Het grote SVS topic

Started by mel, November 28, 2009, 16:38:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bakkertje75

Goedenavond allemaal.
Ik ben Ronald. Ik loop al een tijdje mee op het HT-forum.
Ik ben al jaren trouwe fan en eigenaar van SVS subwoofers.
Ik heb nu een SVS PB12-nsd. Sins vandaag doet de SVS het niet meer. Het aan en uit lampje brand gewoon groen bij aanzetten. Hij geeft geen bas meer. Nu lees ik dat er bij dit type subwoofer de versterker het wel vaker begeeft. Weet iemand of de versterker te maken is. Of kan ik hem meteen afschrijven. Ik heb alles gecontroleerd dus het is echt de versterker. Heeft er iemand tips.al vast bedankt.

RalphH

Jossie kan m vast voor je maken, stuur hem even een PM'etje
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Bakkertje75

Thanx voor de tip .Heb Jossie een pm gestuurd.

Bakkertje75

En weer gemaakt door Jossie .
Top werk weer. Thanx Jossie.

Bakkertje75

#3779
Goedendag.
Heeft er iemand van jullie ervaring. Die van de SVS PB12-NSD
Naar de SVS PB 1000 PRO is gegaan. Zo ja. Is het de moete waard om dan naar de 1000 PRO te upgraden?


Ralf67

En ook SVS komt met een In wall subwoofer

N1v3K


soragoi

Hallo iedereen,

Heeft er al iemand getest met een dubbele setup van de svs sb micro 3000?
ben benieuwd naar de ervaringen en waar dat mee te vergelijken is?

ppeter

Ken iemand die eerst een dubbele subwoofer had van Yamaha, maar zijn stuk gegaan. Hij had een SVS SB 2000 Pro gekocht, maar was helemaal niet tevreden en terug gebracht. Dan een SB 3000 Micro gekocht en de kerel is laaiend enthousiast! Volgens mij moet een dubbele 3000 Micro een waanzinnig resultaat geven? Heb ze helaas zelf nog niet mogen horen.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Roeru117

Ik heb geen ervaring met een dubbele setup, maar heb wel een enkele gehad. Die verbaasde mij echt wel. Verrassend veel en strak laag voor zo'n klein doosje. Later een 'gewone' SB3000 gehad en dat speelt wel een stuk mooier.

Vandaag heb ik zelf mijn Arendal 1723 SUB 1S (ja ja, er staat wel eens iets anders hier  ;D ) vervangen voor een SB4000. Dat is wel weer wat anders en klinkt zo uit de doos veel beter. En dan was de Arendal ingeregeld met Dirac en de SVS (nog) niet. Leuk speelgoed is het ook.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Bonkbonk

#3785
Hey Allen,

Ik ben momenteel bezig om te bepalen waarvoor ik mijn 10 jaar oude Jamo 5.1 set te vervangen(S608 met Sub250).
De speakerset zal waarschijnlijk gebaseerd zijn op B&W 603 of Dali Oberon 7.
Momenteel neig ik vooral richting B&W, alleen is de sub nog een beetje een vraagteken (Mijn inziens is het minder belangrijk dat deze van dezelfde set/serie is als de andere speakers)

In dit geval gaat de vergelijking vooral tussen de B&W ASW610 en de SVS SB 1000 pro. (In de winkel heb ik de Dali Sub E-12 gehoord, maar daar was ik niet echt van onder de indruk)

Heeft iemand beide subs wel eens gehoord/getest en kan daar misschien iets over zeggen? In mijn geval zal de set ongeveer 70% voor films/series gebruikt worden, 30 % muziek.

palmspar

Quote from: Roeru117 on March 15, 2023, 13:23:58Ik heb geen ervaring met een dubbele setup, maar heb wel een enkele gehad. Die verbaasde mij echt wel. Verrassend veel en strak laag voor zo'n klein doosje. Later een 'gewone' SB3000 gehad en dat speelt wel een stuk mooier.

Vandaag heb ik zelf mijn Arendal 1723 SUB 1S (ja ja, er staat wel eens iets anders hier  ;D ) vervangen voor een SB4000. Dat is wel weer wat anders en klinkt zo uit de doos veel beter. En dan was de Arendal ingeregeld met Dirac en de SVS (nog) niet. Leuk speelgoed is het ook.

De Arendal 1723 SUB 1S lijkt me ook een hele mooie subwoofer.
Heb een atmos setup met 1961 speakers van arendal ik vind ze geweldig, de sub is een svs sb2000.

fluissie

Ik heb een supermooie arendal te koop... voor het geld een absolute no brainer  :ohmy:

Roeru117

Quote from: palmspar on June 25, 2023, 10:26:28De Arendal 1723 SUB 1S lijkt me ook een hele mooie subwoofer.

Dat is het ook zeker. Ik had alleen de mogelijkheid (of heb de fout gemaakt) om eens een Velodyne DD12+ thuis te proberen en daarna klonk de Arendal nergens meer naar  ;D  Naast de SB4000 heb ik ook gekeken naar de REL HT1510. Volgens mij gaan die twee aardig gelijk op, maar de SVS heeft een trigger aansluiting en dat vind ik wel een absoluut pluspunt.
De SB4000 bevalt erg goed. Die gaat voorlopig niet weg (of er moet een Rythmik E/F15 voorbij komen).

De SB2000 is ook een mooie sub, maar als je meer 'filmgeweld' wil dan is de Arendal van Fluissie zeker een aanrader.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Ralf67

#3789
Zo'n goede subwoofer zal de Arendal toch niet zijn ?

Als deze weer verkocht wordt omdat......









Gewoon omdat het kan  8)
Zelf nog steeds dik tevreden over mijn 2 x SVS PC13 Utra subwoofers.

palmspar

Quote from: Roeru117 on June 25, 2023, 16:51:53Dat is het ook zeker. Ik had alleen de mogelijkheid (of heb de fout gemaakt) om eens een Velodyne DD12+ thuis te proberen en daarna klonk de Arendal nergens meer naar  ;D  Naast de SB4000 heb ik ook gekeken naar de REL HT1510. Volgens mij gaan die twee aardig gelijk op, maar de SVS heeft een trigger aansluiting en dat vind ik wel een absoluut pluspunt.
De SB4000 bevalt erg goed. Die gaat voorlopig niet weg (of er moet een Rythmik E/F15 voorbij komen).

De SB2000 is ook een mooie sub, maar als je meer 'filmgeweld' wil dan is de Arendal van Fluissie zeker een aanrader.

De output van een vented sub heb ik niet nodig, en was dat wel het geval zou ik eerder een tier hoger sealed nemen.
De rel 1510 is @20 hz geen partij voor een sb4000, de rel doet niet zoveel meer rond en onder 20hz als ik de reviews bekijk.
Wel denk ik dat die rel iets beter is voor muziek, al is de sb4000 al een van de beste subs van svs voor muziek schijnt.

Roeru117

Nou, als SVS zelf geen witte SB4000 maakt... Dan regelen we dat op een andere manier...

Ik heb nog een nieuwe grille via Marktplaats gekocht en ga deze wit spuiten. Ben nu al wel heel erg tevreden met het resultaat. Dit ziet er wel heel erg mooi uit (vind ik  ;D ).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

fluissie


Shadowfox

Geen fan van wit maar mooi gedaan. Stuur maar een foto naar svs   ;D

N1v3K

Nice 8)

Gewrapt of gespoten?

Ralf67

Superstrak resultaat. 8)

Roeru117

Quote from: N1v3K on July 26, 2023, 15:06:47Nice 8)

Gewrapt of gespoten?

Deze is gewrapt. Ik heb het nagevraagd en de folie is eventueel ook prima te verwijderen zonder schade aan de originele lak. Dat vond ik wel een belangrijk punt, omdat
Quote from: Shadowfox on July 26, 2023, 14:51:16Geen fan van wit...
niet iedereen fan van wit is  ;)  Mezelf kennende zal er vast wel weer een keer iets anders komen en dan is het fijn deze in originele staat te kunnen herstellen..

Het betreffende bedrijf doet normaal voornamelijk reclame op voertuigen en dergelijke. Ze vonden het erg leuk om een keer iets anders te doen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Rens

Hallo,

Helaas heeft mijn SVS S13 Plus een binnenbrandje gehad.
Terwijl ik een rustig muziekje zat te luisteren hoorde ik ergens een tik (ik stond in de keuken, was er niet bij), toen ik ging kijken stond er diverse apparatuur uit. Ook stond de automaat in de meterkast uit. Ik kon nergens iets geks ontdekken (zit nog meer audioapparatuur achter deze automaat) en de automaat weer ingeschakeld. Wonderbaarlijk genoeg bleef deze toen in staan.

Enkele dagen later tijdens het kijken van een film op een wat hoger volume miste ik voor mijn gevoel wat laag, dat klopt want de SB13 plus bleef stil. Aangezien ik ook nog een SB16 heb staan viel het me niet gelijk op..
Wel vreemd dat de display nog wel brandde maar ik zag dat deze waarschijnlijk op een ander spanningscircuit zit.

Vandaag even op onderzoek uit geweest en wat bleek, een component op de Sledge STA-1000D plate amp compleet uitgefikt! Was er eigenlijk wel een beetje van geschrokken gezien de foto's.

Heb de woofer doorgemeten en deze is nog prima, om even te testen deze op een andere versterker aangesloten.

En nu, heb al even zitten zoeken op internet en de enige optie die ik eigenlijk tegenkom is de SB13 upgrade plate amp kopen. Repareren lijkt me gezien de foto's geen optie meer. 
Iemand andere ideeën?
 
Kijk en huiver....



Contour

Wow, die is er wel geweest ja.

chansig

Misschien kan Jossie er nog wat mee. Die houdt wel van een uitdaging.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.