aansluiten Pioneer Pdp-LX5090H ,BDP-LX71,SC-LX81

Started by Toontje68, November 30, 2009, 00:02:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toontje68

Na een 2 tal jaren hier op het forum gezeten te hebben, heb ik nu eindelijk een vraagje . Ben nu in het bezit van een nieuwe PDP-LX5090H ,maar heb aansluit problemen via HDMI.
Heb al verschillende aansluitingen geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar beelden via de blu-ray speler ( BDP-LX71) via de versterker SC-LX81 op de plasma te krijgen. Ik heb de blu-ray speler rechtstreeks op input3 gezet en dan krijg ik wel beeld.. Eenmaal via de versterker aangesloten volgens het boekje krijg ik geen beeld.. De andere HDMI input is bezet door mijn Rebox sateliet ontvanger, die prima werkt.
Weet iemand precies de aansluit volgorde en instellingen die ik nodig heb om alles goed werkend te krijgen.
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Anton

x.studio

Ik neem aan dat je de receiver op de juiste ingang hebt staan? Als je je BR-speler op bv HDMI ingang 1 aangesloten hebt, je deze ook selecteert en dat de HDMI uitgang naar je TV loopt? het zou een eitje moeten zijn, vandaar even wat erg basale vraagjes

Toontje68

Quote from: x.studio on November 30, 2009, 03:06:39
Ik neem aan dat je de receiver op de juiste ingang hebt staan? Als je je BR-speler op bv HDMI ingang 1 aangesloten hebt, je deze ook selecteert en dat de HDMI uitgang naar je TV loopt? het zou een eitje moeten zijn, vandaar even wat erg basale vraagjes

Lijkt mij normaal ook een eitje, maar ik doe iets fout waarschijnlijk.. Op input1 van de plasma staat een HD schotel ontvanger ontgesloten en is via digitaal aangesloten voor audio op digitaal sateliet. Deze werkt dus ook gewoon goed.
Op HDMI input3 op de plasma zit de reciever aangesloten. De blu-ray speler zit op BD HDMI in ,op de reciever aangesloten. Alle HDMI ingangen op de plasma zijn geactiveerd, dus moet meteen werken als hier iets op aangesloten wordt.. Als ik switch naar input 3 op de plasma heb ik geen beeld en geen geluid.. Nu zou de blu-ray speler via de reciever moeten werken... Vreemd. Als ik de blu-ray speler rechtstreeks aansluit op de plasma krijg ik wel beeld, maar geen geluid en moet dan nog een digitaal kabeltje va de blu-ray speler naar de reciever leggen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling.

patrickbmwz1

Krijg je wel de menusturing van de receiver via hdmi op je plasma binnen?
Je blu Ray moet inderdaad op Hdmi BD in zitten dus das goed. werkt je Kuro link?
Epson TW-9300W/Xtrem Screen Daylight/Pioneer SC-LX89/Pioneer KRP-500M/Pioneer BDP-LX55/4x Monitor Audio GS-60/M.A. GS-LCR / M.A. GS-10/SVS-PB12plus2/Velodyne SMS-1/QED interlinks/QED silver-anniversery cables/
Belkin PureAV PF40/Furutech Powercables

tiptop

Heb je ook al gekeken naar de hdmikabels. Eerst even checken of ze allemaal wel werken. Dus eerst tussen de satellietontvanger en tv op dezelfde ingang op de tv. Kijk of ze allemaal beeld geven.
Staat in de receiver ook hdmi beeld monitor out aan? Bij een aantal receivers bestaat die optie namelijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

bmateijsen

1. Heb je de gebruiksaanwijzing gelezen?
2. Heb je met beide kabels beeld direct op de TV vanaf BD?

Toontje68

Quote from: patrickbmwz1 on November 30, 2009, 18:47:05
Krijg je wel de menusturing van de receiver via hdmi op je plasma binnen?
Je blu Ray moet inderdaad op Hdmi BD in zitten dus das goed. werkt je Kuro link?

Ja die krijg ik binnen. Onderin beeld komt schermpje van LX-81.. ,dus dat werkt  ::) Kuro link is toch dat je met de AB van de plasma alles kunt bedienen? Die werkt volgens mij niet helemaal goed, alleen het geluid en aan/uit volgens mij. Ga eens proberen of alle HDMI kabels goed zijn, maar dat is volgens mij wel, anders had de blu-ray speler ook niet gewerkt rechtstreeks.. Ga eens kijken en dan laat ik het nog wel weten.
Bedankt voor jullie reacties alvast! :worship:

stevefilmfreak54

Waarom heb je alles naar je plasma qua HDMI`s, ik heb alleen 2; 1 HDMI rechtstreeks van HDTV DVR naar plasma en 1 HDMI van plasma rechtstreeks naar HDMI OUT op mijn receiver.
Bluray gaat naar mijn receiver
DVD gaat naar mijn receiver
DVR gaat naar mijn receiver (stand alone dan)
Dit allemaal verbonden met HDMI kabels.

Niet te vergeten dat volgends mij achter je receiver zijn je HDMI INPUT`s wel genummerd, dit zodat je alles in het menu van je receiver gelijk kan maken, bv als je Blu ray naar HDMI 2 gaat moet je dat ook melden in je receiver menu.
Hopelijk heb je hier wat aan, anders weet ik het ook niet......... ;D ;D

greetz Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Toontje68

Quote from: bmateijsen on November 30, 2009, 19:43:44
1. Heb je de gebruiksaanwijzing gelezen?
2. Heb je met beide kabels beeld direct op de TV vanaf BD?

Jazeker heb ik die gelezen..al meerdere malen. Op een gegeven moment zie je alles dubbel :wacko:

stevefilmfreak54

Staat hier een pioneer lx70 te koop, er is een foto van de achterkant en inderdaad alle HDMI inputs zijn genummerd, dus het moet HEEEEEEEEEEL makkelijk zijn om je spullen HDMI aan te sluiten.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

CoSo

Bij mij moest de LX71 eerst met component aangesloten worden en dan in het blu-ray menu hdmi kiezen.

Toontje68

#11
Quote from: stevefilmfreak54 on November 30, 2009, 19:47:24
Waarom heb je alles naar je plasma qua HDMI`s, ik heb alleen 2; 1 HDMI rechtstreeks van HDTV DVR naar plasma en 1 HDMI van plasma rechtstreeks naar HDMI OUT op mijn receiver.
Bluray gaat naar mijn receiver
DVD gaat naar mijn receiver
DVR gaat naar mijn receiver (stand alone dan)
Dit allemaal verbonden met HDMI kabels.

Niet te vergeten dat volgends mij achter je receiver zijn je HDMI INPUT`s wel genummerd, dit zodat je alles in het menu van je receiver gelijk kan maken, bv als je Blu ray naar HDMI 2 gaat moet je dat ook melden in je receiver menu.
Hopelijk heb je hier wat aan, anders weet ik het ook niet......... ;D ;D


Ik denk dat ik eruit ben.. Heb de HDMI kabel die van de BD naar de reciever ging vervangen door een andere en jawel :clapping:
Dit was nogwel een nieuwe! Morgen eerst omruilen voor een andere HDMI. Heb ook dit als eerste gedaan, om vervolgens andere zaken uit te gaan sluiten. Zo zie je maar weer. Ben blij dat het werkt, want met vorige Kuro werkte het ook en kabels waren niet verwisseld, alleen instellingen in plasma moesten nu aangepast worden.
Nu heb ik 2 HDMI's naar de plasma lopen, een van de HD sateliet ontvanger (rechtstreeks) en een van de reciever. BD zit onderling verbonden met reciever via HDMI.
Bedankt allemaal voor jullie goede en hulpzame reacties, ga nu lekker genieten van mijn nieuwe scherm en kan niet wachten tot de 200 inspeel uren voorbij zijn .
Groeten Anton

greetz Steve

Toontje68

#12
O ja, was ik bijna vergeten te vragen. Om nu het beste geluid te krijgen voor afspelen van muziek dvd's of cd's ,moet ik dan de BDP-lx71 over de HDMI laten staan of anders aansluiten via multiechannel. Misschien ook nog een optie om er een high-end cd speler erbij te nemen en dan op de cd uitgang aan te sluiten of wat raden jullie mij aan?

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Quote from: Toontje68 on November 30, 2009, 21:05:32
O ja, was ik bijna vergeten te vragen. Om nu het beste geluid te krijgen voor afspelen van muziek dvd's of cd's ,moet ik dan de BDP-lx71 over de HDMI laten staan of anders aansluiten via multiechannel. Misschien ook nog een optie om er een high-end cd speler erbij te nemen en dan op de cd uitgang aan te sluiten of wat raden jullie mij aan?


kwestie van uitproberen en wat voor kabels je gebruikt. idd stereo analoog naar je cd ingang op de receiver kan je proberen. Kan je makkelijk vergelijken.

Succes. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

stevefilmfreak54

Ben blij dat ik (wij) je kon helpen, zou zeggen geniet van echte HD TV, en natuurlijk mooie blurays.

greetz Steve
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

patrickbmwz1

#16
Quote from: Toontje68 on November 30, 2009, 21:05:32
O ja, was ik bijna vergeten te vragen. Om nu het beste geluid te krijgen voor afspelen van muziek dvd's of cd's ,moet ik dan de BDP-lx71 over de HDMI laten staan of anders aansluiten via multiechannel. Misschien ook nog een optie om er een high-end cd speler erbij te nemen en dan op de cd uitgang aan te sluiten of wat raden jullie mij aan?


Ik zou het geluid van dvd's of cd's gewoon via hdmi laten lopen en de codering door de LX-81 laten doen.
Als je stereo analoog naar de LX-81 gaat heb je bij muziek dvd's geen DD5.1 maar maakt ie er prologic2 van.
Je kan ook de 5.1 pre outs op de inputs van de LX-81 aansluiten en de LX-71 laten coderen maar dit geeft veel meer kabels en of het geluid dan beter is? verwacht eerlijk van niet.
Voor blu ray lijkt het me sowieso beter om gewoon te laten coderen door de receiver.

Veel plezier met je set...

Gr. Patrick
Epson TW-9300W/Xtrem Screen Daylight/Pioneer SC-LX89/Pioneer KRP-500M/Pioneer BDP-LX55/4x Monitor Audio GS-60/M.A. GS-LCR / M.A. GS-10/SVS-PB12plus2/Velodyne SMS-1/QED interlinks/QED silver-anniversery cables/
Belkin PureAV PF40/Furutech Powercables