Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mel

Hallo

Enkele jaren geleden zat ik hier dagelijks om me te informeren en dan vooral over subwoofers.
Toen had zowat iedereen de mond vol van SVS subwoofers. Maar als ik nu op het forum lees lijken mij de svs subs van de aardbodem verdwenen??? 8)
Iemand een verklaring??

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

celerontje

1. Slechte verkrijgbaarheid in Nederland.
2. BK en Velodyne nemen de overhand op dit forum! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc


celerontje

BK schijnt een betere prijs/kwaliteitsverhouding te hebben dan REL.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

eduard

Ik was volgens mij de eerste op het forum met svs sub, ik gebruik deze sub in combi met een bryston eind versterker nog steeds met veel plezier. (films)

mel

Quote from: celerontje on November 28, 2009, 16:40:56
1. Slechte verkrijgbaarheid in Nederland.
2. BK en Velodyne nemen de overhand op dit forum! ;)

Slecht verkrijgbaar? Ik heb 2 maal een svs besteld in noorwegen.De subs stonden elke keer na een dag of 5 voor mijn deur
En toen svs hier de bovenhand had bestonden er toch ook al BK en velodyne?

mvg
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Vin_cent

Quote from: mel on November 28, 2009, 17:17:35
Slecht verkrijgbaar? Ik heb 2 maal een svs besteld in noorwegen.

Je geeft zelf al antwoord :D

Quote from: mel on November 28, 2009, 17:17:35
En toen svs hier de bovenhand had bestonden er toch ook al BK en velodyne?

RASUBS en BB&G zijn blijkbaar zeer goede verkopers :D
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Staaled

Quote from: mel on November 28, 2009, 17:17:35
Slecht verkrijgbaar? Ik heb 2 maal een svs besteld in noorwegen.De subs stonden elke keer na een dag of 5 voor mijn deur


mvg
Kan ik beamen.
Lsound biedt uitstekende service. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirc

Quote from: celerontje on November 28, 2009, 16:42:52
BK schijnt een betere prijs/kwaliteitsverhouding te hebben dan REL.

tja wie zal het zeggen?

Ieder heeft zo een reden om wel of niet voor een merk te gaan....

slobberbone

Tja, iedereen bouwt tegenwoordig zijn eigen subwoofer  ;)

Alhoewel de PB13 ultra geen concurentie heeft in deze prijsklasse (boven genoemd uitgezonderd  ;))

hifiman

Ach, alles wat groot is sterft uit  :D

squeek

moest het in de winkel staan om te kopen zou het volgens mij wel meer besproken worden denk.

ik heb mijn svs nu een jaartje ongeveer en toen las je er nog wel iets over, maar dan is het idd velodyne, rel en BK geworden, iets anders lees je niet meer. maar volgens mij doet het niet af van de kwaliteit van svs. ik vind het voor het geld dat je betaalt toch erg goed. ik denk ook wel dat een deeltje te maken heeft met dat mensen hier nogal muziekliefhebbers zijn en nogal graag voor velodyne gaan zodat ze zeker goeie muziekweergave houden, en toch stevig kunnen genieten van een film. persoonlijk vind ik de svs sub niet lekker met muziek enkel. voor mij is het echt een film sub.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

steves

Heb net een upgrade gedaan,had een Rel stampede en nu een PC 13 ultra.
Was wel tevreden over de Rel maar in mijn nieuwe woonkamer was deze niet krachtig genoeg.

mikeske

Hier ook nog steeds tevreden van mijn svs  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Staaled

#14
Quote from: steves on November 28, 2009, 20:18:18
Heb net een upgrade gedaan,had een Rel stampede en nu een PC 13 ultra.
Was wel tevreden over de Rel maar in mijn nieuwe woonkamer was deze niet krachtig genoeg.
Geen halve maatregelen.
Mijn idee. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: squeek on November 28, 2009, 20:11:44
moest het in de winkel staan om te kopen zou het volgens mij wel meer besproken worden denk.

ik heb mijn svs nu een jaartje ongeveer en toen las je er nog wel iets over, maar dan is het idd velodyne, rel en BK geworden, iets anders lees je niet meer. maar volgens mij doet het niet af van de kwaliteit van svs. ik vind het voor het geld dat je betaalt toch erg goed. ik denk ook wel dat een deeltje te maken heeft met dat mensen hier nogal muziekliefhebbers zijn en nogal graag voor velodyne gaan zodat ze zeker goeie muziekweergave houden, en toch stevig kunnen genieten van een film. persoonlijk vind ik de svs sub niet lekker met muziek enkel. voor mij is het echt een film sub.


greetz
het nieuwe spul speelt aardig strak, ook met muziek.
blijft de omvang. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

patrickbmwz1

Ook hier een nog steeds zeer tevreden SVS gebruiker  :worship:
Heb intussen ook al een aantal keren verschillende velodyne's gehoord... maar wat film betreft, speciaal de druk en diepgang..SVS rules.

Gr. patrick
Epson TW-9300W/Xtrem Screen Daylight/Pioneer SC-LX89/Pioneer KRP-500M/Pioneer BDP-LX55/4x Monitor Audio GS-60/M.A. GS-LCR / M.A. GS-10/SVS-PB12plus2/Velodyne SMS-1/QED interlinks/QED silver-anniversery cables/
Belkin PureAV PF40/Furutech Powercables

Mario D

Quote from: mel on November 28, 2009, 16:38:50
Hallo

Enkele jaren geleden zat ik hier dagelijks om me te informeren en dan vooral over subwoofers.
Toen had zowat iedereen de mond vol van SVS subwoofers. Maar als ik nu op het forum lees lijken mij de svs subs van de aardbodem verdwenen??? 8)
Iemand een verklaring??

mvg

Ze zeggen, Uit het oog uit het hart.
De SvS subs worden hier nog maar zelden aangeboden tweedehands daarom dat er ook wat minder over gepraat word denk ik.
Ook het niet kunnen beluisteren voor aankoop houd sommige (meeste) mensen op afstand nogthans bied Lsound perfecte service.
Misschien moet ik de mijne maar eens te koop zetten en voor de box ultra gaan. (heb nu de nieuwe PB12Plus)  :D
Ik sta steeds open om een demo te geven.  :smile:



Arno P

Al jaren SVS hier...vol tevredenheid. De stilte zal te wijten zijn aan zeer tevreden eigenaars die geen klachten hebben en geen behoefte aan vervanging

jvanhambelgium

Quote from: Arno P on November 29, 2009, 07:47:29
Al jaren SVS hier...vol tevredenheid. De stilte zal te wijten zijn aan zeer tevreden eigenaars die geen klachten hebben en geen behoefte aan vervanging

That's it !
Hier ook een tevreden PB13 Ultra eigenaar. Ik kan me niet inbeelden ooit "iets anders" te moeten proberen.
visuele afwerking,mogelijkheden (oa van tuning), diepgang en brute output zijn mijn inziens zelden overtroffen in deze prijsklasse..

Mensen veranderen nu eenmaal minder van subwoofer dan van onderbroek...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

steves

Het was bij mij ook de bedoeling dat ik iets kocht waarvan ik jaren tevreden over zou zijn.
Denk dat het wel aardig gelukt is zo  ;D
Ik gebruik mijn sub vooral voor film maar bij muziek klinkt deze ook wel goed.

SpeedyAndré

Volgens mij worden Svs subs ten onrechte 'niet muzikaal' gevonden omdat ze in een te kleine ruimte komen te staan.
Nu wil ik in alles 'slam', geweld en kracht hebben dus daar past Svs prima bij  :worship:
Ik vind het voor de 2ehands markt wel een voordeel dat er vrij weinig Svs subs rouleren, dan kan je ze altijd snel en voor een mooie prijs verkopen :)
Een defecte Svs sub heb ik nog niet meegemaakt, dat is bij de 'bekende' merken wel anders  :sigh:

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

calli43

Hai,

Gaat hier wel vaker zo hoor.
Nordost kabels is een ander voorbeeld.

Groet
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

daxie

Hier ook nog steeds tevreden van mijn pb12+... Als ik opnieuw een commerciële sub zou kopen zou het opnieuw een SVS zijn...

Mark89

Quotehet nieuwe spul speelt aardig strak, ook met muziek.
blijft de omvang.
Welke vergelijk je dan met elkaar? Zit zelf nog te dubben over de PC12PLUS. 't Enige minpuntje waarover ik las was dat de oudere SVS-subs vaak als niet-muzikaal worden betiteld. Is dat verandert met de nieuwste 12.4 driver?
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000