gevonden , mag dat hier ook ?

Started by Freddy, November 29, 2009, 12:31:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freddy

Heb een gsm ( nouja gsm )
gevonden .
In Rotterdam op een parkeerplaats.
Gaat om een pocketline columbus plus !!!!!! ECHTWAAR!!!!! PTT TELECOM
Een met z'n uitschuifbaar antennetje en een klepje .
Hij is echt puntgaaf.

Is nog een zonder sim kaart .
Vast nr dus .

Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Bart_M


Freddy

Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Freddy

Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

squeek

wow, vintage gsm, nostalgie ten top  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Freddy

probeer hem te laden maar .......denk accu verrot
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

J@cco

Quote from: Freddy on November 29, 2009, 12:31:16
Heb een gsm ( nouja gsm )
gevonden .
In Rotterdam op een parkeerplaats.
Gaat om een pocketline columbus plus !!!!!! ECHTWAAR!!!!! PTT TELECOM
Een met z'n uitschuifbaar antennetje en een klepje .
Hij is echt puntgaaf.

Is nog een zonder sim kaart .
Vast nr dus .



rotterdam hé, lag er niemand naast te slapen ;) ;)
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Freddy

nee lag op een parkeerplaats.
heb hem wel aan de praat .
staat locket nl in het scherm.
Fred
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

jantje112

Even de kpn bellen, die weten vast wie de eigenaar is.

Freddy

Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

koosnaampje-audiofiel

Dan mag ik eerst wel naar de sportschool wil je daarmee bellen..... :yawnee:
Klipsch, Denon.

Radiator

Eindelijk heb ik mijn telefoon weer gevonden  O0
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

Radiator

Wanneer krijg ik hem terug van je? Ik zit namelijk al vrij lang zonder telefoon  :(
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

Freddy

wat is het 06 nr wat erop staat dan ?
ff ter bevestiging hee
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Etiennevh

Bewaren! Over tien jaar is ie antiek, dan brengt ie bij kunst en kitsch 30 mille op ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

dopeydopey

#16
Helemaal  geweldig zo'n toestel.....ik heb hem ook nog.....

trouwens in tal van landen als ijsland en omgeving, wordt deze nog gewoon gebruikt......ivm met de vissers en uitzonderlijk bereik over het water....
kortom......ATF-3 / NMT doet het gewoon nog.....(jammer dat deze in europa is opgeheven voor de uitbreiding van gsm....)
om gewoon te bellen en gebelt te worden.....werkt het perfect.....soms nog wel beter dan gsm......geloof je misschien niet, maar is wel zo....

sterker nog....zelf gebruik in nog de  pocketline livingstone....en tal van deze "vergeten"toestellen.....van voor 1998, maar ool
wat van ericsson.....gewoon goed dus.....pocketline marco polo + / 788, 688, enkele uit de T-serie, sh888, een super toestel met gsm / dect, de a1018,
en zondermeer de EERSTE communicator: ericsson R380: helemaal gewldig en werkt perfect.....

Advies voor diegene die nog iets hebben werken op de 800/850 MHz : blijven gebruiken want kpn is nog een tweede die deze band gebruikt.....
voor de gsm netwerk.....
En volgens mij, wanneer er wordt gezien dat deze band nog wordt gebruikt, zullen zij deze niet direct opdoeken....
.......
PS iemand nog een  werkende carvox voyager / explorer van ptt-telecom?

jantje112

Quote from: dopeydopey on August  2, 2010, 22:59:33
Helemaal  geweldig zo'n toestel.....ik heb hem ook nog.....

trouwens in tal van landen als ijsland en omgeving, wordt deze nog gewoon gebruikt......ivm met de vissers en uitzonderlijk bereik over het water....
kortom......ATF-3 / NMT doet het gewoon nog.....(jammer dat deze in europa is opgeheven voor de uitbreiding van gsm....)
om gewoon te bellen en gebelt te worden.....werkt het perfect.....soms nog wel beter dan gsm......geloof je misschien niet, maar is wel zo....

sterker nog....zelf gebruik in nog de  pocketline livingstone....en tal van deze "vergeten"toestellen.....van voor 1998, maar ool
wat van ericsson.....gewoon goed dus.....pocketline marco polo + / 788, 688, enkele uit de T-serie, sh888, een super toestel met gsm / dect, de a1018,
en zondermeer de EERSTE communicator: ericsson R380: helemaal gewldig en werkt perfect.....

Advies voor diegene die nog iets hebben werken op de 800/850 MHz : blijven gebruiken want kpn is nog een tweede die deze band gebruikt.....
voor de gsm netwerk.....
En volgens mij, wanneer er wordt gezien dat deze band nog wordt gebruikt, zullen zij deze niet direct opdoeken....
.......
PS iemand nog een  werkende carvox voyager / explorer van ptt-telecom?

KPN gebruikt het nmt netwerk toch al jaren niet meer? Ik meende dat alleen de 900/1800 nog in gebruik is?

dopeydopey

Klopt hier in nederland wordt het NMT/ATF3 niet meer gebruikt.
Een van de redenen was voor de uitbreiding van het huidige GSM netwerk.

Alleen (voor zover ik weet) gebruikt KPN (PTT) en nog een aanbieder het 800/850-netwerk voor GSM.

Voor diegene die nog een van de eerste GSM-toestellen hebben en die nog werken, kunnen deze nog gebruiken.....
Maar hoelang dit nog duurt.....weet ik ook niet.....
Tot dit tijd gebruik in deze toestellen nog gewoons in dagelijks gebruik.....
Bij sommige heb ik alleen de mogelijkheid om SMS te ontvangen en niet te zenden.
De bedoeling was eigenlijk om deze toepassing voor de netwerkbeheerders te hebben en om de abonnee van info te kunnen voorzien.
Andere fabrikanten hebben hier toen een mogelijkheid in gezien en zodoende is dit het wat nu is.

Dus alleen in sommige landen (lees omgeving van ijsland enzo)werkt dit nog wel, vanwege de goede berbindingseigenschappen via het water (vissers)
Met ruis is er nog verbinding mogelijk (spreken), met GSM niet omdat deze net als een satellietontvanger gaat "blocken" en dus wegvalt.

Het voordeel van GSM is een betere geluid, maar vereist  een goede verbinding.(digitaal)

jantje112

Volgens mij zit je daar fout mee. KPN en Libertel (Vodafoon) maakten gebruik van het 900 mhz netwerk. Later kwamen er meer netwerken bij en is er door de andere partijen gebruik gemaakt van de 1800 mhz band.

Vroeger had je dus ook telefoons die de tmobile netwerken en orange niet ondersteunden zoals de pocketline swing (single band)

Voor Amerika gebruiken ze dan weer de "3e band" want daar is het de 1900 mhz die gebruikt wordt. En volgens mij ook de door jou genoemde 850 mhz. Volgens mij wordt deze in nederland echter niet gebruikt. Dit omdat er ook gebruik gemaakt wordt van draadloze koptelefoons op dit frequentiestuk en er ook rond de 850 mhz gepiraat wordt in NL (35 cm band)

dopeydopey

#20
Het kan zijn dat ik er een beetje naast zit, met de 850 Mhz en 900Mhz. Ik dacht dat de single-band op 850 werkte....

Wat betreft de pocketline swing, weet ik bijna zeker dat deze nog wel werkt....
Op dit moment draait de pocketline-Marco Polo+ (Ericsson GH388??) gewoon nog en ook de pocketline Livingstone (motorola), maar
ook tal van andere singles.....
(die van mij werkt op de 863Mhz en heeft geen  last van mijn pocketline....)

bedankt voor de info trouwens...
Anderen meer info???? je bent uitgenodigd om te reageren......

Zijn er trouwens meer die dit soort toestellen nog steeds in gebruik hebben????? misschien iets voor een nieuwe rubriek??
alleen single en dual band???, wie weet....

(en nog steeds opzoek naar een carvox voyager/explorer portabele-uitvoering en werkend....)

jantje112

Quote from: dopeydopey on August  8, 2010, 19:50:06
Het kan zijn dat ik er een beetje naast zit, met de 850 Mhz en 900Mhz. Ik dacht dat de single-band op 850 werkte....

Wat betreft de pocketline swing, weet ik bijna zeker dat deze nog wel werkt....
Op dit moment draait de pocketline-Marco Polo+ (Ericsson GH388??) gewoon nog en ook de pocketline Livingstone (motorola), maar
ook tal van andere singles.....
(die van mij werkt op de 863Mhz en heeft geen  last van mijn pocketline....)

bedankt voor de info trouwens...
Anderen meer info???? je bent uitgenodigd om te reageren......

Zijn er trouwens meer die dit soort toestellen nog steeds in gebruik hebben????? misschien iets voor een nieuwe rubriek??
alleen single en dual band???, wie weet....

(en nog steeds opzoek naar een carvox voyager/explorer portabele-uitvoering en werkend....)

Klopt dat de swing nog werkt. Maar dat is een 900 mhz band toestel. Evenals veel oudere toestellen die destijds geleverd werden. Ik heb het nagekeken en de 900 en de 1800 worden in nederland gebruikt. En 2100 voor 3g. 850 900 1800 1900 zijn de andere banden die wereldwijd gebruikt worden maar meestal in een combinatie van 2

dopeydopey

#22
.
.
Zijn er nog trouwens nog meer, die een van de eerste generatie toestellen gebruiken?
zoals bv de Ericsson Morco Polo+ (GH388?)  .....
.
.

Freddy

wil deze topic graag verplaatsen naar gratis af te halen !!!!
Kan iemand ff helpen hiermee ??
Hij moet nu echt uit de garage auto past er niet meer in'. ;D ;D
Nad 757v2,Nad 567, 4x piega s4,rel t5,Audioquest bekabeling
Philips 52" lcd

Ejorne

ik wil de auto wel gratis afhalen... Ben je ook van je ruimte probleem af.  :P