Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

RyanB

Hij doet ut  :clapping:

Heb hem eerst in de woonkamer gehad, klonk al redelijk op de yamaha receiver. De locatie was echter niet echt lekker en ik had last van pieken/dalen.
Vandaag trap omhoog gesleept (met 3 man..) naar me computer hok van 4x3 meter.
Ik verwachte veel problemen met het inregelen, gezien hij maar in 1 hoek past. Echter geluk gehad, zonder eq al zowat vlak van 20 tot 80 hz op 10hz tune.
Daarna audyssey xt erover gegooid, en nu issie, afgezien van 1 dal, zowat perfect.
Integratie is goed met me focals, ben nog een beetje aant stoeien met de crossover. De sub heeft net andere dalen dan me focals... 60hz cq 80hz xover lijkt zover de beste oplossing.
Verder begrijp ik niet hoe ik hem niet kan localiseren, zelfs met crossover op 200 hz. Echt heel vreemd maar lekker.

Films moet ik nog testen, ben momenteel even aant luisteren of me inregeling gelukt is van me mains en sub.
Vooral stereowerking/fase kan nog wel eens raar uitkomen na een calibratie, maargoed het lijkt erop dat ik geluk gehad heb :)

Morgen filmpje kijken  :popcorn:

smok3y

Cool laat even weten hoe die bevalt!  O0
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

smok3y

Had ik nog een klein vraagje aan de SVS kenners.

Als ik wat plaatjes van de PB12 plus bekijk,zie ik vaak 2 verschillende soorten pb12 subs.
1 waarvan de gaten/uitlaten (of hoe je dat ook noemt  :P) naar beneden wijzen. En 1 die exact op de PB13 lijkt? dus de gaten naar voren wijzen.

Is hier nou een verschil in of word ik nou gek?  :-X
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Mario D

Quote from: smok3y on October  4, 2010, 18:41:04
Had ik nog een klein vraagje aan de SVS kenners.

Als ik wat plaatjes van de PB12 plus bekijk,zie ik vaak 2 verschillende soorten pb12 subs.
1 waarvan de gaten/uitlaten (of hoe je dat ook noemt  :P) naar beneden wijzen. En 1 die exact op de PB13 lijkt? dus de gaten naar voren wijzen.

Is hier nou een verschil in of word ik nou gek?  :-X

De PB12 met de flowport vooraan in de laatste nieuwe.
De PB12 met de flowport langs de achterkant is het vorig type.
De flowports wijzen volgens mij bij geen enkele PB12 naar beneden, de vorige PB12 was wel downfire en de huidige is Frontfire.

xanien

Ik heb mijn PB13-Ultra al 2 jaar. Gekocht door het advies van jvanhambelgium (en ik heb je eigenlijk nooit bedankt  :-X, bij deze héééél erg bedankt!  O0). Nog altijd geen spijt van mijn aankoop. Maar moest ik momenteel op zoek zijn en ik heb een dedicated ruimte zou ik gaan voor een JTR Orbit Shifter LF ofzo  8).
Panasonic P50V10 | Onkyo PR-SC5507 | Emotiva 2x XPA-1 XPA-3 | JTR Triple 12HT | SVS PB-13 Ultra | Ayre QB-9 | Audio Valve Eclipse | Heco Statement

smok3y

Hallo,

Mischien een wat brutaal vraagje.
Maar woont er mischien iemand in de omgeving Utrecht,bij wie ik een keer kort een demo van de PB13 of PB12 zou kunnen komen luisteren?

Ben namelijk al een tijdje van plan een SVS sub aan te schaffen.
Maar helaas is er nergens een dealer waar je de sub kan beluisteren.
En aangezien het toch wel wat centen kost zou ik graag eerst willen luisteren voordat ik overga op aanschaf.

Zou helemaal super zijn!

Mvg,

Michael
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

jvanhambelgium

Quote from: xanien on October  5, 2010, 23:42:17
Ik heb mijn PB13-Ultra al 2 jaar. Gekocht door het advies van jvanhambelgium (en ik heb je eigenlijk nooit bedankt  :-X, bij deze héééél erg bedankt!  O0). Nog altijd geen spijt van mijn aankoop. Maar moest ik momenteel op zoek zijn en ik heb een dedicated ruimte zou ik gaan voor een JTR Orbit Shifter LF ofzo  8).

Als het een goed product is mag het ook een keertje gezegd worden  :clapping:
prijs/kwaliteit/looks toch 1 van de beter de afgelopen jaren...

Haha, een Orbit Shifter, ja zorg dan maar voor een dedicated, donkere ruimte ... wat een oerlelijk ding. output genoeg  :worship: maar spuuglelijk...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

weirdorob

Quote from: smok3y on October 30, 2010, 01:25:39
Hallo,

Mischien een wat brutaal vraagje.
Maar woont er mischien iemand in de omgeving Utrecht,bij wie ik een keer kort een demo van de PB13 of PB12 zou kunnen komen luisteren?

Ben namelijk al een tijdje van plan een SVS sub aan te schaffen.
Maar helaas is er nergens een dealer waar je de sub kan beluisteren.
En aangezien het toch wel wat centen kost zou ik graag eerst willen luisteren voordat ik overga op aanschaf.

Zou helemaal super zijn!

Mvg,

Michael
Je bent welkom in schoonhoven om hem te bekijken en luisteren
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Wijx wondere wereld

aan laag geen tekort met de kappa's in de hoek  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Mario D

Bijna alle SVS subs zijn nu te verkrijgen met DSP amp, ik ben benieuwd naar de ervaringen hierover.

squeek

Quote from: kalimero on October 31, 2010, 09:44:24
Bijna alle SVS subs zijn nu te verkrijgen met DSP amp, ik ben benieuwd naar de ervaringen hierover.

Ik twijfel er een beetje over of de verschillen wel echt zo groot gaan zijn hoor. Rekening houdend met het feit dat een sub een heel bescheiden frequentiegebied laat horen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Wijx wondere wereld

maar wel het gebied waar veel akoestische problemen zitten
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

squeek

Quote from: Wijx wondere wereld on October 31, 2010, 09:57:46
maar wel het gebied waar veel akoestische problemen zitten

Feit! Maar 99% koopt liever een nieuwe dure sub dan dat ze iets aan de akoestiek doen met hun huidige sub  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Wijx wondere wereld

ja dat is waar. Ze hadden beter de SVS AS-EQ1 in kunnen bouwen dan DSP
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

smok3y

Quote from: weirdorob on October 31, 2010, 09:36:06
Je bent welkom in schoonhoven om hem te bekijken en luisteren

;D Dat is echt geweldig,zal je zo even een PM sturen!

Mvg,

Michael
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

blue-eyes

Quote from: squeek on October 31, 2010, 10:00:34
Feit! Maar 99% koopt liever een nieuwe dure sub dan dat ze iets aan de akoestiek doen met hun huidige sub  :)

Wat jij stelt is geen feit.


Bedenk dat velen dat wel willen, maar geen andere keus hebben: de WAF. Dus we willen liever acoustische aanpassingen, maar de vrouw laat dat niet toe. Dat geldt voor velen onder ons.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

squeek

Ik stel ook geen feit  ;) maar vind Wijx wondere wereld zen uitspraak over de akoestiek een feit!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

blue-eyes

Quote from: squeek on October 31, 2010, 10:41:12
Ik stel ook geen feit  ;) maar vind Wijx wondere wereld zen uitspraak over de akoestiek een feit!

Dat weet ik. Ik stelde alleen dat die 99% van je en de stelling daarin geen feit is, imo zelfs onwaar :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

genesis

Ik wil alleen 'overweldigd' worden met een film en dat doet de PB12 plus 2 ten voeten uit, alles springt, rammeld, stuiterd en vibreerd! O0

Genesis
Carpe Diem

SpeedyAndré

Dan wordt het tijd dat je de sub eens gaat instellen  :hehe:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

genesis

Quote from: SpeedyAndré on October 31, 2010, 12:53:14
Dan wordt het tijd dat je de sub eens gaat instellen  :hehe:

André  8)

:D

Genesis
Carpe Diem

Etiennevh

Ik ga de Sub van forumlid HTip overnemen. De PC 25-31+

Wellicht dat ze niet meer voorkomen omdat ze 2e hands ook nog goed te verkopen zijn! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

PHiX

Ik ben zelf wel erg geïnteresseerd in de nieuwe SB-13. Acceptabel qua grootte, wel aan de prijs maar dan heb je wat.

Het enige wat ik me dan nog afvraag is of het wel een goed idee is in een appartementencomplex.  ;D
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

Mario D

Quote from: Etiennevh on November  5, 2010, 11:34:04
Ik ga de Sub van forumlid HTip overnemen. De PC 25-31+

Wellicht dat ze niet meer voorkomen omdat ze 2e hands ook nog goed te verkopen zijn! :)

Dan ben jij de vierde eigenaar van deze mooie sub, deze was tevens mijn eerste SvS en steeds super tevreden van geweest.  ;)

squeek

Quote from: kalimero on November  7, 2010, 21:03:27
Dan ben jij de vierde eigenaar van deze mooie sub, deze was tevens mijn eerste SvS en steeds super tevreden van geweest.  ;)

hoeveel heb je er feitelijk gehad en weet je nog welke modellen?  :smile:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |