Home cinema set (1000,-)

Started by bsmpower, December 2, 2009, 10:49:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghosty J

#25
Er staan hier op het forum nog 2 683 te koop voor €1100.- meende ik. (iets aan de hoge kant vind IK)
In Zwolle bij hanze hifi ook een occ voor €900.-
Anders eens een goeie korting lospeuteren. weet niet in welke regio je woont maar ik kreeg een goeie prijs bij Sights en sounds in Zutphen. http://www.sightsandsounds.nl/
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bsmpower

Bedankt voor de tips. De 683 is weer het grotere broertje van de 684 en zal ook weer meer versterking vragen!? Betekend dus weer een duurdere versterker/receiver wat niet gaat lukken met het budget. Daarbij zoek ik zwarte luidsprekers (of wit) ivm ons nieuwe interieur... Ik kijk wel elke dag even naar het 2e hands spul want op zich is dat best een optie voor mij indien in goede staat.

Ghosty J

ik heb voor de 683 gekozen omdat daar de stem meer op de voorgrond kwam. bij de 684 was het orkerst/band meer op de voorgrond. ik vond het zelf mooier om de stem op de voorgrond te hebben :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bsmpower

De 683 is een optie als er een mooie 2e hands zwarte versie van te vinden is  ::). Echter betaal ik dan wel 500,- voor speakers zonder garantie... Dan toch liever de 684 met een paar jaar garantie voor hetzelfde geld. Zoals ik eerder zei wil ik ook graag de Monitor Audio RS6 ergens beluisteren omdat deze toch 100,- goedkoper is p.s..

Is er niet een merk/luidspreker die ook goed presteert maar net wat goedkoper is (Jamo, Q-Acoustics, ...)?!

Former member 78

Quote from: bsmpower on December  6, 2009, 16:57:13
De 683 is een optie als er een mooie 2e hands zwarte versie van te vinden is  ::). Echter betaal ik dan wel 500,- voor speakers zonder garantie... Dan toch liever de 684 met een paar jaar garantie voor hetzelfde geld. Zoals ik eerder zei wil ik ook graag de Monitor Audio RS6 ergens beluisteren omdat deze toch 100,- goedkoper is p.s..

Is er niet een merk/luidspreker die ook goed presteert maar net wat goedkoper is (Jamo, Q-Acoustics, ...)?!

Google eens op Jamo S606.
Kost weinig en zoals ik het gelezen heb zijn de meesten er positief over.

Hier een review van Hifi.nl
http://www.hifi.nl/recensies/3611/Jamo_S_606_luidspreker.html

bsmpower

#30
Ja of zelfs de Jamo S608 (249,- p.s. bij sponsor Smits). Hou ik 500,-/600,- over voor een versterker  :satisfied:

De specs. Jamo ziet er op papier goed uit?! Het gebruikte materiaal in de B&W zal vast beter zijn maar betaal je ook niet veel voor het merk?!:

Jamo 608:
Aantal speakerunits: 4 (1 wooferunit) (3-weg)
Tweeter: 25mm
Midrange diameter: 127mm
Woofer diameter: 254mm
Frequentie bereik: 37 - 20000 Hz
Gevoeligheid: 90dB
Aanbevolen max. vermogen: 240 watt
Impedantie: 6 ohm

B&W 684:
Aantal speakerunits: 3 (2 wooferunits) (2.5 weg)
Tweeter: 25mm
Midrange diameter: ?
Woofer diameter: 165mm
Frequentie bereik: 44 - 22000 Hz
Gevoeligheid: 90dB
Aanbevolen max. vermogen: 150 watt
Impedantie: 8 ohm

bsmpower

#31
Weer een berichtje. Als ik puur kijk naar de WhatHIFI awards 2009 dan kan dit een mooie set zijn dat op 1000,- uit komt?! Dit is later nog uit te breiden met luidsprekers center, achter en een sub. Alleen nog geen winkel tegen gekomen in de buurt die Wharfedale heeft staan. Ik weet ook niet of Denon en Wharfedale goed matchen.

Beste keus receiver 400,- tot 600,-
Denon AVR-1910 (alternatief voor rond de 600,-?)


Beste keus stereo luidspreker 200,- tot 350,-
Wharfedale Diamond 10.1 (2x)


Atacama Audio Nexus i6 (2x. alternatieven voor rond de 170,- per paar?)


p.s. hoe stevig is de combi luidspreker op een stand (eventueel gevuld met zand). We hebben 2 katten en ik zie het nog wel gebeuren dat ze er een keer op proberen te springen. 1 kat is inmiddels al 4,5 kilo... Zit de luidspreker vast aan de stand? En zou een staande luidspreker steviger staan?

Roger Black

Ga luisteren luisteren luisteren, die B&W en Jamo's zijn niet met elkaar te vergelijken.

bsmpower

#33
Zou ook te mooi zijn om waar te zijn als een speakers van 500,- even goed klinkt als een van 200,- (al heb ik ze niet samen beluisterd)...

Ik weet ook dat ik moet luisteren maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan:

- Elke winkel heeft weer een ander assortiment waardoor ik niet altijd goed kan vergelijken.
- De ene keer beluister ik voornamelijk boekenplank luidsprekers en zitten er enkele goeie tussen.
- Daarna test ik staande luidsprekers van B&W met een paar boekenplank luidsprekers van weer andere merken en klinkt de vloerstaander beter.
- Jamo, Q-acoustics, Wharfedale ben ik allemaal nog niet tegen gekomen terwijl die wel interessant zijn qua budget.
- B&W en Montitor Audio nog niet in dezelfde winkel tegen gekomen.
- Een boekenplank luidspreker bij mij in huis mogelijk heel goed klinkt en in de winkel minder/beter door vloerbedekking, andere ruimte, andere factoren)
- De luidsprekers vaak aangesloten zijn op 1 versterker/receiver terwijl dat de klank ook kan beinvloeden
- Etc. etc. etc.

Ik probeer via dit topic enigzins tot een setje te komen dat rond de 1000,- valt. Ik kan moeilijk 100 luidsprekers gaan testen op 20 verschillende receivers. Ik heb liever dat jullie enkele sets opnoemen die ik kan halen voor het budget en dat ik dan de juiste winkels ga bezoeken om die set te beluisteren.

Ghosty J

zoals IK het lees in je laatste bericht, concentreer je je meer op de bas dan de wat middel hogere tonen. omdat je een vloerstaander beter vind klinken als een monitor. kijk gewoon wat in je budget zit en ga daar naar luisteren. vloerstaanders en monitoren vergelijken is het zelfde als appels met peren. :)

Neem muziek mee waar bv een vrouwen stem in zit zoals Eva Cassidy of Wende Snijders. wat ook een mooi voorbeeld is de cd van Tracy Trapman - Tracy Trapman.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bsmpower

#35
Ik denk dat ik toch wil gaan voor staande luidsprekers. Het totale geluid spreekt me meer aan, ze staan stabieler (ivm katten)?, en vind ze er over het algemeen ook beter uit zien dat monitors op stands.

Naast het geluid let ik ook op het design. We hebben een compleet nieuw strak interieur besteld waar de luidsprekers straks onderdeel van moeten zijn. Nu zag ik dat KEF IQ serie ook in het wit verkrijgbaar is. Zelfs mij vriendin vind ze mooi. Ik heb/had KEF eigenlijk al eerder afgeschreven omdat ik las dat het geluid vaak te fel/schel is en weinig bass produceert. Gisteravond daarom de KEF IQ50 op het internet opgezocht en eigenlijk zijn ze best positief over het geluid. De bass blijkt best redelijk te zijn (vond de beluisterde staande luidsprekers tot nu toe sowieso niet uitblinken in bass weergave). Ik ben ook best bereid om in de toekomst een subwoofer aan te schaffen wanneer ik dit nodig vind. Ik kan alleen niet vinden welk merk receiver er bij past (ja ik weet het, ik moet luisteren).

Om terug te komen op het design, we hebben een witte tv kast besteld met 2 hoogglans zwarte laden (en 2 open vakken) op aluminium poten. Het lijkt me daarom mooi om een zwarte receiver te halen (misschien ook hoogglans?). Ik kwam toen op de Pioneer vsx919. Als ik die op zoek komt ie er erg goed af (ook in vergelijking met de nieuwe Denon's).

Als ik alles bij elkaar op tel kom ik op 1350,-. Wel iets meer dan gepland maar wie weet kan er nog iets af als ik alles bij 1 zaak haal... Naar mijn idee heb ik dan goede luidsprekers (die er ook nog mooi uitzien = vriendin blij) met een krachtige receiver om ze aan te sturen. Zal deze versterker echter ook krachtig genoeg zijn om eventuele upgrades (center, rear, sub) aan te sturen?

p.s. volgens mij verkoopt MM KEF. Daar ga ik na mijn werk even langs. Het is dan geen proffesionele audio zaak maar ik wil de KEF's even in het echt zien en eventueel kort beluiteren. Uiteraard plaats ik mijn bevindingen weer hier.





djaxx

Quote from: bsmpower on December  7, 2009, 14:30:02
Weer een berichtje. Als ik puur kijk naar de WhatHIFI awards 2009 dan kan dit een mooie set zijn dat op 1000,- uit komt?! Dit is later nog uit te breiden met luidsprekers center, achter en een sub. Alleen nog geen winkel tegen gekomen in de buurt die Wharfedale heeft staan. Ik weet ook niet of Denon en Wharfedale goed matchen.

Beste keus receiver 400,- tot 600,-
Denon AVR-1910 (alternatief voor rond de 600,-?)


Beste keus stereo luidspreker 200,- tot 350,-
Wharfedale Diamond 10.1 (2x)


Atacama Audio Nexus i6 (2x. alternatieven voor rond de 170,- per paar?)


p.s. hoe stevig is de combi luidspreker op een stand (eventueel gevuld met zand). We hebben 2 katten en ik zie het nog wel gebeuren dat ze er een keer op proberen te springen. 1 kat is inmiddels al 4,5 kilo... Zit de luidspreker vast aan de stand? En zou een staande luidspreker steviger staan?

Opletten hier, toen ik tijdje terug mijn focals gekocht heb, heft de verkoper er mij op attend gemaakt dat Wharfdale gestopt is met de produktie (denk da de produktie naar China verhuisde) waardoor het VOLGENS HEM  belachelijk moeilijk werd om onderdelen bij te bestellen. Hij had al problemen met enkele klanten die hij geen wisselstukken kon leveren.Het gaat om een vrij gerespecteerde zaak in belgie en zou verschieten moest men daar zomaar iets op de mouw spelden.

fastlex

Dat ziet er erg mooi uit!
Ook erg mooi in het wit.
Voor dit geld hoop je inderdaad erg veel specs met voldoende vermogen.
Maar vermogen zegt ook niet alles hoor.

Maar, volgens mij hebben ze beide een agressief/hard karakter.
Ze moet eerst wel goed luisteren en zelf ondervinden hoe jij het vind klinken.

Ben nieuwsgierig hoe jij het vind klinken.
Ben zelf ook stiekum wel nieuwsgierig.

Quote from: bsmpower on December  8, 2009, 09:26:06
Als ik alles bij elkaar op tel kom ik op 1350,-. Wel iets meer dan gepland maar wie weet kan er nog iets af als ik alles bij 1 zaak haal... Naar mijn idee heb ik dan goede luidsprekers (die er ook nog mooi uitzien = vriendin blij) met een krachtige receiver om ze aan te sturen. Zal deze versterker echter ook krachtig genoeg zijn om eventuele upgrades (center, rear, sub) aan te sturen?

p.s. volgens mij verkoopt MM KEF. Daar ga ik na mijn werk even langs. Het is dan geen proffesionele audio zaak maar ik wil de KEF's even in het echt zien en eventueel kort beluiteren. Uiteraard plaats ik mijn bevindingen weer hier.





Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

bsmpower

#38
@djaxx: bedankt voor de tip. Wel iets om rekening mee te houden

@fastlex: vermogen zegt inderdaad niet alles. Echter had ik het weekend een luistersessie met o.a. de B&W 684. Er werd mij toen afgeraden om de Denon 1610 te nemen en eerder de Denon 1910. Vooral ook i.v.m. vermogen en bi-amp mogelijkheid. Ik snap hoe bi-ampen werkt en dat de luidspreker meer vermogen krijgt, maar ik weet nog niet of ik dit ook ga doen.

Kunnen jullie, uit ervaring, aangeven welke receiver(s) voldoen of waar ik op moet letten? Ivm eventuele upgrades in de toekomst moet de receiver wel voorbereid zijn hierop. Enkele punten:

- Decoding van HD audio formaten is niet perse nodig ivm PS3 (mag dus een ouder model zijn)
- Minimaal 5 uitgangen (7 of zelfs 9 voor bi-amp?)
- Genoeg power voor 2 zuil luidsprekers, 2 boekenplank en sub)
- Match met KEF (warme receiver?)
- Kleur zwart (mat of hoogglans niet perse voorkeur)
- Het mag een versterker zijn maar radio, dus receiver, heeft wel voorkeur)
- Ingang voor een iPod

We komen er wel...

bsmpower

Gisteren naar MM geweest en een paar luidsprekers beluisterd. De KEF stond er ook met de IQ70. Wat veel wordt geschreven klopt, er komt een helder geluid uit maar het laag is duidelijk minder aanwezig. De vraag is of dat goed of slecht is. Bij mij komen ze dicht tegen de muur te staan wat de bass misschien iets opkrikt.

In eerste instantie stonden ze aangesloten op een Onkyo receiver (met Robbie Williams live). Later geswitched naar een Pioneer (LX50?) en klonk al iets warmer (met een demo cd). Wilde ze ook beluisteren met een Denon maar dit kreeg hij zo snel niet voor elkaar helaas.

bsmpower

#40
Wederom weer een luister sessie gehad. Dit keer een paar luidsprekers van JBL, KEF IQ50, nieuwe KEF eitjes en Mordaunt Short. Dit keer niet geluisterd via een kastje maar stond elke luidspreker op een aparte versterker aangesloten. Sommige versterkers hadden een soort A/B switch waardoor er 2 op konden. Ik heb voornamelijk het liedje Krezip - Go to sleep beluisterd. Dit is een goed liedje om de hoge tonen te beluisteren. De mindere boxen gaven een erg schel geluid wat niet lekker klonk.

Ik was vooral benieuwd naar de KEF IQ50 omdat deze mooi in het budget past. Deze keer aangesloten op een Denon stereo versterker. Dat klonk al beter dan de IQ70 die ik had gehoord via een Onkyo. Kan meerdere factoren hebben (andere ruimte, muziek etc) maar ik las al eerder dat er een warme versterker goed past bij KEF. Net als de meeste luidsprekers die ik heb beluisterd (tussen de 300,- en 750,- p.s.) konden de "schelle" tonen van het liedje niet lekker overbrengen.

Tot slot nog even de high-end kamer ingelopen met de verkoper omdat ik benieuwd was of ik echt VEEL verschil kon horen met de duurdere modellen. Qua looks was ik erg onder de indruk van de KEF QX10 op Spectral stands (bi-amp aangesloten, stand: matglas cilinder/hoogglans zwarte voet). Toen de cd speelde wist ik niet wat ik hoorde. Het liedje van Krezip werd loepzuiver weergegeven (vond ik). De schelle tonen kwamen wat meer op de achtergrond waardoor het erg aangenaam was om naar te luisteren. Ook het midden en laag werd erg soepel afgespeeld. Het klopte gewoon t.o.v. de eerder beluisterde speakers.

Aan de ene kant vind ik het jammer dat ik ze hebt gehoord omdat de speakers die binnen mijn budget vallen, nu best tegenvallen. Natuurlijk zit er ook wel weer een model boven de KEF QX10 maar met 570,- per stuk is het toch best haalbaar (daar ga ik weer met mijn gestelde budget...). De vraag is alleen wat voor een versterker ik nodig heb om ze aan te sturen. Stel het wordt toch een stereo versterker (Denon PMA-500AE ?)

Totaal: 1419,- (zonder stands). Maar dan heb ik echt iets moois!?

djaxx

Ben je al eens naar Focals gaan luisteren?

Ghosty J

#42
ik luister altijd 2 nummers per speaker, natuurlijk klinkt de andere speaker in jou gehoor veel scheller, maar betekend dus niet dat die dan minder is. misschien zijn er andere dingen zoals instrumenten die weer wat meer naar voren komen, dus op 1 nummer speakers vergelijken zou ik persoonlijk niet doen.

Speakers beoordelen in de mediamarkt is natuurlijk helemaal anders als thuis, 1.) Het is een grote open ruimte 2.)Mensen met tasjes of die door het geluid heen lopen of praten (natuurlijk de meest felle dynamische tv kopen) 3.) speakers die niet zijn in of uit gedraaid waardoor ze weer beter kunnen klinken (zie logo Beterbeeld & geluid)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

bsmpower

#43
Quote from: djaxx on December  9, 2009, 22:39:35
Ben je al eens naar Focals gaan luisteren?
Ik heb een boekenplank luidspreker van Focal beluisterd. Klonk het ruimtelijkste van alle boekenplank luidsprekers maar hij was ook bijna 2x zo groot. De winkel waar ik heb geluisterd hadden ook staande van Focal maar die stonden niet in de luister ruimte. Diezelfde winkel heeft ook Monitor Audio (ook de nieuwe RX2) dus waarschijnlijk ga ik daar sowieso nog een keer heen.

Quote from: Ghosty J on December 10, 2009, 00:27:31
ik luister altijd 2 nummers per speaker, natuurlijk klinkt de andere speaker in jou gehoor veel scheller, maar betekend dus niet dat die dan minder is. misschien zijn er andere dingen zoals instrumenten die weer wat meer naar voren komen, dus op 1 nummer speakers vergelijken zou ik persoonlijk niet doen.

Speakers beoordelen in de mediamarkt is natuurlijk helemaal anders als thuis, 1.) Het is een grote open ruimte 2.)Mensen met tasjes of die door het geluid heen lopen of praten (natuurlijk de meest felle dynamische tv kopen) 3.) speakers die niet zijn in of uit gedraaid waardoor ze weer beter kunnen klinken (zie logo Beterbeeld & geluid)
De speakers die in mijn gehoor schel klinken zou ik niet kopen ook al is het geluid "realistisch". Ik ben op zoek naar een luidspreker die in mijn oren lekker klinkt. Daarbij heb ik wel meerdere nummers beluisterd maar de Krezip eruit gehaald omdat deze vaak "slecht" klonk op de luidsprekers. Luidsprekers die de felle geluiden soepeler weergeven hebben eerder mijn voorkeur.

Luidsprekers beluisteren in de MM is niet helemaal optimaal. Echter heb ik alleen beluisterd in luister ruimtes. Dus toch enigszins afgeschermd van de vele tv's en surround setjes in de winkel. Ik ben het eens dat dit compleet anders kan zijn dan mijn woonkamer, echter kan ik niet alle luidsprekers in huis testen en moet ik toch afgaan op het geluid zoals ik die in de winkels hoor.

Budget
Als ik mijn bericht van gisteren terug lees merk ik dat mijn budget al naar 1400,- / 1500,- is gegaan. Ik bedacht me dat ik daarvoor ook bijna de nieuwe Monitor Audio RX6 voor kan halen met een Denon 1910?. De RS6 had al mijn interesse maar de RX6 zou ook perfect in het interieur passen. De prijs is gelijk aan de KEF XQ10, maar dan heb ik een staande luidspreker welke toch wel de voorkeur heeft. Binnenkort dus weer luisteren...

Tot slot denk ik er zelfs nog een beetje aan om de KEF KHT2005.3 surround set te halen. Ja ik weet het, een heel andere richting dan de zuil luidsprekers van B&W en MA, maar ik heb dan wel gelijk mijn hele surround set voor mekaar. Met een Denon 1910 (of gelijkwaardige andere) kom ik ook uit op rond de 1400,-... Gezien mijn verdeling (60% tv, 20% film, 10% games, 10% muziek) voldoet dit misschien ook prima. Pfff ik ben de eeuwige twijfelaar :).

djaxx


Roger Black

Quote from: Roger Black on December  2, 2009, 11:54:55
Ga toch eens luisteren, luister dan naar verschillende merken (natuurlijk) maar ook naar €1000 combinaties, €2000 en misschien wel €3000 combinaties. Je weet dan voor jezelf wat het waard is om te investeren..

Nu weet je het verschil, je kan het echter zo duur maken als je zelf wilt. Kies een goed klinkende set die niet te duur is voor je. Je kan natuurlijk altijd nog uitbreiden later. Persoonlijk zou ik nog eens kijken naar een stereo oplossing (versterker).

eriksk

Je loopt bijna hetzelfde traject als ik gedaan heb. Ik ben alleen op de satelietspeakers gestapt omdat ik geen ruimte had voor de vloerstaanders...
ik denk dat je het beste kunt besluiten of je direct 5.1 wilt of dat je dit langzaam wilt opbouwen. Zelf heb ik gekozen voor de Monitor Audio HD reeks, goed geluid hoor evenals de Kef's, maar die kunnen nooit tippen aan het geluid van de door jou eerder genoemde speakers.
Als je ook maar 10% muziek luistert, zou ik persoonlijk voor en 5.1 set gaan,...
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

bsmpower

Ik kom uit NL. Mag ik vragen waarom je dat wil weten  ;)?

Het probleem met mij is dat ik altijd hoger uit kom dan gepland. Vaak heeft dit te maken met het feit dat ik toch al een groot bedrag neerleg. Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit waarbij ik ook weet dat ik weer jaren verder kan. Zo heb ik 4 jaar geleden een relatief duurde computer gehaald die nog steeds erg snel is voor deze tijd. Je kan er ook voor kiezen om wat minder/goedkoper spul te kiezen die je vaker vervangt...

Stereo is misschien een idee maar zoals ik in eerdere berichten schreef mis ik het surround effect tijdens films. Ik heb een mooie tv, ps3 met blu-rays en dan moet het geluid ook aansluiten. Verder hebben erg weinig stereo versterkers een optische audio ingang en vaak geen (nooit?) HDMI. Ik wil mijn PS3 graag via HDMI aansluiten. Als dat niet kan moet het geluid via een optische audio kabel. Maar als de stereo versterkers deze ingang niet hebben haal ik dus niet het beste uit mijn PS3. Ik lees ook niks over PCM ondersteuning bij stereo versterkers. Ik snap dat een stereo versterker niet de dolby DTS-HD pakt maar is de stereo track net zo goed als de (HD) dolby track? Misschien vraag ik nu iets heel doms maar ben toch benieuwd hoe dat zit.

Om toch enigszins terug te komen op het budget. De Monitor Audio BR5 en KEF iQ50 (wit) kan ik beide voor rond de 350,- halen waardoor ik nog een mooi bedrag over hou voor een sterke receiver. In de toekomst kan ik beide ook nog aanvullen met een (goedkope) sub als het laag echt tegen valt?

Former member 78

#48
Quote from: bsmpower on December 10, 2009, 09:56:14
Verder hebben erg weinig stereo versterkers een optische audio ingang en vaak geen (nooit?) HDMI. Ik wil mijn PS3 graag via HDMI aansluiten. Als dat niet kan moet het geluid via een optische audio kabel. Maar als de stereo versterkers deze ingang niet hebben haal ik dus niet het beste uit mijn PS3.

Laatste keer dat ik er over begin.

Waarom wil jij persé het geluid via HDMI of via een optische?
Gewoon zo laten lopen zoals ik eerder al zei, als je stereo wil.

De verschillen wat jij wil, haal je toch niet met een set van rond de €1000,--
Dit is niet lullig bedoelt, maar gewoon zoals het is.

tiptop

Hoi, Je stelt een hoop vragen door elkaar, die je eigenlijk nu nog niet moet stellen. ;)

Wat er eerst moet gebeuren is jouw resoluut vertellen wat het best voor jouw is. Inderdaad is voor jouw een surroundreceiver de mooiste optie.

Ga voor een wat zwaardere (niet de goedkoopste), want daar heb je een stuk meer plezier van.bijv. de denon 2310 is al beter dan de 1910. koop daar een paar mooie luidsprekers bij (monitoraudio matched goed met denon). In een later stadium kan je dan duurdere luidsprekers erbij kopen voor de fronts uit dezelde serie en zet je de eerst aangeschafte luidsprekers in voor surround. Zo bouw je het verstandigst op.

Vanuit de ps3 is hdmi idd het mooist. hdmi kan alle huidige audioformaten en beeldformaten doorgeven. ben  je met 1 kabel klaar.

Daarnaast raad ik je aan om in januari goed om je heen te kijken, want dan is de uitverkoop bij een hoop winkels. dan heb je kans dat je nog een stukje beter kan met je huidige budget.

Veel succes. :xmas:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.