Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

hayabusa

Quote from: Raymond187 on September 30, 2015, 08:57:29
Hhmm iemand een idee. Mijn sub is uiteraard uit garantie..

De PB 12 DSP

Hij bromt als er spanning op staat. Is er iets waar je zelf wat aan kan doen?

Bromt tie ook als er niet op aansloten is?
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

Raymond187


RalphH

De woofert of de amp? ben t ff kwijt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

#2803

De plate-amp is defect.

Laten repareren of vervangen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

Net ff geluisterd, maar zonder signaal kabel is het gebrom een stuk minder.

Quote from: Staaled on September 30, 2015, 14:02:37
De plate-amp is defect.

Laten repareren of vervangen.
Zal wel een paar 100e kosten  :-X

RalphH

Moet de 24e wel draaien weer ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

 O0

Hij speelt nu ook. Alleen die lichte brom hoor ik als alles uitstaat.

DofN

Ik zit zo te kijken naar de SVS SB13+, en ben benieuwd welke verschillen de subkenners horen met de bescheidener of minder bescheidener (SVS) subs op normale luistervolumes? Gaat het dan inderdaad om details, nauwkeurigheid, nuances?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Dday

Voor de sb2000 nieuwe eindtrap gekregen de oude is volgens de dealer iets mis mee. Nu vond met handiger dat ik hem zelf ging inbouwen. Geen probleem dacht ik. Nu wil ik de schroeven los maken om te vervangen. Nu heb ik nimbus sleutels geprobeerd geen past. Wat heb ik hiervoor nodig. Iemand een idee ?

mel

Ben je zeker dat het inbus is? zo ja mss zijn het inbussleutels met Engelse maatvoering?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Dday

IK weet niet zeker wat voor schroeven er achter in zitten. Vandaar de vraag. Heb geprobeerd met inbussleutels die ik hier heb liggen in diverse maten. Zonder succes.
Als iemand weet wat ik nodig heb. Dan ben ik je zeer erkentelijk.

GPO

Quote from: Dday on October  7, 2015, 18:37:38
IK weet niet zeker wat voor schroeven er achter in zitten. Vandaar de vraag. Heb geprobeerd met inbussleutels die ik hier heb liggen in diverse maten. Zonder succes.
Als iemand weet wat ik nodig heb. Dan ben ik je zeer erkentelijk.

Zijn zeker torx schroeven? Dan heb je dus een torx-schroevendraaier nodig met zo'n kop -->

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Dday

Dank ging meer om de afmeting die ik nodig had, maar collega had nog mooie set liggen. Dus het is gelukt.  :worship:
Vandaag dan ook de SVS sb2000 losgeschroefd.

Bij het loshalen leek het erop dat er een kabel loszat. jammer genoeg te weinig tijd om te testen of dit het probleem was. Dus toch snel de nieuwe eindtrap ingebouwd. De plop bij het aan en uitzetten is weg. En de scènes waar de woofer over de zeik ging met luide plop geluid. Lijkt nu ook verholpen. Binnen kort toch eens testen of de oude eindtrap nog goed is. En kijken wat daar mee te doen straks.

mel

Voor diegenen die het niet moesten gezien hebben: L sound geeft tot eind deze maand 10% korting op al hun produkten.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

martien

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een subwoofer(s) voor het luisteren van muziek.
Het gaat om een wat grotere ruimte (T vorm van 60 m2).
De luisterplek is wel maar ongeveer 3 m vanaf de luidsprekers.
De subwoofer(s) moeten in de hoek(en) komen.
Ik zoek eigenlijk naar wat meer punch/power/druk, maar wel strak laag.

Nu denk ik aan bv 2x sb2000,  2x pc2000 in het geval van 2 subs.
Of pc13 ultra, pb13 ultra of sb13 ultra bij 1 sub.

Iemand misschien wat ideeën of tips?


mel

Met mijn beperkte kennis van subwoofers kan ik je alvast zeggen dat algemeen wordt aangenomen dat gesloten subs beter presteren voor muziek en gepoorte beter voor films. Hier zijn in elk geval genoeg mensen met veel kennis die er ongetwijfeld meer over kunnen vertellen.
In zoals ik al heb vermeld in mijn voorgaande post: bij L sound verkopen ze alle SVS subs en ze geven tot eind van deze maand 10% korting !
Ik bezit al jaren een SVS PC13 Ultra en die presteerd :headbanging: :thumbs-up:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

martien

Bedankt voor je reactie.
Jij gebruikt je svs dus voornamelijk voor film?
Waarom heb jij toen gekozen voor een cilinder?
Is dat vanwege de uitstraling of heeft dat andere voordelen?
Lijkt wel een overhoring zo, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.  :colgate:

mel

#2817
Yep, alleen voor film en daarom heb ik ook een gepoorte genomen.
'Top of the bill' bij SVS is de PC 13 ULtra ( die ik heb ). Deze sub hebben ze bij SVS ook in  'gewone' uitvoering, dus in box vorm, dit is de PB 13 Ultra. de prestaties van deze beide zijn bijna identiek.
Ik heb gekozen voor de culinder omdat deze niet zo veel plaats op de vloer inneemt ( is wel hoger ), de box versie is gigantisch !! ik heb hem 1 maal in het echt gezien en das echt zooo groot. :omg: :omg: :omg:
Maar vergis je niet, alle svs subs presteren enorm, dit is reeds mijn derde die ik heb gekocht. ik heb ooit de kleinste svs gehad , een kleine gesloten box sub. en die was ook niet te versmaden.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

GPO

Quote from: martien on October 27, 2015, 08:44:51
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een subwoofer(s) voor het luisteren van muziek.
Het gaat om een wat grotere ruimte (T vorm van 60 m2).
De luisterplek is wel maar ongeveer 3 m vanaf de luidsprekers.
De subwoofer(s) moeten in de hoek(en) komen.
Ik zoek eigenlijk naar wat meer punch/power/druk, maar wel strak laag.

Nu denk ik aan bv 2x sb2000,  2x pc2000 in het geval van 2 subs.
Of pc13 ultra, pb13 ultra of sb13 ultra bij 1 sub.

Iemand misschien wat ideeën of tips?

Gezien de grootte en de vorm van je ruimte : zeker voor duals gaan. De gepoorte varianten kunnen voor muziek ook strak klinken en met een goede verdeling in je ruimte kun je wss de bas beter krijgen dan met 1 grote.

Ik denk dat je met 2x pc/pb2000 heel tevreden kunt worden. Wat voor receiver/versterker worden ze op aangesloten. Heeft die een inregelsysteem als Audyssey xt32, dan krijg je ze nml wss wel goed ingeregeld is mijn ervaring.

Gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

martien

Die cilinders hebben id ook we iets ja.
Maar een mooie kast vind ik ook mooi.
Ik zoek eigenlijk naar de best presterende. Maar ik krijg de indruk dat het kiezen van
Een sub, erg smaak gebonden is. De een vind dit merk goed, de ander zweert bij dat merk.

Ze worden aangesloten op een music hall 70.2, zonder enige vorm van inregel systeem.
Er is mij al verteld dat ik dan  bv anti mode erbij moet hebben.
Bij sommige subs is dat zelf op de sub een heel eind te regelen.  (Rythmik)

mel

Zoals ik al zei heb ik een cilinder gekozen i.v.m. de plaats die deze inneemt, maar als ik echt plek genoeg had koos ik voor de box versie, die svs boxen zijn zo prachtig afgewerkt
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Quote from: martien on October 27, 2015, 08:44:51
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een subwoofer(s) voor het luisteren van muziek.
Het gaat om een wat grotere ruimte (T vorm van 60 m2).
De luisterplek is wel maar ongeveer 3 m vanaf de luidsprekers.
De subwoofer(s) moeten in de hoek(en) komen.
Ik zoek eigenlijk naar wat meer punch/power/druk, maar wel strak laag.

Nu denk ik aan bv 2x sb2000,  2x pc2000 in het geval van 2 subs.
Of pc13 ultra, pb13 ultra of sb13 ultra bij 1 sub.

Iemand misschien wat ideeën of tips?
In een ruimte van dergelijke omvang is een gepoort systeem sterk in het voordeel.
Goed opgesteld en ingeregeld zijn de PC's en PB's ook voor muziek strak zat.

Alternatieven zijn er oa van Rythmik , PSA of BK. 
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

GPO

Quote from: martien on October 28, 2015, 06:39:37
Die cilinders hebben id ook we iets ja.
Maar een mooie kast vind ik ook mooi.
Ik zoek eigenlijk naar de best presterende. Maar ik krijg de indruk dat het kiezen van
Een sub, erg smaak gebonden is. De een vind dit merk goed, de ander zweert bij dat merk.

Ze worden aangesloten op een music hall 70.2, zonder enige vorm van inregel systeem.
Er is mij al verteld dat ik dan  bv anti mode erbij moet hebben.
Bij sommige subs is dat zelf op de sub een heel eind te regelen.  (Rythmik)

ok, dan wordt het inregelen al weer meer een uitdaging. Aangezien je dus alles handmatig moet doen.

Deze versterker heeft wel preout voor een sub, maar je kunt dus geen basis-zaken als afstanden en levels instellen? Laat staan dat dat kan voor 2 subs; die over het algemeen op verschillende afstanden staan en ook verschillende levels nodig hebben. Maar niet getreurd:

--> Kwa levels kun je achterop de sub de gain veranderen, mits de versterker de preout hard genoeg aanstuurt, maar dat zal wel neem ik even aan.
--> Het correct instellen van afstanden is min of meer hetzelfde als de juiste fase vinden tussen de subs onderling en de hoofdspeakers. Dat is te regelen met de phase-knop achterop de sub en die is traploos verstelbaar.

Verder vraag ik me af welke hoofdspeakers je hebt en dan met name hoe diep ze nog goed bas kunnen weergeven? Dit ivm het afstemmen met de sub(s), aangezien de manuele crossover instelling op een SVS PB/PC-2000 sub gaat tot een minimum van 50 Hz. Lager kun je die niet zetten.

--> Dus de vraag is ook waar je hoofdspeakers nu beginnen af te vallen?

Als die bv met gemak 30 Hz weergeven, dan heb je wellicht kans dat je dus een groot deel "overlap" hebt met de sub, want die loopt dan nog door tot 50 Hz en begint dan pas af te vallen. Dan heb je "dubbele bas" in het gebied 30 - 50 Hz; dat hoeft overigens geen probleem te zijn als die overlap nodig blijkt te zijn om een betere verdeling te hebben van de bas in je kamer, maar ik wilde het toch even vermelden.

De PB/SB13 zijn hierin overigens beter / nauwkeuriger in te regelen, maar die zijn ook vele malen duurder... :)

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Staaled

Imo is het plaatsen van subs zonder crossover, dus de afval van fronts volgen, half werk.
Zoals vermeld is er grote kans op overlap.
Ook ontlast je de fronts niet.
En dan is de plaatsing van fronts niet zelden problematisch voor een goede laagweergave.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martien

Veel, maar vooral nuttige informatie.
Misschien een wat kort door de bocht.
Maar lost een anti mode dit niet op?
Is er wellicht een andere manier om de regeling op te lossen?
Misschien een gebruikte marantz reciever met auddessy?
Of zit ik helemaal verkeerd te denken?

Mijn hoofd luitsprekers zijn phonar 5.5 edma.
Ik weet niet precies hoe ze afvallen, frequentie bereik begint bij 27 hz.