Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Quote from: jvanhambelgium on December 13, 2009, 14:17:09

Een leuke klassieker ; http://www.svsound.com/animation.cfm

idd  :D hilarische animatie, en klinkt nog vet ook als je het via de ht afspeelt.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Ejorne

#76
Quote from: mel on December  9, 2009, 19:41:42
Alles bij elkaar heeft me dat toch ongeveer 150 euro opgeleverd.

opgeleverd of bespaard?

(in het eerste geval wil ik ook wel een paar duizend van die svs'en...)

:P

squeek

Quote from: Ejorne on December 13, 2009, 14:24:40
(in het eerste geval wil ik ook wel een paar duizend van die svs'en...)


:blink: dan kom ik absoluut luisteren !!  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Ejorne

Quote from: squeek on December 13, 2009, 14:27:16
:blink: dan kom ik absoluut luisteren !!  :D

Oeps... ik ben bang dat er dan geen plaats meer voor over is...  ;D

angelostefano

ja ja had in een ver verleden de oude pb12 en nu alweer een tijd de nieuwe pb12+!
Dus nog een zeer tevreden svs gebruiker!!!
Misschien maar de overstap naar 2 SVS SB12-Plus.












Dit in verband met de groote van de sub pb12+new.





O0

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Mario D

Quote from: angelostefano on December 24, 2009, 12:46:02
ja ja had in een ver verleden de oude pb12 en nu alweer een tijd de nieuwe pb12+!
Dus nog een zeer tevreden svs gebruiker!!!
Misschien maar de overstap naar 2 SVS SB12-Plus.
Dit in verband met de groote van de sub pb12+new.

De SB12 is wat gemakelijker te verplaatsen en ook wat beter voor je rug.  :D
Zo 2x SB12 moeten niet onderdoen voor de PB12 denk ik.
Ik heb al een uitslag van de driver van >5cm gezien met dit subje, echt geweldig.  :worship:
Perfect voor HT/Stereo combinatie.

dmeerpa

Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

mikeske

zou dit een upgrade zijn ten opzichte van mijn PCI 25-31.

Muziek is niet echt belangrijk, daarvoor heb ik mijn stereo subs.
Ik zou hem enkel bij film gebruiken.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mario D

Quote from: mikeske on December 25, 2009, 12:45:13
zou dit een upgrade zijn ten opzichte van mijn PCI 25-31.

Muziek is niet echt belangrijk, daarvoor heb ik mijn stereo subs.
Ik zou hem enkel bij film gebruiken.

Of hij beter gaat zijn hangt van je eigen smaak af, door de gesloten kast gaat de SB12 korter,strakker,droger klinken.

daxie

Quote from: mikeske on December 25, 2009, 12:45:13
zou dit een upgrade zijn ten opzichte van mijn PCI 25-31.

Muziek is niet echt belangrijk, daarvoor heb ik mijn stereo subs.
Ik zou hem enkel bij film gebruiken.

neen, zal voor film geen toevoeging zijn. je huidige sub gaat dieper en luider. De sb12 is goed voor kleine ruimtes of als muzikale sub.

mikeske

Quote from: daxie on December 25, 2009, 17:30:25
neen, zal voor film geen toevoeging zijn. je huidige sub gaat dieper en luider. De sb12 is goed voor kleine ruimtes of als muzikale sub.

ok dan moet ik dus op zoek naar iets anders  :nopompom:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Mario D


steves


daxie

Inderdaad, een ultra :)

Of zelfbouw mike...

Op basis van een CSS-SDX15, samen met een mooie kast die je laat spuiten in pianolak.

mikeske

Quote from: daxie on December 26, 2009, 12:56:50
Inderdaad, een ultra :)

Of zelfbouw mike...

Op basis van een CSS-SDX15, samen met een mooie kast die je laat spuiten in pianolak.

Als jij je subs maakt, maak er dan eentje extra.
Dan koop ik hem terug van je  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

genesis

Je ziet het wel vaker, veel besproken en in het begin roulerende apparatuur en dan vervolgens hoor en zie je ze (haast) niet meer voorbij komen. Dit komt omdat de mensen die graag wat nieuws proberen de componenten vlot weer verkopen. Met als gevolg dat de mensen die daar op azen dan voordelig aan hun betreffende componten komen.

Zoals in dit geval ook met de SVS subs, is 'a Big Bang for the Buck',  ik speel nu sinds een kleine 2 jaar met een PB12 plus II, alleen voor HT en met films is dit werkelijk onovertroffen:pompom:  Ik had op het laag nooit een goede bioscoop beleving kunnen evenaren, heb gespeeld met een REL Q200 (die was het niet, te krap bemeten), vervolgens ge-upgrade naar een REL Q400 (beter maar in mijn ruimte toch te krap an).

Vervolgens na alle berichten gelezen hebben hier op het HT forum, rustig afgewacht totdat de door mij gewilde SVS PB12 plus II  voorbij kwam en die vervolgens aangeschaft. Qua laag weergave bij actiefilms........................ het beste wat ik tot nu toe ooit heb gehoord (ook tov van de bioscopen Pathe en Metropolis). in mijn ruimte (4.0 x 9.0 mtr) kan ik werkelijk alles aan het 'dansen'krijgen bij actie. (muren, ramen, deuren werkelijk alles staat te rammelen & te flapperen als ik wil :D) nooit kom ik nu vermogen te kort.

Dus ik denk dat je daarom dat je o.a. deze PB12 plus II eigenlijk niet meer tegenkomt, word die al verkocht dan zal die waarschijnlijk het internet niet halen omdat zich er al een kennis of vriend heeft aangemeld als gegadigde zou je hem ooit weg willen doen. BTW wat hierboven zou presteren met HT moet volgens mij nog gebouwd/uitgevonden worden.

Genesis
Carpe Diem

daxie

Quote from: mikeske on December 26, 2009, 22:12:02
Als jij je subs maakt, maak er dan eentje extra.
Dan koop ik hem terug van je  ;D

als je iemand kent die het spuitwerk wil doen wil ik daar nog eens over nadenken :)

angelostefano

hahaha mijn pb12+2 heb ik via het forum verkocht!
Was overigens zo weg hahah!
Dus wie o wie heeft mn oude pb12+ gekocht in culemborg,dat was ik dus!
toen weg gedaan voor de buren,maar had zo'n spijt dat ik later mn huidige pb12+new heb :)



:)   Svs rules!!!

morca

Quote from: daxie on December 26, 2009, 12:56:50
Inderdaad, een ultra :)

Of zelfbouw mike...

Op basis van een CSS-SDX15, samen met een mooie kast die je laat spuiten in pianolak.

inderdaad mensen bouw zelf eens ipv de hoofdprijs neer te leggen voor een svs of een velodyne

sdx 15 is inderdaad een superwoofer heb zelf een jl-audio is ook erg goede aanrader

mikeske

Quote from: daxie on December 27, 2009, 14:36:08
als je iemand kent die het spuitwerk wil doen wil ik daar nog eens over nadenken :)

Wat zou ik de prijs ongeveer zijn zonder het spuiten ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Quote from: mikeske on January  1, 2010, 18:05:44
Wat zou ik de prijs ongeveer zijn zonder het spuiten ?

Weet ik nog zo niet... Woofer moet je ook voor zorgen, heb ik niet op voorraad ;). Zal wel nog even duren, heb in januari nog wat te veel andere dingen te doen.

Woofer 350 euro denk ik, dan nog een versterker, en dan houtwerk, vulling, demping, en wat werk.

mikeske

Quote from: daxie on January  1, 2010, 20:11:05
Weet ik nog zo niet... Woofer moet je ook voor zorgen, heb ik niet op voorraad ;). Zal wel nog even duren, heb in januari nog wat te veel andere dingen te doen.

Woofer 350 euro denk ik, dan nog een versterker, en dan houtwerk, vulling, demping, en wat werk.

Hmm,350 woofer, 250 versterker, 100 houtwerk, 100 vulling en demping, 150 werk + spuiten ...

zal toch al gauw over de 1000€ zitten

Dan koop ik liever een monster svs 2dehands of zo
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

daxie

Mja, ik heb mijn woofers aan 250/stuk gekocht, versterker voor beide subs 300€ (PA amp), vulling en demping, houtwerk,... Werk kost mij niks en afwerking heb ik niet nodig.
Dus ik ben klaar voor 600 eur/stuk, wat een koopje is. Maar apart is het inderdaad wat duurder.

mikeske

Ah ik blijf bij het originele plan en koop gewoon jouw svs binnenkort  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost