Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Mario D

#225
Quote from: squeek on November  7, 2010, 22:04:22
hoeveel heb je er feitelijk gehad en weet je nog welke modellen?  :smile:


25-31PC+/20-39PC+(X2)/SB12/PB12+/PC13ultra

Voor de SvSmania had ik nog B&W AWW650, BK Monolith en een Yamaha YST-320.
En eigenlijk ben ik begonnen met een bose lifestyle 18 set.  :D

Zoiets zal het zijn denk ik.  :D

Nu jeukt het weer maar ik laat het zo maar of mijn WAF vilt me levend.  :D

Mario D

De nieuwe PB13 Ultra is nu ook beschikbaar met de zwarte houtfineer, erg mooi.  :wub:

En alsof het nog niet genoeg was nu een 1000W DSP Amp.  :o  :worship:


squeek

wat ga je nu halen? Puur uit interesse, dan weet ik wat misschien men volgende upgrade wordt  :P >:D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Quote from: squeek on November 19, 2010, 22:08:12
wat ga je nu halen? Puur uit interesse, dan weet ik wat misschien men volgende upgrade wordt  :P >:D

Ik twijfel nog.  >:D ;)

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on November 19, 2010, 18:30:25
De nieuwe PB13 Ultra is nu ook beschikbaar met de zwarte houtfineer, erg mooi.  :wub:

En alsof het nog niet genoeg was nu een 1000W DSP Amp.  :o  :worship:



Ja, ik zag het ook ...howly cow... :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mario D

Quote from: jvanhambelgium on November 20, 2010, 00:05:59
Ja, ik zag het ook ...howly cow... :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

De SB13 mag er ook zijn natuurlijk, wat een mooi afgewerkte sub.
Wel heb ik het meer voor de SB13 dan de PB13, ik wil liever geen scheuren in de gyproc.  :D



manta

Met zo'n druk maak je diamanten  ;)

HTip

Quote from: kalimero on November 19, 2010, 22:34:52


Ik twijfel nog.  >:D ;)
Heb je dit merk verlaten? Een bepaalde sub op dit forum was nl. verkocht ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mario D

Quote from: HTip on November 21, 2010, 13:25:54
Heb je dit merk verlaten? Een bepaalde sub op dit forum was nl. verkocht ;D

De DD18 is reeds verkocht maar niet aan mij, vond ik ook niet erg eigenlijk want ik heb een hekel aan pianolak en spullen waar krassen op zijn.
De volgende sub word terug een SVS alleen twijfel ik nog welke.  ;)

jvanhambelgium

Quote from: kalimero on November 21, 2010, 13:36:41
De DD18 is reeds verkocht maar niet aan mij, vond ik ook niet erg eigenlijk want ik heb een hekel aan pianolak en spullen waar krassen op zijn.
De volgende sub word terug een SVS alleen twijfel ik nog welke.  ;)


Had je geen Velodyne SPL-1200 of zoiets ? En daarvoor een SVS ?
Jij wisselt precies zo vaak van sub dan dat sommigen van ondergoed wisselen ...

Volgende SVS ? -> SB16 Ultra ;-) Voor wanneer ie ooit het daglicht ziet...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

squeek

Quote from: kalimero on November 21, 2010, 13:36:41
De DD18 is reeds verkocht maar niet aan mij, vond ik ook niet erg eigenlijk want ik heb een hekel aan pianolak en spullen waar krassen op zijn.
De volgende sub word terug een SVS alleen twijfel ik nog welke.  ;)


van alle merken die je nu hebt gehad, welke vond je nu het beste? wat was je beste sub tot nu toe?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Quote from: squeek on November 21, 2010, 17:50:04
van alle merken die je nu hebt gehad, welke vond je nu het beste? wat was je beste sub tot nu toe?

Dit is een moeilijke zaak....
Het hangt er vanaf hoe je hem gebruikt en voor wat.

Voor Film absoluut de 13" Ultra.
Voor stereo absoluut de velodyne SPL-1200 Ultra.

De SvS 13" ultra driver is echt van een andere planeet, voor film heb IK nog niets beter gehoord.
Hij klinkt niet per se luider dan een SvS 12.3/4 Driver maar hij doet het gewoon op zijn sloffen en klinkt gewoon veel beter.

De idiale HT/stereo subwoofer heb ik nog niet gehoord en gevonden dus ik ga nu terug voor een HT of een stereo sub.

De DD18 zou wel eens de idiale combinatie kunnen zijn voor HT/stereo maar zoals ik al zei heb ik een pianolakfobie. (en mijn subs zijn steeds zwart)  :D

Misschien ga ik wel terug voor een PC13 of PB13.  ;)




squeek

Quote from: kalimero on November 21, 2010, 19:25:20
Dit is een moeilijke zaak....
Het hangt er vanaf hoe je hem gebruikt en voor wat.

Voor Film absoluut de 13" Ultra.
Voor stereo absoluut de velodyne SPL-1200 Ultra.

De SvS 13" ultra driver is echt van een andere planeet, voor film heb IK nog niets beter gehoord.
Hij klinkt niet per se luider dan een SvS 12.3/4 Driver maar hij doet het gewoon op zijn sloffen en klinkt gewoon veel beter.

De idiale HT/stereo subwoofer heb ik nog niet gehoord en gevonden dus ik ga nu terug voor een HT of een stereo sub.

De DD18 zou wel eens de idiale combinatie kunnen zijn voor HT/stereo maar zoals ik al zei heb ik een pianolakfobie. (en mijn subs zijn steeds zwart)  :D

Misschien ga ik wel terug voor een PC13 of PB13.  ;)





Sorry, de mijne blijft hier  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Quote from: squeek on November 21, 2010, 19:36:47
Sorry, de mijne blijft hier  :D

Geen probleem ik bestel me dan wel terug een nieuwe.  ;D

Btw; de woonkamer is zo goed als af, als je zin hebt kom je maar eens langs.  ;)

squeek

Quote from: kalimero on November 21, 2010, 19:39:34
Geen probleem ik bestel me dan wel terug een nieuwe.  ;D

Btw; de woonkamer is zo goed als af, als je zin hebt kom je maar eens langs.  ;)

cool, doe ik. Maar zie eerst dat een nieuwe sub aanwezig is, dan spreken we af. PM me maar als ie er is  ;)

Die svs subs zijn nieuw niet onoverkomelijk duur moet ik zeggen. Een tijdje geleden eens prijsjes aant bekijken geweest en voor een dikke 1500 euro ben je goed gesteld. Dat was voor de pc 13 dacht ik.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

#240
Quote from: squeek on November 21, 2010, 21:23:22
cool, doe ik. Maar zie eerst dat een nieuwe sub aanwezig is, dan spreken we af. PM me maar als ie er is  ;)

Doe ik.  ;D

greetz

Door de nieuwe opstelling beneden kamp ik wel nog met wat problemen :

-Plaatsing rear speakers niet optimaal
-Luidsprekerkabels front/center/rears zijn te kort nu.
-Interlink voor SB ook te kort
-HD Digibox werkt niet meer.

ik heb dus nog een lijstje "What To Do"  :D


smok3y

Beste heren,

Ik zit met een dilemma en hoop dat 1 van jullie me wat wijzer kan maken.
Ik sta op het punt een SVS PB13 ultra te kopen (750 watt)
Nu zie ik alleen dat die vrijwel uitverkocht zijn in de kleur die ik wil (zwart)

En dat je nu alleen nog maar de nieuwere versie kan kopen (de DSP 1000watt)
Echter is mijn budget gewoon 1650,- de prijs van de "normale" PB13,en kost de DSP versie 1949,- euro.

Maar de PB12 DSP die kost echter 1599,- en heeft 800 watt,dus zit nu te twijfelen om voor deze te gaan.
Zit er echter veel verschil in de normale PB13 en de nieuwe PB12 DSP?

Weet niet meer wat ik moet doen  :turn:
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

jvanhambelgium

Quote from: smok3y on December 30, 2010, 23:04:25
Beste heren,

Ik zit met een dilemma en hoop dat 1 van jullie me wat wijzer kan maken.
Ik sta op het punt een SVS PB13 ultra te kopen (750 watt)
Nu zie ik alleen dat die vrijwel uitverkocht zijn in de kleur die ik wil (zwart)

En dat je nu alleen nog maar de nieuwere versie kan kopen (de DSP 1000watt)
Echter is mijn budget gewoon 1650,- de prijs van de "normale" PB13,en kost de DSP versie 1949,- euro.

Maar de PB12 DSP die kost echter 1599,- en heeft 800 watt,dus zit nu te twijfelen om voor deze te gaan.
Zit er echter veel verschil in de normale PB13 en de nieuwe PB12 DSP?

Weet niet meer wat ik moet doen  :turn:

De Ultra-13 driver is precies toch wel "net iets anders" als 12.x drivers, eerder subtiel in kwaliteit.
Hieronder ook iemand met dezelfde vraag en kreeg van SVS een respons:

"Thanks for contacting SVS!

As far as that comparison, there's both an improvement in sound quality and an increase in max output capability as you step-up from NSD to Plus to Ultra. The improvement in sound quality (particularly with the Ultra) stems from lower distortion from the enhanced woofer motor design. The increase in output comes from a more powerful amp, a more capable woofer, and more port area. The Ultra has a unique underhung voice coil motor topology which results in extremely low distortion and a very linear power response with extended upper frequency response. These things give the Ultra its unique sonic signature compared to the other subwoofers we offer.

Having said that, the PB12-Plus with the new amp is even more stunning than it was before and will truly rock in 2600ft^3. We've been pounding on one at trade-shows in Malaysia and our dealers subjectively report it's performing close to the previous generation BASH equipped PB13-Ultra. J A big step up from the DSP 3200 to say the least! Unless you're really looking to take the roof off I think the PB12-Plus will make you very happy."


...je zou wel voor de PB12Plus kunnen gaan...heb je LSOUND een mailtje gestuurd om te horen wanneer de PB13 terug binnen is ?
Ik heb ook laaaang moeten wachten op m'n PB13 maar het was het waard hoor. Als het echter dringend is...



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

smok3y

Hallo,

Bedankt voor je reply.
Heb L sound inderdaad een aantal mails gestuurd.
Maar ik kreeg de indruk dat de PB13 niet meer komt,maar dat de DSP het stokje gewoon overneemt.

hier de mail:

Hello again,

The new PB13-Ultra DSP is for instance available in Black Oak. This is a very nice black finish in my opinion.

There is a possibility that one of our customers that have placed order for PB13-Ultra in textured black finish will cancel his order. If that happens we can let you know - if you are interested?

Best Regards,
Bjørn S. Knudsen


Dus ja twijfel twijfel..... hahaha.
Ik denk dat ik er eens een paar nachtjes over moet gaan slapen.
Zo ontzettend groot is mijn woonkamer ook weer niet,maar andere kant heb ik zoiets van als ik dan toch veel geld uitgeef,waarom dan niet meteen de beste nemen  :sleep:
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Staaled

Quote from: smok3y on December 30, 2010, 23:24:42

Maar ik kreeg de indruk dat de PB13 niet meer komt,maar dat de DSP het stokje gewoon overneemt.



Klopt, de non-DSP BASH versie is uit produktie.

Mij lijkt een "oude"" Ultra met BASH te prefereren boven de PB12 DSP.
Berichten geven aan dat de nieuwe versie alleen bij uiterste inspanning net dat beetje extra geeft.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

smok3y

Ok bedankt.

Zit er verder nog verschil in de PB13 en de PC13?
Of is het puur de vorm die het verschil maakt?

Mvg,

Michael
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

jvanhambelgium

Quote from: smok3y on December 31, 2010, 17:03:47
Ok bedankt.

Zit er verder nog verschil in de PB13 en de PC13?
Of is het puur de vorm die het verschil maakt?

Mvg,

Michael

De PB13 gaat iets harder en dieper als de PC13. De PB13 heeft dan ook meer liters intern volume.
De PC13 is dan mischien wel beter "weg te zetten" in de ruimte (vb als een grote katten-krabpaal  :worship:)
Of dit echt hoorbaar is betwijfel ik. Dit ding gaat sowieso schrikwekkend hard en diep...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Staaled

#247
Ik heb de PB nooit beluisterd.
SVS geeft aan dat er geen verschil in kwaliteit is.
Wel idd een (miniem) verschil in output en extensie.

De PB kan ik niet goed plaatsen en ik vind gek genoeg de cylinder toch minder in het oog springen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

squeek

Quote from: jvanhambelgium on December 31, 2010, 17:22:05
De PB13 gaat iets harder en dieper als de PC13. De PB13 heeft dan ook meer liters intern volume.
De PC13 is dan mischien wel beter "weg te zetten" in de ruimte (vb als een grote katten-krabpaal  :worship:)
Of dit echt hoorbaar is betwijfel ik. Dit ding gaat sowieso schrikwekkend hard en diep...


Lol! Ik heb zelf 2 katten en ze bekijken het niet eens, gelukkig maar. Had er wel schrik voor  :) onze kater trekt elke krabpaal hier uit elkaar na enkele weken  :huh2:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

lincoln

Zojuist de PB2+ opgehaald  :wub:
Man, wat een geluid!! :o
Net even wat kleine stukjes film hier thuis geprobeerd, maar ik vrees dat ik echt afspraken met de buren/omgeving zal moeten gaan maken..  :sigh:
Uiteraard moet e.e.a. nog goed ingeregeld worden, ben benieuwd wat het resultaat dan zal zijn...   :headbanging: