Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

daxie

Quote from: Hipster on April 15, 2011, 09:36:05
Ach , een 13 Ultra klopt een DD 18 al in output én extensie. :angel:

en in strakheid? Nog niet.

Staaled

Quote from: daxie on April 15, 2011, 09:39:30
en in strakheid? Nog niet.
anti mode ertussen en je zult versteld staan. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

daxie

Quote from: Hipster on April 15, 2011, 10:05:40
anti mode ertussen en je zult versteld staan. 8)


Dat heeft er niks mee te maken.
Je akoestische respons van je ruimte heeft niks te maken met de kwaliteit van de subwoofer zelf.
Je kan twee subwoofers op dezelfde manier afregelen zodat ze volkomen gelijk meten, en toch volledig anders klinken.

Wat ik dus bedoelde was: "als je de svs pc13 ultra vergelijkt met de DD18 en ze beide gelijkaardig akoestisch inregelt, dan zal de pc13 ultra wellicht iets meer extensie bieden, maar zal de DD18 strakker klinken".

Trouwens, met room gain is de bijkomende extensie van de pc13 tov de DD18 wellicht te verwaarlozen, aangezien je die extra extensie wellicht toch moet terugbrengen via je antimode...

Staaled

Quote from: daxie on April 15, 2011, 10:10:00

Dat heeft er niks mee te maken.
Je akoestische respons van je ruimte heeft niks te maken met de kwaliteit van de subwoofer zelf.
Je kan twee subwoofers op dezelfde manier afregelen zodat ze volkomen gelijk meten, en toch volledig anders klinken.

Wat ik dus bedoelde was: "als je de svs pc13 ultra vergelijkt met de DD18 en ze beide gelijkaardig akoestisch inregelt, dan zal de pc13 ultra wellicht iets meer extensie bieden, maar zal de DD18 strakker klinken".

Trouwens, met room gain is de bijkomende extensie van de pc13 tov de DD18 wellicht te verwaarlozen, aangezien je die extra extensie wellicht toch moet terugbrengen via je antimode...

De antimode regelt alleen de output.

En of een Ultra even strak klinkt als een DD ?
Ik heb ze nooit tegelijkertijd hier gehad.
Echter de trom waar DD liefhebbers telkens weer op slaan ,nl. dat SVS niet strak kán klinken,is passé.



"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

daxie

Quote from: Hipster on April 15, 2011, 13:36:27
De antimode regelt alleen de output.
Inderdaad. Dus je opmerking was niet correct. Je verandert de intrinsieke kwaliteiten van een subwoofer niet met een antimode.
Dat een sub strakker gaat klinken met elektronische correctie, ben ik met je eens. Maar dat geldt zowel voor de SVS als voor de DD, als voor elke andere subwoofer.

Quote
En of een Ultra even strak klinkt als een DD ?
Ik heb ze nooit tegelijkertijd hier gehad.
Echter de trom waar DD liefhebbers telkens weer op slaan ,nl. dat SVS niet strak kán klinken,is passé.

Dat klopt inderdaad, is passé. Maar dan nog heb je een nuance...

SVS kan inderdaad strak klinken (hell, ik heb zelf 4 jaar eentje gehad), maar haalt het op dat gebied nog altijd niet van de DD.
Echter het prijsverschil is veel groter dan het kwaliteitsverschil.

Mario D

Quote from: daxie on April 15, 2011, 07:57:33
relatief kleine magneet op die ultra-16

Klopt maar dit is dan ook een gesloten kast.
Een grotere magneet zorgt dat de driver sneller in de 0 stand komt. (meer controle,strakheid)
Ik denk dat met een open kast de driver ook meer afziet dan met een gesloten kast, dus met een open kast moet de magneet gewoon groter om meer controle te hebben over de driver. Of ik heb het hier volledig mis.  :D

HTip

Volgens mij heb je gelijk, maar een gesloten kast én een grote magneet is geeft een nog strakker resultaat. Output is dan wel wat minder, maar dat kan je dan weer compenseren met een grotere versterker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RyanB

#307
Na de positieve meet resultaten van enige avs forum bewoners van een standaard audyssey mic vs een gecalibreerde, heb ik toch maar besloten geen gecalibreerde microfoon aan te schaffen.
Voor subwoofer calibraties voldoet hij namelijk ruim (binnen 1db van 10-250hz)
Dus de audyssey mic experimenteel aangesloten aan een sb live mic input om zo eens een REW meting te maken
(die soundkaart heeft welliswaar geen fatsoenlijke preamp voor deze mic... binnenkort soldeer ik een geschikte preamp inelkaar zodat ik eindelijk via de line-in naar binnen kan.. maargoed dat even terzijde)


Dit zijn de resultaten met mn pb13 (sealed mode) in mijn kleine kamer:




Hij is een stuk rechter dan dat ik verwacht had. Men mains hebben bijvoorbeeld veel meer last van dalen en pieken (waarschijnlijk door de bass reflex poorten die ik wellicht allemaal ga dicht duwen binnenkort..)
REW helpt enorm om snel even te checken of de settings in de buurt komen. Je ziet dan veel beter wat een andere crossover doet etc.
Wat voor films zeer helpt (waar soms dezelfde bass in de mains en lfe chan zit) is om de mains en sub samen te laten spelen, zodat je die fase problemen ook kan zien.

Overigens wonderbaarlijk hoe nauwkeurig het menselijk gehoor is, gezien je al snel 0.5 db verschil makkelijk eruit haalt bij de sweeps. De grafiekjes geven dan ook niet echt weer hoe het nu daadwerkelijk klinkt.
Verder ben ik nog niet helemaal erachter hoe ik de fase grafieken kan interpreten mbt het geluid. Gezien ik de fase veel makkelijker kan horen alsdat ik het kan zien in de grafiekjes.

Hopelijk kan ik met de preamp + linein ook eens betere THD metingen maken, echt leuk zeg deze techniek/software  :pompom:
/edit: mm wellicht past post beter in waterval thread  :ph34r:

Mario D

Kan er me iemand zeggen wat de afmetingen zijn van de doos waar de PB13 ultra in zit.??

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on April 24, 2011, 08:28:42
Kan er me iemand zeggen wat de afmetingen zijn van de doos waar de PB13 ultra in zit.??

Als je de exact afmetingen wil mail je beter even naar L-SOUND.
Nu staat die SVS op een palet als ze die leveren en zit die nog netjes ingepakt in een foamen harnas in de kartonnen doos, dus reken nog eens zeker minstens 15cm rondomrond bij alle afmetingen en je zit wel safe.

Waarom deze vraag, bang dat deze niet door de deur kan ?? ;-)

Zo dus ...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on April 24, 2011, 16:14:15
Als je de exact afmetingen wil mail je beter even naar L-SOUND.
Nu staat die SVS op een palet als ze die leveren en zit die nog netjes ingepakt in een foamen harnas in de kartonnen doos, dus reken nog eens zeker minstens 15cm rondomrond bij alle afmetingen en je zit wel safe.

Waarom deze vraag, bang dat deze niet door de deur kan ?? ;-)

Zo dus ...


Het is enkel de hoogte van de doos die ik moet weten, ik ga daarvoor geen mail sturen naar L-SOUND.
Omdat ik liever mijn doos ophaal (zoals altijd) in het Shenker depot vanaf hij van transport komt.  ;)

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on April 26, 2011, 18:29:38
Het is enkel de hoogte van de doos die ik moet weten, ik ga daarvoor geen mail sturen naar L-SOUND.
Omdat ik liever mijn doos ophaal (zoals altijd) in het Shenker depot vanaf hij van transport komt.  ;)

Ik dacht dat jij geen SVS meer hebt ?  Was/ben jij geen Velo SPL-1200/SPL-1500 eigenaar ?
De PB13 is een kleine 57cm hoog ... reken daar dus nog 2 x 15cm (bottom en top) bij en dan zit aan een kleine 90 cm hoogte ofzo van de doos.
Je kan hem in Mechelen bij Schenker natuurlijk ook uitpakken hé ;-)

Met een gemiddelde break krijg je die wel thuis, met een Suzuki ALTO ook maar dan  :headbanging:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Mensen met interesse stuur (Jan) Lsound bericht.  ;D

Terug een Benelux verdeler zoals Mario & Marcel van het voormalige SvS.be zou wel mooi zijn.  :pompom:


QuotePS! We are starting to look into resellers in certain parts of Europe. I was wondering if you had any recommendations for us to use as a distributor (direct to consumer) in Benelux? Where would you like to buy a SVS product in your area on the web?

Best Regards,
Jan Ove Lassesen

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on May  3, 2011, 18:32:57
Mensen met interesse stuur (Jan) Lsound bericht.  ;D

Terug een Benelux verdeler zoals Mario & Marcel van het voormalige SvS.be zou wel mooi zijn.  :pompom:



Ach hij zou gewoon iemand moeten vinden met wat plek waar de SVS'jes te beluisteren zijn. Aankoop gewoon via web alsook transport mag rechtstreeks vanuit Noorwegen komen. Hij heeft er een héél groot pakhuis staan. Als echte Benelux reseller heb je weer wat plek nodig om al die grote dozen te stockeren ;-)


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

THX-UltraII

op mijn PC 13Ultra zit een nop RCA High Pass. Ik kan deze Aan of Uit zetten. Wat doet dit ook alweer precies?

Mario D

Nu is de B-Stock van Lsound erg mooie aanbiedingen van O.a PB-13, jammer genoeg (voor mij ;D ) niet in het Black-Ash.


http://eu.lsound.no/Avdelinger/Produkter/Sales/B-Stock.aspx


Staaled

Quote from: THX-ultraII on May  9, 2011, 21:44:12
op mijn PC 13Ultra zit een nop RCA High Pass. Ik kan deze Aan of Uit zetten. Wat doet dit ook alweer precies?
zie hem nu pas.
kun je op OFF zetten.
met high pass outputs kun je evt signaal doorlussen naar amps.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on April 24, 2011, 16:14:15
Waarom deze vraag, bang dat deze niet door de deur kan ?? ;-)

Het blijkt inderdaad niet te lukken.  :-X
In die villa van jouw was het inderdaad geen probleem denk ik maar in mijn bescheiden rijwoning niet.  ;) :D
Ook in de woonkamer kan ik hem niet echt plaatsen zoals ik hem wil en hij zou dicht tegen de radiator komen te staan.

Daarom is het de nieuwe PC13-Ultra DSP (1000W) geworden.  :headbanging:

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on June  1, 2011, 16:40:21
Het blijkt inderdaad niet te lukken.  :-X
In die villa van jouw was het inderdaad geen probleem denk ik maar in mijn bescheiden rijwoning niet.  ;) :D
Ook in de woonkamer kan ik hem niet echt plaatsen zoals ik hem wil en hij zou dicht tegen de radiator komen te staan.

Daarom is het de nieuwe PC13-Ultra DSP (1000W) geworden.  :headbanging:

Meen je dat ?  :-[ Ik zou toch denken dat in de breedte dat wel door een "standaard" deurgat moet kunnen ? Tja, uitpakken op straat dan maar en zo binnenzeulen ;-) :popcorn: :popcorn:
Met zo'n cylinder heb je natuurlijk deze problemen niet EN zijn de katten je nog dankbaar omdat je een flinke krappaal in huis hebt genomen  :D

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on June  1, 2011, 17:08:14
Tja, uitpakken op straat dan maar en zo binnenzeulen ;-) :popcorn: :popcorn:

Ik woon niet in de buurt waar je dit zomaar even doet, 5 min en je subwoofer is verdwenen.  :D
Via mijn goede relatie met een werknemer van shenker is afhalen handig.  ;)

squeek

Quote from: kalimero on June  1, 2011, 16:40:21
Het blijkt inderdaad niet te lukken.  :-X
In die villa van jouw was het inderdaad geen probleem denk ik maar in mijn bescheiden rijwoning niet.  ;) :D
Ook in de woonkamer kan ik hem niet echt plaatsen zoals ik hem wil en hij zou dicht tegen de radiator komen te staan.

Daarom is het de nieuwe PC13-Ultra DSP (1000W) geworden.  :headbanging:

aah ,mijn volgende upgrade!  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D


squeek

Quote from: kalimero on June  2, 2011, 20:27:49
 

No Way.  :devil:  :D

yes way  :P  je stuurt me wel een pm binnenkort  :D

wat kost deze nu feitelijk? is dit nu het topmodel en is ie nog groter als degeen ik nu heb?

grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Quote from: squeek on June  2, 2011, 20:50:01
yes way  :P  je stuurt me wel een pm binnenkort  :D
wat kost deze nu feitelijk? is dit nu het topmodel en is ie nog groter als degeen ik nu heb?
grtz

De prijs is 1749€ + 66€ shipping.
Deze is de opvolger van de vorige PC13 Ultra, maar deze is wel even groot.
Een paar verschillen zijn de Sledge™ versterker met 1000W ipv de 750W Bash versterker, en dat de versterker DSP heeft.
Ik ben vooral benieuwd wat de Sledge gaat doen tegenover de Bash.

jvanhambelgium

Quote from: squeek on June  2, 2011, 20:10:22
aah ,mijn volgende upgrade!  :D

Heb ergens gelezen :

------------------------------------
SVS replaces the earlier BASH amplifiers with the new Sledge series amplifiers. Existing SVS subwoofers using the earlier BASH amplifiers can also be upgraded to the latest amplifiers (we can give you a S$ quote based on your SVS subwoofer.)

What are the differences between the old BASH vs the new Sledge subwoofer?

Better reliability
High stability into sub 4-ohm load
Digital control knob
DSP controlled to optimize the amplifier/subwoofer interface
5 band Parametric Eq (two adjustable, three factory preset)

Call our hotline for more information on upgrading your SVS subwoofer.
-----------------------------------------------------------


Nu weet ik dus niet of die upgrades van amps er effectief zullen komen voor Europa oid en hoe ze dat gaan regelen ... de SLEDGE is fysisch natuurlijk groter dan de BASH...
In ieder geval is er dus verder niets anders aan tov "vorige" Ultra-13 systemen in het algemeen, niet meer output (of toch niet merkbaar, 1dB ofzo), niet dieper.

Als je al een PC13-Ultra/PB13-Ultra hebt denk ik niet dat dit een "upgrade" zal zijn ... imho. Je kan mischien wel eens teleurgesteld zijn en het gaat je wel wat geld kosten...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)