz
daar zitten dus 5 boxen bij 2x front 2x rear 1xcenter en subwoofer(tel ik niet mee als box/speaker ;))
maar mijn vraag is dus sluit je die dingen nou gewoon aan op je dvd speler of moet je daar apart een reciever of versterker voor hebben om die dingen aan te sluiten nee toch?
en wat is het (hoorbare) verschil als je ze via een reciever aansluit inplaats van rechtstreeks op je dvdspeler?
Groeten

Scarp

Hoi,

Welk home cinema setje heb je je oog oplaten vallen? (wel je glazen oog weer oprapen trouwens :P).

De dvd speler sluit je analoog of digital (via optical of digital coax) aan op je receiver. Op de receiver sluit je de speakers aan.

Staat over het algemeen vrij duidelijk uitgelegd in de handleiding, dus ook voor newbie's te doen.

mrmilksop

nou had me oog op een akai setje laten vallen alleen heb net een financiele meevaller gehad dus het word wat meer kwalitatief spul weet nog niet wat
maar goed ik heb dus geen reciever heh ;) maar het is toch niet zo dat als je zo'n setje koopt je ook een reciever erbij moet kopen om het werkend te maken  :o want zo'n meevaller qua €€€ pleuro's was het ook weer niet dat ik gelijk een reciever erbij kan kopen van 500/600 euro ;)

raginus

komplete Home Cinema set, zoals de Megapool aanbied is inclusief versterker en dvd speler. kan en klaar dus. over de pioneer dsc 313 en 515 heb ik redelijk veel positiefs gelezen in "vakbladen"
op verlanglijst staat: Panasonic s35 of Sony ns330 dvd speler, Marantz SR4300 en bij BNSe14 passende speakers