Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

jvanhambelgium

Quote from: mel on January 13, 2013, 15:21:59
limiters zijn begrenzers neem ik aan? die voorkomen dat je iets stuk speelt?

Gene paniek, de Ultra-13 driver krijg je in principe* niet stuk.

* Uiteraard krijg je alle stuk, maar deze driver is zowat de meest robuust unit ooit gemaakt in welke commerciele subwoofer dan ook lees ik. Het zou me niet verwonderen ... als je ziet hoe dit ding gefabriceerd werd, welke enorme magneet eraan hangt en welke spoelen gebruik zijn voor de aansturen doet je dit vermoeden dat dit beestje behoorlijk wat "kan hebben"


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Quote from: mel on January 13, 2013, 13:17:33
Ik had die vraag eens gesteld aan L sound ( SB13 of PB12 ) ik vind alleen die mail niet meer terug. Het kwam er wel op neer dat de PB12 een stuk krachtiger zou zijn dan de SB13, maar is ook weer een stukje groter.

De PB12 PLUS DSP is volgens Lsound dus krachtiger dan de SB13-Ultra, maar is de PB12 even muzikaal als de SB13-Ultra of is de PB12 vooral een sub voor film?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on January 13, 2013, 16:35:27
De PB12 PLUS DSP is volgens Lsound dus krachtiger dan de SB13-Ultra, maar is de PB12 even muzikaal als de SB13-Ultra of is de PB12 vooral een sub voor film?

Ik zou zeggen , stel die vraag aan L sound :)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Quote from: Joske007 on January 13, 2013, 16:35:27
De PB12 PLUS DSP is volgens Lsound dus krachtiger dan de SB13-Ultra, maar is de PB12 even muzikaal als de SB13-Ultra of is de PB12 vooral een sub voor film?

Het ligt eenvoudiger/anders. :)
Heb je een grote ruimte, of een ruimte met veel openingen naar andere ruimtes is de PB12 de betere keus.
Want meer output.

Is de ruimte kleiner of gesloten kan een SB13 Ultra afdoende zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Quote from: Hipster on January 13, 2013, 17:17:59
Het ligt eenvoudiger/anders. :)
Heb je een grote ruimte, of een ruimte met veel openingen naar andere ruimtes is de PB12 de betere keus.
Want meer output.

Is de ruimte kleiner of gesloten kan een SB13 Ultra afdoende zijn.

Ik zal de vraag anders stellen  ;)
Klinkt een gepoorte PB12 PLUS DSP even muzikaal als een gesloten SB13-Ultra?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Staaled

Quote from: Joske007 on January 13, 2013, 17:31:28
Ik zal de vraag anders stellen  ;)
Klinkt een gepoorte PB12 PLUS DSP even muzikaal als een gesloten SB13-Ultra?
Nah , vooruit dan maar. ;)

De SB13 Ultra ken ik niet van horen.
Maaarrr...........ik heb hier zowel de PC13 Ultra als de JLaudio Fathom  F112 gehad.
De Fathoms worden iha als zeer muzikaal beschreven en ik vond de Ultra niet merkbaar minder en bij film
de betere.




"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

henk543

#731
Wij hebben hier ook een probleem met de SVS. Hij is er wel maar niet zoals het zou moeten. Als er een film gekeken wordt dan lig ik wel eens op mijn kamer aan de andere kant van het appartement en wordt letterlijk gek!! van de lage tonen terwijl de zitpositie veel minder geluid door krijgt. Ik vind het ook niet lekker klinken, niet zoals het zou moeten zijn. Ik heb hem nu van de rechterzijde van de tv naar de linkerzijde in de hoek verplaatst maar ook daar hetzelfde probleem. Sowieso hebben we moeite om een goeie sound bubble te creëren hier. Wij lopen er enorm op vast, heeft iemand hier suggesties of opmerkingen?

Het betreft een SVS pc 12-38

Meten = weten, i know. Maar zo kundig zijn wij absoluut niet. Hierna enkele fotos om de situatie weer te geven. Let even niet op de zooi, de kerstboom is afgetuigd en we wonen hier sinds kort. We zijn ons bewust van het feit dat de kabels nog weg gewerkt dienen te worden en er 2 fatsoenlijke bureaus komen te staan.








Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Staaled

Quote from: henk543 on January 13, 2013, 17:57:18
Wij hebben hier ook een probleem met de SVS. Hij is er wel maar niet zoals het zou moeten. Als er een film gekeken wordt dan lig ik wel eens op mijn kamer aan de andere kant van het appartement en wordt letterlijk gek!! van de lage tonen terwijl de zitpositie veel minder geluid door krijgt. Ik vind het ook niet lekker klinken, niet zoals het zou moeten zijn. Ik heb hem nu van de rechterzijde van de tv naar de linkerzijde in de hoek verplaatst maar ook daar hetzelfde probleem. Sowieso hebben we moeite om een goeie sound bubble te creëren hier. Wij lopen er enorm op vast, heeft iemand hier suggesties of opmerkingen?

Het betreft een SVS pc 12-38

Meten = weten, i know. Maar zo kundig zijn wij absoluut niet. Hierna enkele fotos om de situatie weer te geven. Let even niet op de zooi, de kerstboom is afgetuigd en we wonen hier sinds kort. We zijn ons bewust van het feit dat de kabels nog weg gewerkt dienen te worden en er 2 fatsoenlijke bureaus komen te staan.









Wat je kunt proberen is de sub meer naar het midden te plaatsen.
Dus uit de hoeken te blijven.
In de hoeken worden de roommodes het sterkst geactiveerd.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Frank

@henk, kijk maar ff. Dit filmpje misschien helpt het jou met het plaatsen ervan :bigsmile:
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

henk543

Ok, dat gaan we eens proberen. Probleem is enkel dat het nou niet het mooiste voorwerp is dat men in een woning kan plaatsen. Wat is een geschikte afstand vanaf de hoek gemeten?
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

henk543

Frank, ik zie geen filmpje?
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Joske007

Quote from: Hipster on January 13, 2013, 17:44:14
De SB13 Ultra ken ik niet van horen.
Maaarrr...........ik heb hier zowel de PC13 Ultra als de JLaudio Fathom  F112 gehad.
De Fathoms worden iha als zeer muzikaal beschreven en ik vond de Ultra niet merkbaar minder en bij film
de betere.

Dan zal ik maar voor de zekerheid kiezen en wordt de keuze de SB13-Ultra.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Frank

Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

squeek

Volgens mij is het de zitbank die in het midden van de ruimte staat het probleem. Volgens mij zit je daar net met staande golven. Ik zou je sub eens op oorhoogte zetten waar je normaal zit en dan eens rondkruipen op de plekken waar je sub eventueel zou kunnen staan. en zo de beste plek bepalen. Of anders je fase eens 180 graden draaien.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

henk543

Hoe kan het dat die bank een probleem geeft dan? Ik heb ergens in een oude post gezien dat ik wat met de fase kan doen, dus net geprobeerd. MJ - the way you make me feel opgezet, en lopen draaien aan de fase. Uiteindelijk toch weer op 0 gezet.

Ik vind het maar een lastig concept, zo'n subwoofer. Ik vrees dat ik iemand moet gaan vinden die het in kan regelen. Wellicht voor een fles goeie wijn of een krat bier. 

(stille hint)  :pompom:
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Frank

Henk, waar woon je? Misschien kan ik helpen met plaatsbepaling?
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

squeek

Nee, de bank zelf is niet het probleem, maar zijn plaatsing wel. Je hebt errond allemaal open ruimte, dus daar heb je volgens mij het makkelijkste last van de staande golven. Mijn bank staat bijvoorbeeld dichter bij een muur met een kast achter en het diepste laag hoor ik met gemak, zelfs op lage volumes. Ik denk dat jou situatie de plaatsing van de sub crucialer maakt.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

henk543

Beide dank voor de reacties overigens.

Wij zijn gevestigd in zuid oost brabant.

De intentie is om deze bank te verkopen en een meer op comfort gerichte u-bank aan te schaffen. Zou dat verschil kunnen maken of heeft dat weinig zin, omdat er verder weinig erom heen gebeurt. De bureaus gaan ook vervangen worden door dichte exemplaren, en een boekenkast zal er ook nog wel komen. Misschien dat dat ook ook verschil zal gaan maken?
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Frank

Dag Henk,
Ik kom uit nijmegen, als het niet verder rijden is als 15 minuten wil ik nog wel ff. Op de koffie komen en helpen met de sound. Ik hoor t wel. Gr. Frank
Setup:Kv2 ESR215 , JTR Captivator S1, mytek 192 DSD Dac, Auralic mini

Staaled

Quote from: henk543 on January 13, 2013, 21:12:25
Beide dank voor de reacties overigens.

Wij zijn gevestigd in zuid oost brabant.

De intentie is om deze bank te verkopen en een meer op comfort gerichte u-bank aan te schaffen. Zou dat verschil kunnen maken of heeft dat weinig zin, omdat er verder weinig erom heen gebeurt. De bureaus gaan ook vervangen worden door dichte exemplaren, en een boekenkast zal er ook nog wel komen. Misschien dat dat ook ook verschil zal gaan maken?
Het is niet de bank an sich maar de positie van de bank, de luisterplek in de ruimte, die mogelijk
het probleem veroorzaakt.
En dan denk ik niet zozeer dat je daar een teveel aan laag hebt.
Eerder een gebrek waardoor de sub te luid staat en in de rest van de ruimte het laag overheerst.

Zowel de positie van de sub als de positie van de luisterplek zijn van belang voor een goed weergave.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

henk543

Ok, dan gaan we daar even mee aan de slag. Het valt allemaal niet mee, een hobby als deze ;-)

@Frank, het is een goed half uur, al dan niet verder. Ik kijk wel of ik iemand in de buurt kan vinden (dat moet vast wel duable zijn ;-) ). Toch bedankt voor je aanbod!!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Staaled

Quote from: Joske007 on January 13, 2013, 18:43:13
Dan zal ik maar voor de zekerheid kiezen en wordt de keuze de SB13-Ultra.
Ik doelde er op dat een gepoorte sub ook muzikaal kan zijn.
PC13 Ultra gepoort vs JL Audio F112 gesloten.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mario D

Quote from: Hipster on January 14, 2013, 09:00:50
Ik doelde er op dat een gepoorte sub ook muzikaal kan zijn.
PC13 Ultra gepoort vs JL Audio F112 gesloten.

Het is een beetje smaakgebonden denk ik.
De meerderheid vind zeker een gesloten subwoofer beter klinken in stereo weergave.

Klonk die F112 niet beter in stereo dan. ?

Staaled

Quote from: kalimero on January 14, 2013, 16:05:59
Het is een beetje smaakgebonden denk ik.
De meerderheid vind zeker een gesloten subwoofer beter klinken in stereo weergave.

Klonk die F112 niet beter in stereo dan. ?
Dat ook, maar ik zie het inmiddels ,na menige sub, als een kwestie van de ruimte en de toepassing.



Niet echt. Mogelijk iets strakker, maar een klein verschil. Verraste mij ook.
De Ultra heeft echter ook bij muziek meer reserve en macht.
Voor HT is het verschil in deze logischerwijs groter.
Let wel ,beide netjes ingeregeld.
En daar is de JL waar wat vergevingsgezinder in. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)