Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

1198

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 19:53:41
Mijn keuze staat vast op de SB13-Ultra tenzij iemand me zwaar kan overtuigen om hiervoor niet te gaan, maar dat betwijfel ik  ;)

Plaats ik nu mijn bestelling bij Lsound.eu of bij Hifi corner.nl, beiden hebben dezelfde prijs?

Als je een SB13 besteld zou ik er wel 2 nemen. Ik speel in 30m2 en heb mijn SB13 ingeruild. Klinkt superstrak in muziek, is heerlijk compact en nog relatief makkelijk te verplaatsen in je eentje.  Maar nu ik de PB13 Ultra heb staan merk ik wel heeeeeel wat verschil. De bass is nog steeds erg strak alleen gaat hij wel veel, maar dan ook veel lager, harder en hij hoeft er zichtbaar minder hard voor te werken. :worship: 
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

mel

Quote from: 1198 on December 21, 2012, 21:45:15
Als je een SB13 besteld zou ik er wel 2 nemen. Ik speel in 30m2 en heb mijn SB13 ingeruild. Klinkt superstrak in muziek, is heerlijk compact en nog relatief makkelijk te verplaatsen in je eentje.  Maar nu ik de PB13 Ultra heb staan merk ik wel heeeeeel wat verschil. De bass is nog steeds erg strak alleen gaat hij wel veel, maar dan ook veel lager, harder en hij hoeft er zichtbaar minder hard voor te werken. :worship:

oei, kan je je vrouwelijke hormonen nog in bedwang houden nu? ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

#577
Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
Heb verder geen behoefte aan een oversized kist in mijn woonkamer er zijn voor mezelf nog esthetische "WAF" normen  ;D

Waar plaats ik nu het best mijn bestelling bij Lsound.eu of bij Hifi corner.nl, beiden hebben dezelfde prijs?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

yorkie13

hificorner.nl (sponsor)

is de nederlandse importeur, heb er goede ervaringen mee .

1198

Zou hem ook gewoon in NL halen bij de dealer.

Toch stuk makkelijker ivm garantie.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

FeaR1986

Kan je überhaupt nog bij LSound bestellen? Heb verhalen gehoord dat mensen meteen door werden verwezen naar de Nederlandse importeur sinds we die hebben.
Sowieso lijkt het mij een no-brainer waar te bestellen als de prijs gelijk is, in eigen land of een stuk verder weg...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mario D

Quote from: FeaR1986 on December 22, 2012, 01:56:33
Kan je überhaupt nog bij LSound bestellen? Heb verhalen gehoord dat mensen meteen door werden verwezen naar de Nederlandse importeur sinds we die hebben.
Sowieso lijkt het mij een no-brainer waar te bestellen als de prijs gelijk is, in eigen land of een stuk verder weg...

Ik als goede klant kan het in ieder geval nog.  :D

Misschien ook omdat er in BE geen verdeler zit.

Lsound + verzending is zo goed als gelijk aan Hificorner die gratis verzenden in de Benelux.

Mario D

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 22:56:40
Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
Heb verder geen behoefte aan een oversized kist in mijn woonkamer er zijn voor mezelf nog esthetische "WAF" normen  ;D

Waar plaats ik nu het best mijn bestelling bij Lsound.eu of bij Hifi corner.nl, beiden hebben dezelfde prijs?

Ik denk dat mijn sunfire de SvS toch aardig het vuur aan de schenen legt, en voor een mindere prijs.  ;)

Midstar

Quote from: kalimero on December 22, 2012, 06:40:31
Ik denk dat mijn sunfire de SvS toch aardig het vuur aan de schenen legt, en voor een mindere prijs.  ;)
Denk dat hij de markt al door genomen heeft  ;)

Mario D

Quote from: Midstar on December 22, 2012, 08:59:53
Denk dat hij de markt al door genomen heeft  ;)

Proberen kan nooit kwaad.  ;D

jvanhambelgium

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 22:56:40
Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
Heb verder geen behoefte aan een oversized kist in mijn woonkamer er zijn voor mezelf nog esthetische "WAF" normen  ;D

Je kan er perfect een tafelkleedje overleggen en een plantje erop zetten en dan is er niks meer te zien.
Da's het voordeel van een grote(re) kist ...  :headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Ik heb enkele dagen geleden de juiste maten opgezocht van de 3 kanshebbende SVS subs ( SB13 ULTRA - PB12-Plus DSP of PB13-Ultra DSP ).Ik wist allang dat het geen kleine jongens zijn maar de beschikbare plaatsen in mijn HT zijn beperkt.
Hier een foto van de schermzijde, de enige 2 mogelijkheden zijn :tussen L front en de center of tussen de R front en de center.
In de hoek is jammer genoeg niet mogelijk omdat anders de front voor het scherm komt



Aan de zetelzijde ongeveer hetzelfde verhaal. Links naast de zetel, waar mijn huidige sub staat of rechts naast de zetel , waar momenteel een houten kist staat. Ik moet er wel bijvertellen dat de ruimte achter de zetel nog ongeveer 4 meter doorloopt. Dus achter de zetel stopt de HT niet. Dus ook hier is plaatsing in een hoek niet mogelijk.



Welke van de 4 plekken zou de voorkeur hebben om het beste uit de sub te halen?
Graag jullie tips aub

Mucho gracias

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Remco

Ik zou de PB12plus kiezen met een antimode 8033C en dan links of rechts van je center speaker plaatsen. De antimode die ik onlangs heb aangeschaft heeft een enorme verbetering teweeg gebracht. Respons is veel vlakker geworden en je bent dus flexibeler kwa plaatsing.

De PB13 is echt groot en ga je denk ik van schrikken als je deze in het echt ziet. De 12 plus is echt een fenomenaal goede sub voor HT. De SB13 zou mijn keuze niet zijn als het alleen voor HT is.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

mel

Quote from: Remco on December 22, 2012, 10:52:03
Ik zou de PB12plus kiezen met een antimode 8033C en dan links of rechts van je center speaker plaatsen. De antimode die ik onlangs heb aangeschaft heeft een enorme verbetering teweeg gebracht. Respons is veel vlakker geworden en je bent dus flexibeler kwa plaatsing.

De PB13 is echt groot en ga je denk ik van schrikken als je deze in het echt ziet. De 12 plus is echt een fenomenaal goede sub voor HT. De SB13 zou mijn keuze niet zijn als het alleen voor HT is.

Voila se, dat is nu eens een kompleet antwoord !  :worship: Bedankt!
Heeft die anti mode je sub ook strakker doen klinken?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RalphH

Tip
Als plekken om het ding neer te zetten, beperkt zijn, meet dan eerst met REW waar je huidige sub de beste response geeft.
Als deze op de geschikte plaatsingsopties nulls creëert op de luisterplek, dan zal de svs dit waarschijnlijk ook doen en schaf je wellicht voor niks iets anders aan...
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Joske007

#590
Rew, ja al veel over gehoord, maar moeilijk en niet voor iedereen altijd te begrijpen.
Al die termen, dsp, antimode, rew, enz..  ???

Het verschil bij een bestelling tussen Lsound.eu of bij Hifi corner.nl, bestaat in de omruilgarantie (prijzen zijn gelijk).
Bij Lsound.eur =  45 dagen Buy & Try.
Bij Hifi corner.nl = 10 dagen Buy & Try + gratis Ixos subwooferkabel.

Ik kan dus zowel bij Lsound als bij Hifi corner bestellen, die 45 dagen Try & Buy, lijkt me echt de moeite en is kans op een miskoop door een return vlug rechtgezet.


Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Hany

Quote from: Joske007 on December 22, 2012, 11:27:37
Rew, ja al veel over gehoord, maar moeilijk en niet voor iedereen altijd te begrijpen.
Al die termen, dsp, antimode, rew, enz..  ???

lang leve het tijdperk van afkortingen!
wat betekend REW?

Joske007

R = rust
E = een
W = week

Rust Een Week om na alle handleidingen, software, metingen, akoestiek, enz... eens lekker uit van de hoodfpijn  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

RalphH

Room Equalization Wizzard --> check het forum maar even.

Quote from: Joske007 on December 22, 2012, 11:27:37
Rew, ja al veel over gehoord, maar moeilijk en niet voor iedereen altijd te begrijpen.
Al die termen, dsp, antimode,


REW is NIET moeilijk. Ik heb op eigen houtje uitgezocht hoe het werkt en ik ben geen genie, nog niet bijna. Ben wel geïnteresseerd in verbetering en niet te beroerd om ergens mee aan de slag te gaan. Daarbij is de handleiding van REW nagenoeg fool proof.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

Quote from: Remco on December 22, 2012, 10:52:03
Ik zou de PB12plus kiezen met een antimode 8033C en dan links of rechts van je center speaker plaatsen. De antimode die ik onlangs heb aangeschaft heeft een enorme verbetering teweeg gebracht. Respons is veel vlakker geworden en je bent dus flexibeler kwa plaatsing.

De PB13 is echt groot en ga je denk ik van schrikken als je deze in het echt ziet. De 12 plus is echt een fenomenaal goede sub voor HT. De SB13 zou mijn keuze niet zijn als het alleen voor HT is.
De Plus is inderdaad al een goede sub. Ultra is echter zonder meer een betere sub.
Vraag is ook of de antimode nodig is.
Zo heeft de Ultra ook een 2 bands PEQ aan boord die mogelijk afdoende is om staande golven te temperen.

@ Mel :wat voor receiver/processor gebruik je ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Hipster on December 22, 2012, 13:44:29
De Plus is inderdaad al een goede sub. Ultra is echter zonder meer een betere sub.
Vraag is ook of de antimode nodig is.
Zo heeft de Ultra ook een 2 bands PEQ aan boord die mogelijk afdoende is om staande golven te temperen.

@ Mel :wat voor receiver/processor gebruik je ?

Onkyo TX SR 805

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Die heeft Audyssey MultEQ XT aan boord.
Dat is geen slecht systeem voor sub EQ en zou best wel eens afdoende kunnen zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Enkel jammer dat het aantal banden beperkt is. Heb zelf de 808 en zou wat meer willen kunnen finetunen (los van Audyssey).
De stappen zijn wat groot --> 25, 40, 63, 100 en dan nog 1 of 2 die wat hoger liggen als ik me niet vergis.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Remco

Quote from: mel on December 22, 2012, 10:55:23
Voila se, dat is nu eens een kompleet antwoord !  :worship: Bedankt!
Heeft die anti mode je sub ook strakker doen klinken?

Jazeker. Ik was al zeer tevreden, maar het laag is echt strakker geworden. De pieken (die mijn wanden en deuren lieten resoneren) zijn echt weggehaald. Je kunt inderdaad een meting gaan uitvoeren wat de respons van de sub is en dan de ideale plaats gaan bepalen. Als je daar geen zin in hebt, dan kan de antimode een prima uitkomst bieden.
HT ruimte: Zolder | Sonitus Acoustics |
Versterker/Bron: Marantz SR8012 CM Stufe1 | Oppo UDP-203 CM Stufe2 |
Luidsprekers 5.2.4 : Ascendo The6-P CM | Cabasse Eole-4 | Dual JL Audio E-112 |
Beeld: Sony VPL-VW360ES CM Stufe2 | Screen Excellence Enlightor Neo 108 inch 21x9 |

RalphH

Let er wel op dat de antimode enkel de toppen er afhaalt. Heb je last van dalen (gebrek aan laag), dan heb je niets aan de antimode.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer