Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

#50
Quote from: Ghosty J on December  6, 2009, 17:24:35
Sst het is veel veiliger als wij uit het topic blijven :D

Hahaha...

Can't we all just get along?? ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

gast_001

Voor de geinteresseerden.
Heb enige tijd geleden de SVS PB12+2 vervangen voor een ED A7S-450. Tot nu toe geen minuut spijt van gehad om eerlijk te zijn.

PB12+2 legde, voor mij gezien, teveel nadruk telkens op de zeer lage tonen waardoor het geheel wat "hooligan" achtig en TE opgedikt overkwam.
In het begin is dat wel leuk maar na een tijdje had ik daar wel genoeg van !

ED A7S-450 doet voor de +2 niet onder wat het HT gebeuren betreft, echter laat enkel van zich horen als het "echt" nodig is.
Muzikaal gezien vind ik de ED beduidend beter. Betere integratie en klinkt sneller en droger ondanks het een 18incher is.

Dus, ja, soms zijn er ook mensen die overstappen naar andere merken.

Staaled

Quote from: darkraver on December  7, 2009, 07:37:36
Voor de geinteresseerden.
Heb enige tijd geleden de SVS PB12+2 vervangen voor een ED A7S-450. Tot nu toe geen minuut spijt van gehad om eerlijk te zijn.

PB12+2 legde, voor mij gezien, teveel nadruk telkens op de zeer lage tonen waardoor het geheel wat "hooligan" achtig en TE opgedikt overkwam.
In het begin is dat wel leuk maar na een tijdje had ik daar wel genoeg van !

ED A7S-450 doet voor de +2 niet onder wat het HT gebeuren betreft, echter laat enkel van zich horen als het "echt" nodig is.
Muzikaal gezien vind ik de ED beduidend beter. Betere integratie en klinkt sneller en droger ondanks het een 18incher is.

Dus, ja, soms zijn er ook mensen die overstappen naar andere merken.

Ik had de PB12 en inmiddels is SVS met oa de Ultra ook weer een stap verder. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gast_001

Heb de nieuwe PB12+ en PB13Ultra reeds gehoord.
Goede subs echter nog steeds zeer opdringerig (mijn mening dan).
De een zal het bevallen, de ander minder.

Voor HT vind ik de PB12+2 overigens nog steeds meer "fun level" hebben.

SV..S

tja met mijn naam moet ik hier natuurlijk ook even reageren. ;)

al 5 jaar heb ik deze sub tot tevredenheid.
reden van aanschaf was toen een goede prijs kwaliteitverhouding.

ik heb echter nooit een andere sub bij mij thuis gehoord dus zal niet beweren dat er geen betere zijn in die prijsklasse.

misschien een leuk idee voor een shootout :-X




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

mel

Leuk om te lezen dat zowat iedereen toch nog tevreden is met zijn svs. Het is alleen raar dat er tot vorig jaar er dagelijks op dit forum ellenlange bladzijden lof werden geschreven over svs, en dat is nu zowat stil gevallen
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

master30

mijn svs, overgenomen van Kalimero, nog steeds blij mee, en de buren ook   :headbanging:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Mario D

Quote from: master30 on December  8, 2009, 23:27:29
mijn svs, overgenomen van Kalimero, nog steeds blij mee, en de buren ook   :headbanging:

Inderdaad  :D

Ik heb al meerdere HT-Forum leden aan een SVS verkocht, ik kan beter een sub leasing afsluiten.  :smile:

Mijn PB12plus (Het nieuw model) gaat trouwens in de verkoop binnenkort, het is terug tijd voor wat anders.  :P

Interesse PM.


master30

Quote from: kalimero on December  9, 2009, 04:26:18
Mijn PB12plus (Het nieuw model) gaat trouwens in de verkoop binnenkort, het is terug tijd voor wat anders.  :P



Interesse PM.


[/quote]

Helaas koos= (bijna) werkeloos, dus geen centen voor de hobby.

ben nu blij met wat ik heb staan, scheelt een smak geld  :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

squeek

ik wilde net zeggen dat iedereen al een svs sub heeft gekocht van Kalimero  :D net zoals ikzelf dus  :hehe:

@ Kalimero, heb je die pc ultra niet meer staan eigenlijk??? kwas aan het denken om wat groter te gaan qua sub maar kvind nergens meer en aanbieding van een pc ultra.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:06:05
ik wilde net zeggen dat iedereen al een svs sub heeft gekocht van Kalimero  :D net zoals ikzelf dus  :hehe:
Mietoe :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

squeek

LOL  :D

ik denk dat we L-sound wel opzij kunnen schuiven en dat we een eerste svs dealer in Belgie hebben te pakken  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

HTip

Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:12:33
LOL  :D

ik denk dat we L-sound wel opzij kunnen schuiven en dat we een eerste svs dealer in Belgie hebben te pakken  :D
:D :D :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Mario D

#63
Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:06:05
ik wilde net zeggen dat iedereen al een svs sub heeft gekocht van Kalimero  :D net zoals ikzelf dus  :hehe:

@ Kalimero, heb je die pc ultra niet meer staan eigenlijk??? kwas aan het denken om wat groter te gaan qua sub maar kvind nergens meer en aanbieding van een pc ultra.

greetz

Neen de PC ultra is al een tijdje verkocht, de WAF heeft het niet voor Cylinders.  >:(
Als ik nu nog eentje koop is het de PB ultra.  ;)

wel tof om te horen dat jullie nog steeds tevreden zijn van jullie aankoop.  :D


squeek

kvind ze net iets hebben die cilinders, men vrouw ook. mja, smaken verschillen.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

mel

Ongeveer een jaar geleden heb ik 2 svs subs ineens gekocht. Door deze samenaankoop kreeg ik toen van svs automatisch een korting van 5%. Ook de transportkosten voor deze 2 subs liggen lager. Alles bij elkaar heeft me dat toch ongeveer 150 euro opgeleverd. Ik wil maar zeggen: als je er over denkt om een svs te kopen, best eerst even rondhoren of je een 2e persoon vind die er ook eentje wil.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Mario D

Quote from: HTip on December  9, 2009, 18:15:46
:D :D :D
Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:12:33
LOL  :D

ik denk dat we L-sound wel opzij kunnen schuiven en dat we een eerste svs dealer in Belgie hebben te pakken  :D

Misschien een beetje Feedback in mijn topic om de verkoop te stimuleren.  :D

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95217.new

master30

wat gaat er nu voor terug komen dan?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

dmeerpa

Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:12:33
LOL  :D

ik denk dat we L-sound wel opzij kunnen schuiven en dat we een eerste svs dealer in Belgie hebben te pakken  :D

Er is wel al een officiële SVS verdeler geweest in België, zaten in Mechelen. Ik heb er trouwens mijn SVS gekocht. Dat moet zo'n 3 jaar geleden geweest zijn. Zij ware de officiële distributeur voor de Benelux. Maar je kon er wel particulier kopen. Op het einde van hun bestaan kan je ze ook kopen bij Cinedream in Berchem. Maar met het overdragen van hun business aan LSound.no, is Cinedream er ook mee gestopt.

Spijtig want je kon er echt de verschillende subs naast elkaar zetten en beluisteren.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

dmeerpa

Ik heb ook al een jaar of drie met volle tevredenheid een sb12-plus (gloss black).
Ik heb ooit willen upgraden en een PB12+ (12.3 woofer) op test gehad.
Maar die vond ik in het laag zelfs storend over komen, te boomerig (wat ik als storend omschrijf) en ik had er meer van verwacht ten opzichte van mijn compacte SB12+
Zeker bij muziek (ook de muziek in filmscenes) was mijn SB12+ veel muzikaler, strakker, gedetailleerder.

Nu het kan aan de locatie hebben gelegen, het is niet omdat het voor mijn SB12+ die een frontfire is de ideale locatie is, dat het dat ook is voor de PB12+ die downfire was.

Ook de ruimte is voor deze kleine bengel geen probleem Oppervlakte 43.3 m2
Afmeting 10 bij 4.33 meter , Hoogte 2.55 meter

Bij de film transformers kan ik een drukgolf door de volledige ruime laten verplaatsen.
Maar het upgrade virus wil toch nog ietsje meer, iets dieper. En misschien is de nieuwe PB12+ (12.4 subwoofer) wel het antwoord.

En wie weet staat hier volgende week een SB12+ (black glossy) in de verkoop.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

mikeske

Quote from: dmeerpa on December 13, 2009, 12:48:34
En wie weet staat hier volgende week een SB12+ (black glossy) in de verkoop.

Ben alvast geinteresseerd  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

downshift

@dmeerpa

Hier ook zeer veel interesse in de sub, laat maar wat horen als ik een voorstel mag uitbrengen via PM.

Grt Dennis

dmeerpa

De vraag waar ik nu mee zit, wat is mijn SB12+ nog waard. Is wel handig om mee in overweging te nemen met een eventuele upgrade.
Zoals hier aangehaald vind je ze moeilijk 2e hands, dus ook moeilijk om een prijsindicatie te vinden.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

jvanhambelgium

Quote from: squeek on December  9, 2009, 18:47:02
kvind ze net iets hebben die cilinders, men vrouw ook. mja, smaken verschillen.


Een leuke klassieker ; http://www.svsound.com/animation.cfm
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)