Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on June  3, 2011, 08:31:56
In ieder geval is er dus verder niets anders aan tov "vorige" Ultra-13 systemen in het algemeen, niet meer output (of toch niet merkbaar, 1dB ofzo), niet dieper.

Zou best kunnen, de SPL meting op de US site is trouwens nog van 2007.
Alhoewel dat op voorhand moeilijk te zeggen is.  ;)


Als je al een PC13-Ultra/PB13-Ultra hebt denk ik niet dat dit een "upgrade" zal zijn ... imho. Je kan misschien wel eens teleurgesteld zijn en het gaat je wel wat geld kosten...

>:D  ;)



Mario D

Heb nu al even kunnen spelen met de nieuwe PC13-DSP en hier mijn ervaringen.

Wat er eerst en vooral opviel was bij het aanzetten een licht geluid/wind, dit is enkel te horen als het echt muisstil is in huis.
Na contact met Lsound bleek dit volkomen normaal voor de nieuwe DSP versterker. (ook bevestigd door de CEO van SvS op andere Fora)

Ook de volumeschaal is ander opgebouwd nu en deze gaat van -100 tot 0.
De begininstelling is -20 volgens de handleiding, eerst kon ik het amper geloven dat je hem zo ver open moet draaien maar dit bleek toch te kloppen.
Vanaf -20 gaat het volume per nummertje wel sterk naar omhoog.  :D

De meerwaarde van de watt's zijn voor mij niet merkbaar in SPL maar wel ik klank. (in de goede zin)   8)
Vergeleken met de vorige versie van de PC13 klinkt deze strakker/agressiever/korter, ik vergelijk het met nieuwe remmen op de auto waar je meteen met je neus tegen de ruit hangt.  :D

Ook in stereo klinkt hij nu veel beter dan de vorige PC13.

Kortom, in het begin had ik wat aanpassingsverschijnselen met de nieuwe amp maar deze zijn volledig van de baan en ben super tevreden nu.  :pompom:

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on June 20, 2011, 18:38:57
Heb nu al even kunnen spelen met de nieuwe PC13-DSP en hier mijn ervaringen.

Wat er eerst en vooral opviel was bij het aanzetten een licht geluid/wind, dit is enkel te horen als het echt muisstil is in huis.
Na contact met Lsound bleek dit volkomen normaal voor de nieuwe DSP versterker. (ook bevestigd door de CEO van SvS op andere Fora)

Ook de volumeschaal is ander opgebouwd nu en deze gaat van -100 tot 0.
De begininstelling is -20 volgens de handleiding, eerst kon ik het amper geloven dat je hem zo ver open moet draaien maar dit bleek toch te kloppen.
Vanaf -20 gaat het volume per nummertje wel sterk naar omhoog.  :D

De meerwaarde van de watt's zijn voor mij niet merkbaar in SPL maar wel ik klank. (in de goede zin)   8)
Vergeleken met de vorige versie van de PC13 klinkt deze strakker/agressiever/korter, ik vergelijk het met nieuwe remmen op de auto waar je meteen met je neus tegen de ruit hangt.  :D

Ook in stereo klinkt hij nu veel beter dan de vorige PC13.

Kortom, in het begin had ik wat aanpassingsverschijnselen met de nieuwe amp maar deze zijn volledig van de baan en ben super tevreden nu.  :pompom:

Had jij op je vorige PC13 de Anti-mode of een receiver met Audessey gebruikt ? Want dan kan ik begrijpen dat deze SVS DSP versie een stuk beter gaat klinken dan een setup zonder enige correctie.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on June 20, 2011, 19:52:35
Had jij op je vorige PC13 de Anti-mode of een receiver met Audessey gebruikt ? Want dan kan ik begrijpen dat deze SVS DSP versie een stuk beter gaat klinken dan een setup zonder enige correctie.

Neen ik heb zowel op deze als de vorige geen EQ gebruikt.
De EQ in de sledge amp is niet handig in gebruik vind ik dit had beter gekund, hadden ze hier nu eens een meetmicrofoon meegeleverd met een auto set up.
Als ik voor een EQ ga zal het een Anti-Mode of de SvS EQ zijn denk ik.

THX-UltraII

Heeft de PC13 Ultra High Level inputs?

Mario D

Quote from: THX-ultraII on June 21, 2011, 08:41:51
Heeft de PC13 Ultra High Level inputs?

Ik denk het niet Sander.  ;)


Mario D

Ik geraak er ook niet uit waarom deze schakelaar er op zit.??

"There is also a switch below the input connectors labeled "Input Level". This switch can be used to select either consumer audio (Normal)or pro audio (Hi-Level) voltage levels depending on the source device."

Ejorne

Quote from: kalimero on June 21, 2011, 09:12:29
Ik geraak er ook niet uit waarom deze schakelaar er op zit.??

"There is also a switch below the input connectors labeled "Input Level". This switch can be used to select either consumer audio (Normal)or pro audio (Hi-Level) voltage levels depending on the source device."

Dat is om de ingangsgevoeligheid aan te passen volgens mij. Mijn Behringer DSP had ook zo'n schakelaartje.

daxie

Quote from: Ejorne on June 21, 2011, 09:23:06
Dat is om de ingangsgevoeligheid aan te passen volgens mij. Mijn Behringer DSP had ook zo'n schakelaartje.

inderdaad. Pro-level apparatuur heeft een ander voltagebereik dan consumerlevel apparatuur.

FeaR1986

Quote from: kalimero on June 21, 2011, 08:50:08
Ik denk het niet Sander.  ;)



Werkt SVS net niet als BK en REL met XLR voor High-Level?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

yorkie13

BK werkt met een Neutrik aansluiting voor High level.

wel hebben de Monolith en de + versie een XLR low level balanced aansluiting

FeaR1986

Ah, dan ga ik daar fout. Dacht altijd dat een ronde aansluiting gewoon XLR was. Niet wetende dat er dus ook nog zoiets bestond als "neutrik".
Maar zijn die XLR op de SVS dan niet voor high-level?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Mario D

Quote from: daxie on June 21, 2011, 10:14:46
inderdaad. Pro-level apparatuur heeft een ander voltagebereik dan consumerlevel apparatuur.

Ok dan laat ik het maar op normaal staan. tnx.

Petertyuh

Quote from: FeaR1986 on June 21, 2011, 14:44:09
Ah, dan ga ik daar fout. Dacht altijd dat een ronde aansluiting gewoon XLR was. Niet wetende dat er dus ook nog zoiets bestond als "neutrik".
Maar zijn die XLR op de SVS dan niet voor high-level?
Neuterik is een merk en geen type aansluiting. Die ronde stekkers met 3 (of 5) pinnen zijn wel degelijk XLR aansluitingen. En Neuterik staat bekend om goede kaliteit connectors, bij ons op het werk worden ze ook veel gebruikt en worden ze ook heel consequent bij de merknaam genoemd (terwijl het toch echt powercon aansluitingen zijn).

edwinvh

Omdat ik sinds kort ook eigenaar ben geworden van een SVS, zal ik dit topic weer eens omhoog pushen.

Ik heb de PC13 ultra DSP van Kalimero over genomen.
Vandaag afgesteld met de Anti-Mode en Audyssey van de Denon 4810.
Helaas met 3 rca kabels die doorverbonden zijn omdat ik een kabel van 15 meter nodig heb.
Maar morgen of overmorgen is de 15 meter kabel klaar om op te halen. (audioquest op maat gemaakt)

Ik moet zeggen dat ik het een super sub vindt.
Ik had verwacht dat hij voor muziek niet mooi zou klinken maar dat doet hij dus wel netjes.
Hij gaat lekker laag en ook strak.

Ik ben weer een tevreden mens  ;D

Mario D


squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

sublover

#342
http://www.svsound.com/products-parts-plus12_3woofer2.cfm

Dit is toch eigenlijk fantastisch, er werken echt slimme mensen daar bij SVS

Hier kan menig bedrijf een voorbeeld aan nemen.
Hypex bijvoorbeeld, vindt mijn HS200 is (volgens hypex) zo oud dat ze hem niet willen repareren, want hij komt uit 2005!

Quote Hypex

Hallo Danny,

Helaas wordt de HS200 niet meer gerepareerd. Dit product is al zeer oud en hier verlenen we geen service meer op.

Ik kan je hier dus niet bij helpen.


Met vriendelijke groet,

Niels Burema

Productie manager


jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

master30

Quote from: sublover on September 20, 2011, 08:50:40
http://www.svsound.com/products-parts-plus12_3woofer2.cfm

Dit is toch eigenlijk fantastisch, er werken echt slimme mensen daar bij SVS

Hier kan menig bedrijf een voorbeeld aan nemen.
Hypex bijvoorbeeld, vindt mijn HS200 is (volgens hypex) zo oud dat ze hem niet willen repareren, want hij komt uit 2005!

Quote Hypex

Hallo Danny,

Helaas wordt de HS200 niet meer gerepareerd. Dit product is al zeer oud en hier verlenen we geen service meer op.

Ik kan je hier dus niet bij helpen.


Met vriendelijke groet,

Niels Burema

Productie manager



Zeer oud? 6 jaar? wat denken ze dat je elk jaar een nieuwe gaat kopen?
Ze kunnen hem toch tegen vergoeding wel repareren? wat een butzaak dan.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Ejorne

#345
Quote from: sublover on September 20, 2011, 08:50:40
http://www.svsound.com/products-parts-plus12_3woofer2.cfm

Dit is toch eigenlijk fantastisch, er werken echt slimme mensen daar bij SVS

Hier kan menig bedrijf een voorbeeld aan nemen.
Hypex bijvoorbeeld, vindt mijn HS200 is (volgens hypex) zo oud dat ze hem niet willen repareren, want hij komt uit 2005!

Quote Hypex

Hallo Danny,

Helaas wordt de HS200 niet meer gerepareerd. Dit product is al zeer oud en hier verlenen we geen service meer op.

Ik kan je hier dus niet bij helpen.


Met vriendelijke groet,

Niels Burema

Productie manager



Je vindt het aanbieden van een upgrade onderdeel, een woofer in dit geval, een fantastische service? En vergelijkt dat met een reparatie van hypex?
Of ik moet me sterk vergissen maar hypex kan jouw heel goede onderdelen aanbieden om je hs200 te upgraden...

sublover

Quote from: Ejorne on September 20, 2011, 16:49:30
Je vindt het aanbieden van een upgrade onderdeel, een woofer in dit geval, een fantastische service? En vergelijkt dat met een reparatie van hypex?
Of ik moet me sterk vergissen maar hypex kan jouw heel goede onderdelen aanbieden om je hs200 te upgraden...

Hypex heeft mij met een kluitje het riet ingestuurd.
De hs200 kan de prullenbak in volgend hypex

Vergelijk met svs is misschien niet helemaal appels met appels

Ejorne

Quote from: sublover on September 20, 2011, 18:08:20
Hypex heeft mij met een kluitje het riet ingestuurd.
De hs200 kan de prullenbak in volgend hypex

Da's inderdaad niet netjes. Maar wellicht wordt er alleen garantie afhandeling gedaan en bedoeld?
Ik zou in ieder geval proberen er iemand anders naar te laten kijken, misschien een goede reseller van hypex?

Sphinkx

Ik heb een probleempje met mijn SVS PB12+ sub...    :(

Set-Up

Marantz AV7005 & MM8003
Panasonic TH46PZ85 & BD55
B&W S3 603 - B&W S3 602 - B&W S3 601 - B&W S3 LCR600 Center
SVS PB12+

Versterker - Processor zijn met XLR's verbonden. Langs al mijn boxen heb ik geluid. Geen probleem daar. Kabel van mijn SVS gaat rechtstreeks naar mijn Processor. Dit is zoals het hoort volgens de handleiding. Wanneer ik echter een testtoon laat lopen komt er geen geluid uit mijn SVS.

Vanaf 80 Hz moet mijn SVS het laag overnemen. Gain staat op ongeveer 1/4 - 1/3. Phase staat uit. Ik heb de instelling disabled waarbij ik op mijn sub instel vanaf wanneer hij de lage tonen moet overnemen.

Tijd terug merkte ik op dat mijn SVS niet opsprong automatisch. Normaal gezien moet hij dit doen als hij lage tonen krijgt. Daarom heb ik die maar op altijd aan gezet. Maar ik krijg nog steeds geluid. Het groen ledje brand wel. Wanneer ik mijn sub opzet hoor ik ook een stil 'plofje'. Dat is normaal volgens mij...

Iemand een idee wat ik verkeerd gedaan heb, of kan er iets stuk zijn aan mijn sub? Ik heb reeds eens naar de weerstand gekeken maar die was nog goed. Heb die voor alle zekerheid wel vervangen maar dat was dus niet nodig.
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

Mario D

Het probleem zal waarschijnlijk liggen aan de connector van de Processor en/of subwoofer of aan de subwooferkabel.
M.a.w de subwoofer krijgt geen signaal, je kan al beginen elemineren door Bv je subwooferkabel uit de processor te halen en over het puntje van de RCA te gaan met je vinger => Geen geluid => probleem met Subwooferkabel en/of subwoofer(connector).
                               Wel geluid => probleem met Processor.

Het plopje wat je hoort is volkomen normaal bij de (Bash) SvS subwoofers.