Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NielsLu

Quote from: Mark89 on December  1, 2009, 21:29:02
Welke vergelijk je dan met elkaar? Zit zelf nog te dubben over de PC12PLUS. 't Enige minpuntje waarover ik las was dat de oudere SVS-subs vaak als niet-muzikaal worden betiteld. Is dat verandert met de nieuwste 12.4 driver?

Ik heb een zelfbouw SVS subwoofer met de 12.2 woofer; de kast heb ik gebaseerd op de SB12plus gesloten subwoofer.
Ondanks dat mijn subwoofer niet zo diep gaat als een SVS tube, doet mijn zelfbouwsub het heel behoorlijk met zowel films als met muziek, dus een SB12 zou voor muziek een goed alternatief kunnen zijn.




Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

jvanhambelgium

Quote from: Mark89 on December  1, 2009, 21:29:02
Welke vergelijk je dan met elkaar? Zit zelf nog te dubben over de PC12PLUS. 't Enige minpuntje waarover ik las was dat de oudere SVS-subs vaak als niet-muzikaal worden betiteld. Is dat verandert met de nieuwste 12.4 driver?


De nieuwste 12.4 driver zou een stuk beter lineair gedrag hebben als de voorgangers. Nog niet dezelfde kwaliteiten als de Ultra-13 driver dewelke het vlaggeschip van SVS en zelfs in een aantal "audiofiele" magazines lovende recenties heeft. En uiteraard doorgemeten zijn de resultaten toppie!
Ik zou dat "niet muzikaal" met een klein zakje zout nemen hoor...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mark89

#27
Ik blijf het lastig vinden om slechts af te gaan op wat mensen erover te zeggen hebben. Maar alles beschouwd is de SVS een heel aantrekkelijk product. Zal je zien: koop ik straks een PC13ultra. En dat in mijn hok van 3 bij 4. ;D Gelukkig houdt de huidige gebrekkige geldstroom me netjes. :hehe:
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Staaled

Quote from: Mark89 on December  1, 2009, 23:39:58
Ik blijf het lastig vinden om slechts af te gaan op wat mensen erover te zeggen hebben. Maar alles beschouwd is de SVS een heel aantrekkelijk product. Zal je zien: koop ik straks een PC13ultra. En dat in mijn hok van 3 bij 4. ;D Gelukkig houdt de huidige gebrekkige geldstroom me netjes. :hehe:
kan best, heeft een kleine footprint  ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

steves

Bij mij staat ie in een kamer van 4 x 8,gain op 9 uur en doet goed zijn werk!

LittleNinja

#30
Een "We love SVS!" topic. 8)

Ik heb geen idee waarom er minder over gesproken wordt. Bij REL zie je eigenlijk vooral de oudere modellen uit de ST serie voorbij komen. Erg fijne subs!

Velodyne is nog steeds erg populair hier op het forum.

Misschien ook de mensen vragen die hun SVS vervangen hebben door iets anders?
Sowieso zijn die tubs niet altijd even geliefd bij de dame des huizes. :-X
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

CineSmurf

Ik geniet nog regelmatig van mijn "regenton".  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jvanhambelgium

Quote from: Mark89 on December  1, 2009, 23:39:58
Ik blijf het lastig vinden om slechts af te gaan op wat mensen erover te zeggen hebben. Maar alles beschouwd is de SVS een heel aantrekkelijk product. Zal je zien: koop ik straks een PC13ultra. En dat in mijn hok van 3 bij 4. ;D Gelukkig houdt de huidige gebrekkige geldstroom me netjes. :hehe:

Eerlijk gezegd ; voor een kamer van 3 x 4 zo'n beest van een SVS zetten lijkt me wat waanzin eerlijk gezegd... :crazy:
Mischien eerder voor een kleiner model als een SB-12 (gesloten) gaan ?
Mijn PB13 staat in een ruimte van 13m x 5m (breedte  is varierend tusse 4.5m en 6m) x 2.6m met open stuk naar boven, goed voor 180m³ lucht (tov jouw 3 x 4 x 2.5 = 30m³ lucht) en ik moet zeggen dat ie flink uit kan halen...een ruimte met 6x minder volume... :D hell yeah!


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

squeek

volgens mij komt een sub beter tot zen recht in een grotere ruimte ivm de lange golflengtes van de geluidsgolven. anyway, zo'n svs kan idd wat lucht verplaatsen. mijn living is 4 x 8 en die komt uit in de keuken door een versmalde opening. en dan heb ik nog een opening tussen de keuken en de living naar boven toe. ik heb een draaitrap daar staan met een balkon, en daarachter ligt de slaapkamer. het schuine dak maakt er dan nog eens een vernauwing van. soms denk ik graag dat men huis zelf een subwoofer kast is  ;D


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mark89

#34
QuoteEerlijk gezegd ; voor een kamer van 3 x 4 zo'n beest van een SVS zetten lijkt me wat waanzin eerlijk gezegd...
Mischien eerder voor een kleiner model als een SB-12 (gesloten) gaan ?
Mijn PB13 staat in een ruimte van 13m x 5m (breedte  is varierend tusse 4.5m en 6m) x 2.6m met open stuk naar boven, goed voor 180m³ lucht (tov jouw 3 x 4 x 2.5 = 30m³ lucht) en ik moet zeggen dat ie flink uit kan halen...een ruimte met 6x minder volume...  hell yeah!
De gedachte alleen al doet een maniakale grijns op mijn gezicht verschijnen. Waarschijnlijk gaan er hier doden vallen op max SPL. :D Maar ik weet wel zeker dat het overkill is qua SPL (hell, zelfs een 12NSD is dat waarschijnlijk al); ik zou het ding voornamelijk kopen voor de betere 13Ultra driver en het feit dat de unit meer dan genoeg zal zijn voor praktisch elke woonkamer die ik in de nabije toekomst betrekken zal. Toch is het altijd beter om meer headroom te hebben dan een gebrek aan SPL (zoals dat zeer pijnlijk duidelijk werd met mijn B&W ASW608). Welke sub ik trouwens ook koop, ik koop er waarschijnlijk wel een equalizer bij (met de Antimode 8033C bovenaan het lijstje; zal niet alles oplossen, maar waarschijnlijk wel heel veel).
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

jvanhambelgium

Quote from: Mark89 on December  2, 2009, 20:11:27
De gedachte alleen al doet een maniakale grijns op mijn gezicht verschijnen. Waarschijnlijk gaan er hier doden vallen op max SPL. :D Maar ik weet wel zeker dat het overkill is qua SPL (hell, zelfs een 12NSD is dat waarschijnlijk al); ik zou het ding voornamelijk kopen voor de betere 13Ultra driver en het feit dat de unit meer dan genoeg zal zijn voor praktisch elke woonkamer die ik in de nabije toekomst betrekken zal. Toch is het altijd beter om meer headroom te hebben dan een gebrek aan SPL (zoals dat zeer pijnlijk duidelijk werd met mijn B&W ASW608). Welke sub ik trouwens ook koop, ik koop er waarschijnlijk wel een equalizer bij (met de Antimode 8033C bovenaan het lijstje; zal niet alles oplossen, maar waarschijnlijk wel heel veel).

Ik zou eigenlijk m'n PB13 wel eens naar boven willen zeulen waar ik een kamer van 3 x 3.5 heb ... gewoon om even te evalueren.
Helaas zie ik er tegenop om dit 70kg zware monster naar boven te zeulen. Het zwaartepunt van de PB13 ligt slecht dus je moet met 2 man zeulen eigenlijk...



HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mark89

QuoteIk zou eigenlijk m'n PB13 wel eens naar boven willen zeulen waar ik een kamer van 3 x 3.5 heb ... gewoon om even te evalueren.
Helaas zie ik er tegenop om dit 70kg zware monster naar boven te zeulen. Het zwaartepunt van de PB13 ligt slecht dus je moet met 2 man zeulen eigenlijk...
Dat is inderdaad helemaal een beest (als ik die hier een plaatsje zou moeten geven dan zou ie waarschijnlijk moeten worden vastgeschroefd aan het plafond bij gebrek aan vrije ruimte ;D).
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe keek je wederhelft aan tegen de aankoop? Of had je het niet verteld? ::)
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

HTip

Ook ik ben nog steeds erg tevreden met mijn SVS 25-31PC+. Zeker met film is het een echte toevoeging voor de beleving. Door de (nog aan te passen) akoestische problemen in mijn ruimte wordt ie wel in toom gehouden door een Velodyne SMS-1.

Eigenlijk dus het beste van 2 werelden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

jvanhambelgium

Quote from: Mark89 on December  2, 2009, 21:43:48
Dat is inderdaad helemaal een beest (als ik die hier een plaatsje zou moeten geven dan zou ie waarschijnlijk moeten worden vastgeschroefd aan het plafond bij gebrek aan vrije ruimte ;D).
Puur uit nieuwsgierigheid: hoe keek je wederhelft aan tegen de aankoop? Of had je het niet verteld? ::)

We zijn eerder eens langs een zaak geweest en een demo van de "oude" PB12Plus-2 gekregen...op die moment vond ze dat wel groot, maar de PB13 is iets anders van afmetingen (minder hoog dacht ik)
Op zich was er nooit echt discussie wat de afmetingen betrof  :wub:

Tja, het is een grote glimmende kast geworden ... "my precious"....die wel duidelijk in het zicht staat, maar hierover nooit een woord gevallen eigelijk. De ruimte is hier wle groot en wij hebben voor de relatief weinig rondslingeren dus iets van meubilair mag wel hé ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mark89

QuoteWe zijn eerder eens langs een zaak geweest en een demo van de "oude" PB12Plus-2 gekregen...op die moment vond ze dat wel groot, maar de PB13 is iets anders van afmetingen (minder hoog dacht ik)
Op zich was er nooit echt discussie wat de afmetingen betrof 

Tja, het is een grote glimmende kast geworden ... "my precious"....die wel duidelijk in het zicht staat, maar hierover nooit een woord gevallen eigelijk. De ruimte is hier wle groot en wij hebben voor de relatief weinig rondslingeren dus iets van meubilair mag wel hé ;-)
De afwerking van SVS maakt waarschijnlijk een hoop goed. Desalwelteplus toch leuk dat ze het er ook mee eens is; het is nou niet bepaald een 'makkelijk uit het zicht te plaatsen ACOUSTIMASS module' (O god wat heb ik gezegd ::)).
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

downshift

Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik heb hier op het forum ook nog niemand gehoord over de twee nieuwe gesloten woofers van svs (sb-13 plus , sb-16 ultra).

Grt Dennis

Mario D

Quote from: downshift on December  4, 2009, 20:34:07
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik heb hier op het forum ook nog niemand gehoord over de twee nieuwe gesloten woofers van svs (sb-13 plus , sb-16 ultra).

Grt Dennis

Dat zou goed nieuws zijn, als deze dan DSP aan boord hebben en een dikke amp.
V......e  killers.  :D

jvanhambelgium

Quote from: downshift on December  4, 2009, 20:34:07
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar ik heb hier op het forum ook nog niemand gehoord over de twee nieuwe gesloten woofers van svs (sb-13 plus , sb-16 ultra).

Grt Dennis

Die zijn er nog niet hé ...dat kan nog wel even duren.
Sowieso zijn CE-goegekeurde modellen die dus in Europa verkocht mogen worden altijd nog een stukje langer onderweg...
De SB-16 ziet er mij wel iets uit ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

manta

Ik heb onlangs de kleinste versie van SVS aangekocht, de PB10-NSD, deze veegt de vloer met alle andere subs die ik al heb gehad (Canton, JBL, 2x Lanzar, Rel, Celestion), deze sub is waanzinig goed voor een 10"  :worship: :worship:

Mario D

#44
zou deze info dan toch juist zijn, ik vind er namelijk niets van terug op de SvS.com




downshift

Op de site van SVS staat de de sb12-plus niet meer geleverd wordt, en dat er begin 2010 de opvolgers komen. Ik ben zelf in de markt voor een sub, m'n voorkeur gaat uit naar de sb12-plus (gloss black), deze is nu alleen nog bij Lsound in Noorwegen op voorraad. Echter ga ik toch twijfelen of het niet verstandiger is om te wachten op de nieuwe uitvoering.

Grt Dennis

vinnie411

heb zelf een oude svs pb1 isd staan (gaat er trouwens eerdaags uit, lees te koop)
dit is er een met downfire woofer. en geweldig bij films.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

LittleNinja

#47
Ook best mooie subs!

Quote from: kalimero on December  5, 2009, 11:44:10
zou deze info dan toch juist zijn, ik vind er namelijk niets van terug op de SvS.com


Toch heb ik mijn Velodyne zojuist weer vervangen door...... een Velodyne. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Ghosty J

Sst het is veel veiliger als wij uit het topic blijven :D
Quote from: LittleNinja on December  6, 2009, 16:05:27
Ook best mooie subs!

Toch heb ik mijn Velodyne zojuist weer vervangen door...... een Velodyne. ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

squeek

Quote from: Ghosty J on December  6, 2009, 17:24:35
Sst het is veel veiliger als wij uit het topic blijven :D

ja, het is omdat ik hier geen rechten heb of anders ....  :P
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |