dts voor denon avc3800

Started by Timothy, August 17, 2003, 22:47:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Timothy

Dit is mijn hifiset denon avc 3800 met dcd755 en quadral ascent 650

Dit is helaas een versterker zonder dts, maar ik had begrepen dat waneer ik er een dvd speler met dts decoder erop aansluit dan toch dts heb, heeft iemand hier ervaring mee?? Kan ik de dvd dan gewoon via de coax aansluiten??
welke dvd speler raadt je me aan??

Thx

MarcoV

Volgens mij zul je je DVD-speler altijd analoog moeten aansluiten op je receiver als je gebruik wil maken van de DTS-decoder van je speler. Dit betekent dat je niet voldoende hebt aan je (enkele) coax verbinding, maar tussen DVD en receiver multichannel moet aansluiten.

Marco

bmateijsen

Je kan bijvoorbeeld kijken dan voor de Denon 2900, prachtige dvd-speler voor het geld en bass-management + time alignment aan boord..

Verder schijnen er nieuwe modellen aan te komen voor Marantz (geldt ook voor denon overigens)

Welk prijssegment ben je aan het zoeken??

Groet Bjorn

p.s inderdaad multichannel aansluiten, dus met 6 interlinks op de ext. in.

Timothy

Thx voor de reply,
Was op zoek nr een dvd player die mijn cdspeler kan vervangen, dus wel eentje met dts decoder en eentje die mijn cds minimaal met de dezelfde geluidsqualiteit weergeeft als mijn cdspeler.
Kan je het alpha processing van mijn cdspeler bv vergelijken met HCDC wat ik vaak op Dvdspelers zie staan??

prijsklasse tot 400E

Gr

Tim

Timothy

Quote from: Timothy on August 19, 2003, 11:47:20
Thx voor de reply,
Was op zoek nr een dvd player die mijn cdspeler kan vervangen, dus wel eentje met dts decoder en eentje die mijn cds minimaal met de dezelfde geluidsqualiteit weergeeft als mijn cdspeler.
Kan je het alpha processing van mijn cdspeler bv vergelijken met HCDC wat ik vaak op Dvdspelers zie staan??

prijsklasse tot 400E

Gr

Tim

bmateijsen

Alpha processing is een bewerking van denon die in of naast de DAC's plaats vindt. HDCD is een extra decoder waardoor HDCD gecodeerde CD's in hun juiste resolutie worden afgespeeld, namelijk 20bit.

400 euro... hmm.. cd-speler houden en een dvd-speler ernaast zetten voor dat geld.. Anders doorsparen en bijv. de denon 2900 kopen. Die vond ik het redelijk goed doen met CD. Maar ja.. een cd-speler van 400 euro met een dvd-speler van 400 vergelijken op cd-kwaliteit zou niet helemaal eerlijk zijn...

Groet Bjorn

Point7

Als de muziekkwaliteit zeer belangrijk is voor een DVD-speler, dan moet je zeker eens uitkijken naar een Philips 963SA. Die heb je gemakkelijk rond de 400 € en is zeer goed voor muziek CD's. Deze heeft ook 96kHz en 192kHz CD upsampling via digitale en analoge uitgangen.
Bovendien kun je ook nog eens SACD's afspelen met dat toestel.
Deze heeft ook DD en DTS decoders onboard.

Voor het geld is dit een zeer goede DVD-speler die ook nog eens zeer goed CD's speelt.


CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2