Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

emo72

Hoi GPO,

Het kan zo zijn dat ik waarschijnlijk iets niet heb afgestemd of beter gezegd, volume niet hoog heb gezet van de sub.
Het zal niet aan de sub hebben gelegen.  Eerder aan mij. Sommige dingen moet ik daar dan ook uit terug nemen. Ik geloof je wel dat je goede druk kreeg uit de pb12. Ik heb de pb1000 ook gehad en die vond ik ook goed.
De sb13 was ook super. Maar wilde nog wat andere dingen kopen en weet zeker dat de pb2000 het goed gaat doen bij mij. Ik heb ook maar 1 plek in de huiskamer waar de sub tot zijn recht komt. Het maakt inderdaad heel veel uit waar je een sub neerzet, dat kan hem maken of kraken.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Quote from: emo72 on February 19, 2014, 21:51:55
Hoi GPO,

Het kan zo zijn dat ik waarschijnlijk iets niet heb afgestemd of beter gezegd, volume niet hoog heb gezet van de sub.
Het zal niet aan de sub hebben gelegen.  Eerder aan mij. Sommige dingen moet ik daar dan ook uit terug nemen. Ik geloof je wel dat je goede druk kreeg uit de pb12. Ik heb de pb1000 ook gehad en die vond ik ook goed.
De sb13 was ook super. Maar wilde nog wat andere dingen kopen en weet zeker dat de pb2000 het goed gaat doen bij mij. Ik heb ook maar 1 plek in de huiskamer waar de sub tot zijn recht komt. Het maakt inderdaad heel veel uit waar je een sub neerzet, dat kan hem maken of kraken.

Heb je wel eens gemeten met een programma als REW?

Dat geeft zoveel inzicht. Kan bv ook best zijn dat je bv met 2 subs moet gaan werken voor een mooie verdeling in het laag.

gpo
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Hoi GPO,

Zegt me niks, maar ik weet wel al wat een minpunt in mijn huiskamer is. Ik laat mijn LX52 met MCACC de boel calibreren en pas waar nodig e.e.a aan. Op een andere manier heb ik nog nooit gewerkt.

Erwin
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

swordfish103

Quote from: GPO on February 19, 2014, 17:00:56
Ik hoor je dingen zeggen die ik niet geloof:
- een PB12-NSD geen chest-pounding & druk?  :butbut:

Ik heb er net 1 verkocht en met de juiste plaatsing weet dat ding ongelooflijke druk te verplaatsen. Ik heb ook een L-vormige kamer, maar de druk met een PB12 was erg heel erg hoog. Als je me niet gelooft, vraag maar aan swordfish103 :) ; die heeft hem van mij overgenomen en tijdens de demo stonden mijn haartjes en broekspijpen te trillen. Het volume stond toen voor mij op een normaal film-niveau (-25 op de receiver). Levels waren allemaal goed van te voren afgesteld....

De demo die ik bij GPO thuis heb gehad liet zeker zien waartoe de SVS PB12-NSD toe in staat is.
Zonder het uiterste van de subwoofer te vragen waren er al meerdere resonanties in de kamer merkbaar. De drukverplaatsing was goed merkbaar op de luisterpositie, dus juist dat gevoel waar jij naar op zoek bent.

Ik heb zelf de subwoofer nog maar op 1 positie getest en alleen nog ADSY XT32 op 7 posities rondom mijn sweetspot een meting laten doen, maar bij mij is de output nog veel lager dan bij GPO. Volgens Audyssey moest ik de gain slechts op 5% open zetten om tot 75dB te komen. Mijn gevoel zegt dat voor film-toepassing de sub op 85dB als referentie gezet moet worden, dat is nogal een verschil. (Ik geef dit aan om te laten zien dat de locatie van de subwoofer versus akoestiek met automatisch afregelen soms vreemde resultaten geeft.

Maar zoals GPO aangeeft: meten is weten.
Nou is een REW-meting wel aardig wat stappen verder. Maar dit topic is een mooi uitgangspunt voor handmatige configuratie, dan heb je alleen nog een analoge dB-meter nodig van 2 tientjes.


Quote from: emo72 on February 19, 2014, 21:51:55
Het kan zo zijn dat ik waarschijnlijk iets niet heb afgestemd of beter gezegd, volume niet hoog heb gezet van de sub.
Het zal niet aan de sub hebben gelegen.  Eerder aan mij.

En vervolgens zeg je dit:
Quote from: emo72 on February 20, 2014, 08:44:33
Ik laat mijn LX52 met MCACC de boel calibreren en pas waar nodig e.e.a aan. Op een andere manier heb ik nog nooit gewerkt.

Dan ben ik zeer benieuwd naar wat je WEL nog handmatig hebt aangepast?
Heb je het MCACC systeem ook op diverse punten vlakbij de sweetspot een meting laten uitvoeren? (Er zijn zoveel revisies in MCACC geweest dat ik niet zeker ben of dit überhaupt mogelijk is).

Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je op zoek bent naar een sterk overheersende bass, wat een kwestie van smaak is.
Mogelijk heeft MCACC in jouw ruimte juist het subwooferniveau sterk naar beneden bijgesteld. Dat kan ook komen doordat je toevallig op een staande golf meet. Dan klinkt/voelt het voor jouw als persoon misschien niet goed, maar de microfoon 'denkt' daar anders over.

Mis je ook nog het 'bass in your face' gevoel als je de gain iets verder open zet?
Probeer het ook eens met je luidsprekers op small of met een cross-over van 70-80Hz.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts"

TV: LG 65G1RLA | AVR: Denon AVC-X6700H | Fronts & Rears: Tannoy DC4 signature | Center: Tannoy LCR4 signature | Sub: SVS SB-3000

emo72

Ja, komt soms allemaal wat verward over :-\ Ik wil alleen zeggen dat ik niet met andere meet apparatuur werk dan allen die van de receiver. Sorry voor de verwarring. Ik ben/was opzoek naar het drukgevoel op de borst en heb diverse subs geprobeerd, maar misschien wil ik iets wat ik in de huidige situatie niet kan krijgen. Ik denk ook dat het niet aan de subs ligt maar aan de indeling van de kamer. Ben ook maar een beginner op dit gebied en heb nog nooit met een db meter gewerkt of bij iemand anders eens gezien en gehoord hoe HT kan klinken, doe dus alles een beetje zoals ik denk dat het goed is. Moet wel zeggen dat ik hier al veel geleerd heb :worship:. Ik kan natuurlijk alle hulp gebruiken. :sigh:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: swordfish103 on February 20, 2014, 11:03:04
De demo die ik bij GPO thuis heb gehad liet zeker zien waartoe de SVS PB12-NSD toe in staat is.
Zonder het uiterste van de subwoofer te vragen waren er al meerdere resonanties in de kamer merkbaar. De drukverplaatsing was goed merkbaar op de luisterpositie, dus juist dat gevoel waar jij naar op zoek bent.

Ik heb zelf de subwoofer nog maar op 1 positie getest en alleen nog ADSY XT32 op 7 posities rondom mijn sweetspot een meting laten doen, maar bij mij is de output nog veel lager dan bij GPO. Volgens Audyssey moest ik de gain slechts op 5% open zetten om tot 75dB te komen. Mijn gevoel zegt dat voor film-toepassing de sub op 85dB als referentie gezet moet worden, dat is nogal een verschil. (Ik geef dit aan om te laten zien dat de locatie van de subwoofer versus akoestiek met automatisch afregelen soms vreemde resultaten geeft.

Hoi Swordfish,

Alle subs die ik heb geprobeerd waren goed. Maar ik wil iets wat ze bij ons hier in de bios hebben Dolby Atmos. Die bas is zo gaaf en dat kan ik thuis niet krijgen. Alles is in de bios super op elkaar afgestemd. :headbanging: Maar al met al ben ik blij met de upgrading die ik heb gedaan. Heb nu grotere fronts en center en de rear gaan er ook nog aan geloven.
Krijg morgen de PB2000 en die gaat vast wel knallen. ;D

Maar zoals GPO aangeeft: meten is weten.
Nou is een REW-meting wel aardig wat stappen verder. Maar dit topic is een mooi uitgangspunt voor handmatige configuratie, dan heb je alleen nog een analoge dB-meter nodig van 2 tientjes.


En vervolgens zeg je dit:
Dan ben ik zeer benieuwd naar wat je WEL nog handmatig hebt aangepast?
Heb je het MCACC systeem ook op diverse punten vlakbij de sweetspot een meting laten uitvoeren? (Er zijn zoveel revisies in MCACC geweest dat ik niet zeker ben of dit überhaupt mogelijk is).

Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je op zoek bent naar een sterk overheersende bass, wat een kwestie van smaak is.
Mogelijk heeft MCACC in jouw ruimte juist het subwooferniveau sterk naar beneden bijgesteld. Dat kan ook komen doordat je toevallig op een staande golf meet. Dan klinkt/voelt het voor jouw als persoon misschien niet goed, maar de microfoon 'denkt' daar anders over.

Mis je ook nog het 'bass in your face' gevoel als je de gain iets verder open zet?
Probeer het ook eens met je luidsprekers op small of met een cross-over van 70-80Hz.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Zowel aan swordfish103 als aan emo72:
- koop een analoge db meter : http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=176486

O0

Die automatische inregel systemen zijn helaas niet allemaal even nauwkeurig. Ik heb thuis met Audyssey XT32 ook dat deze de PB12-NSD ongeveer 10 db te laag instelde. Met m'n dB meter kon ik dat gemakkelijk zien en moest ik na een meting deze altijd weer 10 dB harder zetten. Dan had ik gewoon een goede bas, anders was er gewoon geen bas. Nou heeft zo'n analoge meter ook een afwijking maar dan heb je het over 2 -3 db (afhankelijk van de frequentie). Dus als je ervoor zorgt dat de interne ruisgenerator van je receiver alle kanalen even hard speelt, dan zit je meestal wel goed en heb je echt niet het idee bas te missen.

Bv als de Audyssey meting aangeeft dat de sub te hard stond en dan z'n menu'tje toonde met het aantal db erop, dan checkte ik dat met mijn eigen dB meter en daar zat gewoon echt 10 dB verschil in. Verschillende nametingen met REW lieten ook zien dat met de Audyssey instellingen de sub pertinent te laag werd ingesteld. Dat de sub te laag wordt ingesteld via Audyssey is een bekend fenomeen; er zijn meer mensen die hier over klagen. Ik vraag me altijd af dat iets te maken heeft met het feit dat Audyssey het een en ander weer compenseert met settings als dynEQ enzo. Die heb ik sowieso altijd uit staan.

@emo72;
Ik wil anders best eens met m'n dB meter langs komen en wat kabels enzo. Als je een laptop hebt, dan kunnen vrij snel de kamerakoestiek inzien. In welke regio woon je?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Hoi GPO,

Ik woon in Kerkrade  en jij? Kan eventueel ook eens naar jouw komen je lijst van spul ziet er wel indrukwekkend uit. :ohmy:

EMO
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: swordfish103 on February 20, 2014, 11:03:04
De demo die ik bij GPO thuis heb gehad liet zeker zien waartoe de SVS PB12-NSD toe in staat is.
Zonder het uiterste van de subwoofer te vragen waren er al meerdere resonanties in de kamer merkbaar. De drukverplaatsing was goed merkbaar op de luisterpositie, dus juist dat gevoel waar jij naar op zoek bent.

Ik heb zelf de subwoofer nog maar op 1 positie getest en alleen nog ADSY XT32 op 7 posities rondom mijn sweetspot een meting laten doen, maar bij mij is de output nog veel lager dan bij GPO. Volgens Audyssey moest ik de gain slechts op 5% open zetten om tot 75dB te komen. Mijn gevoel zegt dat voor film-toepassing de sub op 85dB als referentie gezet moet worden, dat is nogal een verschil. (Ik geef dit aan om te laten zien dat de locatie van de subwoofer versus akoestiek met automatisch afregelen soms vreemde resultaten geeft.

Maar zoals GPO aangeeft: meten is weten.
Nou is een REW-meting wel aardig wat stappen verder. Maar dit topic is een mooi uitgangspunt voor handmatige configuratie, dan heb je alleen nog een analoge dB-meter nodig van 2 tientjes.


En vervolgens zeg je dit:
Dan ben ik zeer benieuwd naar wat je WEL nog handmatig hebt aangepast?
Heb je het MCACC systeem ook op diverse punten vlakbij de sweetspot een meting laten uitvoeren? (Er zijn zoveel revisies in MCACC geweest dat ik niet zeker ben of dit überhaupt mogelijk is).

Als ik je verhaal zo lees, dan denk ik dat je op zoek bent naar een sterk overheersende bass, wat een kwestie van smaak is.
Mogelijk heeft MCACC in jouw ruimte juist het subwooferniveau sterk naar beneden bijgesteld. Dat kan ook komen doordat je toevallig op een staande golf meet. Dan klinkt/voelt het voor jouw als persoon misschien niet goed, maar de microfoon 'denkt' daar anders over.

Mis je ook nog het 'bass in your face' gevoel als je de gain iets verder open zet?
Probeer het ook eens met je luidsprekers op small of met een cross-over van 70-80Hz.

Thanks voor de instel topic :worship:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Quote from: GPO on February 20, 2014, 12:50:16
Zowel aan swordfish103 als aan emo72:
- koop een analoge db meter : http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=176486

O0

Die automatische inregel systemen zijn helaas niet allemaal even nauwkeurig. Ik heb thuis met Audyssey XT32 ook dat deze de PB12-NSD ongeveer 10 db te laag instelde. Met m'n dB meter kon ik dat gemakkelijk zien en moest ik na een meting deze altijd weer 10 dB harder zetten. Dan had ik gewoon een goede bas, anders was er gewoon geen bas. Nou heeft zo'n analoge meter ook een afwijking maar dan heb je het over 2 -3 db (afhankelijk van de frequentie). Dus als je ervoor zorgt dat de interne ruisgenerator van je receiver alle kanalen even hard speelt, dan zit je meestal wel goed en heb je echt niet het idee bas te missen.

Bv als de Audyssey meting aangeeft dat de sub te hard stond en dan z'n menu'tje toonde met het aantal db erop, dan checkte ik dat met mijn eigen dB meter en daar zat gewoon echt 10 dB verschil in. Verschillende nametingen met REW lieten ook zien dat met de Audyssey instellingen de sub pertinent te laag werd ingesteld. Dat de sub te laag wordt ingesteld via Audyssey is een bekend fenomeen; er zijn meer mensen die hier over klagen. Ik vraag me altijd af dat iets te maken heeft met het feit dat Audyssey het een en ander weer compenseert met settings als dynEQ enzo. Die heb ik sowieso altijd uit staan.

@emo72;
Ik wil anders best eens met m'n dB meter langs komen en wat kabels enzo. Als je een laptop hebt, dan kunnen vrij snel de kamerakoestiek inzien. In welke regio woon je?

GPO

Wat ik wel lastig vind is dat bij Pioneer de db meter/volume van -80 naar +12 gaat, ik ben nooit lager gegaan dan -20, dan is het geluid zo hard dat is niet meer leuk of just wel, ik weet dan eigenlijk niet welke echte db ik heb. Weet jij hoe dat werkt?

Emo
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Quote from: emo72 on February 20, 2014, 13:06:27
Wat ik wel lastig vind is dat bij Pioneer de db meter/volume van -80 naar +12 gaat, ik ben nooit lager gegaan dan -20, dan is het geluid zo hard dat is niet meer leuk of just wel, ik weet dan eigenlijk niet welke echte db ik heb. Weet jij hoe dat werkt?

Emo

Je haalt wat dingen door elkaar denk ik. Jij refereert volgens mij nu aan het hoofdvolume van je receiver. Daar staat ook dB achter inderdaad, maar dat is wat anders... :). Dat is gewoon je algemene absolute geluidsniveau, maar dat is een instelling geen meting.

Ik bedoel een echte dB meter (een geluidsdruk meter) en dan moet je met de kanaalniveau instellingen in je receiver de kanalen op elkaar afstemmen. Dat wil zeggen dat ze relatief van elkaar even hard klinken gemeten met de dB meter. Dat is onafhankelijk van het hoofdvolume.

Ik woon in Geldrop. Is ongeveer een uur van Kerkrade.

Als je er niet uitkomt, dan wil ik best een keer langskomen om een beetje de basis uit te leggen en tot een goede instelling te komen van je sub. Heb je nu de SVS SB13-Ultra? Zo ja, dan zou ik die niet verkopen; strakker en dieper kwa sound in zo'n compacte vorm kun je bijna niet krijgen....  O0

GPO

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Nee, dat snap ik wel met het hoofdvolume en de db meter voor af te stellen. Ik weet alleen niet goed hoe ik die moet aflezen van de receiver stel ik zet hem op -45 db waar ik meestal op luister hoe hard is dat dan.
Ja het lijkt me inderdaad wel leuk en leerzaam dat je langskomt en wellicht kan e.e.a zeker beter worden afgesteld. Nee SB13 Ultra is naar Marcel quipmk. Zeker een geweldige sub en misschien heb ik er spijt van maar ik hoop ooit thuis een echt HT kamertje te maken. Ik krijg morgen de PB2000 en heb weer wat reserve. Wil nog nieuwe achterspeakers kopen en nog eens een nieuw subwoofer kabel en nog nieuwe stekkerdoos enz enz. Je kent het wel.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Quote from: emo72 on February 20, 2014, 14:19:59
Nee, dat snap ik wel met het hoofdvolume en de db meter voor af te stellen. Ik weet alleen niet goed hoe ik die moet aflezen van de receiver stel ik zet hem op -45 db waar ik meestal op luister hoe hard is dat dan.
Ja het lijkt me inderdaad wel leuk en leerzaam dat je langskomt en wellicht kan e.e.a zeker beter worden afgesteld. Nee SB13 Ultra is naar Marcel quipmk. Zeker een geweldige sub en misschien heb ik er spijt van maar ik hoop ooit thuis een echt HT kamertje te maken. Ik krijg morgen de PB2000 en heb weer wat reserve. Wil nog nieuwe achterspeakers kopen en nog eens een nieuw subwoofer kabel en nog nieuwe stekkerdoos enz enz. Je kent het wel.

Ah, de SVS PB-2000!

Dan wil ik zeker langs komen, want ik ben aan het kijken of deze misschien wel past in mijn huis. De oude PB12-NSD heb ik net dus verkocht, maar die was ook erg diep als je de aansluitingen meerekende (zo'n 70 cm). Ben benieuwd of dat voor de PB-2000 ook zo diep is.....

Laat maar weten wanneer het jou uitkomt.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

emo72

Oke zal het ff nakijken, liefst ergens in het weekend, mijn vrouw en dochter kan ik dan ff de laan uitsturen  :closedeyes:
Trouwens het lijkt me dan ook leuk om bij jou langs te komen, dan kan ik eens vergelijken hoe het bij een ander is. Mits je dat oke vind. ;)
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

GPO

Quote from: emo72 on February 20, 2014, 16:00:31
Oke zal het ff nakijken, liefst ergens in het weekend, mijn vrouw en dochter kan ik dan ff de laan uitsturen  :closedeyes:
Trouwens het lijkt me dan ook leuk om bij jou langs te komen, dan kan ik eens vergelijken hoe het bij een ander is. Mits je dat oke vind. ;)

Ja, maar op dit moment ben ik SVS-loos .... dus dan spreken we wel een keer af als ik weer helemaal compleet ben ...  O0

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

quipmk

Quote from: emo72 on February 20, 2014, 14:19:59
Nee, dat snap ik wel met het hoofdvolume en de db meter voor af te stellen. Ik weet alleen niet goed hoe ik die moet aflezen van de receiver stel ik zet hem op -45 db waar ik meestal op luister hoe hard is dat dan.
Ja het lijkt me inderdaad wel leuk en leerzaam dat je langskomt en wellicht kan e.e.a zeker beter worden afgesteld. Nee SB13 Ultra is naar Marcel quipmk. Zeker een geweldige sub en misschien heb ik er spijt van maar ik hoop ooit thuis een echt HT kamertje te maken. Ik krijg morgen de PB2000 en heb weer wat reserve. Wil nog nieuwe achterspeakers kopen en nog eens een nieuw subwoofer kabel en nog nieuwe stekkerdoos enz enz. Je kent het wel.

De SB 13 ultra wordt vandaag geleverd  :colgate:, ik laat mijn bevindingen wel even weten.
MK

emo72

De PB2000 is thuis afgeleverd  ;D helaas nog 4 uurtjes wachten moet nog ff werken. :( Dus ben erg benieuwd
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Kuupke

#1642
Schaamteloze copy van een ander topic op dit forum. Voor de mensen die het gemist hebben, nog een review van de sb en pb 2000 subs.
http://stereos.about.com/b/2014/02/20/duelling-basses-from-svs.htm

rayman007

Quote from: quipmk on February 21, 2014, 08:19:09
De SB 13 ultra wordt vandaag geleverd  :colgate:, ik laat mijn bevindingen wel even weten.

En en en?

emo72

Quote from: quipmk on February 21, 2014, 08:19:09
De SB 13 ultra wordt vandaag geleverd  :colgate:, ik laat mijn bevindingen wel even weten.
Hoi,

Moet zeggen dat de slam niet verkeerd is, maar de SB13 is zeker de betere sub. PB2000 geeft ook wel flink slam maar de SB13 is accurater en strakker. Dus PB2000 is zeker een stap naar beneden. Wellicht ruil ik hem weer in voor een SB12 ;) Of misschien voor 2 SB12 die krijg je nu voor 500 eurie.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

emo72

Had op de SVS site gelezen dat dual SB12 ook best heel aardig moet zijn. De PB2000 is best een bakbeest en past in geen verhouding tot de rest van de speakers. SB12 is stuk kleiner. Die zou mooi bij de rest passen. Haal ik met 2 SB12 ook een leuk geluid tov 1 PB2000?
Wie o wie helpt me. Ik weet het niet meer. Ik dacht dat GPO aangaf dat hij de SB suns wel kan waarderen tov de PB subs omdat ze mooi strak spelen. Dat deel ik dan eigenlijk wel met hem.  :colgate:
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

Dennis75

Wel eens aan een PC12 plus gedacht?
Je trilt van de bank af!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

bjaytee

Quote from: Dennis75 on February 26, 2014, 15:11:16
Wel eens aan een PC12 plus gedacht?
Je trilt van de bank af!
Kan ik beamen, maar dan met een PB12 plus  8)
Denon AVR 2313 - B&W 7NT - JVC HD 550 - PS3 - Xtreamer Prodigy - Panasonic P50VT30 - SVS PB12-Plus DSP

emo72

Quote from: bjaytee on February 26, 2014, 17:18:52
Kan ik beamen, maar dan met een PB12 plus  8)
ik voel dat ook wel op de bank met de pb2000. Maar dan moet ik ook hard luisteren en dat doe ik niet altijd. Daarnaast is het een sub die je niet ff verstopt. Inderdaad niet zo als die van jullie. Ik wil meer dan dat ik eigenlijk aan kan. Ik heb gewoon een huiskamer waar ik voornamelijk muziek luister en 1 a 2 films per week kijk. Als mijn vrouw  thuis is kan ik sowieso niet hard luisteren, maar ik wel wat bas hebben. Als ik nu een aparte kamer had dan was het een ander verhaal, maar dat zit er niet in. Je moet op een gegeven moment ook tevreden zijn. Ik ga liever voor mooi geluid dan hard geluid.
Hegel H120, Anthem MRX520, Node N130, Pioneer BDP 180, front Wharfedale Elysian 1, center Wharfedale EVO4 cs, Surround Wharfedale EVO4.1, sub REL T7x (stereo), sub SVS SB2000 Pro (surround) Sony KDL65F9005,  Sony PS5, Kordz HDMI kabels. Tellurium Q Blue ll Ultra speaker kabel. En nog wat kabels en zo.

NielsHD

Ik had een tijdje hetzelfde idee (met m'n svs sb12), met muziek fantastisch en mooi geintegreerd, maar met film kwam ik iets te kort (vond ik). Dus wat ik nu doe, voor een film zet ik de sub x tandjes harder (de gain). Zodoende hoeft het geluid van de film niet knettershard, maar komt er een super laag uit :) misschien is dat nog een optie.