Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

yorkie13

#1025
Bij mij gaat de PB1000 eruit, deze voegt weinig toe aan de set.
Morgen weer inpakken en retour zenden.
De SB1000 mag zeker blijven mede omdat ik deze subtopper eenvoudig op hoogte kan plaatsen.

wfk

Heb net mail gestuurd en gebeld naar hifi corner.
Maandag beantwoorden ze de mail

Aangegeven dat ik de sb 12 wil hebben in high gloss .Is maar ietsje minder duur dan de pb versie.
En de helft :notify: lichter. 
Gek hoor zo,n port en iets groter kan toch niet zoveel gewichtsverschil uitmaken.

Dus de  sb-1000 bevalt goed?
Heb je m alleen met muziek gebruikt of ook in de HT getest?

Denk je dat de sb 12 de 200€ (of als high gloss) de 250€ meer waarde heeft tov de sb?


yorkie13

#1027
Heb de sb12nsd in gloss black gehad, en dat is een heel fijn subwoofertje.

PB1000 weer de verkoop in.

David Gilles

Vraagje:

Deze week krijg ik mijn SVS PB-13 Ultra binnen en vroeg me af of een great gramma genoeg zou zijn, of toch maar 2 subdudes?
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

Joske007

#1029
Quote from: siamsquare on April  7, 2013, 23:10:38
Vraagje:

Deze week krijg ik mijn SVS PB-13 Ultra binnen en vroeg me af of een great gramma genoeg zou zijn, of toch maar 2 subdudes?
Ik steek mijn geld liever niet in de veel te dure Auralex platen.
Hiervoor heb ik als alternatief een harde dakisolatieplaat van 5cm gebruikt, waarvan ik de randen netjes heb afgewerkt met zwarte band.
Deze isolatieplaat heb ik op de paneelzaag op maat gemaakt, zodat de SVS SB13-Ultra zonder de pootjes deze plaat volledig bedekt.

Nu kan ik later op de avond film kijken, zonder dat de slaapkamers hierboven of de buren er last van hebben  ;D

Dakisolatie: http://www.recticelinsulation.be/product/eurofloor

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Midstar

Quote from: Joske007 on April  8, 2013, 09:55:16
Ik steek mijn geld liever niet in de veel te dure Auralex platen.
Hiervoor heb ik als alternatief een harde dakisolatieplaat van 5cm gebruikt, waarvan ik de randen netjes heb afgewerkt met zwarte band.
Deze isolatieplaat heb ik op de paneelzaag op maat gemaakt, zodat de SVS SB13-Ultra zonder de pootjes deze plaat volledig bedekt.

Nu kan ik later op de avond film kijken, zonder dat de slaapkamers hierboven of de buren er last van hebben  ;D

Dakisolatie: http://www.recticelinsulation.be/product/eurofloor



Tjah, voor die paar tientjes zou ik niet zelf lopen prutsen en gewoon de Auralex kopen, heeft evt ook nog een restwaarde.

Joske007

Er zijn mensen genoeg te vinden, waarbij de Auralex SubDude/Gramma helaas geen verbetering gaf, vandaar dat ik deze gok en DIY heb gewaagd.
De isolatieplaat heeft me 0 euro gekost, welke genoeg is te bevragen op een of andere werf, de zwarte band had ik overigens nog liggen.

Mijn DIY kostprijs is dus nul euro en met bevredigende bewoners en resultaat hier  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

high-q

Quote from: siamsquare on April  7, 2013, 23:10:38
Vraagje:

Deze week krijg ik mijn SVS PB-13 Ultra binnen en vroeg me af of een great gramma genoeg zou zijn, of toch maar 2 subdudes?

De mijne staat op een great grandma :laugh:
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RalphH

1x op spikes op tegel en wasmesjiendempers
en
1x op wasmesjiendempers (de SVS heeft zijn eigen base plate)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

mel

Quote from: siamsquare on April  7, 2013, 23:10:38
Vraagje:

Deze week krijg ik mijn SVS PB-13 Ultra binnen en vroeg me af of een great gramma genoeg zou zijn, of toch maar 2 subdudes?

das een gigant, schrik niet als je hem in het echt ziet, een monster  :o
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Great Gramma past perfect.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joost80

Heb vandaag de pb12 nsd dsp besteld. Wilde eerst voor de monolith+ gaan, maar dat is anders gelopen en de reviews zijn lovend en spreken van een mooie flat response. Daarnaast ben ik fan van klasse d versterking en de efficientie daarvan.  Heb ook de cilinder versie bekeken pc12. Het ene forum geeft de kast versie de voorkeur, een ander zegt het maakt niks uit en ik zag dat Ralph de pc12 heeft behouden. Ik vind de cilinder persoonlijk geen porum in een woonkamer dus de keuze was vrij makkelijk.

Ralph, de huidige pc12 heeft als ik me niet vergis toch dezelfde custum  'improved' (wat dat ook inhoud) driver als de pb12? Heb jij een oudere versie van de cilinder geleverd gekregen, aangezien daar een geheel andere driver in zat?

Na happy met de bk400 xxls te hebben gespeeld wilde ik weereens wat anders en een ported subwoofer aangezien ik alleen voor ht gebruik de sub inzet.

Ik zal wel moeten wennen aan FF ipv DF. Ik heb altijd het idee gehad dat DF lekkerder druk opbouwt dan FF.

Ik ga het morgen meemaken.  :pompom:
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

yorkie13

De huidige versie van de PC12nsd heeft ids de Peerless xxls12  woofer.

De Peerless heeft een broertje in de Scan Speak 30W  woofer waar ik een DIY
subwoofer mee gebouwd heb.

De SVS PB1000 gaat weer retour.

David Gilles

Bedankt voor de info

Heb alvast een Auralex Great Gramma besteld!

Niet veel zin om zelf te foefelen!
Dark Room: JVC RS440, Beamax 16:9 106" Electric screen gain 1.0, ShieldTV Pro, Monster-Supra Cable-JIB,
7.3.4 L-C-R XTZ Cinema M6, Surround L-R-LB-RB XTZ Cinema S5 Tripole, Atmos F-B XTZ S2, XTZ Cinema 3x12 sub, Arcam AVR 850, Arcam P429, DIY 18" Dayton Audio Ultimax, Dayton Audio SA1000
TV Room: Panasonic 65" FZ800 Oled TV, ShieldTV Pro, PS4 Pro
Server:Unraid Pro 6.9.2 96TB 26xHDD

jvanhambelgium

Quote from: siamsquare on April  8, 2013, 22:40:59
Bedankt voor de info

Heb alvast een Auralex Great Gramma besteld!

Niet veel zin om zelf te foefelen!

Allez, nog een bijkomende "europallet" in je woonkamer ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Quote from: siamsquare on April  8, 2013, 22:40:59
Bedankt voor de info

Heb alvast een Auralex Great Gramma besteld!

Niet veel zin om zelf te foefelen!

Beter als een stuk dakisolatie in ieder geval.  :D


GPO

Quote from: wfk on April  5, 2013, 23:15:42
Heb net uitgebreid een film gekeken .

Lijkt net of ik iets mis in het midden.

Normale spraak en omgevingsgeluiden zijn prima (heeft niet echt bas nodig), maar laag is er niet echt.
Behalve bij explosie of harde geluiden dan komt er een zware bas die wat blijft nagalmen.
Met muziek , voel ik de sub wel wat meedoen (aan de woofer) maar komt niet de fijne ondersteuning er uit .

In het midden ben ik compleet het laag kwijt even?

Nu moet ik nog wel gaan stellen uiteraard , maar verplaatsen van de sub is niet echt een optie.
Zal het moeten hebben van crossover (nu 80)  fase en evt. gain

Iemand een tip ?

Bij de kleinere BK met DF ging het een stuk makkelijker , hoewel ik wel heb gelezen dat FF veel minder kritisch zou moeten zijn.
De BK blaasde vrolijk mee ook in het middengebied.

Morgen weer effe verder stoeien met hoop ik wat tips van hier  :bigsmile:

Middengebied? Je bedoeld misschien mid-bass? Dus zeg maar tussen 50 - 100 Hz?

Als je dat mist, dan heb je wss gewoon een grote dip zitten. Fase misschien niet helemaal lekker?

Ik zie dat je gaat overstappen op een SB12.... ik hoop voor je dat het wat brengt, maar als die dip door akoustische problemen in de midbass veroorzaakt worden, dan gaat een overstap op een SB12 niet helpen. Bovendien, gaat deze sub een heel pak minder diep dan een PB.

Het koste mij ook een paar weken schuiven voordat ik een fatsoenlijke plek had gevonden voor mijn PB12. Ik had namelijk een dip tussen de 35 - 50 Hz. Dat heb ik opgelost door de sub achterin de kamer te zetten.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

RalphH

Quote from: kalimero on April  9, 2013, 04:36:08
Beter als een stuk dakisolatie in ieder geval.  :D

Dat wil ik wel eens terug zien in een metinkje  ::)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

wfk

Ben ook benieuwd GPO ,

Grote beperking was(is) dat ik de PB12 niet echt overal kon plaatsen helaas.

De BK xxxls200  stond op dezelfde lokatie en deed prima mee , ook in het middengebied.
Deze was DF , en juist na wat lezen hierover zou zeker een FF minder richtingsgevoelig moeten zijn.

Voordeel van de SB12 is dat door de omvang deze wat makkelijker te plaatsen moet zijn.
Hoop ook dat deze wel voldoet.


Vandaag wordt de PB iid geval opgehaald , dus ik hoop eind van de week de SB terug te hebben.
Omruilen wilde ze nl. niet omdat de PB eerst nog gecontroleerd moet worden  :wacko:
Ook wel wat voor te begrijpen , maar jammer voor mij .



bobvre

Quote from: RA SUBS on April  6, 2013, 17:19:45
Bij mij gaat de PB1000 eruit, deze voegt weinig toe aan de set.
Morgen weer inpakken en retour zenden.
De SB1000 mag zeker blijven mede omdat ik deze subtopper eenvoudig op hoogte kan plaatsen.

Hoe verhoud de SB1000 zich t.o.v. de BK XXLS400? Aangezien het allebei 12" woofers in een gesloten kast zijn.
Zit hier veel verschil in, of is het te verwaarlozen?
Sony KDL-46X4500 - Humax iHDR-5200c - AC Ryan Playon! HD2 - Sony PS3 | Yamaha RX-V1065 - B&W 685 S2 - B&W HTM62 S2 - B&W M1 - BK XXLS 400 - Subdude HD | Synology DS212+ | Logitech Harmony One+

yorkie13

De xxls400 klinkt iets warmer en is iets meer aanwezig rond de
80 hz

Heb ze een tijdje terug naast elkaar getest.
De sb12nsd is iets compacter

bobvre

Welke van de 3 (SB1000, SB12NSD, XXLS400) raad je aan voor een gebruik van met name HT (70%), en een klein gedeelte muziek (30%)?
Het gaat om een kamer van ongeveer 25m2.
Sony KDL-46X4500 - Humax iHDR-5200c - AC Ryan Playon! HD2 - Sony PS3 | Yamaha RX-V1065 - B&W 685 S2 - B&W HTM62 S2 - B&W M1 - BK XXLS 400 - Subdude HD | Synology DS212+ | Logitech Harmony One+

yorkie13

#1047
De sb12 of xxls400 FF

De meerwaarde zit in de gebruikte Peerleess xxls12 woofers en
de zwaardere plate amp .

bobvre

Bedankt, dat maakt de zoektocht weer wat kleiner  :smile:
Sony KDL-46X4500 - Humax iHDR-5200c - AC Ryan Playon! HD2 - Sony PS3 | Yamaha RX-V1065 - B&W 685 S2 - B&W HTM62 S2 - B&W M1 - BK XXLS 400 - Subdude HD | Synology DS212+ | Logitech Harmony One+

Joost80

Pb12 nsd dsp is binnen. Werd er mijn bed voor uitgebeld zo vroeg waren ze. Mcacc laten draaien, alle speakers wat hoger afgesteld dan mcacc dat deed en zeer tevreden. Wel een flinke kast. De sub staat op laminaat dus ga er nog een subdude bij bestellen, de nieuwe ht versie past perfect wanneer deze leverbaar is.

Ben blij, nu lekker laten loskomen die woofer.

Vraagje: ik heb anderhalve maand geleden een Qed splitter gekocht. Nu lees ik steeds dat het behalve meer output geen zak uitmaakt. Waarom blijven die subs met links en rechts gemaakt worden?

Zelfs de quick set-up guide geeft aan een mono kabel te gebruiken.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.