Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Mario D

Quote from: mel on December 21, 2012, 15:00:58
Nu ik de laatste maanden mijn HT ruimte grondig heb aangepast , een spanscherm en PJ heb aangekocht, begin ik te denken om mijn sub te upgraden. Momenteel bezit ik een SVS SB12 PLUS , de sub dient enkel en alleen om films te bekijken! De HT ruimte is 7x8 meter .1 ding staat vast: het wordt weer een SVS, de prestaties en de looks hebben mij van het begin aangesproken.
Er zijn 3 kanshebbers: de SVS SB13-Ultra - SVS PB12-Plus DSP - SVS PB13-Ultra DSP
De eerste overweging is of het een gepoorte sub wordt of een gesloten.
Alle tips , raadgevingen en gebruikservaringen zijn welkom.
Ik wil ook ineens even weten of er interesse is in mijn SB12 PLUS, ik zou het wss bij 1 sub willen houden, dus dan kan deze eventueel te koop aangeboden worden.
Alles is nog onder groot voorbehoud, ik wil me gewoon tijdig informeren

mvg

In een ruimte van 7x8 en enkel HT is er voor mij geen twijfel => PB-13 Ultra  :thumbs-up:   ;)

@Hipster,

Voor de looks moet je zo een captivator niet kopen vind ik persoonlijk, de prestaties is wat anders natuurlijk.  :D

Staaled

Quote from: RalphH on December 21, 2012, 15:29:57
Wie wil m niet ;D.
Wel een iets andere prijsklasse aangezien er ook nog een geschikte amp bij moet.

Een PB13 Ultra is rond de €2000. Iets erbij en je bent er.
Al zijn er amps die minder kosten , op een dergelijke sub wil je echt vermogen aansluiten.

Wel moet je evt. bereid zijn de sub in te regelen.
Daarentegen, heb je al Audyssey of Anthem ARC kun je dat achterwege laten.


Quote from: kalimero on December 21, 2012, 15:30:44
In een ruimte van 7x8 en enkel HT is er voor mij geen twijfel => PB-13 Ultra  :thumbs-up:   ;)

@Hipster,

Voor de looks moet je zo een captivator niet kopen vind ik persoonlijk, de prestaties is wat anders natuurlijk.  :D
Ik begrijp uit de eerste post dat het om een HT ruimte gaat.
Daar voldoen de basic looks prima. :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Hipster on December 21, 2012, 15:24:28
Ter overweging. :)
Wil je écht een grote sprong maken én het bij 1 sub houden staat er een JTR Captivator in de marktsectie.

Ja , ik heb hem zien staan, maar zoals kalimero ook terecht zegt en ik zijn mening deel: die moet je niet echt voor de looks nemen...hoewel hij ongetwijfeld de pannen van het dak zal spelen. SVS en hebben mijn hart gestolen ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: bluemagics on December 21, 2012, 15:21:56
Hoeveel wil je hebben voor je SB12-Plus?  ::)

Goeie vraag, heb ik nog helemaal niet over nagedacht omdat de plannen nog helemaal niet concreet zijn ( maar mezelf kennende kan het snel concreet worden  :hehe: )
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Is het juist als ik zeg dat je een gepoorte sub helemaal afsluit met die drie stoppen , dat je dan een gesloten sub creeert??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RalphH

Zou wel checken of ie daar voor geschikt is, je verandert namelijk ineens heel de sub. Van mijn pb12plus (oud model, 1 woofer) kun je max 2 poorten afsluiten, je dient dan wel een schakelaar om te zetten om de tuning te corrigeren.
Resultaat met meer poorten dicht --> minder druk. Heb bij mij 1 poort gesloten, tuning is dan 16Hz.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Mario D

Quote from: mel on December 21, 2012, 15:47:28
Is het juist als ik zeg dat je een gepoorte sub helemaal afsluit met die drie stoppen , dat je dan een gesloten sub creeert??

Volgens de handleiding van de Sledge versterkers kan je Sealed mode gebruiken dus geen probleem.
Door de grotere kastinhoud zal het er enkel op verberteren tegenover de SB-13.

Het voordeel met de PB-13 is dat je dan kan kiezen hoe je hem gaat gebruiken, bij de SB-13 het je de keuze dan weer niet.

Let ook wel even op als je naar de SB-13 kijkt, er is namelijk een SB-13+ en een SB-13 Ultra.

Forumlid 1198 heeft De SB-13 ingeruild voor de PB-13, anders hem eens PM'en.  ;)


mel

Quote from: kalimero on December 21, 2012, 16:19:19
Volgens de handleiding van de Sledge versterkers kan je Sealed mode gebruiken dus geen probleem.
Door de grotere kastinhoud zal het er enkel op verberteren tegenover de SB-13.

Het voordeel met de PB-13 is dat je dan kan kiezen hoe je hem gaat gebruiken, bij de SB-13 het je de keuze dan weer niet.

Let ook wel even op als je naar de SB-13 kijkt, er is namelijk een SB-13+ en een SB-13 Ultra.

Forumlid 1198 heeft De SB-13 ingeruild voor de PB-13, anders hem eens PM'en.  ;)

ga ik eens doen, bedankt
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Maar is voor puur HT gebruik een gesloten sub beter geschikt dat een gepoorte??
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

RalphH

#559
Gepoort geeft doorgaans wat meer druk. Gesloten is wat subtieler. Voor HT --> Gepoort dus.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Staaled

De PB 13 Ultra "klinkt" niet goed indien je alle poorten plugt.
Zeker niet in jouw, redelijk forse ,ruimte.

Dat laatste en puur HT maakt m.i. een gepoorte sub de beste keus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mel

Quote from: Hipster on December 21, 2012, 16:45:23
De PB 13 Ultra "klinkt" niet goed indien je alle poorten plugt.
Zeker niet in jouw, redelijk forse ,ruimte.

Dat laatste en puur HT maakt m.i. een gepoorte sub de beste keus.

OK, dus een gepoorte sub, zoals de PB13 ultra is beter geschikt op voorwaarde dat je niet alle poorten sluit?
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Staaled

Quote from: mel on December 21, 2012, 17:01:49
OK, dus een gepoorte sub, zoals de PB13 ultra is beter geschikt op voorwaarde dat je niet alle poorten sluit?
Ja.
Kast ,driver en filter zijn afgestemd in deze.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joske007

Ik sta op het punt om een SVS SB13-Ultra aan te kopen, maar twijfel tussen piano zwart gelakt of zwart fineer.

Iemand die me kan zeggen of de piano-lak van deze sub of de of de zwarte eik fineer een goed keuze is kwestie van duurzaamheid.
Zelf vind ik de piano-lak wel een mooie uitstraling hebben, maar het vrouwtje thuis vindt dat poetsen maar niets.

Piano-lak zwart zou overigens wel goed matchen bij mijn Focal 826v   ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 19:03:07
Ik sta op het punt om een SVS SB13-Ultra aan te kopen, maar twijfel tussen piano zwart gelakt of zwart fineer.

Iemand die me kan zeggen of de piano-lak van deze sub of de of de zwarte eik fineer een goed keuze is kwestie van duurzaamheid.
Zelf vind ik de piano-lak wel een mooie uitstraling hebben, maar het vrouwtje thuis vindt dat poetsen maar niets.

Piano-lak zwart zou overigens wel goed matchen bij mijn Focal 826v   ;)

Wat heeft je doen beslissen om voor deze sub te gaan? Enkel voor films , HT of voor beide?

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
De subwoofer wordt voor 50% zowel muziek als voor film gebruikt, al vind ik een zeer snelle en strakke bas voor een goede muzikale weergave wel zeer belangrijk.

Dus enkel de keuze maken tussen zwarte piano-lak of fineer-eik rest me nog  :crazy:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 19:24:47
Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
De subwoofer wordt voor 50% zowel muziek als voor film gebruikt, al vind ik een zeer snelle en strakke bas voor een goede muzikale weergave wel zeer belangrijk.

Dus enkel de keuze maken tussen zwarte piano-lak of fineer-eik rest me nog  :crazy:

Ik heb een PB13 in piano-lak en dat is natuurlijk toch wel fragiel hoor zeker wat betreft micro-krassen etc.
Een (matt) zwart in fineer lijkt me ook een goede keuze.

Mijn nieuwe speakers heb ik in ieder geval niet meer in de pianolak genomen maar in de zwarte fineer en dat is ook ferm!

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

mel

Ik zou in elk geval voor het zwarte eiken fineer gaan
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Glanzende lak is inderdaad wel krasgevoelig.
Misschien het vrouwtje dan toch haar keuze voor zwart fineer laten doorwegen  ;)

Pianolak


Eik fineer
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 19:24:47
Ik heb voor een SB13-Ultra gekozen omdat mijn woonkamer 50m² is, zonder de open keuken erbij gerekend en vanwege de kleine voetafdruk?
De subwoofer wordt voor 50% zowel muziek als voor film gebruikt, al vind ik een zeer snelle en strakke bas voor een goede muzikale weergave wel zeer belangrijk.

Dus enkel de keuze maken tussen zwarte piano-lak of fineer-eik rest me nog  :crazy:

Ik wil je nu niet doen twijfelen maar na contact te hebben gehad met L sound hebben ze me daar gezegd dat de PB12 PLUS DSP nog een stuk beter is dan de SB13, en de prijs is gelijk. Is wel iets groter. Beslissingen beslissingen :hehe:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Joske007

Quote from: mel on December 21, 2012, 19:48:42
Ik wil je nu niet doen twijfelen maar na contact te hebben gehad met L sound hebben ze me daar gezegd dat de PB12 PLUS DSP nog een stuk beter is dan de SB13, en de prijs is gelijk. Is wel iets groter. Beslissingen beslissingen :hehe:

Mijn keuze staat vast op de SB13-Ultra tenzij iemand me zwaar kan overtuigen om hiervoor niet te gaan, maar dat betwijfel ik  ;)

Plaats ik nu mijn bestelling bij Lsound.eu of bij Hifi corner.nl, beiden hebben dezelfde prijs?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mel

ja, daar zeg je me wat, ik heb de vorige 2 keer bij L sound besteld...Is ook wat exotischer , zo bestellen in het verre Noorden ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Quote from: Joske007 on December 21, 2012, 19:53:41
Mijn keuze staat vast op de SB13-Ultra tenzij iemand me zwaar kan overtuigen om hiervoor niet te gaan, maar dat betwijfel ik  ;)


Ik wou dat ik dat ook zo kon, een besluit nemen en er dan bij blijven :bigsmile:
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Raymond187

Quote from: mel on December 21, 2012, 19:56:24
Ik wou dat ik dat ook zo kon, een besluit nemen en er dan bij blijven :bigsmile:
Gewoon je vrouwen hormoon uitschakelen  :thumbs-up:

Focus charlie focus :D

mel

Quote from: Raymond187 on December 21, 2012, 20:05:04
Gewoon je vrouwen hormoon uitschakelen  :thumbs-up:

Focus charlie focus :D

hahahaha, das een goeie ;D ;D
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820