Rotel - B&W

Started by henk-albert, November 29, 2009, 09:18:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aanschaf nieuwe set Rotel - B&W

Rotel set
5 (55.6%)
B&W set
4 (44.4%)

Total Members Voted: 9

henk-albert

Beste mensen

Ik wil een nieuwe hifi set aanschaffen. Nu was mijn keuze op deze set gevallen. Graag jullie mening over mijn keuze.

ROTEL RSP 1570 - 7.1 Home Theater Surround Processor/Preamplifier
ROTEL RB-1562 - 2 channel stereo power amplifier, 2 x 100 watts
ROTEL RB 1510 - 2 channel power distrubition amplifier, 2 x 65 watts (3x)
ROTEL RCD 1520 CD player

Nog een tuner en een dvd naar keuze die er bij past.

BOWERS & WILKINS 804 S Cherry
BOWERS & WILKINS CM 1 rosenut (4x)
BOWERS & WILKINS CM CENTRE rosenut

Nog kabels naar keuse.

ik ben een leek dus niet met termen gaan gooien.

mvg henk-albert.

Vin_cent

Quote from: henk-albert on November 29, 2009, 09:18:20
BOWERS & WILKINS 804 S Cherry
BOWERS & WILKINS CM 1 rosenut (4x)
BOWERS & WILKINS CM CENTRE rosenut

Wil je een 7.1 set met de 804 als fronts?

Dan zou ik een beter matchende speaker gebruiken voor de surrounds en center.
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

henk-albert

bedankt voor je reactie.

doe eens een voorstel.



Vin_cent

Wat is je budget voor de speakers. Ik ga er vanuit dat je niet 6x een 804 S gaat kopen  ;D

Wil je sowieso de 804 of zou je ook een stapje lager willen om dan meer harmonie met 7.1 te verkrijgen?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

henk-albert

eigenlijk vind ik gewoon muziek luisteren belangrijker dan de 7.1 surround. dus ik dacht dat dit een mooi tussen oplossing was. of zie ik dit helemaal verkeerd. ik heb een budget van rond de 10.000 euro.

Jurgen79

Ik zou in ieder geval een center nemen uit de 800 serie of helemaal geen center. Een cm center past echt niet tussen de 804's (een afwijkende center valt echt enorm op bij het kijken van films). De cm1's als achterluidsprekers is natuurlijk ook niet ideaal, maar zou wel kunnen. Maar ik zou dan liever 5.1 gaan draaien en in plaats van die 4 cm1's een setje 805's achter plaatsen.
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

henk-albert

of eventueel de frontspeakers veranderen? zoals welke?

kijk aan dit soort tips heb ik wat. bedank


henk-albert

is de CM 9 misschien een optie? ben ook maar een leek. wat zou jij kopen als je 10.000 te besteden had.

Robbert54

Quote from: henk-albert on November 29, 2009, 17:06:56
is de CM 9 misschien een optie? ben ook maar een leek. wat zou jij kopen als je 10.000 te besteden had.
ik heb de cm1's zijn echt geweldige speakers. vooral gezien het geringe formaat. maar gezien het bedrag wat je te besteden hebt zou ik voor de CM9's gaan + cmc2 en dan CM5's erbij. hoewel CM1's prima zullen voldoen. de CMC2 past matched wat beter met de CM9's dan de CMC die ik overigens ook heb. vergeet niet dat je ook nog aardig wat geld moet uitgeven voor kabels.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

mvdveek

804's in combinatie met de cm1 en een cm centre lijkt me ook niet optimaal. Zou er dan eerder mss de fronts een tik terug doen en CM9, CM5 en CMCentre2 nemen.
Je kunt natuurlijk ook eerst de 804's nemen, wat lekkere speakers zijn en dan doorsparen voor 805's voor de surround. Dan wordt het helemaal smullen.
Ook gedacht aan de RMB-1575 eindversterker van rotel, of wil je perse een stereo amp.
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

henk-albert

ik denk dat ik dan toch maar eerst 5,1 ga draaien met 408 en 405 en icm HTM4S. ik denk dat ik dan wel goed bezich ben. moet ik alleen ff kijken welke versterkers ik er aan moet hangen. :headbanging:

henk-albert

o ja de 1575 lijkt mij een beetje te veel van het goed qwa vermogen. of zit ik er naast.

Xander32

Quote from: henk-albert on November 30, 2009, 18:26:01
o ja de 1575 lijkt mij een beetje te veel van het goed qwa vermogen. of zit ik er naast.
Ja - je zit er naast: je hebt niet snel teveel vermogen, het tegenover gestelde (te weinnig) wel.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

henk-albert

ik ga eerst maar ff verder sparen. ik wil het wel in 1 keer goed hebben. ik denk dat ik dan toch de 1575 moet hebben. :threadclosed:

fastfreddy

Als je een subwoofer toevoegt en optie is 4 x 805's en een HTM4 center. Verschillende  mensen die de 804 en 805 heeft beluisterd heeft een voorkeur voor de 805.

Mvg,
Fred

AnubisNefer

#15
Quote from: The Vampire on November 29, 2009, 18:09:18
ik heb de cm1's zijn echt geweldige speakers. vooral gezien het geringe formaat. maar gezien het bedrag wat je te besteden hebt zou ik voor de CM9's gaan + cmc2 en dan CM5's erbij. hoewel CM1's prima zullen voldoen. de CMC2 past matched wat beter met de CM9's dan de CMC die ik overigens ook heb. vergeet niet dat je ook nog aardig wat geld moet uitgeven voor kabels.

Persoonlijk zou ik daar niet zo druk om maken, overigens heb je nog geen basis klank kunnen verwerken.

Zou eerst beginnen met ''gewone'' luidspreker-kabels om vervolgens als je eenmaal gewend bent aan deze, over te stappen ''als je dat wil'' naar andere luidspreker-kabels. Dan heb je in ieder geval een basis-klank als referentie. Zou zonde zijn om veel geld uit te geven aan kabels als je niet eens kan horen wat daadwerkelijk het verschil is.

Just my two cents.... gezamenlijk met je budget van 10k zou ik een winkel gaan uitzoeken die samen met jou het beste eruit kan halen naar gelang van jouw wensen/eisen. Neem hiervoor de tijd, 10k is niet zomaar geld en dat kun je beter 1 keer goed uitgeven.

Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Ronin79

#16
Mooie set,

Deze processor (1570) ga ik waarschijnlijk ook kopen (in't zwart ivm de kleur van mijn andere apparatuur)
Alleen doe ik er een 1565 5.1 versterker bij. Qua CD koop ik wellicht de 1520 of een goede Marantz.
Alleen zal dat wat later gaan gebeuren.

De 1565 doe ik ivm mijn B&W MT 20 set. Eingelijk wil ik over een paar jaar de B&W XT set kunnen kopen,
maar of dat ook zal gaan lukken is een tweede  ;)

Waarom kies je niet voor een 5 kanaals versterker, en een losse 2 kanaals ?
Op deze manier kom je ook aan 7.1.

Dit zal dan in jouw geval dit kunnen zijn:

Rotel 1570 Pre-Amp
Rotel 1565 5 kanaals Versterker
Rotel 1562 2 kanaals Versterker
Rotel 1520 CD Speler

henk-albert

 :clapping:bedankt voor jullie reacties. krijg zo een aardig beeld welke kant ik op moet. kom alleen nog een paar 1000 euro tekort maar dat komt goed.  :tongue2:

Robbert54

een paar duizend euro ??? goed bezig :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

henk-albert

 :hmmm: ik heb een bedrijf dat goed gaat, dus maak me maar niet zo druk om en ik voor mijn hobby een handeltje dus gaat mij voor de wind. mijn oude set heb ik 20 jaar dus die mag wel de deur uit.  :headbanging:

Robbert54

Quote from: henk-albert on December  2, 2009, 12:39:19
:hmmm: ik heb een bedrijf dat goed gaat, dus maak me maar niet zo druk om en ik voor mijn hobby een handeltje dus gaat mij voor de wind. mijn oude set heb ik 20 jaar dus die mag wel de deur uit.  :headbanging:
goed bezig dus! :thumbs-up: hou ons op de hoogte van wat er gaat komen! en foto's natuurlijk ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

henk-albert

ik heb het plaatje bijna rond. als ik het in huis mag je wel langs komen bakkie doen. maar dat wordt wel volgend jaar kerst voordat het dak er hier af gaat.

Robbert54

dus alles duurt nog een jaar? dan zou ik nog lekker even wachten met het uitzoeken van de versterking. waar staat de koffie tegen die tijd?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

henk-albert

de koffie staat altijd klaar in kampen

henk-albert

ik heb een mooie aanbieding gekregen voor een set speakers die ik zoek. alleen de kabels nog. wie heeft een goed advies.