Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

rayman007

Quote from: NielsHD on February 26, 2014, 21:40:47
Ik had een tijdje hetzelfde idee (met m'n svs sb12), met muziek fantastisch en mooi geintegreerd, maar met film kwam ik iets te kort (vond ik). Dus wat ik nu doe, voor een film zet ik de sub x tandjes harder (de gain). Zodoende hoeft het geluid van de film niet knettershard, maar komt er een super laag uit :) misschien is dat nog een optie.

Volgens mij kan ik per bron het level van de sub instellen, zo staat ie met muziek op -6 en met film op -3 of 0 ;-)

emo72

@Nielshd, wat denk je dan wat 2 sb12 subs doen met film? Ik vind de pb2000 voor muziek minder, beetje muddy. Ik denk toch dat ik voor dusl sb 12 ga. Of 1 sb2000, tja het is 700 euro voor 1 sb2000 of 1000 euro voor 2 sb12. Wat zou jij doen? Ben zojuist naar Robocop geweest in de jt bios. Als je die in de buurt hebt moet je die film zien in dolby atmos. Dat was bij elke schietpartij trillen in de stoel. Dat was weer eens gaaf.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: rayman007 on February 26, 2014, 22:04:14
Volgens mij kan ik per bron het level van de sub instellen, zo staat ie met muziek op -6 en met film op -3 of 0 ;-)
[/quote

Welk merk en type receiver of processor heb je dan?
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

rayman007

Quote from: emo72 on February 27, 2014, 00:21:27
[/quote

Welk merk en type receiver of processor heb je dan?

SR7007

GPO

Quote from: emo72 on February 27, 2014, 00:20:08
@Nielshd, wat denk je dan wat 2 sb12 subs doen met film? Ik vind de pb2000 voor muziek minder, beetje muddy. Ik denk toch dat ik voor dusl sb 12 ga. Of 1 sb2000, tja het is 700 euro voor 1 sb2000 of 1000 euro voor 2 sb12. Wat zou jij doen? Ben zojuist naar Robocop geweest in de jt bios. Als je die in de buurt hebt moet je die film zien in dolby atmos. Dat was bij elke schietpartij trillen in de stoel. Dat was weer eens gaaf.

Gebruik je Audyssey?

Een PB2000 zou eigenlijk de structurele integriteit van je huis moeten kunnen aantasten (lees : je schudt van de bank af)... mijn ervaring met subwoofers thuis is over het algemeen beter dan in de bios (bv ook beter dan in IMAX).

'muddy' kan dus ook gemakkelijk komen door de akoestiek van je huis en wellicht dat Audyssey daar iets van verbetering kan aanbrengen rond je luisterplek.

Verder: een dual SB12-NSD haalt het niet bij een SB13 Ultra die je eerder hebt gehad vermoed ik zo. Die SB13 Ultra vond je ook niet goed genoeg, dus waarom een dual SB12 wel? De SB12 valt hard af onder de 25 Hz en daar gaat een dual niet zoveel aan doen.

De SB-2000 heeft wat meer output < 25 Hz dan de SB12, maar een dual SB-2000 is ongeveer gelijk aan 1 SB13 Ultra verwacht ik zo. Alleen kun je duals makkelijker op andere locaties zetten zodat ze de pieken en dalen in je kamer beter uitdempen. Maw: dan kun je op meer plekken een betere vlakkere bas krijgen zonder pieken en dalen.

Als ik het zo lees, dan wil je bas voelen ver onder de 20 Hz, maar dan snaarstrak en hard. Op wat voor volume luister je meestal (waar staat het mastervolume van je Marantz meestal op als je film kijkt?). Nogmaals; de PB-2000 zou echt genoeg moeten zijn voor de meeste huiskamers en luistergewoontes.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

NielsHD

Mijn films en muziek komen van dezelfde bron (streamer), en ik kan geen 'mode' ofzo instellen (Onkyo txnr 906), dus voorlopig maar ff draaien aan 't knoppie :)

emo72

Quote from: GPO on February 27, 2014, 14:02:12
Gebruik je Audyssey?

Een PB2000 zou eigenlijk de structurele integriteit van je huis moeten kunnen aantasten (lees : je schudt van de bank af)... mijn ervaring met subwoofers thuis is over het algemeen beter dan in de bios (bv ook beter dan in IMAX).

'muddy' kan dus ook gemakkelijk komen door de akoestiek van je huis en wellicht dat Audyssey daar iets van verbetering kan aanbrengen rond je luisterplek.

Verder: een dual SB12-NSD haalt het niet bij een SB13 Ultra die je eerder hebt gehad vermoed ik zo. Die SB13 Ultra vond je ook niet goed genoeg, dus waarom een dual SB12 wel? De SB12 valt hard af onder de 25 Hz en daar gaat een dual niet zoveel aan doen.

De SB-2000 heeft wat meer output < 25 Hz dan de SB12, maar een dual SB-2000 is ongeveer gelijk aan 1 SB13 Ultra verwacht ik zo. Alleen kun je duals makkelijker op andere locaties zetten zodat ze de pieken en dalen in je kamer beter uitdempen. Maw: dan kun je op meer plekken een betere vlakkere bas krijgen zonder pieken en dalen.

Als ik het zo lees, dan wil je bas voelen ver onder de 20 Hz, maar dan snaarstrak en hard. Op wat voor volume luister je meestal (waar staat het mastervolume van je Marantz meestal op als je film kijkt?). Nogmaals; de PB-2000 zou echt genoeg moeten zijn voor de meeste huiskamers en luistergewoontes.

GPO

Ja dat is ook zo. Nee heb geen audissey. Heb een pioneer lx 52. Heeft alleen MCACC. Heb me der een beetje bij neergelegd, van wat ik eigenlijk wilde. Ben ook een erg wispelturig mannetje.  De weet niet wat die nou eigenlijk wilt.
Vind de PB2000 toch wel erg groot. Past in geen verhouding tot wat ik nu heb. Ook mijn kamer opstelling is niet heel ideaal. Ik luister op max tussen de -25 en -30 db. Harder niet want dat is me weer te hard. Maar wilde proberen hoe hard ik moet gaan om slam te krijgen en dat is best hard. Nu ligt de jt bios maar 5 min bij mij vandaan. Koop denk ik maar 1 sub van ca. 500 eurie en dan kan ik voor 1000 euro naar de bios met dolby atmos :headbanging:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: GPO on February 27, 2014, 14:02:12
Gebruik je Audyssey?

Een PB2000 zou eigenlijk de structurele integriteit van je huis moeten kunnen aantasten (lees : je schudt van de bank af)... mijn ervaring met subwoofers thuis is over het algemeen beter dan in de bios (bv ook beter dan in IMAX).

'muddy' kan dus ook gemakkelijk komen door de akoestiek van je huis en wellicht dat Audyssey daar iets van verbetering kan aanbrengen rond je luisterplek.

Verder: een dual SB12-NSD haalt het niet bij een SB13 Ultra die je eerder hebt gehad vermoed ik zo. Die SB13 Ultra vond je ook niet goed genoeg, dus waarom een dual SB12 wel? De SB12 valt hard af onder de 25 Hz en daar gaat een dual niet zoveel aan doen.

De SB-2000 heeft wat meer output < 25 Hz dan de SB12, maar een dual SB-2000 is ongeveer gelijk aan 1 SB13 Ultra verwacht ik zo. Alleen kun je duals makkelijker op andere locaties zetten zodat ze de pieken en dalen in je kamer beter uitdempen. Maw: dan kun je op meer plekken een betere vlakkere bas krijgen zonder pieken en dalen.

Als ik het zo lees, dan wil je bas voelen ver onder de 20 Hz, maar dan snaarstrak en hard. Op wat voor volume luister je meestal (waar staat het mastervolume van je Marantz meestal op als je film kijkt?). Nogmaals; de PB-2000 zou echt genoeg moeten zijn voor de meeste huiskamers en luistergewoontes.

GPO

By the way, ik heb niet gezegd dat de sb13 niet goed was. Het is tot dusver de beste sub die ik hier heb gehad. Maar had geen geduld om hem goed af te stellen en de punch chestpound goed te krijgen. Daarbij kost hij ook het nodige en zoals al aangegeven. Wellicht moet ik maar een sb en een pb nemen :confused:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

rwalstijn

beetje vloeken in de kerk (SVS topic) maar ik hoop dat jullie mij een objectief antwoord/danwel mening kunnen geven inzake het volgende
Ik heb een onkyo tx-nr905 met front en mid zelfbouw op basis van scanspeak revelator. Ik heb daar nu een "lullige" rel Q-bass 100 aan hangen die totaal niet past tussen het geweld van de main en mid speakers. Mijn woonkamer is ca 80m2 waarbij het film deel in een open uitbouw staat van ca 40m2
Een sub wordt bij mij alleen maar voor bluray film 99% en concerten 1% gebruikt. Voor muziek gebruik ik geen sub.
Nu ben ik met aan het orienteren en kom qua budget op de volgende smaken uit: Zelfbouwen (maar eigenlijk heb ik te weinig tijd), SVS PB-2000 of de BK monolith (plus)
Over beide subs lees ik heel veel goed, dus des te moeilijker de keuze
Ik heb al even contact gehad met hifi corner en RA subs maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Is tegen deze prijs 800 (SVS) /900 (BK) euro zelf te bouwen (prijs/kwaliteit) en wat is nu de betere sub voor film (ervaringsdeskundigen die de SVS en BK hebben vergeleken ??)

quipmk

Quote from: rayman007 on February 24, 2014, 14:54:00
En en en?

Gisteren eindelijk er aan toe gekomen om de SVS SB 13 ultra af te stellen. Sub aangesloten op een ONKYO TX-NR5010. Via audyssey multiEQ XTC32 de 8 punts calibratie uitgevoerd.
Stap 1 geluidsniveau sub op 75 dB instellen. Sub stond op 0 na afstellen kwam ik uit op -20.
Na de 8 punts calibratie zou de sub op 5,5 meter van de luisterpositie staan, echter dit is niet juist. Deze staat op 3,66 meter. Ik denk dat de reden de bank is die op een halve meter van de sub staat. De sub staat de geluidsgolven tegen de bank aan te blazen de meetmicrofoon heeft hierdoor denk ik niet goed kunnen meten. Maar goed eerst maar zo gelaten wel de afstand handmatig aangepast. De andere afstanden van de B&W speakers waren oké. Overgangs frequentie van de front center en surround zijn door audyssey multiEQ op 40HZ gezet. Lukt mij wel aan de lage kant maar goed dit is wat audyssey multiEQ er van maakt. Na deze instelling eerst maar even luisteren, sub is aardig aanwezig wat en verschil met de rel q200. Mijn gevoel zegt iets te veel aanwezig daarom maar de volume op de sub van -20 naar -25 gezet. Hier wordt het al beter door. Zo nu eerst maar wat ervaring op doen. Vraag is het op deze manier oké om via audyssey multiEQ het af te stellen? Of zijn er betere manieren.
MK

TopGun2010

Vergeet niet dat de sub echt wel een paar maanden moet inspelen, de integratie wordt steeds beter!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

jvanhambelgium

Quote from: quipmk on March  3, 2014, 22:18:45
Gisteren eindelijk er aan toe gekomen om de SVS SB 13 ultra af te stellen. Sub aangesloten op een ONKYO TX-NR5010. Via audyssey multiEQ XTC32 de 8 punts calibratie uitgevoerd.
Stap 1 geluidsniveau sub op 75 dB instellen. Sub stond op 0 na afstellen kwam ik uit op -20.
Na de 8 punts calibratie zou de sub op 5,5 meter van de luisterpositie staan, echter dit is niet juist. Deze staat op 3,66 meter. Ik denk dat de reden de bank is die op een halve meter van de sub staat. De sub staat de geluidsgolven tegen de bank aan te blazen de meetmicrofoon heeft hierdoor denk ik niet goed kunnen meten. Maar goed eerst maar zo gelaten wel de afstand handmatig aangepast. De andere afstanden van de B&W speakers waren oké. Overgangs frequentie van de front center en surround zijn door audyssey multiEQ op 40HZ gezet. Lukt mij wel aan de lage kant maar goed dit is wat audyssey multiEQ er van maakt. Na deze instelling eerst maar even luisteren, sub is aardig aanwezig wat en verschil met de rel q200. Mijn gevoel zegt iets te veel aanwezig daarom maar de volume op de sub van -20 naar -25 gezet. Hier wordt het al beter door. Zo nu eerst maar wat ervaring op doen. Vraag is het op deze manier oké om via audyssey multiEQ het af te stellen? Of zijn er betere manieren.

De "afstand" is AKOESTISCHE AFSTAND ! Die is langer dan de fysieke afstand omdat je SB13 wat extra "delay" geeft in z'n electronica.
Vb als je diet dat er 2meter "extra" afstand zit tov de realiteit wil dit zeggen dat het signaal 5,830milliseconden "vertraging" heeft opgelopen (vb ergens in electronica)

Als die *KORTER* zou zijn dan de fysieke gemeten afstand heb je echt een probleem, dat kom je nooit tegen.

Sublaag trekt zich niets aan van een zitbankje hoor, en de meetmicro meet wel degelijk goed hoor volgens mij.

Je moet die waardes voorlopig echt wel laten staan en niet direct beginnen verlagen want dan klopt je timing niet meer.
Meet gewoon in en evalueer het resultaat, daarna eventueel na-meten met REW oid.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

GPO

Quote from: quipmk on March  3, 2014, 22:18:45
Gisteren eindelijk er aan toe gekomen om de SVS SB 13 ultra af te stellen. Sub aangesloten op een ONKYO TX-NR5010. Via audyssey multiEQ XTC32 de 8 punts calibratie uitgevoerd.
Stap 1 geluidsniveau sub op 75 dB instellen. Sub stond op 0 na afstellen kwam ik uit op -20.
Na de 8 punts calibratie zou de sub op 5,5 meter van de luisterpositie staan, echter dit is niet juist. Deze staat op 3,66 meter. Ik denk dat de reden de bank is die op een halve meter van de sub staat. De sub staat de geluidsgolven tegen de bank aan te blazen de meetmicrofoon heeft hierdoor denk ik niet goed kunnen meten. Maar goed eerst maar zo gelaten wel de afstand handmatig aangepast. De andere afstanden van de B&W speakers waren oké. Overgangs frequentie van de front center en surround zijn door audyssey multiEQ op 40HZ gezet. Lukt mij wel aan de lage kant maar goed dit is wat audyssey multiEQ er van maakt. Na deze instelling eerst maar even luisteren, sub is aardig aanwezig wat en verschil met de rel q200. Mijn gevoel zegt iets te veel aanwezig daarom maar de volume op de sub van -20 naar -25 gezet. Hier wordt het al beter door. Zo nu eerst maar wat ervaring op doen. Vraag is het op deze manier oké om via audyssey multiEQ het af te stellen? Of zijn er betere manieren.

zoals gezegd; niet aan die afstanden rommelen. Die zijn zeer accuraat over het algemeen en voor subs zit er vaak een I/O delay in de versterker waardoor de afstand 'langer' wordt.

Verder met een dB-meter de ingestelde levels nalopen. Bij mij is het na een audyssey run de sub altijd een db of 10 te zacht.

40 Hz crossover ; dat is voor enorme speakers. Meestal is een x-over van 60 - 80 Hz meer gangbaar.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

quipmk

Quote from: jvanhambelgium on March  4, 2014, 08:26:29
De "afstand" is AKOESTISCHE AFSTAND ! Die is langer dan de fysieke afstand omdat je SB13 wat extra "delay" geeft in z'n electronica.
Vb als je diet dat er 2meter "extra" afstand zit tov de realiteit wil dit zeggen dat het signaal 5,830milliseconden "vertraging" heeft opgelopen (vb ergens in electronica)

Als die *KORTER* zou zijn dan de fysieke gemeten afstand heb je echt een probleem, dat kom je nooit tegen.

Sublaag trekt zich niets aan van een zitbankje hoor, en de meetmicro meet wel degelijk goed hoor volgens mij.

Je moet die waardes voorlopig echt wel laten staan en niet direct beginnen verlagen want dan klopt je timing niet meer.
Meet gewoon in en evalueer het resultaat, daarna eventueel na-meten met REW oid.

Ik heb de waardes weer terug gezet. Ga nog wel even proberen om de meting te herhalen met en zonder bank voor de sub. Meetresultaat zal uitwijzen of het niets uitmaakt. Ben benieuwd naar het resultaat. Ik laat de uitkomst wel even weten.
MK

quipmk

Quote from: GPO on March  4, 2014, 15:28:01
zoals gezegd; niet aan die afstanden rommelen. Die zijn zeer accuraat over het algemeen en voor subs zit er vaak een I/O delay in de versterker waardoor de afstand 'langer' wordt.

Verder met een dB-meter de ingestelde levels nalopen. Bij mij is het na een audyssey run de sub altijd een db of 10 te zacht.

40 Hz crossover ; dat is voor enorme speakers. Meestal is een x-over van 60 - 80 Hz meer gangbaar.

GPO

X- over van front center en rear op 80 Hz gezet. Ik zal de waarden met de dB- meter even nalopen.
MK

donge900

Ok, hoop waardevolle tips over t instellen lees ik hier! Ik heb zojuist een pb12 plus /2 met  de 12.3 drivers gekocht voor een zacht prijsje. Behoorlijk wat geweld tot nu toe! Ik verwacht vandaag een db meter met de post te ontvangen en ga hem dan instellen!
Hij heeft trouwens wel een lage waf factor moet ik zeggen, want hij is mega groot! Een dezer dagen laat ik hem wrappen in de kleur wit. Blijft hij mooi origineel en toch wit. Dan is hij iets meer gewaft ;-) Ben benieuwd of t wrappen lukt. Als er interesse is kan ik er een fotootje van plaatsen...
Denon AVR-X4000,  SVS PB12-Plus/2, Boston acoustics A25

bjaytee

Quote from: donge900 on March  7, 2014, 07:35:50
Ok, hoop waardevolle tips over t instellen lees ik hier! Ik heb zojuist een pb12 plus /2 met  de 12.3 drivers gekocht voor een zacht prijsje. Behoorlijk wat geweld tot nu toe! Ik verwacht vandaag een db meter met de post te ontvangen en ga hem dan instellen!
Hij heeft trouwens wel een lage waf factor moet ik zeggen, want hij is mega groot! Een dezer dagen laat ik hem wrappen in de kleur wit. Blijft hij mooi origineel en toch wit. Dan is hij iets meer gewaft ;-) Ben benieuwd of t wrappen lukt. Als er interesse is kan ik er een fotootje van plaatsen...

Absoluut interesse. Ga je zelf wrappen, of laten doen?
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

donge900

Nou, dan houd ik jullie op de hoogte. Ik ga het samen doen met iemand die er veel ervaring mee heeft. Als t klaar is plaats ik wel foto's, als het lukt tenminste :-)
Denon AVR-X4000,  SVS PB12-Plus/2, Boston acoustics A25

donge900

Ik zal deze topic er niet mee vervuilen. Voor de nieuwsgierigen ben ik een nieuw topic gestart... O0
Denon AVR-X4000,  SVS PB12-Plus/2, Boston acoustics A25

barrykuma

Gisteren toch maar besloten om mijn SB12-NSD te upgraden naar de PB2000.  ;D

Aangezien ik hem alleen maar voor films gebruik neem ik aan dat hij prima gaat bevallen.

GPO

.... na veel wikken en wegen en heen en weer gemail naar SVS, heb ik net besloten om voor de SVS PB-1000 te gaan. Films hebben net iets meer prio voor mij dan muziek en als het ik het allemaal zo nalees in de reviews mag ik ongeveer dezelfde geluidskwaliteit verwachten als de PB12-NSD die ik had, alleen dan wat minder output. En die was voor muziek ook prima.

De andere optie was dus de SB-2000, maar ik denk dat de PB-1000 toch net iets beter mijn 20 Hz behoefte zal vervullen, bovendien is deze 200 euro goedkoper ...  O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Das sterk,  heb net ook eentje besteld. O0
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

barrykuma

Zijn er al andere metingen en reviews van de nieuwe SVS subs dan die van stereos? Audioholics heeft alleen nog maar een preview staan helaas.

GPO

Vandaag de PB-1000 binnen gekregen!

Wow, erg goede sound op het eerste gehoor. Even afgesteld met dB meter en daarna muziek en film-stukjes geluisterd, maar echt waar gewoon een goede sub. Hij is strak, gaat hard en speelt onvervormd. Sterker nog:, de bekende 'Pulse' scene van de HSDD daar had mijn PB12-NSD toch wel wat moeite en liet aardig wat 'port-chuffing' horen, maar de PB-1000 blijft daar strak, onvervormd en geen port geluiden!! Verder lekker aanwezig met LFE tracks... bank, keuken, kasten... alles staat wat mee te trillen. Bij een Metallica BluRay concert op -15 db voelde ik de drumbas van Lars op mijn borstkas trillen... fantastisch.

Verder is ie best wel groter dan gemiddelde subs, maar toch een hele handelbaar formaat. Het vineer past perfect bij mijn Infinity's & Boston's by the way.... Voor zowel muziek als film voor iedereen een dikke aanrader deze PB-1000.

Foto's -->







Nou nog ff wat verder laten inspelen en binnenkort wat REW metingen doen.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

barrykuma

Zo, die PB1000 ziet er helemaal niet slecht uit voor een "instap" PB SVS unit! Goed dat ze de port chuffing hebben weten verbeteren ten opzichte van de PB12. Kennelijk toch een beter kast ontwerp?