Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Ejorne

Quote from: genesis on July 28, 2010, 18:16:57
Maar wat is zon PB12 plus II toch 'natte droom' qua belevenis, daar kan werkelijk geen ander merk tegenop, Nirvana 'Pur Sang'! 8)

Genesis

Het is inderdaad erg gaaf 'spul'. Maar dat er geen ander merk tegenop kan durf ik te betwisten.  8)

genesis

Quote from: Ejorne on July 28, 2010, 20:11:15
Het is inderdaad erg gaaf 'spul'. Maar dat er geen ander merk tegenop kan durf ik te betwisten.  8)


Ook voor € 500?! ;)

Genesis
Carpe Diem

Ejorne

Zijn ze zo goedkoop geworden?

genesis

Carpe Diem

squeek

ze zijn niet noodgedwongen "goedkoop" te noemen maar in die prijsklasse staan ze toch wel erg bovenaan vindt ik. de reden dat ik aan men tweede sub zit van dit merk.

er is beter te krijgen, absoluut maar niet voor het geld dat je hiervoor betaald. my 2cts  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

RyanB

Quote from: weirdorob on May 27, 2010, 16:12:50
Na lang wikken en wegen tussen de pb-13ultra en de bk monolith (prijzen) toch de ultra besteld.
Jammer alleen dat hij niet op voorraad is en ook nog een staking in de transportsector van noorwegen.
Dus ff geduld opbrengen :unsure:

O0 Heb ook lang moeten peinzen tussen een pb12 pb13 of een monolith.
Na de slechte ervaringen met de bk xls200 heb ik vorige week de pb13 besteld in piano.
Wilde eigenlijk nog wachten op de dsp amps, maar volgens lsound zouden die tegen de 2k euro duur worden. Das echt te veel voor me.
Ben benieuwd naar het geluid van de pb13  :clapping:


XpanD

Quote from: RyanB on September 18, 2010, 19:08:16
O0 Heb ook lang moeten peinzen tussen een pb12 pb13 of een monolith.
Na de slechte ervaringen met de bk xls200 heb ik vorige week de pb13 besteld in piano.
Wilde eigenlijk nog wachten op de dsp amps, maar volgens lsound zouden die tegen de 2k euro duur worden. Das echt te veel voor me.
Ben benieuwd naar het geluid van de pb13  :clapping:

Wat voor slechte ervaringen met de BK XLS200, als ik vragen mag?
Marantz SR6013 > Yamaha P3500S > XTZ Master M2 + 2x2 JL Audio 10w3v3-4

RyanB

#182
Nou laat ik het zo stellen, ik ben niet echt te spreken over de kwaliteit van de amp plate van dat ding.
Wellicht binnenkort in de verkoop dus. Voor muziek doet ie het wel als je monitors hebt.
Verder wil ik er ook geen woorden meer over vuil maken, Bk = history, SVS = now ;)


yorkie13

#183
Post aangepast, na aangepaste tekst hierboven.

Ralf

RyanB

#184
Ralf onze discussie was echt afgerond zover ik herinner.. maargoed maakt ook niemeer uit.  :laugh:

Zefanja

Een SVS SB12+ zou dus een goede aankoop zijn?
Ik ben namelijk in de markt voor een nieuwe sub en twijfel nog tussen een BK, of PSB en na dit allemaal gelezen te hebben over SVS sub.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

RyanB

#186
Zefanja, misschien kun je voor aankoop bij iemand gaan luisteren. Het blijft altijd een verrassing om zonder te luisteren te kopen.
Kwa metingen en reviews zijn BK en SVS beiden goed... SVS is alleen iets duurder maar daarvoor krijg je wel een 45 dagen niet goed geld terug garantie (muv de terug verzendkosten).
Persoonlijk vind ik de BK's op de plaatjes er kwa design mooier uitzien, maargoed dat moet je zelf bepalen natuurlijk.

Verder is de support, zover ik kan oordelen, van lsound (= SVS european dealer) heel professioneel en goed te noemen.
Ze gaan niet uit de weg voor moeilijke of technisch inhoudelijke vragen, en geven keer op keer snelle en adequate antwoorden.
Hoe ze reageren als er iets kapot is weet ik (nog) niet, maar ik verwacht ook daar geen problemen. :xmas:

Of de SVS een goede aankoop jou persoonlijk is, ligt geheel eraan wat je verwacht van een sub, en hoe je hem gaat inzetten.
Verder ook geen ervaring tot nu toe met het geluid van de sb12+ dus daar kan ik je niet mee verder helpen.

Zefanja

Moet maar eens kijken dan of ik een keer bij iemand naar eentje kan luisteren dan.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

addy

Quote from: Zefanja on September 19, 2010, 16:29:05
Moet maar eens kijken dan of ik een keer bij iemand naar eentje kan luisteren dan.

Das ook mijn punt, loop al een paar jaar te kijken naar een goede zware sub, je komt ze niet veel tegen, deze monsters
Diegene die ze beweerd te hebben komt mij er thuis niet mee overtuigen.
Ik blijf volharden.

SpeedyAndré

Quote from: addy on September 20, 2010, 21:34:37
Diegene die ze beweerd te hebben komt mij er thuis niet mee overtuigen.
Ik blijf volharden.

Blijven volhouden, wie gaat er nou voor z'n lol met een Svs kist van 40kg sjouwen  ???
Hier speelt Svs nr.2 trouwens, maatje groter dan de vorige  :happy:
SVS: Wie echt laag niet horen wil moet het maar VOELEN  :D :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

addy

Quote from: SpeedyAndré on September 20, 2010, 21:43:05
Blijven volhouden, wie gaat er nou voor z'n lol met een Svs kist van 40kg sjouwen  ???
Hier speelt Svs nr.2 trouwens, maatje groter dan de vorige  :happy:
SVS: Wie echt laag niet horen wil moet het maar VOELEN  :D :D

André  8)

Da wil ik ook, het voelen van de geluidsdruk.
Met een 1000,- euro budget kom ik nog nergens.

bmateijsen

Quote from: addy on September 20, 2010, 21:49:49
Da wil ik ook, het voelen van de geluidsdruk.
Met een 1000,- euro budget kom ik nog nergens.

Je kan hem gewoon thuis beluisteren. In het geval van SVS betekent dat bestellen, bevalt ie niet dan mag je hem volgens mij retour sturen naar Lsound.

Groet,

Bjorn

squeek

Quote from: addy on September 20, 2010, 21:49:49
Da wil ik ook, het voelen van de geluidsdruk.
Met een 1000,- euro budget kom ik nog nergens.

tuurlijk wel. tweedehands markt hier in de gaten houden. ze komen niet veel voorbij maar ik heb toch een pc ultra voor net 1000 euro te pakken gekregen en heb er geen moment spijt van  :)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jvanhambelgium

Quote from: RyanB on September 18, 2010, 19:08:16
Ben benieuwd naar het geluid van de pb13  :clapping:

Erg subtiel & gedetailleerd als het moet...wat klappen rond je oren als het mag  :worship:

Ik was één van de eerste Belgische eigenaars nu reeds enkele jaren terug en m'n PB13 gaat nog vele jaren onze woonkamer wat extra pit geven ;-)
Qua looks toch wel het betere werk ; mooie afrondingen, stoere grill, mooie driver en 3 stoere ports vooraan.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

high-q

Quote from: jvanhambelgium on September 20, 2010, 22:59:49
Erg subtiel & gedetailleerd als het moet...wat klappen rond je oren als het mag  :worship:

Ik was één van de eerste Belgische eigenaars nu reeds enkele jaren terug en m'n PB13 gaat nog vele jaren onze woonkamer wat extra pit geven ;-)
Qua looks toch wel het betere werk ; mooie afrondingen, stoere grill, mooie driver en 3 stoere ports vooraan.


Second that!! Ik heb die van mij (PB13 ultra, pianolak) nu een kleine 3 maand en ik ben er absoluut tevreden over. De enige beperkende factor is
de ruimte waar hij nu in staat, maar daar wordt aan gewerkt!  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

smok3y

Heb meteen een klein vraagje.
Wat zijn nou een beetje de vereiste minimale afmetingen van je woonkamer,om een SVS pb12 of 13 in huis te halen?
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Staaled

#196
Quote from: smok3y on September 28, 2010, 17:21:09
Heb meteen een klein vraagje.
Wat zijn nou een beetje de vereiste minimale afmetingen van je woonkamer,om een SVS pb12 of 13 in huis te halen?
je moet er zelf nog bij kunnen . :devil:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

genesis

Quote from: RyanB on September 18, 2010, 22:46:35

Kwa metingen en reviews zijn BK en SVS beiden goed...


Een SVS begint zo'n beetje qua vermogen vlgs my waar de BK eindigt. ::)

Genesis
Carpe Diem

smok3y

Quote from: Hipster on September 28, 2010, 17:45:04
je moet er zelf nog bij kunnen . :devil:

:P

bedoel meer kwa overkill etc...
U dont like my attitude!? Call 0900-KISS-MY-ASS

Staaled

Quote from: smok3y on September 28, 2010, 19:27:12
:P

bedoel meer kwa overkill etc...
het level (volume) regel je af en is voor elke te plaatsen sub gelijk.
Vereist is dus wat strikt maar ik zou zeggen vanaf zo'n 25 m2
Het is meer van wanneer komt een kleine sub te kort ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)