Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

shoalinmonk

Quote from: mel on April  4, 2013, 16:51:39
haha, je goed nogal ogen  ( oren ) trekken als je de ultra hoort :o

Kan ik niet eens bij jou komen luisteren?

Rens

Maar niemand kan mij vertellen of een SVS voor mij een upgrade is?

Staaled

Quote from: Rens on April  4, 2013, 22:21:12
Maar niemand kan mij vertellen of een SVS voor mij een upgrade is?
Welke en waar speel je nu mee?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Quote from: Rens on April  4, 2013, 22:21:12
Maar niemand kan mij vertellen of een SVS voor mij een upgrade is?

Wat heb je nu?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Rens

Heb nu een Elac 211d en een Elac 211.2 welke door een Hypex 4.0 aangestuurd wordt (originele amp van 211.2 is kapot)
Ik kan een Svs 20-39 kopen welke ik dan met de hypex aan kan sturen.


yorkie13

De hypex ds4.0 lijkt me op zich een prima plate amp.

Allen loopt die door tot 12 hz in het laag , dus vaak verder dan
dat de woofer aan kan.

Je moet een basreflex systeem niet te laag onder de Fs
van de woofer laten spelen.

vik

Ik heb na mijn Elac sub deze SVS gehad en vond hem ook prima klinken.

Natuurlijk wel afhankelijk van je wensen :

http://www.svsound.com/subwoofers/sealed-box/sb12-nsd#.UV54QZOeOSo





Quote from: Rens on April  5, 2013, 06:27:32
Heb nu een Elac 211d en een Elac 211.2 welke door een Hypex 4.0 aangestuurd wordt (originele amp van 211.2 is kapot)
Ik kan een Svs 20-39 kopen welke ik dan met de hypex aan kan sturen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

mcsluis

#982
Quote from: mel on February 24, 2013, 01:01:58
ja, zou ik nu ook wel eens willen weten  ::)

Eindelijk maar toch!

Inmiddels staat de PB1000 alweer twee maanden te draaien, en ik ben al even zolang bezig de boel goed ingeregeld te krijgen.
Dit heeft te maken met plaatsing, de afmetingen van de ruimte en de diverse settings in mijn Onkyo 709. Vooral die laatste heeft voor behoorlijk wat hoofdbrekens gezorgd. Op dit moment is de boel als volgt ingesteld tijdens het film kijken:

* Setup 5.1
* Audyssey op movie
* Dynamic EQ uit
* Crossover SUB is ingesteld op 80hz.
* Sub is via LFE aangesloten (crossover op LFE)
* Sub Phase staat op 0
* Sub volume op 12 uur (50%)

Ik heb een periode Dynamic EQ aangehad en moest daarbij het sub volume terug schroeven naar 25% omdat het anders te overheersend en rommelig klonk, en zelfs dan klonk het laag te overheersend. Na het uitschakelen van Dynamic EQ, verdween er erg veel laag, en besefte ik mij pas na een paar dagen dat ik het volume op de sub moest opschroeven.

Allereerst het formaat, het ding is een stuk groter dan de vorige sub en de vriendin was er niet al te blij mee. Twee maanden later ben zowel ik als zij aan de omvang gewend, en ik ben nu zelfs van mening dat het een bescheiden formaat is in vergelijking met zijn grote broers.

De plaatsing in mijn ruimte is vrij lastig. De ruimte is 6 meter lang en vier meter breed. Aan de ene kant van de lange zijde staat de audio, en aan de ander kant de zithoek. Het vervelend in deze situatie is dat de sub aan de linkerkant van de setup staat en daarmee in het midden van de kamer geplaatst is. Het is helaas niet mogelijk om de sub aan de rechterzijde te plaatsen in de hoek, zonder dat de hele zithoek overhoop gegooid moet worden. De afstand tussen de sub en de zithoek is ongeveer 4 meter en voor mijn gevoel had er wat meer afstand tussen gemogen. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar is mis soms wat druk bij bepaalde frequenties. Op zo'n moment trilt het hele huis, maar mis ik voelbare druk op mijn trommelvliezen. Ik heb ook nog geprobeerd om de sub aan de rechterzijde in de hoek naast de bank te plaatsen, maar die luisterafstand is te kort.

Anderzijds zijn er veel momenten tijdens het film kijken dat ik wel wordt weggeblazen, en met een flinke glimlach op mijn gezicht zit te kijken. Ook geniet ik erg van die 'spannende film momenten', waarbij je weet dat er iets staat te gebeuren en er heel zacht lage frequenties hoorbaar zijn die druk op je trommelvliezen genereren. 

Het bereik van de sub valt mij niets tegen. Tijdens het film kijken merk ik dat de sub lager en dieper gaat dan mijn vorige sub (Alumni 9). Er zit ik die regionen (<35hz) echt behoorlijk wat informatie die ik altijd heb moeten missen. Ik heb diverse samples afgespeeld die een specifiek frequentie weergeven. Daar waar 16hz rommelig en zacht klinkt, kan de sub op 17hz al weer voldoende strakke tonen genereren met behoorlijke druk.

De bouwkwaliteit van de PB1000 is prima. De knoppen zijn stevig en bij de volumeknop vindt ik het erg fijn dat je zeer precies het volume kan instellen (kleine stapjes met voelbare tik (is vast een naam voor)). De rubberpootjes aan de onderzijde laten helaas wel zwarte strepen op laminaat achter, maar de sub verplaats je toch niet zo vaak. De front zit vast met pennen. Tijdens het verwijderen van de front doe ik dit wel voorzichtig, omdat ik anders bang ben een pen af te breken. Magneetjes waren fijner geweest, maar dat kan je in deze prijsklasse niet verwachten.

Misschien een minpunt om te benoemen is dat dat bij <20hz de basspoort voor bijgeluiden kan zorgen. Om dit te testen heb ik samples van 30seconden op verschillende <20hz frequenties afgespeeld. Je hoort dan het 'zuchten/wapperen' van de lucht uit de poort.

Al met al ben ik best tevreden. Het is een flinke stap voorwaarts. Ik denk wel dat dmv betere plaatsing en een grotere ruimte, de sub beter tot zijn recht komt. Gelukkig staat verhuizen voor dit jaar in de planning!



wfk

Mooi verhaal, dus heb je nu ook gemerkt dat na 2 maanden de sub wat ''losser'' kwam ?

Zit zelf te wachten tot mijn PB12-NSD DSP geleverd gaat worden.
Zou tussen 13.00 en 15.00 uur zijn vandaag....

Dus effe wat eerder uitwerk en nu zo'n beetje 20? keer naar het raam gelopen als ik dacht dat er een auto aan kwam.
Helaas , nog even geduld dus  :-X

shoalinmonk

hahahha ik ken het...

Moeilijk he wachten op zo iets moois.

Veel plezier strakjes!!! :pompom:

Raymond187

Quote from: wfk on April  5, 2013, 15:26:10
Mooi verhaal, dus heb je nu ook gemerkt dat na 2 maanden de sub wat ''losser'' kwam ?

Zit zelf te wachten tot mijn PB12-NSD DSP geleverd gaat worden.
Zou tussen 13.00 en 15.00 uur zijn vandaag....

Dus effe wat eerder uitwerk en nu zo'n beetje 20? keer naar het raam gelopen als ik dacht dat er een auto aan kwam.
Helaas , nog even geduld dus  :-X
En al aangekomen?

shoalinmonk


mel

Quote from: shoalinmonk on April  4, 2013, 17:00:38
Kan ik niet eens bij jou komen luisteren?

Van waar ben je ergens?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

shoalinmonk


Rens

 Ok, bedankt.
Echter vraag ik me nu nog steeds af of deze SVS meerwaarde heeft tov de 211.2. Nieuw heeft deze natuurlijk ook wel wat gekost en hij is absoluut niet slecht.

Aangezien het formaat geen probleem is in mijn HT maar effe doorsparen denk ik ;D

wfk

Ohw , Ja was wel een deadline moest om 17.00 even weg.

16.50 werd die gebracht.  omFG  echt groot  :sarcasm:

Kabel zat er niet bij.
Gebeld met winkel , kabel word later afgeleverd door post.nl

Net terug , kabel was gebracht.
Maar wat een Vet ding .
Even die test blu ray met LFE aangezet , maar tjee het is echt heftig.

Vraag me nu al af of het niet te!! is .
Heb in mijn woonkamer aan de tuinkant een 4 m lang raam in 3 delen van vloer tot plafond. Deze gaf dus wat trillingen haha.
Hoop dat mijn vrouw erg blij is met haar nieuwe tas en laarzen ( heel erg blij hoop ik  :wub:)

Heb een paar dagen bedenktijd (neem ik aan) of de PB-1000 misschien wel voldoende had geweest .

Maar tot nu toe overweldigend hoor  :P

Had een kabel erbij van Ixos en deze dus aangesloten op left channel op de sub. volgens quick manual , maar bij de kabel zit ook een verloop van 1 naar 2   ( 1 rca Y adapter?)

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

Ik heb de PB12nsd hier ook gehad, en dat is toch wel een stap beter dan de PB1000.

De PB12 gaat gewoon een stuk harder en dieper in het laag, maar ook lekker strak bij muziek.

wfk

Dat geloof ik graag , het is echt een beest.

Ik vind m wat traag tov de xls200 die ik had . Kan niet precies omschrijven , maar die leek wat pittiger.
Misschien is het diepe laag nu toch iets heel anders .

Of zou inspelen er ook voor zorgen dat die sneller reageert?

Raymond187

Traag? hij is minder strak dan een goeie gesloten sub.

mel

#995
Quote from: wfk on April  5, 2013, 18:10:11
Ohw , Ja was wel een deadline moest om 17.00 even weg.

16.50 werd die gebracht.  omFG  echt groot  :sarcasm:

Kabel zat er niet bij.
Gebeld met winkel , kabel word later afgeleverd door post.nl

Net terug , kabel was gebracht.
Maar wat een Vet ding .
Even die test blu ray met LFE aangezet , maar tjee het is echt heftig.

Vraag me nu al af of het niet te!! is .
Heb in mijn woonkamer aan de tuinkant een 4 m lang raam in 3 delen van vloer tot plafond. Deze gaf dus wat trillingen haha.
Hoop dat mijn vrouw erg blij is met haar nieuwe tas en laarzen ( heel erg blij hoop ik  :wub:)

Heb een paar dagen bedenktijd (neem ik aan) of de PB-1000 misschien wel voldoende had geweest .

Maar tot nu toe overweldigend hoor  :P

Had een kabel erbij van Ixos en deze dus aangesloten op left channel op de sub. volgens quick manual , maar bij de kabel zit ook een verloop van 1 naar 2   ( 1 rca Y adapter?)

Nee man, vooral niet bedenken, houden die handel ;D, sublaag kan je niet genoeg hebben in films
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

yorkie13

De PB12nsd heeft ook een Peerless xxls12 woofer en moet zeker een 40 tot 50 uur inspelen.

laag wordt dan strakker en dieper.

Ik vindt de Aluminium woofer juist erg goed met HT en muziek.

De PC12NSD en Monolith + gaan weer een stap(je) verder, en laat ik die nu ook hebben staan  :D

wfk

Hoe kan je het beste gaan inspelen ?

Heb de cross over op 80 gezet in de receiver , dus dat moet goed zijn.

Net even stuk film gekeken.
Met muziek en kleine effecten heb ik niet de indruk dat die echt punch geeft , en als die inkomt blijft die een soort na rumblellen
in mijn beleving.

Heb in de receiver al de sub op 0 db ( is std. voor alle speakers ) en de gain op de sub wat hoger ingesteld.
(ivm auto stand by )

en weer verder  :)

yorkie13

Subwoofer laten spelen, dus in elk geval muziek erop en gaan  :D

mel

Quote from: wfk on April  5, 2013, 19:46:11
Hoe kan je het beste gaan inspelen ?

Heb de cross over op 80 gezet in de receiver , dus dat moet goed zijn.

Net even stuk film gekeken.
Met muziek en kleine effecten heb ik niet de indruk dat die echt punch geeft , en als die inkomt blijft die een soort na rumblellen
in mijn beleving.

Heb in de receiver al de sub op 0 db ( is std. voor alle speakers ) en de gain op de sub wat hoger ingesteld.
(ivm auto stand by )

en weer verder  :)

jammer dat hij al uitgepakt is, uitpak foto's zijn altijs leuk :)
Een foto van de sub nu kan natuurlijk ook nog altijd ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820