Sub: Yamaha VS KEF

Started by Kwizi, August 17, 2003, 15:11:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwizi

Hai,

Ik sta op het punt om een subwoofer te gaan kopen, mijn huidige speakers zijn van de KEF Q1 serie, ik zit nu te twijfelen tussen de KEF PSW 2500 of de Yamaha YST 800, wie heeft er ervaringen en of goede tips voor de keuze?

Mvrg Paul de Hoog

MarcoV

Ik heb van Kef de PSW 2000 gehad en was niet overtuigd - hij leverde te weinig geluidsdruk, bas klonk flubberig en ik vond dat ie niet laag genoeg ging. Als ik naar de specs van de PSW 2500 kijk, denk ik eigenlijk dat deze sub niet veel toevoegt bij films. De Yamaha ken ik verder niet. zijn dit echt de enige opties die je hebt?

Marco

DrBoom

De Yamaha is een rasechte filmsub, geeft veel druk maar ook redelijk wat poortruis bij echt lage frequenties.
Als het je gewoon gaat om een zware druk op te bouwen, dan is die Yamaha zeker goed.
Maar verwacht er echter geen gedetailleerde basweergave van, ook voor muziek is hij wat minder geschikt.

Wil je een wat geraffineerdere sub in die prijsklasse, probeer dan eens een B&W ASW-650, er zijn nogal wat forumleden die der zo een hebben en er vrij tevreden van zijn (ik onder andere :) )

Robert

Quote from: DrBoom on August 17, 2003, 16:56:59De Yamaha is een rasechte filmsub, geeft veel druk maar ook redelijk wat poortruis bij echt lage Wil je een wat geraffineerdere sub in die prijsklasse, probeer dan eens een B&W ASW-650, er zijn nogal wat forumleden die der zo een hebben en er vrij tevreden van zijn (ik onder andere :) )

Voor de B&W ASW650: link naar mijn review over de B&W ASW650 ;)

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=61;action=display;threadid=9287


MvrGr.
Robert

Kwizi

Ik heb zelf een budget van ongeveer 500 euro, en daar paste deze twee subs wel aardig in (de Yamaha gaat er iets overheen).
Maar als er andere suggesties zijn hoor ik het graag!

Mvrg Paul de Hoog

Bart_M

Zelfbouw?
Meer waar voor je geld kan je niet krijgen...

Grtn,
Bart

Kwizi

Tja heb ik ook wel aan gedacht, maar hoe weet je met zelfbouw of een sub goed is, je kan niet luisteren....
Ik ben met de aanschaf van me andere speakers ook op me gehoor afgegaan.

Mvrg Paul de Hoog

Kwizi

Wat ik nog ben vergeten te vermelden :-[ Ik luister voor 80% van de tijd muziek, en kijk maar 20% films, dus het is meer ter ondersteuning van de muziek.

Mvrg

Bart_M

Je kan bij speakerland oid wel gaan luisteren naar de sub.

Grtn,
Bart


DrBoom

Persoonlijk vindt ik Magnat subwoofers ook maar aan de boomy kant, ook weer zo in de stijl van de Yamaha.
Veel brute kracht, maar weinig definitie in het laag.
En zo'n Omega is ook niet iets dat iedereen in huis wil hebben, vrij gigantisch ;D
Als je werkelijk 80% muziek en 20% filmgezind bent, denk ik dat je nog beter af bent met een Rel Quake II of iets dergelijks.
Als je je budget kan optrekken naar ongeveer €600 dan zal die daar wel mooi inpassen, net als een B&W ASW-600 (de 650 komt wel wat duurder).

fronskyy

De Yamaha YST-SW800 wordt voor EUR 399,- aangeboden in Duitsland!
Bij nabellen werd mij deze sterk afgeraden door de leverancier "EUR 300" nog te veel. Een sub met veel bijgeluiden en geen echte 800 watter.

MarcoV

Quote from: DrBoom on August 17, 2003, 23:17:34

Als je je budget kan optrekken naar ongeveer €600 dan zal die daar wel mooi inpassen, net als een B&W ASW-600 (de 650 komt wel wat duurder).

Goed rondzoeken, want in deze periode is er veel in de aanbieding. Zo kon ik, toen ik rondzocht, laatst oa. 30% korting krijgen op een ASW-650 (zonder onderhandelen  ;D) - dan komt zo'n sub al aardig in de gewenste budgetrichting.

Marco

Point7

Quote from: fronskyy on August 18, 2003, 08:54:22
De Yamaha YST-SW800 wordt voor EUR 399,- aangeboden in Duitsland!
Bij nabellen werd mij deze sterk afgeraden door de leverancier "EUR 300" nog te veel. Een sub met veel bijgeluiden en geen echte 800 watter.

Ik heb ooit ook op het punt gestaan om een SW800 te kopen. Je kon veel positieve reviews lezen op internet en ook de specs zien er op papier zeer goed uit, maar wat ben ik blij dat ik deze kunnen beluisteren heb vooraleer ik de aankoop van een sub deed. Ik vond em zwak presteren. Niet strak en merkwaardig genoeg ook geen echte diepe bass.

Neen, dan klinkt de B&W ASW650 die ik nu heb toch 10x beter ! En als je vooral de sub gaat gebruiken voor muziek, dan zou ik er toch vanaf blijven.

Het grote pluspunt van de Yamaha. Relatief veel sub voor weinig geld. (vooral in Duitland)

Velen komen hier nu af met de ASW650, maar er zullen ongetwijfeld nog wel andere subs zijn die goed klinken in passen in uw budget.



CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

mradem

Rel Quake 2 is er ook nog :P . Iets duurder maar makkelijk te verbergen ;D .

Kwizi

Waar in duitsland kan ik deze winkels vinden, is dat vlak over de grens of verder duitsland in?
Ik was toch al van plan om de sub te gaan halen bij een (voor jullie denk bekende) winkel in Venlo.

Zijn er misschien ook site's van deze duitse winkels?

Mvrg Paul de Hoog

ps jullie maken het niet echt makkelijker, ik kan hier in de buurt namelijk ook niet zo veel luisteren ;)

fronskyy